Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kaasoksi kun ei ole ystäviä?

Vierailija
04.08.2014 |

Siinäpä kysymys! Olen mennyt kihloihin miesystävä kanssa, olen onnellinen, mutta heräsin miettimään häitämme. Kuka kaasoksi? Minulla ei ole yhtään ystävää, muutin miehen luokse toiselle puolelle Suomea ja en ole onnistunut löytämään uusia. Siskoa minulla ei ole, pelkästään veljet. Kihlatullani on kaksi siskoa, mutta olemme niin etäiset (ja nuorkin minua kuusi vuotta vanhempi), että eihän kumpaakaan heistä kehtaisi pyytää. Mitä teen?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:59"]Lopetit kerta heitolla yhteyden pidon vanhoihin ystäviin, kun muutut.. Eikä heistä ole enää mihinkään?

[/quote]: En tietenkään! Kaverit hakivat opiskelemaan ihan eri aloja ja nyt kahdessa vuodessa kaikki pääsivät jonnekkin, kaikki ei edes Helsinkiin vaan pitkin Suomea. Kavereilla on uudet kaverit ja emme ole enää porukka. En kehtaisi kysyä enää vanhoja ystäviä, jos emme jotenkin sattumalta lähentyisi uudelleen.

[/quote]

Asut siis Helsingissä, ja vanhat kaverit ei kelpaa.. Koska.. ei asu Helsingissä? Lähentyä uudestaan.. Et ole pitänyt siis yhteyttä ollenkaan? Itse olen 29-vuotias ja muutin kotipaikkakunnalta 10v sitten. Olen asunut 3:lla eri paikkakunnalla, kaikista olen saanut kavereita. Kavereita on myös kotipaikkakunnalta, jonne muutin ollessani 4v. Yksi parhaista lapsuuden aikasista kavereista on naapuri (25v yhdessä) ja toinen kerhosta kun olin 6v. (23v yhdessä) Minä en nyt oikein ymmärrä tätä juttua.. Että miksi sinulla ei muka ole kavereita?

Vierailija
22/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sinäkin bestman: Velipoika!

Morsiamen paras tuki ja turva hääpäivänä <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse kaasoa, vaikka miehellä olisi bestman. Olen ollut monissa häissä, jossa on pelkkä bestman, itse asiassa ennen ei mitään kaasoja edes ollut.

Ei ystävättömyyttä tarvitse hävetä. Pää pystyyn ja alttarille! Onnea!

Vierailija
24/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasot ja bestmanit... Eiköhän nämä tulleet häämuotiin joskus 80-luvun lopulla ämerikkalaisten tv-sarjojen myötä. Ei tarvitse olla siis näitä. Eikä kukkaistyttöä. Eikä 'isä luovuttaa tyttärensä'-soopaa. Paitsi siis jos jenkkihommat on ihqui...

Vierailija
25/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:59"]Lopetit kerta heitolla yhteyden pidon vanhoihin ystäviin, kun muutut.. Eikä heistä ole enää mihinkään?

[/quote]: En tietenkään! Kaverit hakivat opiskelemaan ihan eri aloja ja nyt kahdessa vuodessa kaikki pääsivät jonnekkin, kaikki ei edes Helsinkiin vaan pitkin Suomea. Kavereilla on uudet kaverit ja emme ole enää porukka. En kehtaisi kysyä enää vanhoja ystäviä, jos emme jotenkin sattumalta lähentyisi uudelleen.

[/quote]

Juuri tämän takia monet keski-ikäistyvät/perheelliset havahtuvat yhtäkkiä siihen, ettei heillä ole yhtään kaveria :(

Pitäkää ihmiset ystävyyssuhteista huolta! Varsinkin niistä nuorena hankituista.

Vierailija
26/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:17"]

Et tarvitse kaasoa, vaikka miehellä olisi bestman. Olen ollut monissa häissä, jossa on pelkkä bestman, itse asiassa ennen ei mitään kaasoja edes ollut.

Ei ystävättömyyttä tarvitse hävetä. Pää pystyyn ja alttarille! Onnea!

[/quote]

Itseasiassa ennen kaaso oli onnellisessa avioliitossa elävä varakas sukulaisrouva. Tällä toivottiin myös morsiamen saavan hyvän avio-onnen.

Vierailija
27/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos alapeukuista. Miksi lapsuudenystäviä pitää alapeukuttaa? Ja miksi ihmiset ei pidä yhteyttä kavereihin, kun muuttavat paikkakuntaa? Väitetään että fb on hyvä juttu.. Mutta miksi ihmiset ei enää pidä oikeasti enää ihmisistä kiinni? Niistä tärkeistä ja rakkaista, joiden kanssa on jaettu surut ja murheet.. Ja naurettu parhaassa tapauksessa vuosia?

Vierailija
28/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:59"]

Lopetit kerta heitolla yhteyden pidon vanhoihin ystäviin, kun muutut.. Eikä heistä ole enää mihinkään?

[/quote]

No, elämäntilanne voi vaan joskus mennä niin, kun muuttaa. Nuoret toisetkin muuttelew ja elämäntilanne muuttuu. Turhaa ironiaa siinä pistelet. Ap kuulostaa fiksulta ja aina vaan ei ole parasta ystävää. Joskus se paras ja hyvä ystävä katoaa tai tulee sitten uusia eri kohadassa elämää. Ei välttämättä juuri siinä hääkohdassa. 

Ilman kaasua voi olla. Ja voi pyytää jonkun vanhan lukiolaisen tai uudelta paikkakunnalta tutun. Mut ei oo kyl pakko.

Vierailija
29/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutulla li kaks katsoa. Ja yhdellä ei ollut katsoa ollenkaan...eikä sylikummia ristiäisissä. Äiti piti itse lasta.

Vierailija
30/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mihin kaasoa tarvitaan. Minä selvisin ihan hyvin ilmankin. Ihan kuten ymmärrä, miten morsian ei selviä alttarille ilman että isä/isoisä/veli/poika/tädin mies/naapurin serkun kaima tms. on taluttamassa/luovuttamassa. Me käveltiin miehen kanssa yhdessä.

Vierailija
31/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä täältä jotain kaasoks? Itse ainakin haluaisin joskus olla kaaso, mutta kukaan ole pyytänyt. :(

Vierailija
32/43 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:38"]

Pyydä täältä jotain kaasoks? Itse ainakin haluaisin joskus olla kaaso, mutta kukaan ole pyytänyt. :(

[/quote]

Reps! "ei olla ikinä nähty, enkä tunne sua. En tiedä edes sun lempiväriä.. mut voi järjestää polttarit, missä kaikki vieraat on mun kavereita.. ja morsian ei tunne niistä ketään. Maksan myös kernaasti tuntemattoman morsiammen polttarit.. Sillä olenhan kaaso, ja pääsen häihin syömään kakkua" :))))))))))))))))

Vierailija
33/43 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33, morsiamen ja sydämen sisään mahtuu vain yksi M. Mene jo nukkumaan.

Vierailija
34/43 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 06:52"]

33, morsiamen ja sydämen sisään mahtuu vain yksi M. Mene jo nukkumaan.

[/quote]

M=Mulkku?

Vierailija
35/43 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:59"]Ilman kaasua voi olla. Ja voi pyytää jonkun vanhan lukiolaisen tai uudelta paikkakunnalta tutun. Mut ei oo kyl pakko.

[/quote]

Kiitos nauruista! :D (joo, taidanpa mennä sittenkin takaisin nukkumaan...)

Vierailija
36/43 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan aika nuori kun puhut vielä lukiokavereista ja että heillä on nyt omat menot. Olettekohan vielä kypsiä ja valmiita menemään naimisiin?  En sano ilkeilläkseni, vaan ihan elämän tuomalla kokemuksella. Naimisiin ei mennä siksi että "niin kuuluu tehdä". Nauttikaa yhdessäolosta, kotiutukaa uuteen paikkaan rauhassa, ihemetelkää ja eläkää ja miettikää niitä häitä sitten kun sinullakin on rauhallisempi ja tasapainoisempi elämäntilanne.

