Mitä teillä oli tänään ruuaksi?
Meillä lapset söi päivällä maksalaatikkoa ja itse söin vain ruisleivän.
Illalla olikin sitten ihan uutta tuttavuutta - pannuahvenia. Onneksi rohkaistuin kokeilemaan, sillä hurjan hyviä olivat. Pannuahventen kanssa oli uusia perunoita, lämmin kasvislisuke ja salaattia.
Kommentit (52)
En Ihan tarkkaan tiedä miten lapset annoksensa kokosivat, mutta tänään jokainen sai ottaa jääkaapista pe-su yli jääneitä jämiä. Joku oli näköjään myös paistanut kananmunaa likaisesta paistinpannusta päätellen. Mä söin viipaleen eilen grillattua lankkupihviä ja lauantain Tikka Masalan riisiä.
Lounaaksi syötiin eilistä pinaattikeittoa (itse tehtyä) kananmunalla ja iltaruoaksi uunissa tehtyjä muikkuja, uusia perunoita ja porkkanoita sipulilla, salaattia ja tuoretta leipää.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:22"]
Aamupalaksi "fruitie", eli mansikkaa, banaania, inkivääriä soseutettuna.
Päivälliseksi bataattikeitto patongilla, illalliseksi jauhelihapihvejä, uusia perunoita, kasviksia (porkkana, papu, broccoli, kukkakaali) ja kermakastiketta.
Iltapalaksi viiliä ja omenaa.
Tuo bataattikeitto on todella kätevä kun sitä voi tehdä isomman satsin, pakastaa ja lämmittää vain pikaisesti!
[/quote]
Broccoli, miksi tuo pitää sanoa ulkomaankielellä? Oletko ruotsinkielinen tai jotain?
[/quote]
Itseasiassa olen juurikin ruotsinkielinen! :D
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:22"]
Aamupalaksi "fruitie", eli mansikkaa, banaania, inkivääriä soseutettuna.
Päivälliseksi bataattikeitto patongilla, illalliseksi jauhelihapihvejä, uusia perunoita, kasviksia (porkkana, papu, broccoli, kukkakaali) ja kermakastiketta.
Iltapalaksi viiliä ja omenaa.
Tuo bataattikeitto on todella kätevä kun sitä voi tehdä isomman satsin, pakastaa ja lämmittää vain pikaisesti!
[/quote]
Broccoli, miksi tuo pitää sanoa ulkomaankielellä? Oletko ruotsinkielinen tai jotain?
[/quote]
Itseasiassa olen juurikin ruotsinkielinen! :D
[/quote]
Hassua, miten noin pikkujutuista voi huomata! Meilläkin sanotaan broccoli, sillä minusta parsa/parsakaali on jotenkin todella epäselvä. Ja suomenkielisiä pödeläisia ollaan
Piti olla kalapuikkoja ja lohkoperunoita tänäänmut en sit jaksanu laittaa niin pistin ukon hakee heset :) lapset tykkäs
Tein salaatin ja paistoin hornetteja (kun ensin olin kysynyt av:lta, miten paistan ilman leivinpaperia).
Jauhelihapihvejä, sekavihanneksia, ananasta ja raejuustoa.
<3 <3 Liikuttava tuo alapeukutteleva karppaaja <3 <3
Kanan fileetä, perunamuusia, höyrytettyä porkkanaa ja kurkkuraastetta
Uunilohta ja kermaperunoita, jälkiruuaks valkosuklaa juustokakkua :)
Tein pitsaa.