Lapsettomat 40-vuotiaat ja sitä vanhemmat naiset
Vieläkö haaveilette omasta lapsesta? Uskotko, että haave voisi vielä toteutua? Uusi suhde, kaikenlaisia ajatuksia...
Kommentit (28)
En haaveile, en ole koskaan halunnut lapsia
Aika on tylyn tuntuisia vastauksia, mutta jokaisella saa olla mielipiteesä. Minä nyt 42.v ja lapsia viisi joista nuorin nyt 1v1kk ja on ihanaa olla äiti noinkin pienelle ja vielä on pieni haave kuudennesta joka kylläkin saattaa jäädä tosiaan haaveeksi. Ja kyllä vielä hyvinkin voi lapsen tehdä yli nelikymppisenä luulen että oma asenne ratkaisee eniten :)
En haaveile. Itse asiassa minä nuorempana halusin lapsia, mutta oli aina takaraja, että jos 35-vuotiaaksi mennessä ei ole onnistunut, nini sitten ei kiitos enää. Nyt olen 40 ja en missään nimessä enää haluaisi lapsia, enkä miestäkään. Olen niin vanhapiikoittunut jo ja erakoitunut.
En oikeastaan, ainakaan nykyisen miehen kanssa. Jos olisi uusi mies, johon olisin päättömästi rakastunut, voisin harkita. Omat vanhempanani ovat saaneet minut yli nelikymppisinä ja olen kiitollinen heistä (äiti elää vielä), hoitivat vanhemmuutensa hyvin.
Minulle 30 oli ehdoton raja, ja hakeuduinkin heti täytettyäni sterilisaatioon. Helpottavaa, kun on voinut keskittyä elämässä aivan muihin asioihin kuin kiireiset vanhemmat.
Haaveilen, mutten usko siihen enää. Takana epäonnistuneet hoidot ja olen nyt 40.
Kun täytin 40, TIESIN että ei. 47-48 v haaveilin uudelleen, hieman. Nyt, 50v, ei missään nimessä ja hyvä etten saanut yli 40 vuotiaana.
En jaksa ketään pikkulapsia hetkeäkään.