Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanne, jolloin mietit, onko keskustelukumppani tynnyrissä kasvanut

Vierailija
04.08.2014 |

-Mainitsin kaverilleni (minua nuorempi, 22-vuotias nainen) jotakin Star Warsista, elokuvista siis keskusteltiin. Tämä kysyi, että mikä se on.

Kommentit (300)

Vierailija
81/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 03:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 03:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 03:12"]

No, yhdellä 60-vuotiaalla miehellä ei ollut minkään sortin käsitystä siitä, mitä tapahtui 1.9.1939...

[/quote]

Ei minullakaan, enkä jaksa googlata. Mainilan laukaus?

[/quote]

Saksa hyökkäsi Puolaan, josta alkoi toinen maailmansota. Mainilan laukaukset olivat 26.11.

[/quote]

Jos ollaan tarkkoja, Suomen kannalta talvisota alkoi Mainilan laukauksista. Vasta jatkosodassa olimme varsinaisesti osana toista maailmansotaa. 1.9. alkoi vasta Puolan sota.

Minun kouluaikaan 80-luvulla ei opetettu, että maailmansota olisi alkanut tuolloin vaan: Englanti ja Ranska eivät olleet Puolan hyökkäyksenkään satuttua tosissaan, vaan julistivat sodan pitkän vitkastelun jälkeen, koska olivat luvanneet avunantoa ja Puolalaiset olivat sen takia uskaltaneet olla Saksalle uhmakkaina. 1.9. alkoi Puolan sota, jolloin Saksa alkoi vallata Puolaa julistamatta sotaa. Silloin Yhdysvallat eivät kyenneet sisäpoliittisista syistä julistaa sotaa, koska eivät halunneet aloittaa sellaista ja pysyivät sodan ulkopuolella.

3.9. Englanti ja Ranska julistivat Saksalle sodan, jolloin Eurooppa oli virallisesti sodassa ja jota ainakin aikanaan pidettiin virallisena sodan alkamispäivänä. 3.9. alkoi kuitenkin Euroopan mittakaavassa vasta valesota, jossa sodan julistaneet maat yrittivät pitäytyä taisteluista. Maailmansodaksi sota miellettiin vasta Pearl Harborin tapahtumien seurauksena. Japani oli ollut jo vuodesta 1931 sodassa, kun se hyökkäsi Mantsuriaan ja sen jatkona 1937 Kiinaan.

t. 90-luvulla reaalista Laudatur, jossa vastasin kolmeen kahdeksasta kysymyksestä historiaan.

Vierailija
82/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun kommunikoin suomalaisen miehen kanssa. Se on maailman suurin tynnyrissä kasvanut sika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:19"]

Aina kun kommunikoin suomalaisen miehen kanssa. Se on maailman suurin tynnyrissä kasvanut sika.

[/quote]

Onko sinulla vahva hoivavietti vai miksi haluat katsella tynnyrissä kasvanutta sikaa ja vielä keskustella sen kanssa jos se ei osoita merkkejä muutoksesta lain?

Vierailija
84/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen jopa muutaman ihmisen jotka eivät muistaneet kuukausia tai niiden järjestyksiä. Toinen oli n. 30v. exäni, joka uteli milloin tämä elokuu mahtaa olla, kun muistutin tulevista syntymäivistäni. Toinen taas on parikymppinen tuttavanainen, joka keskustelussa myönsi ettei muista kuukausien nimiä :D ja molemmat muutoin ihan täysjärkisiä ihmisiä.

Vierailija
85/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:38"]

Mä taas pidän tynnyrissä kasvaneena ihmistä, joka ei osaa nähdä omaa napaa pidemmälle ja jolla on hyvin vahvat negatiiviset ennakkoasenteet kaikkea uutta ja erilaista kohtaan. Ihmisestä tulee myös herkästi tynnyrissä kasvanut, jos koko elämänsä viettää samassa kylässä/kaupunginosassa. Mun korviin kuulostaa myös todella omituiselta, jos ihminen kertoo, ettei ole koskaan käynyt vaikka ulkomailla tai edes harrastanut oikein kotimaanmatkailuakaan.

[/quote] aamen! Pikkuserkkuni on asunut 46vuotta samalla kadunpätkällä etelä-pohjanmaalla. Tai on Se ollut joskus poi,kävi armeijan niinisalossa. Ei ole koskaan käynyt esim.helsingissä mutta Tampereella on käynyt kerran. Ei ole ikinä matkustanut edes Tallinnaan tai Tukholmaan. Eikä häntä edes kiinnosta,hän on ihan tyytyväinen elämäänsä noin. Hän käy pikkupitäjän paikallisessa ja siellä on ne samat ihmiset vuodesta toiseen. Toki hänen kanssaan ei voi juuri mistään keskustella ja hänellä on Se asenne että Seinäjoki on ainoa kaupunki ja Vaasa toinen mutta kun Se vaasakin on niin iso.... Joo,siis tälläinen ihminen on mielestäni tynnyrissä kasvanut.

Vierailija
86/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisten kanssa keskustelu. Heillä ei ole siellä tynnyrissä ollut kuin Raamattu seurana.

Vierailija
87/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eräs merkonomiksi valmistuva 24v. kaunis nainen ei tiennyt mikä on patentti...

Kun eräs toinen henkilö ei tiennyt mikä on bruton ja neton ero, tai mikä on ekstrovertti/introverttti...

Onhan näitä vaikka mitä tullut eteen, ja kaikki aikuisia ihmisiä.

Vierailija
88/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies tiedusteli, että oliko Marilyn Monroe joku laulaja. Tai kun ei osannut keittää riisiä!

Vierailija
89/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 03:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 03:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 03:12"]

No, yhdellä 60-vuotiaalla miehellä ei ollut minkään sortin käsitystä siitä, mitä tapahtui 1.9.1939...

[/quote]

Ei minullakaan, enkä jaksa googlata. Mainilan laukaus?

[/quote]

Saksa hyökkäsi Puolaan, josta alkoi toinen maailmansota. Mainilan laukaukset olivat 26.11.

[/quote]

Aika Eurooppa-keskeinen käsitys toisesta maailmansodasta tuo, että maailmansota alkoi, kun Euroopassa alkoi ekat taistelut.

Vierailija
90/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 02:19"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 02:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 02:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 01:55"]

Eräs Lapin peräkylällä asuva sukulaisnainen väittää ihan vakavissaan että lapset ovat kokosisaruksia, jos niillä on sama isä - vaikka eri äidit, ja puolisisaruksia, jos niillä on sama äiti mutta eri isät. Tämä siksi että miehen geenit ovat merkitsevämpiä kuin naisen :D

[/quote]

Heh, mä olen kuullut tän saman ihan täällä Turussakin moneltakin eri suunnalta + myös tällä palstalla! Vähänkö typerä väite! Joskus kun olin kahdelta ihmiseltä kuullut tän väitteen, mun piti oikein itse tarkistaa, olinko pudonnut jostain, koska siitä sai oikein väitellä..:D :D

[/quote]

Plus toinen ikivihreä on se, että kaksosia tulee kun kaksi siittiötä menee yhteen munasoluun.

[/quote]

Kokosisarusväite on aika syvän sovinistinen :D 

[/quote]

Minä haluan nyt tähän sisaruusasiaan kommentoida, koska tuo käsitys ei ole ihan niin tuulesta temmattu, kuin voisi kuvitella.

Ennen vanhaan, kun kirkko ja valtio olivat huomattavasti tiiviimmin yhteydessä keskenään kuin nykyisin, ja kirkon kannalla oli kovastikin merkitystä, (luterilaisen) KIRKON kanta sisaruuteen oli se, että saman isän lapset ovat aina sisaruksia keskenään, mutta saman äidin eivät.

