Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monet käy salilla mutta miksi niillä ei ole juurikaan lihaksia vaikka nostavat rautaa?

Vierailija
25.07.2021 |

Näyttävät melkein samalta kuin kuka tahansa kadulla liikkuja. Kuinka isot lihakset voi saada natuna?

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki salilla käyvät eivät ole kehonrakentajia. Kun suuri osa kuntoilee pysyäkseen tikissä tai toimintakuntoisena, ei tavoitteena ole muhkea lihassarja, vaan toimiva kroppa.

Niin tai vaikka selän takia.

Itse olen saanut noin 5 kg verran lisää lihaksia, olen hoikka ja vartalotyypiltäni suora joten ehkä se ei muille niin näy. Mutta itse pidän muutosta erittäin hyvänä!

Reiteen on tullut hieman kaarta ja ne ovat täynnä lihasta, toisin kuin laihaläskillä.

Kuvitteleeko joku todella että tämä ei ole vaatinut paljon työtä? 😂

Laihaläski ja pikajuoksijakin saattaa näyttää vaatteet päällä suht samalta.

Vierailija
42/117 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on ehkä naismaiset hinttigeenit, jotka aiheuttavat kynäniskaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee pienillä painoilla vuodesta toiseen samaa treeniä, niin ei varmasti näy missään. Tai jos treenataan isommillakin painoilla, mutta ei syödä tarpeeksi.

Muuten kyllä näkisin, että säännöllinen treenaus alkaa jossakin vaiheessa näkyä. Pitää vaan lisätä vastusta ja syödä riittävästi.

Apn on täysin turha haaveillakkaan ilman roinaa niistä lihaksista joita näkee youtube-videoilla ja nettikuvissa. 

Tuskinpa kukaan tavallinen ihminen sellaisista edes haaveilee. Ne on kaukana useimpien ihmisten ihanteista.

En tarkoittanut mitään ifbb-pro kokoluokkaa vaan paljon pienempia fitnespuolen treenaajia kuten Zyzz, johon myöskään ei ole mitään saumaa ilman roinaa.

Moni aloittelija luulee, että vain ne isot köntit ovat roinanneet, mutta tosiasiassa 100% ihmisistä, jotka kropastaan tunnetaan ovat roinaajia. 

Vierailija
44/117 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan voimaa, mutta en juurikaan lihasta. Mulla on ihan hyvät ykkösmaksimit mun kokoiseksi naiseksi, mutta et sitä kyllä ulkonäöstä uskoisi.

Voimatreenillä ei tulekaan lihasmassaa kuin sivutuotteena. Sama taas lihasmassaa kasvattavilla ei ykkösmaksimit erityiset kova.

Vierailija
45/117 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihakset kasvavat syömällä ja levossa.

Kenestä tahansa tulee iso, jos syö päivästä toiseen päälle 6000 kaloria sitä matalammalla kulutuksella. Yksinkertaista.

Perus.

Totta, iso tulee kyllä, eri asia millä tavalla iso:D

Vierailija
46/117 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva- ja youtube-tähdet ovat vuosikausia huijanneet ihmisiä väittämällä olevansa natuja, että kuva siitä millaiset lihakset saa puhtaalla treenillä on hämärtynyt.

Vierailija
47/117 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöminen.. ei moni ymmärrä miten paljon pitää syödä puhdasta ruokaa.

Natusta tulee ainoastaan läski syömällä paljon, roinaaja saa ja pitääkin syödä reilusti. Toki isomahaisella natulla voi olla isot ja vahvat kädet, mutta ne tulevat sen mahan kustannuksella.

Väärin. Siksi avainsana on tuo puhdasta ruokaa. pidän itseäni ihan hyvänä esimerkkinä ja tiedän mistä puhun. Toki olet vapaa jatkamaan ihmettelyä kun et kehity, ei se minulta ole pois. Heti treenailun alkuaikoina syömiset kuntoon ja hyvä yöunet niin kehittyy jos vielä genetiikka sen sallii jopa ihan isoksikin. Ei tämä ole miksikään uskonkappaleeksi tarkoitettu . Sitä voi olla ihan hyvin uskomatta, mutta jos kehittyä haluaa..

