Tupakoinnista riita anopin kanssa
Anoppini tuli meille eilen kylään aikeissaan jäädä yöksi. Illalla tarjoutui heräämään, jos 6kk vauvamme yöllä heräilee ja oli ajatellut nukkua lasten huoneessa. Meillä siis 6kk vauva ja 2 v poika. En halunnut, että tupakoiva anoppi nukkuu lastenhuoneessa, koska mielestäni tupakoiva ihminen haisee muulloinkin kun tupakoidessaan. Hän olisi mennyt suljettuun huoneeseen pitkäksi aikaa pienten kanssa. Sanoin nätisti etten haluaisi hänen nukkuvan lasten huoneessa ja keskustelun kuluessa esille tuli, että tupakointi on syynä tähän. Anoppi pahoitti mielensä, lähti ovet paukkuen yötä vasten pois sanoen, että lähtee pois kun on kerta haitallinen lapsille. Minulle jäi tästä todella paha mieli, mutta en mielestäni ollut väärässä. Pyysin toki anteeksi jos mielipiteelläni pahoitin hänen mielensä. Anoppi mököttää edelleen.
Olisitteko te antaneet nukkua samassa huoneessa?
Kommentit (130)
Olisit "pyytänyt anteeksi" kuten anopit yleensä, eli sanonut että "anteeksi jos loukkasin jotenkin".
Ehkä ne lapset olisivat kestäneet yön haisuleiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:23"]No huhhuh!
Kylläpäs taas jollakin kiristää nuttura nuppia niin ettei veri näytä kiertävän riittävästi. Olet moukka ja idiootti, ymmärrän anoppiasi todella hyvin.
Enpä minäkään suostuisi olemaan talossa yötä jossa minua pidetään vaarallisena lapsille vain siksi, että tupakoin.
[/quote]
Tupakoitsijat kyllä kehtaavat aina ottaa herneen nenään, jos heitä mitenkään arvostellaan tappavan (myös muille) tapansa vuoksi. Ihan kuin tupakointi tekisi ihmisestä jotenkin vajukin. Itsellä ei tulisi mieleenkään puolustella tupakointiani muulla kuin, että minulla on huumeriippuvuudesta josta en pääse irti. Ymmärrän silti TÄYSIN tupakoimattomien nyrpistelyt savulle ja hajulle.
Ps. Tupakointi on erittäin vaarallista. Samoin passiivinen tupakointi. Uusimpien tutkimusten mukaan myös kolmannen asteen tupakointi: http://www.hs.fi/m/tiede/a1372469156692
Siinäpä puolustelee vielä, miksi juuri SINULLA on oikeus myrkyttää muita oman riippuvuutesi takia.
[/quote]
Ja millähän oikeudella SINÄ haukut minua?
Vanha rööki mainoskin sanoo:
"Jos tupakoit ole huomaavainen. Jos et tupakoi ole suvaitsevainen."
Minä kyllä olen huomaavainen ympäristölleni, mutta oletko sinä suvaitsevainen?
[/quote]
No et kovin huomaavainen, jos otat nokkiisi jos et saa myrkyttää lastenhuoneen sisäilmaa. Se kolmannen asteen tupakointi kun on tosiasia. Ja jos vielä luet alkuperäisen viestisi uudelleen, niin huomaat miten itse aloitat haukkumalla ap:n moukaksi ja idiootiksi.
Erinomainen esimerkki siitä, miten raivokkaasti tupakoitsijat puolustavat huumeriippuvuuttaan. Heitä ei millään muotoa saisi arvostella myrkyn polttamisesta ja haittojen aiheuttamisesta muille.
Ps. Itsekin tupakoin, en vain ole fanaattinen tupakoinnin puolustelija. Ennemminkin häpeän heikkouttani.
[/quote]
Miksi sitten et lopeta?
Kolmannen asteen tupakointi? :D Mitähän seuraavaksi? Tupakka-askin näkeminen aiheuttaa keuhkosyövän?
