Tupakoinnista riita anopin kanssa
Anoppini tuli meille eilen kylään aikeissaan jäädä yöksi. Illalla tarjoutui heräämään, jos 6kk vauvamme yöllä heräilee ja oli ajatellut nukkua lasten huoneessa. Meillä siis 6kk vauva ja 2 v poika. En halunnut, että tupakoiva anoppi nukkuu lastenhuoneessa, koska mielestäni tupakoiva ihminen haisee muulloinkin kun tupakoidessaan. Hän olisi mennyt suljettuun huoneeseen pitkäksi aikaa pienten kanssa. Sanoin nätisti etten haluaisi hänen nukkuvan lasten huoneessa ja keskustelun kuluessa esille tuli, että tupakointi on syynä tähän. Anoppi pahoitti mielensä, lähti ovet paukkuen yötä vasten pois sanoen, että lähtee pois kun on kerta haitallinen lapsille. Minulle jäi tästä todella paha mieli, mutta en mielestäni ollut väärässä. Pyysin toki anteeksi jos mielipiteelläni pahoitin hänen mielensä. Anoppi mököttää edelleen.
Olisitteko te antaneet nukkua samassa huoneessa?
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:26"]En olisi!
Esikoista odottaessamme äitini olisi halunnut tupakoida raskausaikanani ja myöhemmin pienen lapsen ääressä sisätiloissa. Ilmoitin,että minä en vanhempieni perinnettä jatka. Vanhempani pisti melkein välit poikki,mutta minä pidin pääni! En olisi hyväksynyt äitini nukkumista lasteni vieressä jos tupakoinut! Hyi yäk!! Vihaan tupakan savua!
Lapset ovat sinun ja sinä päätät heidän kasvatuksestaan ja muiden myös isovanhempien on kunnioitettava mielipiteitäsi lasten suhteen!
[/quote]
Sisällä tupakointi nyt taitaa olla piikuisen eri asia, kuin ulkona tupakointi. Vai?
Meillä ei kukaan tupakoi enkä millään tavalla kannata tupakointia. Jos joku vieras yrittäisi tupakoida sisällä, ohjaisin ilman muuta ulos. En kuitenkaan katso, että voisin kieltää keltään tupakointia kokonaan ja olisin antanut tupakoivan anopin nukkua lasten kanssa. Vaikka tupakoiva voi haista pahalle, ei se nyt niiiiiiin kamalaa ole, että ei voisi samassa huoneessa nukkua.
Esim. päiväkodeissa on tupakoivia työntekijöitä. Kun he tulevat tupakalta, niin kyllä heissäkin se haju on. Vaaditko lapsille savuttoman henkilökunnan päiväkotiin vai kiellätkö tupakoivia työntekijöitä tulemaan samaan huoneeseen lapsesi kanssa?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:23"]No huhhuh!
Kylläpäs taas jollakin kiristää nuttura nuppia niin ettei veri näytä kiertävän riittävästi. Olet moukka ja idiootti, ymmärrän anoppiasi todella hyvin.
Enpä minäkään suostuisi olemaan talossa yötä jossa minua pidetään vaarallisena lapsille vain siksi, että tupakoin.
[/quote]
Tupakoitsijat kyllä kehtaavat aina ottaa herneen nenään, jos heitä mitenkään arvostellaan tappavan (myös muille) tapansa vuoksi. Ihan kuin tupakointi tekisi ihmisestä jotenkin vajukin. Itsellä ei tulisi mieleenkään puolustella tupakointiani muulla kuin, että minulla on huumeriippuvuudesta josta en pääse irti. Ymmärrän silti TÄYSIN tupakoimattomien nyrpistelyt savulle ja hajulle.
Ps. Tupakointi on erittäin vaarallista. Samoin passiivinen tupakointi. Uusimpien tutkimusten mukaan myös kolmannen asteen tupakointi: http://www.hs.fi/m/tiede/a1372469156692
Siinäpä puolustelee vielä, miksi juuri SINULLA on oikeus myrkyttää muita oman riippuvuutesi takia.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:23"]No huhhuh!
