Mitä 21v kannattaa lähteä lukemaan? pohjana lähihoitaja koulutus!
Oon valmistunut 2v sitten. Tehnyt töitä kotihoidossa sekä hoitokodissa. Etenkin kotihoidossa työskentelyä rakastan. Monipuolista sekä suht kevyttä verrattuna laitokseen. Olen silti alkanut miettiä jatkokoulutusta, koska palkka on suht huono (11,60e tunnilta yksityisellä ja etenemismaahdollisuuksia ei ole. Ala tuntuu ihan omalta, mutta raskas työ, niin fyysisesti kuin henkisesti. Sairaanhoitajan koulutusta olen miettinyt mutta palkka ei nouse kun ehkä euron tunnilta :D ja kyllä se palkkakin vaikuttaa jos lähtee uutta alaa lukemaan.. Kuitenkin joskus olisi kiva ostaa oma asunto yms. Mikä olisi paremmin palkattu ammatti sos ja terveysalalla? Kertokaa omia kokemuksianne ! :) t. Hukassa oleva nuori neito
Kommentit (12)
Itse aika samassa tilanteessa. Oikeastaan olen tuon palkan lisäksi miettinyt joka kaksi tai yksi vuoroista työtä kun lapsen kanssa tuntuu hurjalta kolmivuorotyö. Joskus kävi mielessä terveydenhoitaja, onko niiden palkka sama kun sairaanhoitajalla? Alaa en minäkään halua vaihtaa.
Niillä kai sama palkka kun sh ehkä joku 100e kk voi olla enemmän.. Ja työpaikkoja aika harvassa, suurin osa tekee sh töitä vaikka olis th koulutus.
Sosionomi tai jos jaksat panostaa niin sosiaalityö. Ainakin työn fyysinen kuormitus vähenisi, henkisestä en ole niin varma.
Millaisissa paikoissa sosionomi voi työskennellä?
Puheterapeutti yliopiston kautta, töitä löytyy
Toimintaterapeutiksi! Tai sitten terveystieteiden maisteriksi. :)
Alkoholismi lisääntyy suomalaisten keskuudessa ja on vahvasti tulossa uusi, ongelmainen "ei kun en mä ole alkoholisti, sillä mä juon vain kallista skumppaa" sukupolvi, joten päihdetyön alalla tulee aivan varmasti olemaan töitä jatkossa :)
Sosionomien koulutukseen tulee kohta ylimääräisiä sisäänottoryhmiä, mutta surullinen totuus on, että pätkätyöttömyyttä ja koulutusta vastaamattomien töiden tekemistä on paljon jo pk-seudullakin. Itsekin teen muita hommia, vaikka luulin pitkästä soster-alan työkokemuksesta olevan etua, kun vastavalmistuneena aikuisopiskelijana hain sosionomin pätevyyttä edellyttäviä hommia. Toimeentulotuen laskennallisten osien siirtyminen Kelaan vähentää työpaikkoja omalta osaltaan.
Kuka tekee ne laskelmat sitten Kelassa?
Kätilöillä ja terkkareilla on ihan eurolleen sama peruspalkka kuin sairaanhoitajilla, ei eroa.
Kokemuksia bianalyytikon työstä? Pääsisinköhän edes sisään, pisteet ei varmasti riittäisi