Hei, ihan oikeasti nyt tän fanaattisuuden kanssa! :D Mulle on yksi lysti mitä jengi duunaa tupakointinsa kanssa. Mä vedän röökini siinä missä haluan. Ja kyllä kuule olen huomaavainen muita kohtaan tasan niin kauan kun minua ihmisenä.kohdellaan. Yksikin huuto tms niin mun mielenkiinto muiden kunnioitukseen lopahtaa siihen.
Jos ei minun tupakointiani joku voi sietää, niin hänellä on kaikki vapaus painua luotani kauas pois.
Kumma kyllä, miten esim mieheni vanhin sisko ei kiellä lapsiaan tulemasta syliini, vaikka tasan perheen äiti tietää että tupakoin. Ja muksuthan aina oikein juoksee syliin ja tykkää olla siinä.
Kuten jo laitoin, niin "Jos tupakoit ole huomaavainen. Jos et tupakoi ole SUVAITSEVAINEN." ;)
[/quote]
Kumma kun tuo vanha tarrateksti-ei siis mainos-koskee vain muita ihmisiä kuin sinua. Missä se oma huomaavaisuutesi on? Onko hajua nykyajan laeista? Tupakkaa kun ei saakaan sytyttää siellä,missä sattuu huvittamaan!
[/quote]
Ai ei vai? Kyllähän mä sen sytkään siellä missä haluan. Ja kyllä kuule pikkupossuseni olen huomaavaisempi kuin sinä koskaan olet olluttai tulet olemaankaan. ;)
Et minua tunne, joten minun henkilökohtaisen arvosteluni voit joko fiksuna lopettaa tähän tai idioottina vain jatkaa valitsemallasi tiellä. Sun valintas.
Kyllä mä vähän veikkaan, et mä taidan sua enemmän noista Suomen lakipykälistä tietää. ;)
[/quote]
Et sytytä tupakkaa ainakaan: minun kodissani tai autossani, lentoneessa tai muissa julkisissa kulkuvälineissä, julkisissa sisätiloissa (kaupat, pankit jne.), joissakin julkisissa tapahtumissa.. Tai voithan tietenkin sytyttää ja ottaa joka kerta sakot. Saa sitä ihan vapaasti olla tyhmä.
[/quote]
Eli jatkat mun haukkumistani. :D
Ja suako pitäs pitää fiksuna ja hyvänä ihmisenä? Tekstisi antaa ymmärtää aika paljon enemmän kuin uskotkaan. ;)
Anna osottees, niin tulenpas käymään tupakalla luonasi. ;) Sakkoja en siitä saa, mutta on sinun oma ratkaisusi otatko sinä sakot / tuomion teoistasi.
[/quote]Kotirauhan häirinnästä voi saada vankeutta
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:26"]
Miks äidin pitää antaa oman lapsensa nukkua tupakoivan ihmisen vieressä!? Jokaisella ihmisellä on oikeus terveyteen. Mä mielummin hoidan lapsiani ite ku annan ne tollaseen hoitoon! Mummon pitää sen verran joustaa , että tulee ilman hajuja lapsiperheeseen. Meidän mummot ei edes käyttänyt deodoranttia ennen meillä käyntiä, ja sekin oli itsestäänselvyys, kukaan ei ole sitä vaatinut. Kerrotaan jopa sairaalassa. , että tupakointi aiheuttaa kätkykuolemia vauvoille. Kuka normaali äitin päästäis röökimummon lapsen luo. Itse olen polttanut ennen lapsia, ja muistan varsin hyvin. Miten se haju pysyy ihossa kiinni, vaikka kuinks pesis naamaa , käsiä ja hampaita.
[/quote]
Kuten joku kirjoittikin, tupakoivia ihmisiä on esim päiväkodin työntekijöissä. Sukulaisissa myös saattaa olla, tuleeko heille sitten porttikielto.
AP olisi voinut kohteliaasti osoittaa anopille nukkumapaikan muualle, jos ei halua lasten nukkua mummin kanssa. Olisihan selitykseksi riittänyt, että lapset ovat tottuneet nukkumaan keskenään.
Olisko tässä taustalla kuitenkin muutakin anoppi-miniä kaunaa, mikä kulminoitui tähän tupakoimiseen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:23"]No huhhuh!
Kylläpäs taas jollakin kiristää nuttura nuppia niin ettei veri näytä kiertävän riittävästi. Olet moukka ja idiootti, ymmärrän anoppiasi todella hyvin.
Enpä minäkään suostuisi olemaan talossa yötä jossa minua pidetään vaarallisena lapsille vain siksi, että tupakoin.
[/quote]
Tupakoitsijat kyllä kehtaavat aina ottaa herneen nenään, jos heitä mitenkään arvostellaan tappavan (myös muille) tapansa vuoksi. Ihan kuin tupakointi tekisi ihmisestä jotenkin vajukin. Itsellä ei tulisi mieleenkään puolustella tupakointiani muulla kuin, että minulla on huumeriippuvuudesta josta en pääse irti. Ymmärrän silti TÄYSIN tupakoimattomien nyrpistelyt savulle ja hajulle.
Ps. Tupakointi on erittäin vaarallista. Samoin passiivinen tupakointi. Uusimpien tutkimusten mukaan myös kolmannen asteen tupakointi: http://www.hs.fi/m/tiede/a1372469156692
Siinäpä puolustelee vielä, miksi juuri SINULLA on oikeus myrkyttää muita oman riippuvuutesi takia.
[/quote]
[/quote]
No et kovin huomaavainen, jos otat nokkiisi jos et saa myrkyttää lastenhuoneen sisäilmaa. Se kolmannen asteen tupakointi kun on tosiasia. Ja jos vielä luet alkuperäisen viestisi uudelleen, niin huomaat miten itse aloitat haukkumalla ap:n moukaksi ja idiootiksi.
Erinomainen esimerkki siitä, miten raivokkaasti tupakoitsijat puolustavat huumeriippuvuuttaan. Heitä ei millään muotoa saisi arvostella myrkyn polttamisesta ja haittojen aiheuttamisesta muille.
Ps. Itsekin tupakoin, en vain ole fanaattinen tupakoinnin puolustelija. Ennemminkin häpeän heikkouttani.
[/quote]
Miksi sitten et lopeta?
Kolmannen asteen tupakointi? :D Mitähän seuraavaksi? Tupakka-askin näkeminen aiheuttaa keuhkosyövän?
Hei, ihan oikeasti nyt tän fanaattisuuden kanssa! :D Mulle on yksi lysti mitä jengi duunaa tupakointinsa kanssa. Mä vedän röökini siinä missä haluan. Ja kyllä kuule olen huomaavainen muita kohtaan tasan niin kauan kun minua ihmisenä.kohdellaan. Yksikin huuto tms niin mun mielenkiinto muiden kunnioitukseen lopahtaa siihen.
Jos ei minun tupakointiani joku voi sietää, niin hänellä on kaikki vapaus painua luotani kauas pois.
Kumma kyllä, miten esim mieheni vanhin sisko ei kiellä lapsiaan tulemasta syliini, vaikka tasan perheen äiti tietää että tupakoin. Ja muksuthan aina oikein juoksee syliin ja tykkää olla siinä.
Kuten jo laitoin, niin "Jos tupakoit ole huomaavainen. Jos et tupakoi ole SUVAITSEVAINEN." ;)
[/quote]
Kumma kun tuo vanha tarrateksti-ei siis mainos-koskee vain muita ihmisiä kuin sinua. Missä se oma huomaavaisuutesi on? Onko hajua nykyajan laeista? Tupakkaa kun ei saakaan sytyttää siellä,missä sattuu huvittamaan!
[/quote]
Ai ei vai? Kyllähän mä sen sytkään siellä missä haluan. Ja kyllä kuule pikkupossuseni olen huomaavaisempi kuin sinä koskaan olet olluttai tulet olemaankaan. ;)
Et minua tunne, joten minun henkilökohtaisen arvosteluni voit joko fiksuna lopettaa tähän tai idioottina vain jatkaa valitsemallasi tiellä. Sun valintas.
