Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä "hauskoja" vikoja lspsestasi löydettiin päiväkodissa?

Vierailija
05.08.2014 |

Minun lapseni piirsi liian usein.

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:57"]Ei mene läpi tuo että kaikki lapset on ihania,ei tasan oo

[/quote]

Paitsi, että on. Ammattilainen osaa mennä itseensä ja miettiä, miksi joku lapsista herättää negatiivisia tunteita. Siitä sitä kerää lähdetään purkamaan, oman toiminnan reflektoinnilla.

Kiintymys sitten syntyy yhteisistä kokemuksista. Ja aina kevätjuhlassa silmät kostuu, ne pienet "lainalapset" vaihtavat ryhmää eskariin ja lopulta lähtevät kouluun. Ja kaikista lämpimimmin muistelen niitä lapsia, joiden kanssa on "väännetty" eniten.

[/quote]

Näinhän se pitäisi olla, mutta eipä se vaan ole! Ihan turha on muuta inkuttaa.

Vierailija
22/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö kuulemma puhui liikaa & nauroi liian kovalla äänellä, myös se oli ongelma kun ei antanut laittaa hiuksia kiinni tai edes pinneillä sivuun & aina oli tukka silmillä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsessa ei ole päiväkodin mielestä mitään vikaa. Aika erikoinen päiväkoti kai sit?

Vierailija
24/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani oli viisi kättä.

Vierailija
25/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:10"]Meidän pojassa oli kamalasti vikoja

- halusi valita oman kansion eikä suostunut ottamaan punaista (koko muu porukka sai valita punaisen tai sinisen, poika oli viimeinen valitsija ja jäljellä oli vain punaisia. Hän ilmoitti, että on epäreilua, ettei saa valita ja päätyi päiväkodissa nurkkaan häpeämään puheitaan. Ostin pojalle Angry Birds -kansion, joka puolestaan aiheutti ongelmia, koska muilla ei sellaista ollut. Vetosin poikani oikeuteen valita, hän valitsi vihaiset linnut).

- poika oli liian rauhallinen (ei suuttunut selkeästä kiusanteosta)

- poika oli väkivaltainen (kolmen viikon kiusaamisen jälkeen ilmoitti kiusaajille, että jos se ei lopu, niin se lopetetaan väkisin - tädit koki, että poika aikoo olla väkivaltainen, poika tarkoitti, että vanhemmille ilmoitetaan jne.)

- poika luki väärin (luki kokonaisia sanoja, ei äänteitä)

- poika kirjoitti väärin (5v ei saa osata kirjoittaa!)

- poika ei laulanut tai lauloi liian lujaa

- poika tiesi liikaa (lapset ei saa katsoa uutisia)

- pojalla oli huono hienomotoriikka (ja silti hän osasi piirtää, kirjoittaa, napittaa takin, solmia kengännauhat)

- poika oli kaikin tavoin epäkelpo POJAKSI

Kaikesta tästä huolimatta tai ehkä juuri siksi hän erikoistuu neurologiaan.

[/quote]

Ymmärsinkö nyt väärin vai onko poikasi nyt opiskelemassa neurologiksi.... vaikka hänellä oli lapsena Angry Birds kansio?

Vierailija
26/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika, nyt 10v:

puhui liian hiljaa, ei saanut puuroa nieltyä vaan oksensi ( ymmärtäväinen lääkäri ei edes sen kummemmin tutkinut poikaa, vaan kirjoitti tarhaan lapun että ei puuroa "Elmerille"), ei tykännyt kiipeillä eikä osannut kärrynpyörää

tyttö nyt 7:

lastensuojelu-ilmotus, koska kertoi juovansa kahvia (silloin tällöin äidin jämätippa!) & koska tuli kerran sadesäällä lenkkareissa ( kiire, puki itse, tajusin vasta päiväkodin eteisessä että neitipä on lenkkareissa!), lisäksi ei kuulemma ollut luonnollista että tyttölapsi inhoaa hello kittyä! :O

Vierailija
27/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän on tutkittukin, että pvk-työntekijöillä on hyvin stereotyyppinen sukupuolikäsitys ja siltä pohjalta ohjaavat lapsia.

