Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä oli tänään ruuaksi?

04.08.2014 |

Meillä lapset söi päivällä maksalaatikkoa ja itse söin vain ruisleivän.

Illalla olikin sitten ihan uutta tuttavuutta - pannuahvenia. Onneksi rohkaistuin kokeilemaan, sillä hurjan hyviä olivat. Pannuahventen kanssa oli uusia perunoita, lämmin kasvislisuke ja salaattia. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa meidän ruokamme on vasta valmistumassa.... Niin kuuma päivä, ettei kokki jaksanut edes ajatella ruokaa. Tuolla on puolitoista tuntia hautunut paloiksi leikattu naudan kassler. Siellä se kylpee tomaatin, kookoksen ja rehujen kanssa kimpassa. Just laitoin riisin tulemaan, joten eiköhän ruoka ole n. puolen tunnin päästä valmis.

Onneksi ei ole lapsia :D

Vierailija
22/52 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan yksikseni ruoka aikaan kotona. Olin jo ryhtymässä tekemään halloum salaattia, kun äkkäsin nakkipaketin. Sitten keitinkin spagua kaveriksi nakkimakkaroille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin pöytään eri astioihin aineksia, mistä sai kasata mieleisen annoksen salaattia.

Kupeissa oli:kananmunalohkoja, fetaa, tonnikalaa, paprikaa, viinirypäleitä, porkkanaa, kurkkua, vesimelonia, salaatinlehtiä, sitruunamehua. Ja kannullinen mehua!

Lapset tykkäsi.

Aamulla ja illalla viiliä, muroja, kauraleipää, leipäjuustoa. Väliin parit jätskit ja pillimehuja!

Vierailija
24/52 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:22"]

Aamupalaksi "fruitie", eli mansikkaa, banaania, inkivääriä soseutettuna.

Päivälliseksi bataattikeitto patongilla, illalliseksi jauhelihapihvejä, uusia perunoita, kasviksia (porkkana, papu, broccoli, kukkakaali) ja kermakastiketta.

Iltapalaksi viiliä ja omenaa.

Tuo bataattikeitto on todella kätevä kun sitä voi tehdä isomman satsin, pakastaa ja lämmittää vain pikaisesti!

[/quote]

Broccoli, miksi tuo pitää sanoa ulkomaankielellä? Oletko ruotsinkielinen tai jotain?

[/quote]

Itseasiassa olen juurikin ruotsinkielinen! :D

[/quote]

Hassua, miten noin pikkujutuista voi huomata! Meilläkin sanotaan broccoli, sillä minusta parsa/parsakaali on jotenkin todella epäselvä. Ja suomenkielisiä pödeläisia ollaan

[/quote]

Ai niinku miten epäselvä? Onko yhtä vaikeaa sanoa jääsalaatti tai jäävesi tai erottaa toisistaan kiinankaali tai kukkakaali? :)

Vierailija
25/52 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala : mustikkapuuroo

Lounas : Kaksi leivänpalaa, missä kalkkunaleikettä, salaattia ja kurkkua

Päivällinen : itse savustettua grillikanaa ja salaattia

Vierailija
26/52 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:22"]

Päivälliseksi bataattikeitto patongilla, illalliseksi jauhelihapihvejä, uusia perunoita, kasviksia (porkkana, papu, broccoli, kukkakaali) ja kermakastiketta.

Tuo bataattikeitto on todella kätevä kun sitä voi tehdä isomman satsin, pakastaa ja lämmittää vain pikaisesti!

[/quote]

Broccoli, miksi tuo pitää sanoa ulkomaankielellä? Oletko ruotsinkielinen tai jotain?

[/quote]

Itseasiassa olen juurikin ruotsinkielinen! :D

[/quote]

Hassua, miten noin pikkujutuista voi huomata! Meilläkin sanotaan broccoli, sillä minusta parsa/parsakaali on jotenkin todella epäselvä. Ja suomenkielisiä pödeläisia ollaan

[/quote]

Ai niinku miten epäselvä? Onko yhtä vaikeaa sanoa jääsalaatti tai jäävesi tai erottaa toisistaan kiinankaali tai kukkakaali? :)

[/quote]

En ole tuo vastaaja, mutta hän viitannee siihen, että parsakaalilla ei ole mitään tekemistä parsan kanssa, mutta nimessä mainitaan kuitenkin parsa.

Meillä syötiin eilen pastaa ja kesäkurpitsa-tomaattikastiketta. Illalla syötiin leipiä, joiden päällä oli pestoa, tomaattia, mozzarellaa ja rucolaa.

Vierailija
27/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies söi italianpataa (ihan alusta asti tehty, ei valmispussista) ja illalla itsetehtyä kinkkupiirakkaa. Minä en tällä hetkellä harrasta syömistä, kokkailen vain miehelle.

Vierailija
28/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kesäkurpitsapastaa. Se oli mulle uusi tuttavuus ja yllättävästi oikean pastan oloista oli.

Vierailija
29/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ratatuillea ja päällä fetajuustoa.

Vierailija
30/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi tein intialaisen linssipadan.

Päivälliseksi kasvislasagnettea.

Lihansyöjämieskin söi hyvällä ruokahalulla, vaikka kommentoikin linssipataa. Sanoin vain, että kuvittele se uudella tavalla maustettuna hernekeittona. Lasagnetesta ei edes huomannut, ettei siinä ole lainkaan lihaa.

Vierailija
31/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:17"]Mies söi italianpataa (ihan alusta asti tehty, ei valmispussista) ja illalla itsetehtyä kinkkupiirakkaa. Minä en tällä hetkellä harrasta syömistä, kokkailen vain miehelle.

[/quote]

Miksi et syö? :o

Vierailija
32/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalachilipastaa

Vierailija
33/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihamureketta, haudutettua kukka- ja parsakaalta, salaattia.

Vierailija
34/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein kauheimpia koosteita pakastimen perukoilta ja jämiä. En ole käynyt kaupassa.

- aamupalalla banaania ja juustopaahtoleipiä lapsille. Itse söin tomaattikeiton.

- lounaaksi lapsille jauheliha-kinkku-riisipaistosta, itse söin munakkaan

- päivälliseksi lapsille ranskiksia ja uunimakkaraa, minulle voissa paistettuja sieniä ja nuudeleita

- iltapalaksi lapsille kaurapuuroa. En vielä tiedä mitä syön. Vissy maistuu.

Vierailija
35/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Couscous appelsiinilla ym. ryyditettynä.

Vierailija
36/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin hesburgerissa kun on niin kuuma, 31 astetta, kun tultiin sieltä laitettiin lapsille uima-allas pihalle, miehen kanssa kannettiin sisältä sangoilla vesi, pikku kakkosen aika siinä meni, mutta kyllä oli sen arvoista, niin lapset tykkäsivät. Eilen oli itsetehtyjä lihapullia, ruskeaa kastiketta ja uusia perunoita. Huomenna ehkä jotain keittoa.

Vierailija
38/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeleita ja kanan rintafilettä. Ei salaattia, ei kastiketta, vain noita kahta mainittua.

Vierailija
39/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:17"]Mies söi italianpataa (ihan alusta asti tehty, ei valmispussista) ja illalla itsetehtyä kinkkupiirakkaa. Minä en tällä hetkellä harrasta syömistä, kokkailen vain miehelle.

[/quote]

Miksi et syö? :o

[/quote]

Pakko laihtua. BMI 20 mutta olen järjetön pullukka. 2 kuukaudessa olen tiputtanut 20 kg.

Vierailija
40/52 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:22"]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme