Onko pröystäilyä, kun meillä syödään kermassa haudutettua uunilohta ja valmiiksi pestyjä varhaisperunoita
tilillä, voilla ja hienolla merisuolalla maustettuna näin arkipäivänä, heti maanantaina?
Kommentit (90)
On han järkkyä ökyilyä, minä elän kaurapuurolla, pettuleivällä ja voikukanlehdillä :((
Ei ole pröystäilyä, mutta rikollista ja typerää pilata lohi upottamalka se kermaan.
Ihan normaalia ruokaahan tuo. Pröystäilyä olisi syödä vastaavia monta kertaa viikossa ravintoloissa. Kotiruokahan ei lopulta ole kauhean kallista, kala toki, mutta sitä syödään parisataa grammaa per annos. Perunat, tilli ja kerma ei maksa mitään.
Omalta osaltani siis annan peukun laadukkaalle kotiruualle ja kotikokkailulle.
Lohi on pilattu kermalla ja kokonaisuus kuulostaa ylipainoisten ruoka-annokselta.
Mä aion tehdä tota samaa ruokaa seuraavista työkkärimasseista. Nam!😋
Vierailija kirjoitti:
Lohi on rasvainen kala. Siitä ei tule kuivaa, kun ei pidä liikaa uunissa ja liian kovalla lämmöllä.
Olen yleensä laittanut kylmän kastikkeen uunilohen kanssa: kermaviiliä, tilliä, sipulia ja aivan ripauksen sinappia. Kermassa hauduttaminen kuulostaa liian "tukevalta" meidän perheen makuun.
Muuten hyvä kylmä kastike mutta meillä sinappi ei ole kuivattua. Ei voida laittaa ripauksia. Onneksi.
Ihan normiruokaa, ei mitään pröystäilyä.
Meillä syödään myös, mutta harvemmin. Yritän pitää ruokavalion monipuolisena ja olla lihottamatta perhettäni. Kermassa haudutettu lohi on kaloripommi.
Hehee näköjään uunilohestakin voi joku olla kateellinen!? Seuraavaksi ehdotetaan varmaan kieltoja ja lisää veroja
Minä paistan itse onkimiani ahvenia.
Ei ole pröystäilyä, vaan hyvää ruokaa.
Moni vauhkoaa tuosta kermasta. Voihan se olla kasvisrasva pohjainen ruokakerma mitä käytetään.
No ei. Arkenakin on aivan normaalia syödä hyvin.
On kiva olla hyvätuloinen, koska toi on normi kotiruokaa.
Ainakin teillä laitetaan ja syödään oikeaa ruokaa, sekään ei ole itsestään selvää kaikissa perheissä. Vähän harmittaa ketjun muutamat näsäviisaat kommentit.
Pääasia että perheissä kokataan ja lapset saa lämmintä ruokaa muuallakin kuin koulussa. Pisteet siitä meille kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nam. Hyvä vinkki. Vois tehdä tällä viikolla. Haudutan kuitenkin ruokakermassa en kuohukermassa niin tulee kepeämpi.
Myös smetana on tosi hyvää lohenpäällä, eli kuorruttaa lohen smetanalla johon laitettu sitruunamehua ja lisäksi tilliä vielä päälle.
Kyllä! Minusta smetana on paljon parempaa kuin kerma. Jos nyt ylipäätään haluaa kuorruttaa lohen.
Tuollainen ruoka , nostattaa kolesterolia.
Ja ilmeiseti vielä valmissalaatti lohen ja pottujen kylkeen, vai ilman rehujako aiotte syödä?
Eipä sitä kaikilla ole varaa ostaa vaikka kuinka nälissäsi vähättelet kassiloheksi ja ettei muka maistu millekään.