Vierailija
28/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:02"]

Sitähän on tutkittukin, että pvk-työntekijöillä on hyvin stereotyyppinen sukupuolikäsitys ja siltä pohjalta ohjaavat lapsia.

[/quote]

Tästä on keskulteltu jo 70-80-luvulta lähtien eli miten päiväkodeissa on ahtaat raamit lapsen käytökselle, ja eritoteen sukupuolelle, eikä näköjään muutosta. 

Vierailija
29/161 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:41"]

Kyllä päiväkodeissa keskitytään vahvuuksiin. Jos on jotain poikkeavaa kehityksessä, niin asia otetaan esille. Jos lapsi piirtää liikaa, eikä leiki tms. niin minusta on aiheellista ottaa asia ainakin puheeksi. Jos näiden asioiden annetaan olla, syytetään päiväkotia. Lasten havainnointi on päiväkodin tehtävä.

[/quote]

Päivähoidossa tulee huomioida lapsen vahvuudet. Jokaisessa lapsessa on aina jotain hyvää. Lapsen vahvuuksista tulee puhua myös vanhemmille. Päivähoitohenkilöstön tehtäviin kuuluu tämän lisäksi myös huomioida lapsen kehityksestä ne osa-alueet, joissa lapsi tarvitsee vielä tukea ja harjaannusta. Päiväkotien tädit toimisivat vääriin, mikäli ei myös näistä vanhemmille avoimesti puhuisi. Se onkin sitten tädeille toisinaan varsinaista taiteilua, miten asian ilmaisee vanhemmalle selvästi ja totuudenmukaisesti, kuitenkaan kenenkään tunteita loukkaamatta. Valitettavasti joukossa on aina vanhempia, jotka loukkaantuvat hyvin herkästi, vaikka päiväkodin täti olisi kuinka hienotunteinen ja "varovainen" sanoissaan.  Tämän jälkeen kyseistä tätiä saatetaan alkaa hyvinkin selvästi "vihaamaan". Joskus vanhemmalla voi olla varsin päinvastainen käsitys lapsensa kehitystasosta kuin päiväkodin väellä. Tällöin vanhemman on hyvä muistaa, että usein lapset käyttäytyvät eri tavalla isossa lapsiryhmässä kuin kotona perheen kesken. Erinäiset kehitykseen ja oppimiseen liittyvät mahdolliset ongelmatkin ilmenevät helpommin ja selvemmin juuri lapsen puuhastellessa tässä isommassa ryhmässä ikätovereiden parissa. Vanhemmat eivät juuri tätä puolta lapsesta pysty havainnoimaan. Päiväkotiväki taas ei näe lapsen eloa kotioloissa. Lapsen vahvuudet ja kehitystavoitteet tulisikin yhdessä pohtia näitä molempia toimintaympäristöjä peilaillen. 

Vierailija
30/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolmesta lapsesta vain yksi on ollut päiväkodissa, vain eskarissa. Muuten on joko hoidettu kaikki kotona tai olleet pph:lla.

Täytyy kyllä sanoa, että olisivat saaneet siellä päiväkodissa keskittyä enemmän työntekoon kuin työntekijöiden keskinäisiin ongelmiin. Siellä hävisi paperit, mikään viesti ei kulkenut mihinkään suuntaan ellei käynyt itse henkilökohtaisesti sanomassa asiasta jokaiselle työntekijälle, ja esim. isovanhempien päivästä unohdettiin kertoa meille puolipäiväisille ja sitten moitittiin, kun ei oltu itse älytty kysyä asiasta. Pahin oli se, kun olin kertonut kaikille hoitajille, että menen seuraavan viikon maanantaina sairaalaan käynnistämään synnytystä, ja siinä voi mennä useampi päivä, mutta jos ja kun synnytys sattuu käynnistymään eskaripäivän aikana, lapseni hakee henkilö x. Jätin asiasta myös kirjallisen ilmoituksen hoitajien toimistoon. No, maanantaina kuitenkin pällisteltiin, että miksei mieheni ole sairaalassa synnytyksessä, kun haki lapsen, joten mies sitten selittää miten noi käynnistysprosessit etenee. Kun synnytys sitten lopulta käynnistyi, mies vei lapsen aamulla eskariin ja sanoi erikseen, että henkilö x hakee, koska mies lähtee nyt synnytykseen paikalle. Kun henkilö x meni lastani hakemaan, oli hävinnyt se lappu ja ilmeisesti muistikin mennyt kaikilta, ja sieltä oltiin jo soittamassa mulle synnytyssaliin että voidaanko antaa lapsi tämän x:n matkaan...

No, lapsikin oli tietysti kovin viallinen. Mun olisi pitänyt kieltää häntä lukemasta, kun osasi jo, koska koulussa tulee tylsää sitten. Lapsella on tuntoaistin yliherkkyyttä, josta kerroin eskarin alkaessa, mutta siitä paasattiin että jos he laittaa lähetteen toimintaterapiaan. Totesin, että hoitokuviot on kunnossa olleet jo pari vuotta, kiitos vaan. Myöhemmin luin papereista, etten kuulemma ollut halukas toimintaterapiaan. No, siellä oli oikeasti käyty jo niiden parin vuoden aikana eikä lisätoimille ollut tarvetta. Lapsi oli myös liian ujo, kiltti ja erityisesti aivan liian oikeudenmukainen. Ja yliempaattinenkin.

Lastenhoitoalalle tuntuu usein päätyvän niitä, jotka on loistavia työssään, monesti he on alempien koulutusasteen käyneitä, mutta yhtä usein niitäkin, jotka luulee että kirjaviisaudella voi lyödä maalaisjärjen ja unohtaa temperamentin, luonteen, henkilökohtaisten erojen vaikutuksen lapseen. Nämä taas usein on niitä LTO-koulutuksen käyneitä. Itse työskentelen nuorisotyön puolella, ja viimeisen viiden vuoden aikana on tullut vastaan vain yksi nuori, josta pystyin heti ensitapaamisella toteamaan, että diagnoosi puuttuu ja tämä se pitäisi olla. LTO:t on varmaan lääkäreitäkin pätevämpiä, kun voivat tehdä useita kymmeniä diagnooseja vuodessa...

Vierailija
31/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin asenne johtuu tutuista päiväkodintyöntekijöistä. He puhuvat niin halveksivasti ja naureskellen joistain lapsista ja vanhemmista, että oikein oksettaa.

"Nekin vanhemmat luulevat, että heh heh, meillä on muka aikaa heidän kultamussukkaa...sekin on niin lellitty pentu, että me pantiin se kuriin.." Tämä todellakin panee miettimään nykyistä hoidon tasoa. Lisäksi se halveksiva suhtautuminen suvjektiiviseen päivähoitoon "sekin toi lapsensa sinne parkumaan, vaikka itse makaa vauvan kanssa kotona, näitsä, kun se lähti vaunujen kans pihalta kotiin, ei sitä ennen meidän nuoruudessa"

Vierailija
32/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

103 jatkaa: lapsellani on siis rakennemuutoksia mm. sydämessä, aivoissa, ruuansulatuselimissä, veressä. Käy jatkuvasti tutkimuksissa, myös neurologisella puolella. TOIVOMME diagnooseja, koska ne helpottaa hoitoa.

Vierailija
33/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

103 jatkaa: lapsellani on siis rakennemuutoksia mm. sydämessä, aivoissa, ruuansulatuselimissä, veressä. Käy jatkuvasti tutkimuksissa, myös neurologisella puolella. TOIVOMME diagnooseja, koska ne helpottaa hoitoa.

Vierailija
34/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:10"]Tätäkin ketjua lukiessani tulee vain mieleen yksi kysymys: Mistä kumpuaa tällainen "viha" lastentarhanopettajia kohtaan?

He yrittävät tehdä parhaansa päivittäin, jotta juuri TEIDÄN lapsillanne olisi hyvä olla päiväkodissa. 