Kyllä mä vähän veikkaan, et mä taidan sua enemmän noista Suomen lakipykälistä tietää. ;)
[/quote]
Et sytytä tupakkaa ainakaan: minun kodissani tai autossani, lentoneessa tai muissa julkisissa kulkuvälineissä, julkisissa sisätiloissa (kaupat, pankit jne.), joissakin julkisissa tapahtumissa.. Tai voithan tietenkin sytyttää ja ottaa joka kerta sakot. Saa sitä ihan vapaasti olla tyhmä.
[/quote]
Eli jatkat mun haukkumistani. :D
Ja suako pitäs pitää fiksuna ja hyvänä ihmisenä? Tekstisi antaa ymmärtää aika paljon enemmän kuin uskotkaan. ;)
Anna osottees, niin tulenpas käymään tupakalla luonasi. ;) Sakkoja en siitä saa, mutta on sinun oma ratkaisusi otatko sinä sakot / tuomion teoistasi.
[/quote]Kotirauhan häirinnästä voi saada vankeutta
[/quote]
Ja ihan ku mua kiinnostas SUN luo tulla.
Ja vankeutta tuskin tulee jos sinä sisälle vapaaehtoisesti päästät. Eli aivan turha edes yrittää "pelotella". Säälittäväks ja naurettavaks sä vaa ittes noilla teksteilläs teet. ;)
Koskahan tulee tutkimus kolmannen asteen pakokaasuista? Mielestäni aloittaja tosiaan lievästi ylireagoi, ei anoppi myrkytä niitä lapsia senkään vertaa, mitä ulkomaailma. Olisit voinut vain sanoa, että ehtoina iltasuihku ja ilta/yötupakoimattomuus.
Itsekkin varmaan loukkaantuisin ja poistuisin sellaisesta talosta, jossa minut koetaan tappanava uhkana lapsille. En sellaista missään nimessä haluaisi olla.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:33"]ei pelkästään haise on tutkittu että tupakoivasta ihmisestä erittyy myrkkyjä yölläkin ihon läpi ja hengityksessä ja ne tupakan myrkyt on 1 syy kätkytkuolemiin
[/quote]
Hassu väitteesi tupakan olevan syy kätkytkuolemiin. Mites sinä tämmöisen tiedät kun edes lääkärit eivät tiedä kätkytkuolemien syitä?
[/quote]
Eivät tiedä kaikkia syitä, eikä ole selvitetty kiistattomasti sitä, miten kätkytkuolema aiheutuu. Mutta vuosikausia ollaan jo oltu titoisia kätkyt kuolemaan altistavista tekijöistä, ja tupakointi on näistä yksi.
http://www.tupakkakoulutus.fi/fi/tupakkakoulutus/ensimmaiset-elinvuodet
[/quote]
Niinpä, altistavia tekijöitä on muitakin ja niiden osuutta on tutkittu. Täyttä varmuutta ei siltikään ole, joten on aivan turha tulla faktana tänne huutelemaan mitään, mistä edes tutkijat lääkärit eivät voi 100% varmuutta taata.
Alristavat tekijät kyllä on osittain pystytty tutkimaan, mutta SILTI varmuutta asiaan EI OLE.
[/quote]
Luetko tuon linkin ja tulet sitten vasta huutelemaan. Tupakan on kiistatta todetta nostavan kätkyt kuoleman riskiä. Sitä paitsi minä en teidän tupakoitsijoiden tapaan kaipaa mitään 100 prosentin näyttöjä haitallisuudesta, uskon muutenkin että epäterveellsitä se on.
Kyllä minä tupakoitsijana ainakin myönnän olevani päihderiippuvainen ja häpeän tapaani. En vain onnistu lopettamaan koska kiusaus on koko ajan läsnä ja olen aika selkärangaton ihminen. Toivon että masennuksen parantuessa pääsisin tästä tavasta eroon. Siirryn aina kauemmas muista ihmisistä polttaessani enkä pidä tupakointia ihnisoikeutena. Te jotka vertaatte tupakansavua liikenteen päästöihin: kummasta on oikeasti hyötyä ja kummalle on tarvetta saasteesta huolimatta: autoille vai tupakalle?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:23"]No huhhuh!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi sitten et lopeta?
[/quote]
Miksi pitää olla suvaitsevainen sinulle, joka vahingoitat terveyttäni?
[/quote]
Muistathan jatkossa vältellä ulkoilua? Koska siellä joudut hengittelemään pahempiakin myrkkyjä, kuin minun tupakkani savut.
Eiku ai nii!!! Eihän muista myrkyistä saanukaa sanoo mitää, ku TUPAKOINTI on se kaiken pahan alku ja juuri!!! :D
[/quote]
Höpö höpö. Voi kun te röökaajat jaksatte puolustella tuota huumettanne. Se on samalla ärsyttävää että myös säälittävää. Kun ette itsellenne uskalla myöntää, että idioottimaistahan tupakointi on. Terveyden vaarantamista ilman mitään palkintoa. Voi teitä.
[/quote]
TUPAKOINTI ON IDIOOTTIMAISTA TERVEYDEN PILAAMISTA. Tyytyväinen?
Luuletko OIKEASTI etteikö tupakoivat tiedä tupakoinnin vaaroja? Oletko noin pahasti sumentanut aivosi tuolla asenteellasi?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:35"]
[/quote]
Onko nikotiini tuhonnut aivot jo noin pahasti, ettei kykyne enää minkäänlaiseen mediakriittisyyteen. jos kyseessä on RÖÖKI mainos, niin minkäköhän sanoman mainostajat haluavat ihmisille viestittää. Eivät todellakaan halua saada ihmisiä lopettamaan vaan kertoa, että röökaaminen on hyvä juttu ja ihan normaaliin elämään kuuluva juttu, jonka kanssa kaikkien täytyy osata elää. Idiootti!
En todellakaan ymmärrä miksi teitä tupakoitsijoita tulisi suvaita yhtään missään.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:22"]
En antaisi. Myös kolmannen asteen tupakointi aiheuttaa solumuutoksia. Meille ei edes jalallaan astuisi tupakoiva ihminen. Onneksi kukaan ystävistä tai sukulaisista ei tupakoi.
http://www.hs.fi/tiede/a1372469156692
[/quote]Mitäs sitten kun se lapsi jää tupakasta kiinni? Monoa perseelle vai?
[/quote] Saunan taakse heti tietenkin. Muuten ap kuolee tupakan aiheuttamiin vaaroihin.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:14"]
Luuletko OIKEASTI etteikö tupakoivat tiedä tupakoinnin vaaroja? Oletko noin pahasti sumentanut aivosi tuolla asenteellasi?
[/quote]
En ole ylempi, mutta ihmettelen myös sitä että miksi tupakoitsijat otatte noin kovasti nokkiinne siitä, jos muut ihmiset eivät halua teidän tavoin pilata terveyttään?
Kyllä te mammat nyt vauhkootte toisten tupakoinnista ja riippuvuudesta.
Mites itsellänne sokeririippuvuus? Syötätte lapsillennekin sokeria ja aiheutatte heille riippuvuuden.
Sokeri muuten aiheuttaa monia sairauksia.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:23"]No huhhuh!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi sitten et lopeta?
[/quote]
Miksi pitää olla suvaitsevainen sinulle, joka vahingoitat terveyttäni?
[/quote]
Muistathan jatkossa vältellä ulkoilua? Koska siellä joudut hengittelemään pahempiakin myrkkyjä, kuin minun tupakkani savut.
Eiku ai nii!!! Eihän muista myrkyistä saanukaa sanoo mitää, ku TUPAKOINTI on se kaiken pahan alku ja juuri!!! :D
[/quote]
Höpö höpö. Voi kun te röökaajat jaksatte puolustella tuota huumettanne. Se on samalla ärsyttävää että myös säälittävää. Kun ette itsellenne uskalla myöntää, että idioottimaistahan tupakointi on. Terveyden vaarantamista ilman mitään palkintoa. Voi teitä.
[/quote]
[/quote]
Mitä, eikö se nikotiini rauhoitakaan hermoja?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:20"]
Mites itsellänne sokeririippuvuus? Syötätte lapsillennekin sokeria ja aiheutatte heille riippuvuuden.
[/quote]
Hieno aiheen vaihto :D Tiedoksi, ettei läheskään joka perheessä syödä sokeria ylenmäärin. Toisekseen, sokerin syömisellä ihminen ei aiheuta haittaa muille samalla tavalla kuin röökaajat.
Tuo Tiede-lehden tutkimus on nyt hieman eri kuin että anoppi ulkona poltettuaan olisi nukkunut yhden yön lasten kanssa samassa huoneessa! Eikai se anoppi olis ulkovaatteilla nukkunu, kai olis joku yöpaita ollu? Ja varmaan kätensä pessy ja hampaansa, ennen nukkumaanmenoa. Mun vanhin poika polttaa, ja joskus on viikonloppuja meillä, koska asuu kaukana, niin nukkuu samassa huoneessa pikkuveljensä kanssa. Pikkuveli tosin on jo 12, mut ei ole koskaan tullu mieleen kieltää, että nukkuis jossain muualla. Enkä todellakaan ymmärrä noita, joitten luokse ei saa mennä edes käymään tupakoivat ihmiset! Meille on tervetulleita kaikki, tietty sisällä ei saa polttaa ja ulkonakin jos jää oven eteen kesäisin, ja ovi on auki, pyydän nätisti että menettekö vähän kauemmas kun savu leijuu sisälle. Vähän nyt järkeä kehiin.
Saat tietysti itse viimekädessä päättää asiasta, mutta mielestäni ylireagoit. Olisit voinut esimerkiksi kysyä, olisiko mahdollista, ettei anoppi kävisi tupakalla juuri ennen nukkumaanmenoa, ettei makuuhuoneessa haise tupakalta. Jos illalla peseytyy ja vaihtaa yövaatteet, eikä sen jälkeen enää tupakoi, ei kyllä ainakaan voimakkaasti haise. Tiedän, että tupakoitsijan ulsohengityksessä on jonkin verran myrkkyjä, mutta minkähänlainen määrä niitä on esim. pari tuntia polttamisesta, ja onko määrä merkittävä verrattuna esimerkiksi siihen, mitä kaupungilla käydessä tai siellä asuessa joutuu hengittämään kaikkia muita päästöjä?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:22"]
[/quote]
Hieno aiheen vaihto :D Tiedoksi, ettei läheskään joka perheessä syödä sokeria ylenmäärin. Toisekseen, sokerin syömisellä ihminen ei aiheuta haittaa muille samalla tavalla kuin röökaajat.
[/quote]
Kyllä sitä aika ylenmäärin syödään, yli puolet energiasta tulee sokerista.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:22"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä sitä aika ylenmäärin syödään, yli puolet energiasta tulee sokerista.
[/quote]
Ööö...kenelle? Sinulleko?
[/quote]
Mitä, eikö se nikotiini rauhoitakaan hermoja?
[/quote]
Eli ei kelvannutkaan se mitä pyysit tupakoivan myöntävän? Yllätys! Eihän teille "täydellisille" kelpaa mikään.
Miks äidin pitää antaa oman lapsensa nukkua tupakoivan ihmisen vieressä!? Jokaisella ihmisellä on oikeus terveyteen. Mä mielummin hoidan lapsiani ite ku annan ne tollaseen hoitoon! Mummon pitää sen verran joustaa , että tulee ilman hajuja lapsiperheeseen. Meidän mummot ei edes käyttänyt deodoranttia ennen meillä käyntiä, ja sekin oli itsestäänselvyys, kukaan ei ole sitä vaatinut. Kerrotaan jopa sairaalassa. , että tupakointi aiheuttaa kätkykuolemia vauvoille. Kuka normaali äitin päästäis röökimummon lapsen luo. Itse olen polttanut ennen lapsia, ja muistan varsin hyvin. Miten se haju pysyy ihossa kiinni, vaikka kuinks pesis naamaa , käsiä ja hampaita.