Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**tuttaa ihmiset, jotka menee toisten paikalle istumaan junassa

Vierailija
25.07.2021 |

Nykyisin junassa on aina ne paikat jaettu etukäteen, koska lippu on pakko ostaa etukäteen. Miksi helvetissä sille omalle paikalle ei voi mennä, vaan leiriytyy jonkun toisen paikalle rinkan ja sipsien kanssa aiheuttaen lisää vaivaa ja kiusallisen tilanteen?!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista vaivaa kun ei oo rautatietäkään.Ei kule junat.Hyvää yötä tää sulketuu kohta tää Keskustelu palstalta.🛤️🌙😴🌌

Vierailija
22/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerran yritin häätää mummoa pois kun istui paikalla jonka olin varannut. Mummo sanoi vaan tiukasti kovaan ääneen että ei aio siirtyä kun on vanha ja sairas. Hämmennyin ja kiusaannuin siitä kovaäänisestä vastauksesta, ja menin sitten itse muualle istumaan. Ahdisti kyllä joka asemalla että nyt tulee lähtö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen vaivaa ja kiusallisen tilanteen? Paikka varattu niin kävelet eteenpäin kunnes tulee vapaa paikka johon istua. Harvoin ne junat nyt niin täynnä on ettei mitään paikkaa olisi vapaana.

Pyh. Menköön pummi vaan etsimään vapaata paikkaa, minä istun siihen minkä olen varannutkin.

Vierailija
24/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. jos asemalla on eri päässä laituria kuin oma vaunu ja nousee junaan toisesta päästä niin kuka lähtee kassien ja laukkujen kanssa puskemaan siinä ruuhkassa kun porukkaa lappaa sisään ja ulos koko junan läpi? Paljon helpompaa vaan istua ensimmäiseen vapaaseen paikkaan kun todennäköisesti siihen ei edes tule ketään.

Se laituri on jaettu lohkoihin A,B,C jne. Junaa odottaessasi katsot oman paikkasi lipusta ja sitten aseman taulusta, mihin lohkoon ko. vaunu osuu. Kävelet kyseisen lohkon kohdalle odottamaan ja pääset suoraan omaan vaunuusi.

Ja sitten huomaat, että jostain oudosta syystä juna saapuukin paikalle päinvastaisessa vaunujärjestyksessä.

Vierailija
25/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. jos asemalla on eri päässä laituria kuin oma vaunu ja nousee junaan toisesta päästä niin kuka lähtee kassien ja laukkujen kanssa puskemaan siinä ruuhkassa kun porukkaa lappaa sisään ja ulos koko junan läpi? Paljon helpompaa vaan istua ensimmäiseen vapaaseen paikkaan kun todennäköisesti siihen ei edes tule ketään.

Se laituri on jaettu lohkoihin A,B,C jne. Junaa odottaessasi katsot oman paikkasi lipusta ja sitten aseman taulusta, mihin lohkoon ko. vaunu osuu. Kävelet kyseisen lohkon kohdalle odottamaan ja pääset suoraan omaan vaunuusi.

Teoriassa ehkä oni mutta käytännössä usein se on sitten vähintään muutaman vaunun mitan pielessä mihin juna pysähtyy tai vaunut eri järjestyksessä.

Ja et osaa kävellä vai??

Vierailija
26/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten huomaat, että jostain oudosta syystä juna saapuukin paikalle päinvastaisessa vaunujärjestyksessä.

No kun sen huomaat, osannet kävellä oikean vaunun kohdalle.

Vierailija
27/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerran yritin häätää mummoa pois kun istui paikalla jonka olin varannut. Mummo sanoi vaan tiukasti kovaan ääneen että ei aio siirtyä kun on vanha ja sairas. Hämmennyin ja kiusaannuin siitä kovaäänisestä vastauksesta, ja menin sitten itse muualle istumaan. Ahdisti kyllä joka asemalla että nyt tulee lähtö.

Olen ivastaavassa tilanteessa ilmoittanut, että lisäksi olette vielä lukutaidotonkin, mutta joko vaihdatte paikkaa tai tähän tulee konduktööri ja sen jälkeen vaihdatte paikkaa. Lisäksi otan teistä kuvan ja lähetän sen Iltasanomille kertoen, miten junamatkustajat eivät edes korona-aikana osaa toimia oikein, liekö syynä dementia.

Se vaihtoi paikkaa.

Vierailija
28/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun sen huomaat, osannet kävellä oikean vaunun kohdalle.

Kun sen huomaan, juna on jo asemalla, joten kuljen kassien ja laukkujen kanssa halki koko junan.

Vierailija
29/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvin suomalainen ongelma. Suomalaiselle tuottaa veristä tuskaa joutua avaamaan suunsa ja sanomaan toiselle jotain.

Johan tässä ketjussa todettiin, mistä on kyse. Kausilipulla matkustavista työmatkalaisista. Heillä kun ei sitä määriteltyä paikka ole, on pakko istua sinne missä sattuu olemaan vapaa paikka, ja koska varattuja paikkoja ei ole junassa merkittynä, voi olla että väliasemalta kyytiin tulee joku, jolle on myyty juuri se paikka.