[/quote]

Ja minä mietin mistä kumpuaa tuo asenteesi, että kaikki yrittävät ja tekevät parhaansa. Jos salassapitosäännökset eivät olisi niin tiukat, pyörtäisit uskosi alta aikayksikön.

Vierailija
35/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:23"]Anteeksi, mutta näin lapsettomana tämä ketju hämmentää minua todella... oikeastiko siellä tädit puhuvat "vioista", ja valittavat noista vanhemmille? Lapsiin ja näiden kehitykseen ja kasvattamiseen erikoistuneet ihmiset, joiden jos jonkun pitäisi ymmärtää, että lapset eivät sovi kaikki samoihin lokeroihin?

[/quote]

Eiköhän tuo koulumaailma ole vähän samanlainen.

Vierailija
36/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:31"]Meidän nuorin poika kuulemma söi liikaa päiväkodissa (kysyttiin, että saako kotona tarpeeksi ruokaa). -Joo saa, mutta on aina syönyt paljon pääaterioille ja on myös pitkä ikäisekseen eli kasvaa nopeasti ja kuluttaa paljon.

Keskimmäisestä epäiltiin että onko jokin puutostauti, kun on niin laiha. -Ei ole, on aina ollut laihanpuoleinen.

Vanhimman pojan kohdalla ei hyväksytty että tällä oli tuolloin tyttö parhaana kaverina. Lapset siksi erotettiin toisistaan. -tätäkin oli vaikea ymmärtää.

Vielä tulee mieleen se, että eräs päiväkodin täti oli sanonut 3-v. keskimmäiselle pojalle, että poikien ei sovi käyttää sukkahousuja. Lapsella oli tuolloin, talvella tummansiniset pojille sopivat sukkahousut, jotka olivat mielestäni näppärämmät kuin pitkät kalsarit & sukat (joissa nilkat jäävät helposti paljaiksi). Sen jälkeen jouduin panemaan sukkahousut pois koska poika ei suostunut niitä käyttämään.

[/quote]

Tämä kuulostaa jo kuin elettäisiin 100 vuotta sitten.

Vierailija
37/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:57"]Ei mene läpi tuo että kaikki lapset on ihania,ei tasan oo

[/quote]

Paitsi, että on. Ammattilainen osaa mennä itseensä ja miettiä, miksi joku lapsista herättää negatiivisia tunteita. Siitä sitä kerää lähdetään purkamaan, oman toiminnan reflektoinnilla.

Kiintymys sitten syntyy yhteisistä kokemuksista. Ja aina kevätjuhlassa silmät kostuu, ne pienet "lainalapset" vaihtavat ryhmää eskariin ja lopulta lähtevät kouluun. Ja kaikista lämpimimmin muistelen niitä lapsia, joiden kanssa on "väännetty" eniten.

Vierailija
38/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:18"]Ja tästä huolimatta 90% väestä tuntuu olevan sitä mieltä, että yliopistotasoinen koulutus on liian korkea lastentarhaan. :-)

[/quote]

No mutta siinähän se vika juuri onkin. Nämä ltonatsit, jotka ovat katkeria, kun eivät ole opettajia, pätevät joka käänteessä. Turhempaa ei olekaan kuin LTO:n koulutus! Sinne hakeutuu kaikki, jotka eivät opettajaksi pysty lukemaan, ja sitten katkerana tylytetään lapsia ja vanhempia, tyyliin minä tiedän kaikesta kaiken!

[/quote]

Nyt menin hiljaiseksi. Ihanko oikeasti ajattelet näin? Minä en ole koskaan halunnut kouluun töihin. Päiväkodissa työskentely on vapaampaa, antaa mahdollisuuksia vaikka mihin, luovuutta ja leikkiä arki täynnä! Lisäksi alle kouluikäiset ovat mielestäni aivan ihania!

Koulutukseltani olen kasvatustieteen, erityisesti varhaiskasvatuksen, maisteri. Ja hemmetin ylpeä koulutuksestani ja mikä tärkeintä, olen hyvä työssäni!