Vierailija
37/43 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:46"]

Olet varmaan aika nuori kun puhut vielä lukiokavereista ja että heillä on nyt omat menot. Olettekohan vielä kypsiä ja valmiita menemään naimisiin?  En sano ilkeilläkseni, vaan ihan elämän tuomalla kokemuksella. Naimisiin ei mennä siksi että "niin kuuluu tehdä". Nauttikaa yhdessäolosta, kotiutukaa uuteen paikkaan rauhassa, ihemetelkää ja eläkää ja miettikää niitä häitä sitten kun sinullakin on rauhallisempi ja tasapainoisempi elämäntilanne.

[/quote]

Samaa mieltä, ei vielä kannata mennä naimisiin.. Ilmeisesti olet vasta tavannut miehen ja mennyt pikakihloihin? Itse menin kihloihin vasta 6v seurustelun jälkeen siitä 2v ja naimisiin ja vuosi, niin tuli esikoinen. Nyt odotan tostalasta ikää 32v. Tiedän ettei kaikki jaksa odottaa yhtä kauan.. Mutta mitkä kiire? Jos olis enemmän aikaa, kerkeisit saada uusia kavereita ja ehkä sen kaasonkin (ja lisää vieraita uusista kavereista) :)

Vierailija
38/43 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap on löytänyt kaason, vai lykännyt häitä?

Vierailija
39/43 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:59"]Lopetit kerta heitolla yhteyden pidon vanhoihin ystäviin, kun muutut.. Eikä heistä ole enää mihinkään?

[/quote]

Asut siis Helsingissä, ja vanhat kaverit ei kelpaa.. Koska.. ei asu Helsingissä? Lähentyä uudestaan.. Et ole pitänyt siis yhteyttä ollenkaan? Itse olen 29-vuotias ja muutin kotipaikkakunnalta 10v sitten. Olen asunut 3:lla eri paikkakunnalla, kaikista olen saanut kavereita. Kavereita on myös kotipaikkakunnalta, jonne muutin ollessani 4v. Yksi parhaista lapsuuden aikasista kavereista on naapuri (25v yhdessä) ja toinen kerhosta kun olin 6v. (23v yhdessä) Minä en nyt oikein ymmärrä tätä juttua.. Että miksi sinulla ei muka ole kavereita?

[/quote]

Kiitos syyllistävästä kommentista! Olen kotoisin Helsingistä, en enää asu siellä, kuten ei lukiokavereistakaan kaikki. Olen pitänyt yhteyttä muutettuani miehen luokse viime kesänä, mutta kaverit jäi kun heillä alkoi omat opinnot ja uudet kaveripiirit korkeakouluissa. En voi vaatia kavereita tulemaan Helsinkiin juuri silloin kun olen siellä itse, ystävät on muuttunut kavereiksi, kaasoksi pyytäminen olisi aika vaivauttavaa vaikka vanhat bestikset tietysti kutsun häihin :)

Vierailija
40/43 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 06:37"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:38"]

[/quote]

Reps! "ei olla ikinä nähty, enkä tunne sua. En tiedä edes sun lempiväriä.. mut voi järjestää polttarit, missä kaikki vieraat on mun kavereita.. ja morsian ei tunne niistä ketään. Maksan myös kernaasti tuntemattoman morsiammen polttarit.. Sillä olenhan kaaso, ja pääsen häihin syömään kakkua" :))))))))))))))))

[/quote]

Ai vitsi, ihan paras, pitäis sit varmaan :D Vanhaa bestistä en kehtaa vaivata vastuulla, mutta av-(mamman) otan mukaan valkkaamaan mekkoa ja kukkia ja avuksi vessaan.. Hehehehe ihan paras

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi