Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilanne, jolloin mietit, onko keskustelukumppani tynnyrissä kasvanut

Vierailija
04.08.2014 |

-Mainitsin kaverilleni (minua nuorempi, 22-vuotias nainen) jotakin Star Warsista, elokuvista siis keskusteltiin. Tämä kysyi, että mikä se on.

Kommentit (300)

Vierailija
101/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 02:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 02:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 01:55"]

Eräs Lapin peräkylällä asuva sukulaisnainen väittää ihan vakavissaan että lapset ovat kokosisaruksia, jos niillä on sama isä - vaikka eri äidit, ja puolisisaruksia, jos niillä on sama äiti mutta eri isät. Tämä siksi että miehen geenit ovat merkitsevämpiä kuin naisen :D

[/quote]

Heh, mä olen kuullut tän saman ihan täällä Turussakin moneltakin eri suunnalta + myös tällä palstalla! Vähänkö typerä väite! Joskus kun olin kahdelta ihmiseltä kuullut tän väitteen, mun piti oikein itse tarkistaa, olinko pudonnut jostain, koska siitä sai oikein väitellä..:D :D

[/quote]

Plus toinen ikivihreä on se, että kaksosia tulee kun kaksi siittiötä menee yhteen munasoluun.

[/quote]

Nyt takaisin alakoulun bilsantunnille ja sitten takaisin av:lle!

Vierailija
102/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kertoi vaimonsa innovatiivisesta kokkausideasta: vaimo oli tehnyt lihakeittoa kanasta! Työkaveri ei ollut kuulemma koskaan ennen maistanut kanasta tehtyä lihakeittoa. Ihan hyvää oli ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheilukeskustelussa nousi esiin nimi Paavo Nurmi ja eräs päälle kolmekymppinen mies kysyi kuka se on...

Vierailija
104/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:58"]

Työkaveri kertoi vaimonsa innovatiivisesta kokkausideasta: vaimo oli tehnyt lihakeittoa kanasta! Työkaveri ei ollut kuulemma koskaan ennen maistanut kanasta tehtyä lihakeittoa. Ihan hyvää oli ollut.

[/quote]

Ihana :D

Vierailija
105/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:07"]

-Mainitsin kaverilleni (minua nuorempi, 22-vuotias nainen) jotakin Star Warsista, elokuvista siis keskusteltiin. Tämä kysyi, että mikä se on.

[/quote]

Heh, mun nuoruudessa noi oli "Tähtien sota"-elokuvia eikä mitään "Star Wars"-elokuvia....

Vierailija
106/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tynnyrissä kasvanut ihminen on sellainen, jota ei kiinnosta mikään muu kuin oma elämä. Esimerkkinä eräs perheenäiti, joka ei ikinä ole ollut töissä vaan kotona vaikka lapsetkin on jo muuttaneet pois. Häntä ei kiinosta mikään muu kuin oma piha ja omien lasten tekemiset. Ei sellaisen kanssa voi keskustella yhtään mistään, kaikki jutut kääntyy vaan hänen lapsiinsa ja kukkapenkkeihin.

Vierailija
107/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ja keskustalaiset, maailman kuvaan ei mahdu muuta kuin metsä ja raamattu.

Vierailija
108/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri luulee musta etten tiedä ilmeisesti mitään. Alkaa selittää kaikki asiat kuin puhui tyhmälle. Mikään ihan tabula rasa en parikymppisenä aikuisena kuitenkaan voi olla joten en ymmärrä miksi hänen täytyy besserwisseröidä koko ajan. Vai luuleeko hän tosissaan että olen tyhmä? Varmaan saanut sen vaikutelman kun saattaa kesken työtehtävän kysyä jotain ja olen ihan ulalla koska oma tapani on tehdä tehtävä kerrallaan ja sitten taas tarkistaa miten jatkaa, miksi turhaan kuormittaisin muistiani. Sitten sieltä tulee jotain maapallo on pyöreä shittiä jos kysyn häneltä jotain.

Vierailija
109/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen työkaverin puhelimeen (kännykkään) oli joku soittanut. Kävi sitten meiltä kysymässä, että kukahan siihen on mahtanut soittaa. Samalle kaverille joskus opastettiin miten kirje viedään postiin. Ja oli siis ihan yliopistotason koulutuksen saanut ihminen.

Toiselle työkaverille piti opettaa miten excelistä poistetaan ja lisätään rivejä/sarakkeita. Tällä kaverilla oli kolme tietotekniikan tutkintoa :)

Vierailija
110/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:23"]Kun eräs merkonomiksi valmistuva 24v. kaunis nainen ei tiennyt mikä on patentti...

Kun eräs toinen henkilö ei tiennyt mikä on bruton ja neton ero, tai mikä on ekstrovertti/introverttti...

Onhan näitä vaikka mitä tullut eteen, ja kaikki aikuisia ihmisiä.

[/quote]

Ei tiennyt munkaan kaveri introa ja ekstroa mutta hän ei ole opiskellut kurssiakaan psykaa koskaan vaikka on kyllä kouluttautunut ihan hyvin että ihmekö tuo.

Vierailija
111/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:23"]Kun eräs merkonomiksi valmistuva 24v. kaunis nainen ei tiennyt mikä on patentti...

Kun eräs toinen henkilö ei tiennyt mikä on bruton ja neton ero, tai mikä on ekstrovertti/introverttti...

[/quote]

Ei tiennyt munkaan kaveri introa ja ekstroa mutta hän ei ole opiskellut kurssiakaan psykaa koskaan vaikka on kyllä kouluttautunut ihan hyvin että ihmekö tuo.

Vierailija
112/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin töissä, kun kuuntelen asiakkaitani.

Vierailija
113/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 20:12"]

[/quote]

[/quote]

Ei siihe psykologin koulutusta tarvita, vaan ihan tavallista yleissivistystä. Ihan sama, kuin että ei tarvitse olla matematiikan professori, että tietää kertomataulun... Ei tarvitse olla biologi, että olisi hyvä tietää mitä tarkoittaa kasvien yhteyttäminen. Ihmisellä olisi hyvä olla ns perussivistystaso, jotta ei anna itsestään yksinkertaista kuvaa ihan sivistymättömyyttään.

Vierailija
114/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus perheenmamma, jos sanon olevani kasvissyöjä olettaa että syö vaan salaattia. Salaatissa ei luonnollisesti ole muuta kun salaattia, tomaattia ja kurkkua.. Huoh.. 

Vierailija
115/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei apua mun miesystävä väitti tänään (30v) että varjossa ei pala tai rusketu, sama jos aurinko on pilvessä. Meinasin suuttua kun kysyin et enhän oo tosissas! ja sanoin et et voi olla noi hölmö :)

[/quote]

En ole aivan varma ymmärsinkö oikein, siis oletko sitä mieltä, että varjossa iho palaa ja ruskettuu sekä myös pivisellä säällä. Jos olet, niin kyllä se olet sinä joka on se tynnyrissä kasvanut eikä se mies. Tosiasia on se, että varjossa ollessa iho ei rusketu eikä pala, sama tilanne on pilvisellä säällä. Nämä elementit, pilvet ja muut esteet jotka pitävät auringonsäteet poissa iholta, estävät ihon palamisen ja ruskettumisen.

Vierailija
116/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväni luuli mangoa persikaksi. Eikä sen puoleen tunnistanut nektariinia, luumua, eikä granaattiomeenaakaan...

Vierailija
117/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 10:00"]

hei apua mun miesystävä väitti tänään (30v) että varjossa ei pala tai rusketu, sama jos aurinko on pilvessä. Meinasin suuttua kun kysyin et enhän oo tosissas! ja sanoin et et voi olla noi hölmö :)

[/quote]

En ole aivan varma ymmärsinkö oikein, siis oletko sitä mieltä, että varjossa iho palaa ja ruskettuu sekä myös pivisellä säällä. Jos olet, niin kyllä se olet sinä joka on se tynnyrissä kasvanut eikä se mies. Tosiasia on se, että varjossa ollessa iho ei rusketu eikä pala, sama tilanne on pilvisellä säällä. Nämä elementit, pilvet ja muut esteet jotka pitävät auringonsäteet poissa iholta, estävät ihon palamisen ja ruskettumisen.

[/quote]

Huoh, olet väärässä. Sivisty:

http://www.stuk.fi/ihminen-ja-sateily/sateilyn_terveysvaikutukset/uvsateily/fi_FI/suojaus/_print/ 

"Varjossa UV-säteilyä on puolet vähemmän kuin auringossa. Jotta varjo antaisi täyden suojan, pitää suuren osan taivaastakin peittyä puiden tai rakennusten taakse. Säteilyn siroamisen takia UV-säteilystä korkeintaan puolet tulee suoraan auringosta, ja loput tasaisesti koko taivaalta. "

http://ilmatieteenlaitos.fi/uv-sateily 

"UV-säteily läpäisee pilvet helpommin kuin näkyvä auringonvalo. Vain matalat paksut pilvet vaimentavat UV-säteilyä tehokkaasti."