[/quote]

Kyllä, ihan oikeasti ajattelen, ja tiedän etten ole ainoa. Työni puolesta, vanhempana ja laajan ystävä ja tuttavapiirin "ansiosta" olen mielipiteeni muodostanut ja ikää minulla on 60 vuotta, että pitkältä ajalta on kokemusta karttunut. Epäilemättä joukossa on asiansa osaaviakin, mutta ammattikuntaa leimaakapeakatseisuus, kateus, pikkusieluusuus ja aivan suhteeton pätemusen tarve. Minulla on itsellä lapsia (toki jo aikuisia) suvussa ja ystävä- ja tuttavapiirissä sekä lto:a ja

pklasten vanhempia ja työni puolestallen pääsdyt/joutunut aiheeseen tutustumaan.

[/quote]

Mä olen käsittänyt, että mustavalkoisuudesta pääsee iän karttuessa hekin, jotka sellaiseen ovat taipuvaisia, mutta....

Kyllä, pk-hlöstössä on ihmisiä, jotka eivät osaa asioita ilmaista tai puuttuvat epäolennaisuuksiin, mutta todellako leimaat heidän takiaan koko alan? Mulla on nelikymppisenä täysin vastainen kuva päiväkodin työntekijöistä, ihan omiin ja laajan ystäväpiirin kokemuksiin pohjautuen. Mm. Muutama hyvin sivistynyt, avarakatseinen ja fiksu varhaiskasvatuksen ammattilainen ovat saaneet minut vakavasti alalle harkitsemaan.

Ja sitten on tätä leimaamista! Jaksaa aina vaan ällistyttää. Mitäs ajattelet kampaajista?

[/quote]

Haluatko että toistan? Kyllä, edelleen pysyn mielipiteeni takana. Sinä voi ja saat olla eri mieltä. Minulla on 32 vuoden kokemus, ja olen tutustunut "asiaan" monessa roolissa ja valitettavasti runsaassa määrin. Eniten on vaikuttanut työni kautta tullut kokemus. Osaltani tämä tuli nyt sanottua, jankkaaminen ei auta.

Sitä olen muuten joskus yrittänyt viimeisenä keinona muutamiem Lto:n kanssa, kun muu ei auttanut. Ei mennyt perille edes jankaten. MOT

Vierailija
39/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:18"]Ja tästä huolimatta 90% väestä tuntuu olevan sitä mieltä, että yliopistotasoinen koulutus on liian korkea lastentarhaan. :-)

[/quote]

No mutta siinähän se vika juuri onkin. Nämä ltonatsit, jotka ovat katkeria, kun eivät ole opettajia, pätevät joka käänteessä. Turhempaa ei olekaan kuin LTO:n koulutus! Sinne hakeutuu kaikki, jotka eivät opettajaksi pysty lukemaan, ja sitten katkerana tylytetään lapsia ja vanhempia, tyyliin minä tiedän kaikesta kaiken!

[/quote]

Nyt menin hiljaiseksi. Ihanko oikeasti ajattelet näin? Minä en ole koskaan halunnut kouluun töihin. Päiväkodissa työskentely on vapaampaa, antaa mahdollisuuksia vaikka mihin, luovuutta ja leikkiä arki täynnä! Lisäksi alle kouluikäiset ovat mielestäni aivan ihania!

Koulutukseltani olen kasvatustieteen, erityisesti varhaiskasvatuksen, maisteri. Ja hemmetin ylpeä koulutuksestani ja mikä tärkeintä, olen hyvä työssäni!

[/quote]

Kyllä, ihan oikeasti ajattelen, ja tiedän etten ole ainoa. Työni puolesta, vanhempana ja laajan ystävä ja tuttavapiirin "ansiosta" olen mielipiteeni muodostanut ja ikää minulla on 60 vuotta, että pitkältä ajalta on kokemusta karttunut. Epäilemättä joukossa on asiansa osaaviakin, mutta ammattikuntaa leimaakapeakatseisuus, kateus, pikkusieluusuus ja aivan suhteeton pätemusen tarve. Minulla on itsellä lapsia (toki jo aikuisia) suvussa ja ystävä- ja tuttavapiirissä sekä lto:a ja

pklasten vanhempia ja työni puolestallen pääsdyt/joutunut aiheeseen tutustumaan.

