Onko pröystäilyä, kun meillä syödään kermassa haudutettua uunilohta ja valmiiksi pestyjä varhaisperunoita
tilillä, voilla ja hienolla merisuolalla maustettuna näin arkipäivänä, heti maanantaina?
Kommentit (90)
Ei loheen kannata laittaa kermaa. Se pilaa lohen. Laita tilkka vettä vuoan pohjalle ja suolaa ja tilliä kalan päälle, niin hyvä tulee. Kala kannattaa peittää myös vaikkapa foliolla, niin ei kuiva liikaa.
Laittakaapas uunilohen päälle pestoa 😋
Vierailija kirjoitti:
Ei loheen kannata laittaa kermaa. Se pilaa lohen. Laita tilkka vettä vuoan pohjalle ja suolaa ja tilliä kalan päälle, niin hyvä tulee. Kala kannattaa peittää myös vaikkapa foliolla, niin ei kuiva liikaa.
Ei se kuivu, jos ei kypsennä liian kauan.
Pröystäilyä olisi syödä nieriää tai kuhaa tms laatukalaa
Ei mitkään ruuat, tai uudet autot ole pröystäilyä. Pröystäilyä on, jos hommataan ne näyttääkseen muille miten paljon parempia ollaan.
Kasvisten ystävänä olen laittanut kesäkurpitsaa, fetaa, tomaattia ja sipulia vuokaan. Siihen kaatanut kermaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pröystäilyä, jos teillä on henkilökunta joka tekee tuon perheelle Suomessa. E-euroopassa jo keskiluokkaisella perheellä on varaa palvelusväkeen.
On pröystäilyä, jos Suomessa perheellisellä on arkena aikaa valmistaa tuollainen ateria itse. Viikonloppuna aikaa on paremmin
Itse ruoka-ainekset kun itse tekee, eikä osta palvelua, on halpoja marketeissa.
Valmistelut: uuni päälle, kipot esille, vesi kattilaan, kala vatiin - viisi minuuttia.
Kohta kaksi: perunat veteen, kalavati uuniin - 35 minuuttia.
Yhteensä: 40 minuuttia. Mikähän tätä nopeammin tulisi...
Pannulla paistettuna paljon nopeampi ja mehukkaampi.
Miksi melkein kaikki suomalainen ruoka tehdaan uunissa?
Jos suomalaisessa pöydässä on muuta kuin läskisoosi ja potut päivästä toiseen, niin olet erikoisuudentavoittelija ja naapurit supisevat katkerasti selkäsi takana.
Mutta älyttömän pahaa.