Onko pröystäilyä, kun meillä syödään kermassa haudutettua uunilohta ja valmiiksi pestyjä varhaisperunoita
tilillä, voilla ja hienolla merisuolalla maustettuna näin arkipäivänä, heti maanantaina?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin teillä laitetaan ja syödään oikeaa ruokaa, sekään ei ole itsestään selvää kaikissa perheissä. Vähän harmittaa ketjun muutamat näsäviisaat kommentit.
Pääasia että perheissä kokataan ja lapset saa lämmintä ruokaa muuallakin kuin koulussa. Pisteet siitä meille kaikille!
Samaa mieltä. Liian moni nappaa valmiit pinaattiletut/mikroaterian kaupasta.
Se on ihan hyvä päivänaloitus jos tykkää. mie vetelen haukifileitä suoraan vesistöstä. ja uunipottuja tietty. Ei pestyjä kun ei tartte.
No ei todellakaan! Minä en pidä lohesta, uusista perunoista enkä tillistä. Ainoa hyvämakuinen aines tuossa kombossa on kerma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, mutta miksi se uunilohi pitää pilata kermalla?
Niinpä. Rasvaiselle lohelle sopii kevyt kastike.
Kalassa on hyviä rasvoja. Sianlihassa ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan! Minä en pidä lohesta, uusista perunoista enkä tillistä. Ainoa hyvämakuinen aines tuossa kombossa on kerma.
Olet siis joku himo punaisen lihan syöjä?
Mä en missään tapauksessa kelpuuta valmiiksi pestyjä perunoita!
Aina multaisia ja mieluiten omasta pihasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, mutta miksi se uunilohi pitää pilata kermalla?
Kalassa on hyviä rasvoja. Sianlihassa ei niinkään.
Kyllä sianlihassa on hyviä rasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerma on punaista lihaa??
Minä tässä olen koko viikon pröystäillyt. Naudan entrecote-pihvejä, possun ulkofileetä, valmispatonkeja ja einessalaatteja.
Ihan näin yksinasuvana takuueläkeläisenä. Tuota entrecotea söinkin ekan kerran elämässäni.
Kaikki punalapuilla, muuten en olisikaan syönyt mitään näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tykkää lohesta etkä juureksista. Tuskin pelkällä kermalla enää olisit hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Moni vauhkoaa tuosta kermasta. Voihan se olla kasvisrasva pohjainen ruokakerma mitä käytetään.
Toivottavasti ei ole. Kyllähän aito kerma on terveellisempi kuin ne lisäainelitkut tekokermat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tykkää lohesta etkä juureksista. Tuskin pelkällä kermalla enää olisit hengissä.
Kermahan on hyvinkin ravitsevaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tässä olen koko viikon pröystäillyt. Naudan entrecote-pihvejä, possun ulkofileetä, valmispatonkeja ja einessalaatteja.
Ihan näin yksinasuvana takuueläkeläisenä. Tuota entrecotea söinkin ekan kerran elämässäni.
Kaikki punalapuilla, muuten en olisikaan syönyt mitään näistä.
Hyvä. Samoin minä olen päässyt välillä syömään jotain parempaa, kun punalaputus tuli kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin teillä laitetaan ja syödään oikeaa ruokaa, sekään ei ole itsestään selvää kaikissa perheissä. Vähän harmittaa ketjun muutamat näsäviisaat kommentit.
Pääasia että perheissä kokataan ja lapset saa lämmintä ruokaa muuallakin kuin koulussa. Pisteet siitä meille kaikille!
Ja koulussahan se ruoka on pelkkää einestä ja keinorasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Moni vauhkoaa tuosta kermasta. Voihan se olla kasvisrasva pohjainen ruokakerma mitä käytetään.
Voi oksennus. Pointti on siinä että lohi on rasvainen kala, se ei kaipaa kermaa. Kermakalaksi kannattaa vailta kuhaa, siikaa, ahvenia tai vaikka pakastesei. Ja ihan oikeaa kermaa, ei mitään saostettua lisäainepommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ole. Kyllähän aito kerma on terveellisempi kuin ne lisäainelitkut tekokermat.
Kookoskerma on lisäaineetonta.
nehän olivat saaristolaisten ja lappalaisten arki ruokaa kun maitoa ei pistetty meijäriin syö pois niin on pröstäilijätkin syöneet vuosi satoja. SILTI VALITTANEET JA SIIRTÄVÄT VALI VALIN AINA LAPSILLEEN KUINKA HUONOSTI MENEE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki punalapuilla, muuten en olisikaan syönyt mitään näistä.Hyvä. Samoin minä olen päässyt välillä syömään jotain parempaa, kun punalaputus tuli kauppoihin.
Joo, se voi olla että kohta taas mennään makaronilla ja soijarouheella pitkiä aikoja, mutta olen nauttinut nyt kun on tuuri käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Multaperunat ovat parempilaatuisia kuin valmiiksi pestyt. Et ole pröystäilijä, vain laiska.
Ikinä koskaan ei pidä ostaa valmiiksi pestyjä varhaisperunoita! Ne on pilalla. Fiksu ostaa varhaisperunat multaisina. Mielellään Jussia, Annebelleä tai siikliä.