Tupakoinnista riita anopin kanssa
Anoppini tuli meille eilen kylään aikeissaan jäädä yöksi. Illalla tarjoutui heräämään, jos 6kk vauvamme yöllä heräilee ja oli ajatellut nukkua lasten huoneessa. Meillä siis 6kk vauva ja 2 v poika. En halunnut, että tupakoiva anoppi nukkuu lastenhuoneessa, koska mielestäni tupakoiva ihminen haisee muulloinkin kun tupakoidessaan. Hän olisi mennyt suljettuun huoneeseen pitkäksi aikaa pienten kanssa. Sanoin nätisti etten haluaisi hänen nukkuvan lasten huoneessa ja keskustelun kuluessa esille tuli, että tupakointi on syynä tähän. Anoppi pahoitti mielensä, lähti ovet paukkuen yötä vasten pois sanoen, että lähtee pois kun on kerta haitallinen lapsille. Minulle jäi tästä todella paha mieli, mutta en mielestäni ollut väärässä. Pyysin toki anteeksi jos mielipiteelläni pahoitin hänen mielensä. Anoppi mököttää edelleen.
Olisitteko te antaneet nukkua samassa huoneessa?
Kommentit (130)
No en todellakaan olisi antanut. En halua muitakaan tupakoivia ihmisiä koko huusholliimme, mutta pakko niitä on välillä sietää kun muutama kaveri polttaa. Mutta sen olen tehnyt selväksi että meidän tontilla ei polteta.
Jos tupakoijalle sanoo, ettei hän voi polttaa viikkoon, tupakoitsijalle iskee paniikki. Koska tupakointi on monelle tärkeämpää kuin mikään muu, mukaan lukien oma tai jopa omien lapsiensa terveys. Paniikki johtuu siitä, että tupakoitsija kokee, ettei kykene elämään ilman huumettaan. Mutta koska kukaan ei halua ajatella olevansa huumekoukussa, tupakoitsijat keksivät mitä ihmeellisimpiä syitä tupakoinnilleen. Ja hermostuvat, loukkaantuvat, v*ttuuntuvat, raivostuivat jopa silmittömästi jos joku muistuttaa heitä siitä, että he ovat itse asiassa ääliöitä myrkyttäessään itseään ja itsekkäitä myrkyttäessään toisia.
Miettikääpä joskus miksi se tupakka on teille niin pyhä lehmä..? Ei kukaan synny nikotiiniriippuvuuden kanssa (paitsi raskausaikana polttareiden äitien lapset) eikä kenelläkään riippuvuudesta kärsimättömällä ihmisellä tule paniikkia, jos ei saa tupakoida x tunteihin/päiviin.
Eikä kukaan tervepäinen ihminen ehdoin tahdoin hengitä esim. pakokaasuja sisäänsä monta kertaa päivässä ja väitä nauttivansa siitä. Tupakointi on huumeriippuvuus, joka vaikuttaa erittäin vahvasti myös henkiseen riippuvuuteen. Oli se asia miten vaikea hyväksyä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:08"]Jos tupakoijalle sanoo, ettei hän voi polttaa viikkoon, tupakoitsijalle iskee paniikki. Koska tupakointi on monelle tärkeämpää kuin mikään muu, mukaan lukien oma tai jopa omien lapsiensa terveys. Paniikki johtuu siitä, että tupakoitsija kokee, ettei kykene elämään ilman huumettaan. Mutta koska kukaan ei halua ajatella olevansa huumekoukussa, tupakoitsijat keksivät mitä ihmeellisimpiä syitä tupakoinnilleen. Ja hermostuvat, loukkaantuvat, v*ttuuntuvat, raivostuivat jopa silmittömästi jos joku muistuttaa heitä siitä, että he ovat itse asiassa ääliöitä myrkyttäessään itseään ja itsekkäitä myrkyttäessään toisia.
Miettikääpä joskus miksi se tupakka on teille niin pyhä lehmä..? Ei kukaan synny nikotiiniriippuvuuden kanssa (paitsi raskausaikana polttareiden äitien lapset) eikä kenelläkään riippuvuudesta kärsimättömällä ihmisellä tule paniikkia, jos ei saa tupakoida x tunteihin/päiviin.