Kylläpäs taas jollakin kiristää nuttura nuppia niin ettei veri näytä kiertävän riittävästi. Olet moukka ja idiootti, ymmärrän anoppiasi todella hyvin.
Enpä minäkään suostuisi olemaan talossa yötä jossa minua pidetään vaarallisena lapsille vain siksi, että tupakoin.
[/quote]
Tupakoitsijat kyllä kehtaavat aina ottaa herneen nenään, jos heitä mitenkään arvostellaan tappavan (myös muille) tapansa vuoksi. Ihan kuin tupakointi tekisi ihmisestä jotenkin vajukin. Itsellä ei tulisi mieleenkään puolustella tupakointiani muulla kuin, että minulla on huumeriippuvuudesta josta en pääse irti. Ymmärrän silti TÄYSIN tupakoimattomien nyrpistelyt savulle ja hajulle.
Ps. Tupakointi on erittäin vaarallista. Samoin passiivinen tupakointi. Uusimpien tutkimusten mukaan myös kolmannen asteen tupakointi: http://www.hs.fi/m/tiede/a1372469156692
Siinäpä puolustelee vielä, miksi juuri SINULLA on oikeus myrkyttää muita oman riippuvuutesi takia.
[/quote]
Ja millähän oikeudella SINÄ haukut minua?
Vanha rööki mainoskin sanoo:
"Jos tupakoit ole huomaavainen. Jos et tupakoi ole suvaitsevainen."
Minä kyllä olen huomaavainen ympäristölleni, mutta oletko sinä suvaitsevainen?
Okei. Minun tyttäreni antaa väsyneenä minun hoitaa vauvaa öisin ja hän saa nukkua pari yötä 12 h putkeen. Käyn tosin suihkussa iltaisin ja vaihdan vaatteet, sänky ei ainakaan haise tupakalta.
Okei. Minun tyttäreni antaa väsyneenä minun hoitaa vauvaa öisin ja hän saa nukkua pari yötä 12 h putkeen. Käyn tosin suihkussa iltaisin ja vaihdan vaatteet, sänky ei ainakaan haise tupakalta.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:23"]No huhhuh!
[/quote]
[/quote]
Ja millähän oikeudella SINÄ haukut minua?
Vanha rööki mainoskin sanoo:
"Jos tupakoit ole huomaavainen. Jos et tupakoi ole suvaitsevainen."
Minä kyllä olen huomaavainen ympäristölleni, mutta oletko sinä suvaitsevainen?
[/quote]
Ja luuletko tosiaan etten tiedä tupakoinnin vaaroja?
Olen kuin rockari, elän vaarallisesti! ;)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:23"]No huhhuh!
[/quote]
[/quote]
Sinä ja sun kolmannen asteen tupakointi :) :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:22"]
En antaisi. Myös kolmannen asteen tupakointi aiheuttaa solumuutoksia. Meille ei edes jalallaan astuisi tupakoiva ihminen. Onneksi kukaan ystävistä tai sukulaisista ei tupakoi.
http://www.hs.fi/tiede/a1372469156692
[/quote]Mitäs sitten kun se lapsi jää tupakasta kiinni? Monoa perseelle vai?
En olisi!
Esikoista odottaessamme äitini olisi halunnut tupakoida raskausaikanani ja myöhemmin pienen lapsen ääressä sisätiloissa. Ilmoitin,että minä en vanhempieni perinnettä jatka. Vanhempani pisti melkein välit poikki,mutta minä pidin pääni! En olisi hyväksynyt äitini nukkumista lasteni vieressä jos tupakoinut! Hyi yäk!! Vihaan tupakan savua!
Lapset ovat sinun ja sinä päätät heidän kasvatuksestaan ja muiden myös isovanhempien on kunnioitettava mielipiteitäsi lasten suhteen!