[/quote]

Mä olen käsittänyt, että mustavalkoisuudesta pääsee iän karttuessa hekin, jotka sellaiseen ovat taipuvaisia, mutta....

Kyllä, pk-hlöstössä on ihmisiä, jotka eivät osaa asioita ilmaista tai puuttuvat epäolennaisuuksiin, mutta todellako leimaat heidän takiaan koko alan? Mulla on nelikymppisenä täysin vastainen kuva päiväkodin työntekijöistä, ihan omiin ja laajan ystäväpiirin kokemuksiin pohjautuen. Mm. Muutama hyvin sivistynyt, avarakatseinen ja fiksu varhaiskasvatuksen ammattilainen ovat saaneet minut vakavasti alalle harkitsemaan.

Ja sitten on tätä leimaamista! Jaksaa aina vaan ällistyttää. Mitäs ajattelet kampaajista?

[/quote]

Haluatko että toistan? Kyllä, edelleen pysyn mielipiteeni takana. Sinä voi ja saat olla eri mieltä. Minulla on 32 vuoden kokemus, ja olen tutustunut "asiaan" monessa roolissa ja valitettavasti runsaassa määrin. Eniten on vaikuttanut työni kautta tullut kokemus. Osaltani tämä tuli nyt sanottua, jankkaaminen ei auta.

Sitä olen muuten joskus yrittänyt viimeisenä keinona muutamiem Lto:n kanssa, kun muu ei auttanut. Ei mennyt perille edes jankaten. MOT

[/quote]

Tottakai olen eri mieltä, ihan ilman lupaasi. ;) Ajattelen, että hlöstöstä löytyy niin niitä dillejä kuin fiksuakin ammattilaista. En ymmärrä mustavalkoisuutta. En ole ikinä sitä käsittänyt.

Vierailija
40/161 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:10"]Meidän pojassa oli kamalasti vikoja

- halusi valita oman kansion eikä suostunut ottamaan punaista (koko muu porukka sai valita punaisen tai sinisen, poika oli viimeinen valitsija ja jäljellä oli vain punaisia. Hän ilmoitti, että on epäreilua, ettei saa valita ja päätyi päiväkodissa nurkkaan häpeämään puheitaan. Ostin pojalle Angry Birds -kansion, joka puolestaan aiheutti ongelmia, koska muilla ei sellaista ollut. Vetosin poikani oikeuteen valita, hän valitsi vihaiset linnut).

- poika oli liian rauhallinen (ei suuttunut selkeästä kiusanteosta)

- poika oli väkivaltainen (kolmen viikon kiusaamisen jälkeen ilmoitti kiusaajille, että jos se ei lopu, niin se lopetetaan väkisin - tädit koki, että poika aikoo olla väkivaltainen, poika tarkoitti, että vanhemmille ilmoitetaan jne.)

- poika luki väärin (luki kokonaisia sanoja, ei äänteitä)

- poika kirjoitti väärin (5v ei saa osata kirjoittaa!)

- poika ei laulanut tai lauloi liian lujaa

- poika tiesi liikaa (lapset ei saa katsoa uutisia)

- pojalla oli huono hienomotoriikka (ja silti hän osasi piirtää, kirjoittaa, napittaa takin, solmia kengännauhat)

- poika oli kaikin tavoin epäkelpo POJAKSI

Kaikesta tästä huolimatta tai ehkä juuri siksi hän erikoistuu neurologiaan.

[/quote]

Öö, tuota noin. Angry birds on ollut markkinoilla kauanko, vuodesta 2006 tai jotain. Jos poikasi olisi silloin ollut vaikka 6-vuotias, hän nyt olisi 14-vuotias. Ja "erikoistuu neurologiaan"????????

Olepa tarkempi ensi kerralla provoilusi kanssa.