Eikä kukaan tervepäinen ihminen ehdoin tahdoin hengitä esim. pakokaasuja sisäänsä monta kertaa päivässä ja väitä nauttivansa siitä. Tupakointi on huumeriippuvuus, joka vaikuttaa erittäin vahvasti myös henkiseen riippuvuuteen. Oli se asia miten vaikea hyväksyä tahansa.
[/quote]
Haluatko analyysistäsi Nobelin palkinnon vai kelpaako Pulitzer?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:23"]No huhhuh!
Kylläpäs taas jollakin kiristää nuttura nuppia niin ettei veri näytä kiertävän riittävästi. Olet moukka ja idiootti, ymmärrän anoppiasi todella hyvin.
Enpä minäkään suostuisi olemaan talossa yötä jossa minua pidetään vaarallisena lapsille vain siksi, että tupakoin.
[/quote]
Tupakoitsijat kyllä kehtaavat aina ottaa herneen nenään, jos heitä mitenkään arvostellaan tappavan (myös muille) tapansa vuoksi. Ihan kuin tupakointi tekisi ihmisestä jotenkin vajukin. Itsellä ei tulisi mieleenkään puolustella tupakointiani muulla kuin, että minulla on huumeriippuvuudesta josta en pääse irti. Ymmärrän silti TÄYSIN tupakoimattomien nyrpistelyt savulle ja hajulle.
Ps. Tupakointi on erittäin vaarallista. Samoin passiivinen tupakointi. Uusimpien tutkimusten mukaan myös kolmannen asteen tupakointi: http://www.hs.fi/m/tiede/a1372469156692
Siinäpä puolustelee vielä, miksi juuri SINULLA on oikeus myrkyttää muita oman riippuvuutesi takia.
[/quote]
Ja millähän oikeudella SINÄ haukut minua?
Vanha rööki mainoskin sanoo:
"Jos tupakoit ole huomaavainen. Jos et tupakoi ole suvaitsevainen."
Minä kyllä olen huomaavainen ympäristölleni, mutta oletko sinä suvaitsevainen?
[/quote]
No et kovin huomaavainen, jos otat nokkiisi jos et saa myrkyttää lastenhuoneen sisäilmaa. Se kolmannen asteen tupakointi kun on tosiasia. Ja jos vielä luet alkuperäisen viestisi uudelleen, niin huomaat miten itse aloitat haukkumalla ap:n moukaksi ja idiootiksi.
Erinomainen esimerkki siitä, miten raivokkaasti tupakoitsijat puolustavat huumeriippuvuuttaan. Heitä ei millään muotoa saisi arvostella myrkyn polttamisesta ja haittojen aiheuttamisesta muille.
Ps. Itsekin tupakoin, en vain ole fanaattinen tupakoinnin puolustelija. Ennemminkin häpeän heikkouttani.
[/quote]
Miksi sitten et lopeta?
Kolmannen asteen tupakointi? :D Mitähän seuraavaksi? Tupakka-askin näkeminen aiheuttaa keuhkosyövän?
Hei, ihan oikeasti nyt tän fanaattisuuden kanssa! :D Mulle on yksi lysti mitä jengi duunaa tupakointinsa kanssa. Mä vedän röökini siinä missä haluan. Ja kyllä kuule olen huomaavainen muita kohtaan tasan niin kauan kun minua ihmisenä.kohdellaan. Yksikin huuto tms niin mun mielenkiinto muiden kunnioitukseen lopahtaa siihen.
Jos ei minun tupakointiani joku voi sietää, niin hänellä on kaikki vapaus painua luotani kauas pois.
Kumma kyllä, miten esim mieheni vanhin sisko ei kiellä lapsiaan tulemasta syliini, vaikka tasan perheen äiti tietää että tupakoin. Ja muksuthan aina oikein juoksee syliin ja tykkää olla siinä.
Kuten jo laitoin, niin "Jos tupakoit ole huomaavainen. Jos et tupakoi ole SUVAITSEVAINEN." ;)
[/quote]
Miksi pitää olla suvaitsevainen sinulle, joka vahingoitat terveyttäni?