Ei siinä ole mitään ongelmaa. Kohtelias ja asiallinen "anteeksi, minulla on paikka siinä" riittää.

Vierailija
30/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin jatkoyhteyden junan pahan myöhästymisen takia. "Sain" siirtyä seuraavaan junoon mutta VR:n systeemi ei osaa varata paikkaa muuttuneeseen junaan. Jouduin siis pompotettavaksi häiriköksi. Haluatko huutaa, sylkeä, lyödä?

Vierailija
31/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappava katse ja tuijotus, vaihtavat kyllä nopsaan paikkaa.

Joskus ulkonäöstä hyötyäkin 

Vierailija
32/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vr.fi/junaliput/kausilippu

"Kausilipulla matkustaville on varattu kiintiöpaikkoja suosituimmista kaukoliikenteen junavuoroista. Näitä paikkoja ei voi varata vaunukartalta. Huomoithan, että voit joutua muuttamaan istumapaikkaasi kesken matkan, jos olet valinnut muun kuin kiintiöpaikan. Suosituimmat junavuorot voivat olla myös toisinaan hyvin täysiä."

Eli todennäköisesti kyse on juuri tuollaisesta työmatkojaan kausilipulla junassa matkustavista, jotka ap:ta noin **tuttavat. Hyvä kun ei ole isompia ongelmia.

Vierailija
33/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan sen varaamani paikan, koska aion lukea / nukkua rauhassa koko matkan.

Vierailija
34/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaunussa on vain 2 ihmistä ja molemmilla on vierekkäiset istuimet. Siinä korona leviää.

Vierailija
35/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän pelisilmää ja jos lähellä on vapaita paikkoja, valitsen yhden niistä, jos minun paikallani istuu jo joku. Joskus tosin käy niin että joku häätää sitten minut siltä paikalta, jolloin kyllä häädän itsekin omalla paikallani istuvan. Hämmentävän usein tämä aiheuttaa myös ketjureaktion, jossa häätämäni tyyppi häätää itsekin vuorostaan jonkun toisen.

Vierailija
36/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistän vielä paremmaksi. Yksi tyttö oli laittanut ensin omalle paikalleen viereensä, seuraavalle riville minun paikalleni ja viereiselle koko muuttokuormansa, oli siis pakattuja pahvilaatikoita. Kysyin suoraan, että oletko ostanut neljä paikkaa, mutta oli vain yhden, ruuhkaiseen junaan. No kävin hakemassa konnarin avuksi, koska ei todellakaan juna ole muuttokuormaa varten. Yrittivät ehkä säästää, mutta taisi saada siitä jotkut sakot tai ainakin huomautuksen ja konnari siirti tytön kanssa ne tavarat jonnekin. Tunnistatko itsesi sinä joku tyttö?  Tästä on joitakin vuosia aikaa. 

Vierailija
37/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen vaivaa ja kiusallisen tilanteen? Paikka varattu niin kävelet eteenpäin kunnes tulee vapaa paikka johon istua. Harvoin ne junat nyt niin täynnä on ettei mitään paikkaa olisi vapaana.

Kommunistien tyhmyys jaksaa aina ihmetyttää.

Oliskohan sun omassa järjenjuoksussa jotain petrattavaa, jos pidät tätä poliittisena kysymyksenä?

Vierailija
38/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin junaan Tikkurilasta niin kuin aina. Jo siinä paikalleni oli eksynyt joku satavuotias mummo, ja vieressä istui saman ikäinen ukko. Sanoin ystävällisesti että ikkunapaikka on minulle varattu. Mummo siirtyi käytävän toiselle puolelle omalle paikalleen. Miksi ihmeessä ei voinut alun perinkin mennä siihen omalle paikalleen?

Samalla junamatkalla kun mummo ja ukko olivat jo poistuneet, tuli yksi nainen minulle sanomaan että istun hänen paikallaan. Vastasin että ihan omalla paikalla istun. Nainen siihen että paikka 13 on minun. Minä vastasin että eipäs oo ku minun. Sanoin naiselle että vaunu 5 paikka 13 on minun. Nainen alkoi inttämään että tämä vaunu on nro 1. Jonkun aikaa väiteltiin kumpi vaunu on kyseessä kun vähän matkan päästä joku mies huusi että tämä on vaunu viisi. Nainen totesi vaan kiitos ja lähti menee. Todella ärsyttävää kun ei saa rauhassa matkustaa

Vierailija
39/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, ettei koskaan ole ollut mitään ongelmia. Aina kaikki ovat nätisti siirtyneet ja niin olen itsekin tehnyt. :)

Vierailija
40/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te eläimettömät varaatte paikkanne lemmikkivaunusta? Siellä on vain rajattu määrä niitä paikkoja. Usein joudun matkustamaan ilman paikkalippua kun ilman lemmikkiä matkustavat ovat vallanneet lemmikkipaikat. Silloin joudun istumaan minne mahtuu. Älä ihmettele jos olen paikallasi silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän