Miksi ystäväni ei kerro miehensä äidin kuolinsyytä?
Miksi ei voi kertoa?
Itse olen kyllä kertonut....
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Oma vanhempani kuoli hoitokodissa. Paikalle oli soitettu jo ambulanssi, mutta he eivät ehtineet tehdä mitään. Minulla ei ole kuolinsyystä tietoakaan, voin vain arvailla. Ihan luonnollinen syy kuitenkin oli, joten ruumiinavausta ei tehty.
Ruumiinavauksen voi pyytää vaikka luonnollinen kuolinsyy.
Jotain häpeällistä siinä siis on, muuten kertominen olisi helppoa ja luontevaa. Tietysti ihmisiä kiinnostaa kuolinsyy, etenkin jos kyse ei ole monisairaasta vanhuksesta. Kuolema yhdistää meitä kaikkia.
On asioita, jotka eivät kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kuolinsyytkin tabuja joissakin perheissä?
Sitä sopii ihmetellä aikakaudella, jolla kaikki intiimi ja yksityinen on tarkoiteltu retosteltavaksi ja reviteltäväksi.
On outoa, jos ei kerro kaikkia asioitaan, esittele julkisesti jokaista kehonsa osaa, kerro jokaista omaa ja muiden yksityisasiaa mieluummin kuvien kanssa. On outoa jos ei kuvaa mitä söi, joi, nai, tuotti vessassa ja näki salilla tai onnettomuuspaikalla. On outoa jos ei juorua muiden asioista. Kaikki tekee niin, tai siis yksinkertaiset ihmiset kuvittelevat, että kaikkien pitäisi. 😝
Ja sinäkö mukamas moninkertainen, ja juurikin olet tuonlainen kuin miten muita ihmisiä nimittelet. Joka muita ihmisiä nimittelee ja haukkuu joksikin, on itse juurikin sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kuolinsyytkin tabuja joissakin perheissä?
Sitä sopii ihmetellä aikakaudella, jolla kaikki intiimi ja yksityinen on tarkoiteltu retosteltavaksi ja reviteltäväksi.
On outoa, jos ei kerro kaikkia asioitaan, esittele julkisesti jokaista kehonsa osaa, kerro jokaista omaa ja muiden yksityisasiaa mieluummin kuvien kanssa. On outoa jos ei kuvaa mitä söi, joi, nai, tuotti vessassa ja näki salilla tai onnettomuuspaikalla. On outoa jos ei juorua muiden asioista. Kaikki tekee niin, tai siis yksinkertaiset ihmiset kuvittelevat, että kaikkien pitäisi. 😝
Kyllä mä ainakin haluaisin tietää, mihin joku tutun tuttu kuoli tai naapurini. Ihminen kuolee, ja kumma kyllä jos ihminen löydetään kotoaan kuolleena, niin ruumiinavaukseen joutuu automaattisesti, ja kaivellaan kuolemaan johtanut aiheuttaja. MIKSIKÖ? Tietenkin pyritään sulkemaan mahdollinen rikoksellinen aiheuttaja. Mutta jos sellainen syyksi löytyy, niin kummasti rummutetaan mediassa vainajan kuolinsyytä, vaikka lähiomaiset haluaisivat kieltää. Mistäpä sitä tietääkään esim. Kuka sen myrkyn juottikaan vainajalle vai joiko omasta halustaan?
Lopetetaanko sitten uteliaisuus ihmisten kuolinsyistäkin. Lopettakoot sitten iltapäivälehdet ja Seiskan kaltaiset juorulehdet julkistamasta ihmisten kuolemista ja aiheuttajista juttujaan kokonaan.
Vielä mitä, kummasti vaan kiinnostaa, mihin kuoli se ja se julkkis, miksi sitten ei saisi olla kiinnostunut ystävänsä anopin kuolinsyistäkin, ihminenhän se on ei-julkkiskin, tietääkseni.
Erikoista kärttää asiaa, kun on kerran annettu ymmärtää ettei asia ole julkista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaantko sitten uteliaisuus ihmisten kuolinsyistäkin. Lopettakoot sitten iltapäivälehdet ja Seiskan kaltaiset juorulehdet julkistamasta ihmisten kuolemista ja aiheuttajista juttujaan kokonaan.
Vielä mitä, kummasti vaan kiinnostaa, mihin kuoli se ja se julkkis, miksi sitten ei saisi olla kiinnostunut ystävänsä anopin kuolinsyistäkin, ihminenhän se on ei-julkkiskin, tietääkseni.
Voi olla kiinnostunut, mutta pitää osata olla lopettaa utelu, jos asiasta ei haluta puhua. Ystävän edesmenneen anopin asiat eivät kuulu sinulle
Ap, haluaisitko tietää isäni, äitini ja ex-mieheni kuolinsyyt? Entä enoni ja hänen vaimonsa.
Jos kauniisti pyydät niin voin kertoa
Ystäväsi ei välttämättä tuota päätöstä ole itse tehnyt. Jos ystäväsi anoppi oli hyvin yksityinen henkilö, eikä halunnut levitellä sairauksiaan, lähipiiri tietysti haluaa sitä kunnioittaa hänen kuoltuaankin. Hienotunteisuus on hyve, jota ap:kin voisi hieman harjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Okei, täällä porukka ei siis kerro ystävälleen, mihin tautiin tms. appiukko tai anoppi on kuollut.
Huh millaista porukkaa tällä palstalla liikkuu.
No en totisesti kerro. En kerro anopin sairauksiakaan. Eipä silti, eivät oo ystävät kyselleetkään, miksi niin tekisitvätkään????? Mitä ko. tiedolla tekisivät? Onneksi mun ystävät ovat täysjärkisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaantko sitten uteliaisuus ihmisten kuolinsyistäkin. Lopettakoot sitten iltapäivälehdet ja Seiskan kaltaiset juorulehdet julkistamasta ihmisten kuolemista ja aiheuttajista juttujaan kokonaan.
Vielä mitä, kummasti vaan kiinnostaa, mihin kuoli se ja se julkkis, miksi sitten ei saisi olla kiinnostunut ystävänsä anopin kuolinsyistäkin, ihminenhän se on ei-julkkiskin, tietääkseni.Voi olla kiinnostunut, mutta pitää osata olla lopettaa utelu, jos asiasta ei haluta puhua. Ystävän edesmenneen anopin asiat eivät kuulu sinulle
Olen ap. Ja nyt ihmettelen sitä, mitä täällä väitetään joka toisessa viestissä, että olisin udellut ystäväni miehen äidin kuolinsyytä ystävältäni alati kärttämällä, ja kun en ole. Nyt on kyse siitä, että mikä estää ystävääni kertomasta anoppinsa kuolinsyytä, koska normaalisti ystävykset kertovat puolisoidensa äitien kuolemaan johtaneen syyn, oli se esim. sairaus tahi onnettomuus.
Yleensäkin kun ystävä kertoo, että joo multa kuoli anoppi, niin heti perään yleensä ystävä kertoo oma-aloitteisesti senkin mihin kuoli, ja eikä sitä syytä tarvitse edes toisen kysyä ottaessaan osaa. Mun elämässäni kaikki muut ystäväni ja tuttavani sekä minun sukulaiseni ja puolisoni sukulaiset niin läheisimmät kuin kaukaisemmatkin ovat kyllä ihan kysymättäkin kertoneet jonkun sukulaisensa kuolemisen aiheuttajankin, ei ole tarvinnut tivata. Myös naapurit ovat kertoneet, jos perheestään on kuollut joku kuolinsyineen.
Ja enkä jokaisessa tapauksessa tarkoita, että kuolinsyyn kertoessaan pitäisi koko kuolleen virallinen sairaskertomuksensa tai patologin avauspostaus kertoa tarkalleen.
Vierailija kirjoitti:
AP on älyllisesti vajaa. Ketään ei kiinnosta ulkopuolisten kuolinsyyt, ellei ole h....n utelias/kiero kyylä. On asioita, joista vaietaan, vaikka se kiukuttaisi AP.tä suunnattomasti. En tunne ketään, joka utelemalla utelee moisia. Paitsi nyt palstan pökkelö AP.[/quot
Ja sinä olet todistettavasti vajaaälyinen ja kaiken lisäksi mielisairas. Tekstisi sisältö jo tuo sinusta esiin sen. mikä itse olet. Et osaa edes lukea tekstin sisältöä, eli olet debiilitasoinen kahjo. Älä enää tuo sitä tänne esiin edes, mikä olet, senkin skitsosukusi läskinen ihratankki.
Vierailija kirjoitti:
Ap, haluaisitko tietää isäni, äitini ja ex-mieheni kuolinsyyt? Entä enoni ja hänen vaimonsa.
Jos kauniisti pyydät niin voin kertoa
Jos olet tuntemani ihminen, niin tiedän ne jo ennestään. :D
Asia ei kuulu sulle. Ihminen kertoo jos kertoo mitä kertoo tai jättää kertomatta. Ä l ä utele!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, täällä porukka ei siis kerro ystävälleen, mihin tautiin tms. appiukko tai anoppi on kuollut.
Huh millaista porukkaa tällä palstalla liikkuu.No en totisesti kerro. En kerro anopin sairauksiakaan. Eipä silti, eivät oo ystävät kyselleetkään, miksi niin tekisitvätkään????? Mitä ko. tiedolla tekisivät? Onneksi mun ystävät ovat täysjärkisiä.
Ja sinä olet vajaajärkinen, kun väität, että ap. olisi kysellytkään ystävänsä anopin kuolinsyytä, koska missä kohtaa ap. alkuviestissään niin mainitsee?
Olet aika nolo, jos kysyt ystävältäsi tämän omaisen kuolinsyytä. Ja vielä nolompi olet, jos loukkaannut siitä, ettei hän sitä kerro.
[on quote=Vierailija]Asia ei kuulu sulle. Ihminen kertoo jos kertoo mitä kertoo tai jättää kertomatta. Ä l ä utele![/quote]
Kuka on udellut, ei minusta ap. ole udellut yhtään mitään ystävänsä anoppinsa kuolinsyytä.
Kuinka kauan kuolemasta on kulunut aikaa? Tiedätkö, onko hän itse saanut jo tiedon siitä, mikä on anoppinsa kuolinsyy? Ei ole mitenkään itsestään selvää, että miniälle kerrotaan anopin kuolinsyy.