Kaloreita on myös puhtaassa ruuassa ja plussakalorit lihottavat jos liikaa syö. Roinaaja taas saa syödä miten sattuu ja pysyy silti kireämpänä kuin natu tiukalla dietillä. Natuna ei ole mitään mahdollisuuksia roinaajaa vastaan vaikka miten söisit puhtaasti ja treenaisit. Itsekin 14v ahkerasti treenannut enkä ole lähelläkään roinaajien mittoja enkä usko että olet sinäkään, muuta kuin korkealla rasvaprosentilla.

Ei tietenkään ole mahdollisuuksia roinaajaa vastaan. Sen voi jättää huoletta ulkopuolelle se on selvä juttu.

Eikä sinun tarvitse uskoa kuten sanoin. Jatka vain hämmästelyä kun joku toinen kehittyy ja sinä et. Olen kuitenkin sellaisessa kunnossa, että sinä ilman muuta sanoisit minun roinaavan. Rasvaprosentti ei ole kilpailukelpoinen, mutta vatsalihakset kuitenkin hahmottuvat.

Kalorit riittää, että on 100-200 päivässä plussalla kasvuun. Puhtaassa syömisessä idea on insuliinivaste ja verensokeri. Kun syö ei-puhdasta hiilihydraattia ( lue sokeria ja kuidutonta hiilaria) insuliinivaste ohjaa kalorit rasvasoluihin. Kun tämän reaktion pitää kurissa hyvällä ruokavaliolla, ei liho. Proteiinia sitten 1-2g per tavoitepainokilo. Jaettuna 20-30 kerta-annoksiin.

Vierailija
48/117 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae isoja lihaksia vaan kestävyyttä.

Salilla käyn silloin kun en pääse uimaan, hiihtämään tai hyötyliikuntaan.

Omat poikani ja vävyni ovat paljon vahvempia kuin minä, kun mittarina käytetään punttien nostoa. Samoin lihakset ovan näyttävät. Itse olen enempi uimarityyppisesti lihaksikas.

Mutta kestävyys heillä on onneton. Se on nähty taas yhteisessä mökin rakennusprojektissa. Koska paikalle ei pääse helposti koneilla, on siellä ollut paljon kanki- ja lapiohommia, betonin tekoa myllyllä, hiekan kärräystä, hirsien nostelua, jne.

Nuoret miehet alkavat hyytyä hommasta riippuen puolen tunnin tai kahden tunnin jälkeen. Loppuu vaain puhti massiivisista lihaksista. Minä, 30- vuotta vanhempana ukkona, jaksan painaa useamman normi työpäivän putkeen. Samoin toinen vävy, joka hiihtää ja meloo. Näin vaikka hän porukan hintelimmän näköinen

Ei niistä komeista lihaksista ole kuin haittaa, jos pitää hetkellistä ponnistusta kauemmin jotain tehdä.

Vierailija
49/117 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöminen.. ei moni ymmärrä miten paljon pitää syödä puhdasta ruokaa.

Natusta tulee ainoastaan läski syömällä paljon, roinaaja saa ja pitääkin syödä reilusti. Toki isomahaisella natulla voi olla isot ja vahvat kädet, mutta ne tulevat sen mahan kustannuksella.

Väärin. Siksi avainsana on tuo puhdasta ruokaa. pidän itseäni ihan hyvänä esimerkkinä ja tiedän mistä puhun. Toki olet vapaa jatkamaan ihmettelyä kun et kehity, ei se minulta ole pois. Heti treenailun alkuaikoina syömiset kuntoon ja hyvä yöunet niin kehittyy jos vielä genetiikka sen sallii jopa ihan isoksikin. Ei tämä ole miksikään uskonkappaleeksi tarkoitettu . Sitä voi olla ihan hyvin uskomatta, mutta jos kehittyä haluaa..

Kaloreita on myös puhtaassa ruuassa ja plussakalorit lihottavat jos liikaa syö. Roinaaja taas saa syödä miten sattuu ja pysyy silti kireämpänä kuin natu tiukalla dietillä. Natuna ei ole mitään mahdollisuuksia roinaajaa vastaan vaikka miten söisit puhtaasti ja treenaisit. Itsekin 14v ahkerasti treenannut enkä ole lähelläkään roinaajien mittoja enkä usko että olet sinäkään, muuta kuin korkealla rasvaprosentilla.

Ei tietenkään ole mahdollisuuksia roinaajaa vastaan. Sen voi jättää huoletta ulkopuolelle se on selvä juttu.

Eikä sinun tarvitse uskoa kuten sanoin. Jatka vain hämmästelyä kun joku toinen kehittyy ja sinä et. Olen kuitenkin sellaisessa kunnossa, että sinä ilman muuta sanoisit minun roinaavan. Rasvaprosentti ei ole kilpailukelpoinen, mutta vatsalihakset kuitenkin hahmottuvat.

Kalorit riittää, että on 100-200 päivässä plussalla kasvuun. Puhtaassa syömisessä idea on insuliinivaste ja verensokeri. Kun syö ei-puhdasta hiilihydraattia ( lue sokeria ja kuidutonta hiilaria) insuliinivaste ohjaa kalorit rasvasoluihin. Kun tämän reaktion pitää kurissa hyvällä ruokavaliolla, ei liho. Proteiinia sitten 1-2g per tavoitepainokilo. Jaettuna 20-30 kerta-annoksiin.

En sanoisi:D Tällä kokemuksella pystyn kyllä erottamaan natun ja roinaajan kilomterin päästä, eroa on kuin yöllä ja päivällä vaikka natu miten hifistelisi proteiinigrammoillaan:D Kyllä minullakin vatsalihakset hahmottuvat, mutta se ei tarkoita sitä että näyttäisin lähellekkään roinaajalta. 

Olen muuten törmännyt salilla vuosia treenanneisiin kavereihin, jotka ihan kirkkain silmin luulevat, että esim. Nyyssölä on natu:D 

Vierailija
50/117 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuva- ja youtube-tähdet ovat vuosikausia huijanneet ihmisiä väittämällä olevansa natuja, että kuva siitä millaiset lihakset saa puhtaalla treenillä on hämärtynyt.

Aloittelijat ja salilla käymättömät ihmiset tosiaan uskovat leffatähtien olevan natuja. Mutta kyllä se karu totuus sieltä tulee vastaan nopeasti kun alkaa itse treenaamaan eikä näytäkkään muutaman vuoden päästä Chris Hemsworthilta Thorina, vaikka miten söisi fitnestukun pulvereita.

Vierailija
51/117 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla on paljon niitä haahuujia jonka treenaamisessa ei ole mitään järkeä

Vierailija
52/117 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari eläkeikää lähentelevää metsuria on tullut tutuksi. Molemmat säilyneet terveinä. Kaverit ovat älyttömän vahvoja ja kestäviä mutta lihakset eivät muistuta lainkaan salilla pumpanneiden tyyppien lihaksia. Vaatteet päällä kyllä näkee, että he ovat hyvässä kunnossa. Mutta lihakset eivät pullota eikä tarvi kävellä jalat harallaan. Terveen näköisiä miehiä.

Vierailija
53/117 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lihakset on läskin alla.

Vierailija
54/117 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat poikani ja vävyni ovat paljon vahvempia kuin minä, kun mittarina käytetään punttien nostoa. Samoin lihakset ovan näyttävät. Itse olen enempi uimarityyppisesti lihaksikas.

Mutta kestävyys heillä on onneton. Se on nähty taas yhteisessä mökin rakennusprojektissa. Koska paikalle ei pääse helposti koneilla, on siellä ollut paljon kanki- ja lapiohommia, betonin tekoa myllyllä, hiekan kärräystä, hirsien nostelua, jne.

Nuoret miehet alkavat hyytyä hommasta riippuen puolen tunnin tai kahden tunnin jälkeen. Loppuu vaain puhti massiivisista lihaksista. Minä, 30- vuotta vanhempana ukkona, jaksan painaa useamman normi työpäivän putkeen. Samoin toinen vävy, joka hiihtää ja meloo. Näin vaikka hän porukan hintelimmän näköinen

Ei niistä komeista lihaksista ole kuin haittaa, jos pitää hetkellistä ponnistusta kauemmin jotain tehdä.

Jos haluaa olla hyvä kankihommissa, kannattaa harrastaa kankihommia. Jos haluaa olla hyvä punttihommissa, kannattaa harrastaa punttihommia. Kuitenkin tärkeintä on se paljonko nostaa pankista, koska silloin voi ulkoistaa fyysiset työt muille.

Vierailija
55/117 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset = alhainen rasprosentti.

Treenaan raskailla paikoilla, mutta sitä ei kropasta huomaa kun rasvaprosentti on yli 10. Vasta kympin alla alkaa palikat tulemaan kunnolla esiin.

Vierailija
56/117 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu mitä salitreenillä hakee. Karkeasti salilla voi kehittää kolmea eri asiaa: voimaa, lihasmassaa, kestävyyttä. Kaikkea ei voi saada mutta jotain välimuotoa kyllä.

Vierailija
57/117 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te näette, onko joku natu vai roinaaja? Olen käynyt salilla vuosia, mutta oma silmä ei kyllä ole harjaantunut. Onko muuten eroa miesten ja naisten välillä? Naisissa ei varmaan kuitenkaan kauheasti käyttäjiä ole?

Vierailija
58/117 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa olla hyvä kankihommissa, kannattaa harrastaa kankihommia. Jos haluaa olla hyvä punttihommissa, kannattaa harrastaa punttihommia. Kuitenkin tärkeintä on se paljonko nostaa pankista, koska silloin voi ulkoistaa fyysiset työt muille.

Näinhän se on. Naapurin pienikokoinen nainen joutuu tekemään raskaat lumityöt kun hänen puntteja lähes päätyönään kolisteleva mies ei voi niitä tehdä, kun menee treeniohjelma sekaisin. Jokunen talvi sitten rouva loukkasi selkänsä. Silloinkaan ei mies kolannut lumia, ne teki heille toisen naapurin eläkeläismies.

Rouvan puheista päätellen ero on lähellä, sen verran pilkallisia ovat jutut peilin edessä lihaksiaan ihailevasta n

miehestä. Ilmeisesti sänkyhommatkaan eivät kiinnosta tai ei ole kykyä.

Vierailija
59/117 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Naapurin pienikokoinen nainen joutuu tekemään raskaat lumityöt kun hänen puntteja lähes päätyönään kolisteleva mies ei voi niitä tehdä, kun menee treeniohjelma sekaisin. Jokunen talvi sitten rouva loukkasi selkänsä. Silloinkaan ei mies kolannut lumia, ne teki heille toisen naapurin eläkeläismies.

Rouvan puheista päätellen ero on lähellä, sen verran pilkallisia ovat jutut peilin edessä lihaksiaan ihailevasta n

miehestä. Ilmeisesti sänkyhommatkaan eivät kiinnosta tai ei ole kykyä.

Ihan hullua. Itse pienikokoisena naisena käyn salilla nimenomaan siksi, että jaksaisin niitä raskaita lumitöitä tehdä vielä jatkossakin.

Vierailija
60/117 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, salilla pitää käydä säännöllisesti useita kuukausia, että alkaa näkyä tuloksia. Suurimmat tulokset saa ekoina treenivuosina, jos treenaa oikein ja kovaa. Parhaimmat ulkonäön muutokset alussa tulevat laihoilla, jotka treenaavat kovaa ja säännöllisesti kohtuullusilla plussakaloreilla. Sitten kehitys hidastuu 1-2 treenivuoden jälkeen.

Ite oon nainen, joka on käynyt salilla monta vuotta väh. 3 kertaa viikossa. Tulokset ei näy kropassa mainittavasti, kuin dieetin jälkeen. Eli rasvaprosenttini on korkea, ja lihas jää rasvan alle piiloon (BMI tavallisesti 24). Selässä erottuu lihaksia näillä rasvoilla. Toisaalta ikäiseni (48v)naiset, jotka eivät treenaa salilla/muuten urheile, ovat usein vyötärölihavia. Eli olisin varmaan aika vetelä ilman lihaskuntotreeniä.