Vierailija
118/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:26"]

Otettiin kerran illanistujaisissa kisaa siitä, kuka piirtää parhaan maailmankartan (myönnän, ehdotin tätä kisaa koska olen siinä ihan pirun hyvä ja se on "turha" taitoni). Järkytyin aidosti niistä tuloksista. Yksi oli unohtanut koko Afrikan ja Grönlannin, toinen piirtänyt Pohjoismaat Etelä-Amerikkaa ja Afrikkaa suuremmaksi ja kolmannelta puutui koko Kaukoitä. Ihan normaalia, että Islanti tms. saattaa siinä tilanteesa unohtua ja ettei mantereiden muodot täsmää mutta ihan oikeasti...kaikki ovat kuitenkin peruskoulun käyneitä ja tuo kolmonen valmistunut amk:sta. Ihmettelin sitten, että mitä paikkaa ajattelette kun uutisoidaan jostain valtiosta. Ei kuulemma mitään.

[/quote]

Teimpä äsken maailmankartan ulkomuistista. Vasta kun kirjoitin Venäjän ja Afrikan kohdalle nimet, niin huomasin, että olin unohtanut koko Euroopan :D Jos siis Suomea, Ruotsia ja Viroa lasketa. Kiinastakin tuli vähän turhan pieni. Enkä todellakaan edes yritä piirtää Etelä-Amerikkaan valtioita, saatikka Afrikkaan. Mutta juu Itämerestä pääsee suoraan Afrikkaan :D

T.nro 39, joka ei koe siltikään koe asuvansa tynnyrissä.

P.s. Olen muuten joskus lukion kolmannella joutunut tekemään samanlaisen testin. Et uskokkaan, millaisia väkerryksiä sieltä tuli (omani mukaan lukien). Silloinen opettaja ei pitänyt meitä tynnyrissä kasvaneina taikka tyhminä. Hän tiesi, että suurin osa tulee piirtämään ihan hölypölyä. Se on ihan loogista, että lähialueet muistetaan paremmin ja mieli haparoituu, mitä kauemmas oman maan asioista mennään. Tämä ei kylläkään selitä Eurooppani puuttumista. Ehkä olen viime aikoina lukenut enemmän Afrikkaan ja Venäjään liittyvistä asioista ja Euroopan uutisista vähemmän.

[/quote]

Ainiin sori, unohdin missä kirjoittelen näitä...unohtakaa, eihän maailmankartta ole yhtään tärkeä. Vaatii vähintään yliopistotason koulutuksen, että siitä ymmärtää mitään ja muistaa esim. mantereet. :D Idiootit

Vierailija
119/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon asian ymmätämiseen tarvita linkkejä, toki asia riippuu varjon koosta, senhän nyt käsittää tollompikin, vaikka sinä et. Mutta, varjossa ollessa et rusketu, sen voit ihan kokeilla käytännössä, testi on jopa ilmainen. Menet vain varjoon kun annat muiden nauttia auringonsäteilystä, ja uskotko, he jotka ovat olleet alttiina auringonsäteilylle ovat ruskistuneet ja sinä et.

Toinen asia on tuo pilvisyys, aivan yhtä yksinkertainen juttu, ohut pilvi ei tietenkään estä säteiden läpäisykykyä niin kuin paksut pilvet, maalaisjärjellä pitäisi tuokin asia kyetä ymmärtämään. Väitätkö tosissasi, että pilvisellä ilmalla ruskettuu ja jopa tehokkaammin kuin aurinkoisella säällä?

MIstä luulet rusketusraitojen syntyvän? Pienikin este iholla, esimerkiksi kaulaketju, estää auringonsäteiden pääsyn iholle ja siihen syntyy rusketusraita, vaikka muuten iho saa suoraan säteilyä johon se reagoi ruskettumalla, ei auta suora eikä hajasäteily ja pilvyyskään ei auta UV-säteilyä ruskettamaan sen ketjun alla olevaa ihoa.

Vierailija
120/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen korkeakoulussa, vihaan ryhmäämme. Muut opiskelijat yrittävät päteä näyttämällä miten Google toimii tai miten Shiftiä pohjassa pitäen saa tiiviimmän rivivälin kuin pelkällä Enterillä. Kerran pari vetyperoblondia keskusteli siitä miten netistä löytyy vaikka mitä, kuten reseptejä ja kirpputoreja. Alallamme käytetään koneita koko ajan ja ammattilaisohjelmat on käytössä, en käsitä miten he ovat suoriutuneet koulutuksen tähän vaiheeseen. Parasta tosiaan se, että leimaavat minut samaan kastiin. Itken.