Miksi ystäväni ei kerro miehensä äidin kuolinsyytä?
Miksi ei voi kertoa?
Itse olen kyllä kertonut....
Kommentit (107)
Ystäväsi miehen äiti kuoli puukon lipsahtaessa kaloja peratessaan ranteen valtimoon, ja eikä siinä kauan mennyt, kun kuolema koitti.
"Mihin se kuoli?" noinko kysytte aina ihmisiltä? Entä riittääkö vastaukseksi "sairauteen" tai "vanhuuteen" tai "onnettomuudessa" vai vaaditteko kuulla yksityiskohdat?
Vierailija kirjoitti:
"Mihin se kuoli?" noinko kysytte aina ihmisiltä? Entä riittääkö vastaukseksi "sairauteen" tai "vanhuuteen" tai "onnettomuudessa" vai vaaditteko kuulla yksityiskohdat?
Likaiset yksityiskohdat, kiitos
Mä en vieläkään ymmärrä mitä väliä on sillä, mihin joku "kaverin anoppi" on kuillut??
Oma äitini on sellainen juorukello, että tahtomattani luulen kaikkien tuttujen ja tuntemattomien (hänelle jollain tapaa tuttujen) sairaskertomukset (toisesta korvasta sisään toisesta ulos), että kenellekään en helposti toisten asioita kerro.
Jos joku kysyisi minulta mieheni äidin kuolinsyytä (tai kenenkään muunkaan) vastaisin vain "sydän..." - päätelkööt siitä sitten mitä lystäävät.
Inhoan toisten asioista puhumista selän takana!
Vierailija kirjoitti:
[on quote=Vierailija]Asia ei kuulu sulle. Ihminen kertoo jos kertoo mitä kertoo tai jättää kertomatta. Ä l ä utele!
Kuka on udellut, ei minusta ap. ole udellut yhtään mitään ystävänsä anoppinsa kuolinsyytä.
Vaikkei AP olsisikaan udellut mitään, on hän perin juurin loukkaantunut, kun kuolinsyitä ei hänelle kerrota.
Naapurin juoruilijat sitten supattelevat toislleen, että kyllä tässä kuolemassa on jotain hävettävää/hämärää. Kenties vaikka itsemurha, tai peräti murha. No voihan sitä aikansa käyttää asian pohtimiseen. Ainuttakaan järjellistä syytä en kyseiselle kuolinsyiden vatvomiselle näe.
Ehkä ap:n ystävän lähipiirissä ei ole tapana jakaa vainajan kuolintapaa kaikkien tuttujen tietoon tai hänestä anoppia mahdollisesti tuntematon ystävä ei tee kuolintapaa koskevalla tiedolla mitään? Äitini kuoli vuosi sitten, eikä ole tullut kaikille tutuille selitettyä miten hän kuoli. Kuinkahan moni nyt kärsii sen tärkeän tiedon puutteesta? Liki 90-vuotias oli ja hitaasti hiipuen rauhallisesti kuoli. Oli jo kovasti toivonut pääsevänsä pois.
Joo, mä tiedän, miten Se ystäväsi aviomiehen äitinsä kuoli. Lipsahti mökkilaiturilta veteen ja löi päänsä kiveen. Kuoli ennen kuin ensiapu saapui paikalle. Veren alkoholipromillet olivat miltei 3.
Noloahan tuonkaltaista kuoleman syytä on kertoakkaan.