Tästä syystä varsinkin vanhempi väki usein puhuu tästä sisaruudesta vain isän mukaan määräytyvänä.

Olen itse aikanaan perehtynyt asiaan paljon, koska rippileirilläni eräs hyvinkin fundamentalistinen pappisopiskelija kertoi minulle, ettei isoveljeni olekaan oikeasti veljeni, mutta pikkuveljeni on. Kimpaannuin tästä väitteestä niin kovasti, että lähdin selvittämään moisen aivopierun taustoja :)

Isoveljen kanssa on siis sama äiti, ja olen lapsuuteni asunut hänen kanssaan. Pikkuveljeni kanssa minulla on sama isä, muttemme ole koskaan asuneet saman katon alla. Lain silmissä he toki molemmat ovat velipuoliani, mutta minulle veljiä.

Vierailija
91/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä ei tiennyt että koko Etelä-Amerikassa puhutaan espanjaa Brasiliaa lukuunottamatta...ja kehtasi vielä alkaa inttämään vastaan että ei varmasti puhuta! Ja ikää minulla 21 ja hänellä 34...

Vierailija
92/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marilyn Monroe on Mansonin homoseksuaalinen velipuoli. Tuo tieto riittää. Ja jos timanteista on pakko puhua, niin ne on ikuisia. Mutta mahtaakohan mr. Poskeen(ottaja) tietää, että timantitkaan eivät ole ikuisia... T. tynnyrijunttisetämies

Vierailija
93/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:33"]

Mun eksä ei tiennyt että koko Etelä-Amerikassa puhutaan espanjaa Brasiliaa lukuunottamatta...ja kehtasi vielä alkaa inttämään vastaan että ei varmasti puhuta! Ja ikää minulla 21 ja hänellä 34...

[/quote]

Mutta mikä oli Chilen rahayksikkö vuonna 1933? Sarjassamme nippelitietoa, joka selviää pikaisella googlauksella.

Vierailija
94/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, ei puhuta pelkästään espanjaa. Google!

http://en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_South_America

Vierailija
95/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini (23v, minä 22v) kanssa puhuttiin rusketuksesta. Sitten aloin puhua melanoomasta ja hän kysyi: ''mikä se on?''

Vierailija
96/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset, vielä vuonna 2014 ottaa raamatun jutut tosissaan.

Vierailija
97/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppinen työkaverini ei syö mm. kalaa, katkarapuja, sieniä, kanaa, kasviksia eikä juo teetä. Selityksenä ei ole allergia vaan se, ettei heillä Pohjanmaalla ole syöty kuin lihaa ja perunaa. Kahvi täytyy keittää Moccamasterilla eikä kukaan muu kuin heidän äiti osaa pestä pyykkiä oikealla tavalla. Keskustelutilanteissa tuo pohjalainen on aina eti mieltä kuin muut ja aina omasta mielestään oikeassa. Hänen mukaansa vain naimisissa olevat ihmiset ovat kunnon kansalaisia. Tosin hän itse taitaa jäädä naimattomaksi, kosijoita kun ei tunnu löytyvän.

Vierailija
98/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ei uskonut että dinosauruksia on ollut olemassa, koska niistä ei ole löytynyt todisteita :)

Vierailija
99/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:40"]9, ei puhuta pelkästään espanjaa. Google!

http://en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_South_America

[/quote]

No ei puhuta englantiakaan niinkuin hän väitti! Suurimmassa osassa kuitenkin puhutaan espanjaa ja luulisi kaikkien tietävän että espanja on virallinen ja eniten puhuttu kieli suurimmassa osassa Etelä-Amerikan maista. :D

Vierailija
100/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri luuli että ihminen tuottaa itse energiasta kaikki tarvitsemansa ravintoaineet. Eli hänen mielestään kaikki syödyt kalorit ovat samanarvoisia. Oli yllättynyt kun kerroin että suurin osa vitamiineista ja mineraaleista on pakko saada ravinnosta, muuten niistä tulee puutos. 30v ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän