**tuttaa ihmiset, jotka menee toisten paikalle istumaan junassa
Nykyisin junassa on aina ne paikat jaettu etukäteen, koska lippu on pakko ostaa etukäteen. Miksi helvetissä sille omalle paikalle ei voi mennä, vaan leiriytyy jonkun toisen paikalle rinkan ja sipsien kanssa aiheuttaen lisää vaivaa ja kiusallisen tilanteen?!
Kommentit (48)
Pitää muistaa, että joskus joutuu maksamaan ekstraa omasta istumapaikastaan. Silloin todellakin häädän paikallani istuvan pois.
En käsitä, miten jotkut istuu paikoille, mitkä eivät ole heidän paikkojaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te eläimettömät varaatte paikkanne lemmikkivaunusta? Siellä on vain rajattu määrä niitä paikkoja. Usein joudun matkustamaan ilman paikkalippua kun ilman lemmikkiä matkustavat ovat vallanneet lemmikkipaikat. Silloin joudun istumaan minne mahtuu. Älä ihmettele jos olen paikallasi silloin.
Jos joku vaunu on täyteen varattu, niin täytyyhän sinulla olla lippu ja paikka toiseen vaunuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne ei ole ostanut mitään lippua.
Ei lippuja myydä enää junissa.
Kyllä lippuja myydään vielä junassa, ostin itse lipun pari minuuttia sitten. Matkustan hki-tku väliä.
Tosi rasittavaa tuollainen numeroiden ja paikkojen kyttääminen. Mitä väliä sillä numerolla on kun koko juna on kuitenkin menossa samoille asemille?
Täällä Hollannissa yhdessäkään junassa ei ole paikkanumeroita. Kirjaudut sisään aseman porteista, lampsit junaan, istut minne tahansa ja kaikki pääsevät perille. Paljon kätevämpää että itse saa valita paikan, kun silloin voi myös vaihtaa vaunua tai paikkaa jos samaan vaunuun eksyy äänekäs teinilauma, huutava vauva, puhelinkälättäjä jne.
Sama systeemi toimisi myös Suomessa. First come, first serve.
Saa sen paikan edelleen itse valita. Jos tilaa on toisessa vaunussa niin senkus menee sinne.
Minua tuo ei kyllä ärsytä. Senkun menen siihen ja totean, että anteeksi mutta tämä on minun paikkani. Joskus olen tehnyt vaihtareita, jos henkilön perheenjäsen tai kaveri istuu siinä hänen vieressään.
Puhumalla on aina selvitty ja ylimääräinen vaiva ihan nollaluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te eläimettömät varaatte paikkanne lemmikkivaunusta? Siellä on vain rajattu määrä niitä paikkoja. Usein joudun matkustamaan ilman paikkalippua kun ilman lemmikkiä matkustavat ovat vallanneet lemmikkipaikat. Silloin joudun istumaan minne mahtuu. Älä ihmettele jos olen paikallasi silloin.
Jos joku vaunu on täyteen varattu, niin täytyyhän sinulla olla lippu ja paikka toiseen vaunuun.
Mitä se lämmittää saada paikka toisesta vaunusta jos matkustan lemmikin kanssa? Joudun lemmikkivaunussa olemaan vaikka olisinkin saanut lipun itselleni toiseen vaunuun. Kysyn vaan, että miksi tuo ilman lemmikkiä lemmikkivaunussa matkustava ei ole ottanut paikkaa sieltä toisesta vaunusta?
Mä häädän välittömästi tunkeilijan pois mun paikalta. Siitä ei lähdetä edes neuvottelemaan.