[/quote]
Muistathan jatkossa vältellä ulkoilua? Koska siellä joudut hengittelemään pahempiakin myrkkyjä, kuin minun tupakkani savut.
Eiku ai nii!!! Eihän muista myrkyistä saanukaa sanoo mitää, ku TUPAKOINTI on se kaiken pahan alku ja juuri!!! :D
[/quote]
Höpö höpö. Voi kun te röökaajat jaksatte puolustella tuota huumettanne. Se on samalla ärsyttävää että myös säälittävää. Kun ette itsellenne uskalla myöntää, että idioottimaistahan tupakointi on. Terveyden vaarantamista ilman mitään palkintoa. Voi teitä.
Minä käsken anoppia pesemään kätensä polttamisen jälkeen mutta en nyt kieltäisi samassa huoneessa nukkumasta!
Kuulostat ikävä kyllä täysin sekopäiseltä. :/
Tän on pakko olla provo. Ei kai kukaan voi ajatella noin? Jos ei ole, ymmärrän anoppia.
Minäkään en mielelläni olisi antanut anopin nukkua samassa huoneessa, ymmärrän sinua. Varsinkin kun kyseessä on vauva.
Sori, mutta olisin minäkin lähtenyt. Ei tietty tupakoiva mummo kuulosta herkulta, mutta oikeasti et antanut sen nukkua samassa huoneessa?
En antaisi. Myös kolmannen asteen tupakointi aiheuttaa solumuutoksia. Meille ei edes jalallaan astuisi tupakoiva ihminen. Onneksi kukaan ystävistä tai sukulaisista ei tupakoi.
Toivottavasti tämä on provo mutta vastaan silti. Olisin antanut nukkua missä vaan.
Ymmärrän sinua. Tupakoitsijat haisevat kammottavalle ja heistä jää pikäksi aikaa huoneeseen leijumaan paha haju. Tuskin kukaan antaisi anopin nukkua paskat housussakaan pienten lasten kanssa samassa huoneessa. Anoppi olisi kuitenkin voinut käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteet sekä olla tupakoimatta illan ja yön aikana.
No huhhuh!
Kylläpäs taas jollakin kiristää nuttura nuppia niin ettei veri näytä kiertävän riittävästi. Olet moukka ja idiootti, ymmärrän anoppiasi todella hyvin.
Enpä minäkään suostuisi olemaan talossa yötä jossa minua pidetään vaarallisena lapsille vain siksi, että tupakoin.
Voi hyvää päivää! Kasvata ne lapset kuplassa niin eivät saa mitään ulkopuolisia hajuja!
On se totta, että tupakoiva ihminen haisee helvetin pahalle. Minua ahdistaa se, että oma anoppini ruiskii hajuvettä niin että aina saa tuulettaa kämåän hänen yövierailun jälkeen.
Teit ihan oikein, ap!
Teit ihan oikein, ap!
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:22"]
En antaisi. Myös kolmannen asteen tupakointi aiheuttaa solumuutoksia. Meille ei edes jalallaan astuisi tupakoiva ihminen. Onneksi kukaan ystävistä tai sukulaisista ei tupakoi.
http://www.hs.fi/tiede/a1372469156692
[/quote]Mitäs sitten kun se lapsi jää tupakasta kiinni? Monoa perseelle vai?
[/quote]
Kyllä tulisi reilut etuuksien rajoittamiset jos minun kattoni alla asuisi ja tupakoisi! En hyväksy, en ollenkaan. Jos olisi yli 18 niin tosiaan "monoa perseelle" jos ei lopeta.
[/quote]
Ja vuoden äiti palkintoa jaossa!!! Kategoria "Kusipäisin äiti".
[/quote]
Ai kun ei anna lapsen myrkyttää itseään? Justiinsa juu, välittäminenhän se on kusipäisyyttä. Te varmaan ostattekin sille teinille ne tupakat ja opetatte kädestä pitäen.
[/quote]
Kyllä mä olen opettanu kuinka sätkä kääritää ilman koneita. Helppoa ku heinän teko ja rahassa säästää pitkän pennosen. ;)