Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monet käy salilla mutta miksi niillä ei ole juurikaan lihaksia vaikka nostavat rautaa?

Vierailija
25.07.2021 |

Näyttävät melkein samalta kuin kuka tahansa kadulla liikkuja. Kuinka isot lihakset voi saada natuna?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella naisella 90% treeniajasta menee puhelimen näppäämiseen, painoihin nojailuun ja kaverin treenin katselemiseen.

Monet miehet taas tekevät muutaman toiston sarjoja ja sitten taas näpätään puhelimesta uutta musaa tai treenipäiväkirjaa.

Siinä lienee yleisimmät syyt.

Olen muuttanut suuren osani kehosta lihakseksi, paino on noussut muutaman kilon.

Taas yksi itsekeskeinen idiootti kuvittelemassa että hänellä on röntgenkatse 😂

Vierailija
102/117 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain ylläpitävät kuntoa.

Osa tekee asiat ihan väärin.

Jotkut ovat todella vahvoja ilman lihas massaa, mutta kyllä niilläkin joku kiinteys kropassa vaikka olisivat riukuja.  samoin läskit voi olla sika vahvova vaikka se ei aina erotu.

vaihtoehtoja on monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä siellä salilla on rehkiä kuin hullu ja kuluttaa älyttömästi aikaa jos ei saa kroppaan näkyviä muutoksia kin vain hyvin vähän?

Oletko ikinä kuullut liikunnan terveysvaikutuksista? Jos ei rehkisi kuin hullu, vaan treenaisi vähän rennommin. Miksi kaikki ylipäätänsä pitää ottaa nykyään niin s**tanan tosissaan? Heti pitää ostaa jotkut monen sadan harrastusvälineet ja käyttää kaikki vapaa-aikansa yhden asian ympärillä ja tähdätä johonkin fitnesskisoihin tai maratonille. En ymmärrä, rennommalla liikunnalla olisi ehkä paremmat terveysvaikutuksetkin.

Vierailija
104/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikoina yksi likka kävi ohjelman mukaisesti koko talven punttisalilla ja penkkitulos parani 2,5 kiloa.

Vierailija
105/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hae isoja lihaksia vaan kestävyyttä.

Salilla käyn silloin kun en pääse uimaan, hiihtämään tai hyötyliikuntaan.

Omat poikani ja vävyni ovat paljon vahvempia kuin minä, kun mittarina käytetään punttien nostoa. Samoin lihakset ovan näyttävät. Itse olen enempi uimarityyppisesti lihaksikas.

Mutta kestävyys heillä on onneton. Se on nähty taas yhteisessä mökin rakennusprojektissa. Koska paikalle ei pääse helposti koneilla, on siellä ollut paljon kanki- ja lapiohommia, betonin tekoa myllyllä, hiekan kärräystä, hirsien nostelua, jne.

Nuoret miehet alkavat hyytyä hommasta riippuen puolen tunnin tai kahden tunnin jälkeen. Loppuu vaain puhti massiivisista lihaksista. Minä, 30- vuotta vanhempana ukkona, jaksan painaa useamman normi työpäivän putkeen. Samoin toinen vävy, joka hiihtää ja meloo. Näin vaikka hän porukan hintelimmän näköinen

Ei niistä komeista lihaksista ole kuin haittaa, jos pitää hetkellistä ponnistusta kauemmin jotain tehdä.

Jos haluaa olla hyvä kankihommissa, kannattaa harrastaa kankihommia. Jos haluaa olla hyvä punttihommissa, kannattaa harrastaa punttihommia. Kuitenkin tärkeintä on se paljonko nostaa pankista, koska silloin voi ulkoistaa fyysiset työt muille.

No, en minä nyt työkseni kankihommia tee, ihan vaan bitinnypläystä päätteen ääressä. Vapaa-ajalla sitten kestävyyspainotteista monipuolisesti lihaksiin vaikuttavaa liikuntaa, että jaksaa päätetyötä ilman fysioterapeutilla ravaamista.

Pointtini oli se, että teidän termein "kynäniska narukätenä" jaksan niitä kankihommia paremmin kuin lihaksia salilla kasvattava jälkikasvuni.

En ulkoista kanki-, kirves ja lapiohommia kun se on osa kuntosaliani ja harastus. Rahasta se ei niinkään ole kiinni.

Epäilen, että pitkän päälle lihasten kasvatus ilman kestävyyttä ei ole terveellistä, etenkään niillä "roinilla"

Tuo on kuitenkin täysin tottumus- ja tekniikkakysymys. Isot lihakset ovat voimareservi, se on fysikaalinen fakta. Mutta tämä ei takaa sitä, että niiden omistaja osaisi esimerkiksi käyttää rautakankea teknisesti oikein, tai olisi tottunut rautakankitöihin. Kaksi eri asiaa.

Vierailija
106/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee pienillä painoilla vuodesta toiseen samaa treeniä, niin ei varmasti näy missään. Tai jos treenataan isommillakin painoilla, mutta ei syödä tarpeeksi.

Muuten kyllä näkisin, että säännöllinen treenaus alkaa jossakin vaiheessa näkyä. Pitää vaan lisätä vastusta ja syödä riittävästi.

Käyvät salilla haluamatta lihaksia.Pitävät yllä liikeratojaan kehon.Täysin tietoisina ravinto ja miten lihaksia kasvatetaan.Miksi pitää kaikilla olla lihakset?eikö riitä pitää kunnon ok.Myös huolehtii ei kehossa jumeja.pitäkö sit mennä vain jooga tuneille miehet naiset,pojat työt,kun ei haluu olla kehon rakentaja?

Vierailija
107/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne ei ole vielä käynyt siellä salilla tarpeeksi kauan, että tuloksia olisi ehtinyt alkaa näkymään. Ei se haba kasva näkyvästi yhden salikerran jälkeen. Eikä kyllä kahdenkaan. :D

Vierailija
108/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut "lihapäät" ovat treenanneet itsensä semmoiseen kuntoon, että normaali kehon liikkuvuus alkaa siitä kärsiä.

Osa ei ylety oma hanuriaan pyyhkimään, vaan muija joutuu siinä auttamaan. Siis isokoikoisia miesvauvoja.

Vierailija
109/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla BMI plus 25 eli rasvaa on. En näytä ns lihaksikkaalta mutta tietyn jäntevyyden osaan nähdä verrattuna ikäisiini naisiin jotka eivät treenaa. Ravitsemus hyvä elintavat ei (alkoholi) mutta olen kiinteä ja suht ryhdikäs.

Mä en käy hirveän tavoitteellisesti salilla, pääasia että mulla on hyvänmallinen takamus, reidet eikä käsivarret hylly ja jaksan tehdä ja nostaa asioita arjessa.

Kyllä, mulle ulkonäkö on tosi iso syy liikkua mutta koska olen liikkunut yli puolet elämästä, se on tärkeää hyvinvoinnille kaikin tavoin ja myös psyykelle. En käsitä sitä miten voi jaksaa jos on ylipainoa reippaasti ja surkea kunto.

Vierailija
110/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat poikani ja vävyni ovat paljon vahvempia kuin minä, kun mittarina käytetään punttien nostoa. Samoin lihakset ovan näyttävät. Itse olen enempi uimarityyppisesti lihaksikas.

Mutta kestävyys heillä on onneton. Se on nähty taas yhteisessä mökin rakennusprojektissa. Koska paikalle ei pääse helposti koneilla, on siellä ollut paljon kanki- ja lapiohommia, betonin tekoa myllyllä, hiekan kärräystä, hirsien nostelua, jne.

Nuoret miehet alkavat hyytyä hommasta riippuen puolen tunnin tai kahden tunnin jälkeen. Loppuu vaain puhti massiivisista lihaksista. Minä, 30- vuotta vanhempana ukkona, jaksan painaa useamman normi työpäivän putkeen. Samoin toinen vävy, joka hiihtää ja meloo. Näin vaikka hän porukan hintelimmän näköinen

Ei niistä komeista lihaksista ole kuin haittaa, jos pitää hetkellistä ponnistusta kauemmin jotain tehdä.

Jos haluaa olla hyvä kankihommissa, kannattaa harrastaa kankihommia. Jos haluaa olla hyvä punttihommissa, kannattaa harrastaa punttihommia. Kuitenkin tärkeintä on se paljonko nostaa pankista, koska silloin voi ulkoistaa fyysiset työt muille.

No, en minä nyt työkseni kankihommia tee, ihan vaan bitinnypläystä päätteen ääressä. Vapaa-ajalla sitten kestävyyspainotteista monipuolisesti lihaksiin vaikuttavaa liikuntaa, että jaksaa päätetyötä ilman fysioterapeutilla ravaamista.

Pointtini oli se, että teidän termein "kynäniska narukätenä" jaksan niitä kankihommia paremmin kuin lihaksia salilla kasvattava jälkikasvuni.

En ulkoista kanki-, kirves ja lapiohommia kun se on osa kuntosaliani ja harastus. Rahasta se ei niinkään ole kiinni.

Epäilen, että pitkän päälle lihasten kasvatus ilman kestävyyttä ei ole terveellistä, etenkään niillä "roinilla"

Tuo on kuitenkin täysin tottumus- ja tekniikkakysymys. Isot lihakset ovat voimareservi, se on fysikaalinen fakta. Mutta tämä ei takaa sitä, että niiden omistaja osaisi esimerkiksi käyttää rautakankea teknisesti oikein, tai olisi tottunut rautakankitöihin. Kaksi eri asiaa.

Kuntosalin sisälläkin voi olla lihaksissa voimaa, mutta tottumus tai tekniikka silti liian alhaisella tasolla, jotta jaksaa tai pystyy nostamaan täydellä kapasiteetilla. Päälläkin on merkityksensä.

Asia ei siis ole niin, että jos salilla käymätön raksamies jaksaa heilua pidempään, hän on siksi vahvempi kuin saliukko. Vaan saliukko on tottumaton ja siksi huonompi ja teknisesti osaamattomampi rakennustöihin, joka aiheuttaa hänelle nopeamman väsymyksen.

Asia on samoin kaikessa keholla tehtävässä.

Vierailija
111/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei treenaa näyttääkseen arskalta.

Lihasten selkeä näkyminen edellyttää alhaista rasvaprosenttia. Vaikka rasvaa on, lihakset voi olla alla.

Lihakset voi olla vahvat mutta pienet. Strength ja hypertrophy ovat eri asioita.

Joku on vasta alottanut.

Jotkut ei osaa treenata ja dieetata oikein, että saisi tuloksia.

Vttko kyttäät muitten elämää anyway?

Vierailija
112/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käy hirveän tavoitteellisesti salilla, pääasia että mulla on hyvänmallinen takamus, reidet eikä käsivarret hylly ja jaksan tehdä ja nostaa asioita arjessa.

Täähän se naisille on tärkeintä, sitten on hyvä ottaa instaan belfie-poseerauskuvia monissa eri asennoissa. 

Vierailija
113/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

salittaja kirjoitti:

Minä käyn salilla, jotta saisi pidettyä yllä edes jonkinlaisen lihaskunnon. Tavoitteena on, että toimintakykyni kestää seuraavat 30-40 vuotta hyvänä. Suurin osa salini treenaajista näyttäisi olevan samanlaisia, ihan tavallisia ihmisiä, joiden tarkoitus on harrastaa liikuntaa muista kuin ulkonäkösyistä. Salilla käy paljon myös eläkeläisiä. 

Lihasvoiman kasvattaminen on toimintakyvyn kannalta parempi idea kuin pelkkä ylläpitäminen.

Mutta eihän lihasvoimaa voi loputtomiin kasvattaa. Näinpä jossain vaiheessa (elämänkaarta) pelkkä lihasvoiman ylläpitokin on kova haaste, jonka lopulta jokainen häviää.

Vierailija
114/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

salittaja kirjoitti:

Minä käyn salilla, jotta saisi pidettyä yllä edes jonkinlaisen lihaskunnon. Tavoitteena on, että toimintakykyni kestää seuraavat 30-40 vuotta hyvänä. Suurin osa salini treenaajista näyttäisi olevan samanlaisia, ihan tavallisia ihmisiä, joiden tarkoitus on harrastaa liikuntaa muista kuin ulkonäkösyistä. Salilla käy paljon myös eläkeläisiä. 

Lihasvoiman kasvattaminen on toimintakyvyn kannalta parempi idea kuin pelkkä ylläpitäminen.

Mutta eihän lihasvoimaa voi loputtomiin kasvattaa. Näinpä jossain vaiheessa (elämänkaarta) pelkkä lihasvoiman ylläpitokin on kova haaste, jonka lopulta jokainen häviää.

Eikä suurilla lihaksilla kasvateta toimintakykyä. Mihin kukaan muka tarvitsee vaikkapa isoja hauiksia normaalielämässä? Kahvikupin nosteluun kai hauiksia käytetään. Sitten kun aletaan mittaamaan kestävyyttä ja sitkeyttä, niin nämä suurilihaksiset putoavat ensimmäisenä pois. 

Vierailija
115/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on normaali rasvaprosentti, joka peittää lihakset toisin kuin nyrkkeilijöillä ja fittnesstähdillä.

Vierailija
116/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalin sisälläkin voi olla lihaksissa voimaa, mutta tottumus tai tekniikka silti liian alhaisella tasolla, jotta jaksaa tai pystyy nostamaan täydellä kapasiteetilla. Päälläkin on merkityksensä.

Asia ei siis ole niin, että jos salilla käymätön raksamies jaksaa heilua pidempään, hän on siksi vahvempi kuin saliukko. Vaan saliukko on tottumaton ja siksi huonompi ja teknisesti osaamattomampi rakennustöihin, joka aiheuttaa hänelle nopeamman väsymyksen.

Asia on samoin kaikessa keholla tehtävässä.

Näinhän se on varmaan. Mutta siksi valintani on ehdottomasti monipuolinen kestävyys kuin masiiviset ja näyttävät lihakset. Tästä syystä saliharjoitteluni tuloksia silmämääräisesti mittaileva ap on ihmeissään ja katselee minua säälien.

Vierailija
117/117 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 v nainen ja käynyt salilla 40 vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti.

Mitään isoja lihaksia ei ole edelleenkään. Nuorena toki oli vähän eri asia.

Mutta vaikka en näytä bodarilta, niin eron huomaa selkeästi liikkumattomiin kanssasisariin. Minulla on voimaa huomattavasti enemmän, ei selkävaivoja yms. Hyvä lihaskunto suojaa polvia ja linkkiä, vaikka olen vanhemmuuttani vähän pyöristynyt.

Uskon, että 10 vuoden päästä eritoten eron huomaa lihaskuntoa harjoituttamattomiin erittäin hyvin.

Joten jatkan salilla kulkemista, vaikka ulos päin sitä ei kukaan huomaa