Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kaasoksi kun ei ole ystäviä?

Vierailija
04.08.2014 |

Siinäpä kysymys! Olen mennyt kihloihin miesystävä kanssa, olen onnellinen, mutta heräsin miettimään häitämme. Kuka kaasoksi? Minulla ei ole yhtään ystävää, muutin miehen luokse toiselle puolelle Suomea ja en ole onnistunut löytämään uusia. Siskoa minulla ei ole, pelkästään veljet. Kihlatullani on kaksi siskoa, mutta olemme niin etäiset (ja nuorkin minua kuusi vuotta vanhempi), että eihän kumpaakaan heistä kehtaisi pyytää. Mitä teen?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kyseessä pienet sukulaishäät, jos sinulla ei ole ystäviä jota aiot kutsua?

Vierailija
2/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei häiden järjestäminen mitään kaasoa edellytä, turhaan huolehdit. Onnea kihlauksesta ja hyviä häitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet muuttanut uuteen paikkaan? Milloin häät? Oletko töissä/opiskelet/harrastat jotain? Eikö mistään ole löytynyt ketään ihmistä, kenestä voisi tulla kaveri? Äiti? Kummitäti? Veli? 

Vierailija
4/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaasoa tarvitse olla ollenkaan, ei minullakaan ollut. 

Vierailija
5/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se kaaso mikään pakollinen juttu ole?

Vierailija
6/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse kaasoa! Oiskos jostain sukulaistytöstä kukkaisneidoksi

?

Vierailija
7/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestätte häät ilman kaasoa. Sulhanen ja morsian tarvitaan, muut eivät ole välttämättömiä. Mieluummin siis ilman kaasoa kuin joku puolituttu kaasoksi. Kaasohan on perinteisesti morsiamen paras ystävä.

Vierailija
8/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös veljesi voi olla "kaasosi" kun voivathan nykyään naisetkin bestmaneja

Vierailija
9/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ole niin ääriperinteinen tai mielikuvitukseton, että kaaso on pakko olla, vaikka luontevaa kaasoehdokasta ei ole? Ei meilläkään mitään kaasoa ja bestmania ollut. Syy ei ollut meillä ystävien puute. Ei vain tuntunut luontevalta valikoida sellaisia ihmisiä.

Vierailija
10/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä haluaa ehdottomasti parhaan ystävänsä bestmaniksi, siksi olisi hölmöä olla kaasoton.

Häihin kutsutaan: kummankin vanhemmat ja vanhempien uudet kumppanit, kummankin sisarukset, kummankin serkut, kummankin isovanhemmat, muutama perhetuttu, kasa miehen kavereita perheineen. Eli sukulaishäät, muttei ihan pienet.

On minulla tuttuja töistä, mutta teen keikkailu, eli aina me jäävät kun alkaisi ystävyys syvenemään. En päässyt vieläkään haluamaani opiskelupaikkaan ja lukiokavereilla jo omat juttunsa parinsadan kilsan päässä.

Olemme suunnitelleet häitä syksylle tai talvelle 2015

Vierailija
11/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaasona kampaajani. Hän oli kyllä tuttu muutenkin, muttei mikään läheinen ystävä. Hän teki kampauksen, meikin ja auttoi muutenki valmisteluissa. Häissä en juuri häntä tarvinnut. Hän oli vieras muiden joukossa. Minulla oli helppo hääpuku, jolla pääsin yksinäni veskiin yms.

Vierailija
12/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko bestmanilla puolisoa? Ehkä hän voisi olla. Muuten ehkä kysyisin mieheltä onko hänen pakko saada bestman.

Vierailija
13/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että parempi ei kaasoa ollenkaan kuin joku puolituttu. Sen sijaan minua kyllä vähän vaivaisi se, ettei ole yhtään ystävää. Jos yrittäisit tutustua ihmisiin, niin eihän sitä tiedä vaikka ehtisit vielä saada sen kaasonkin :) Aikaahan on ilmeisesti vielä yli vuosi. 

Vierailija
14/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetit kerta heitolla yhteyden pidon vanhoihin ystäviin, kun muutut.. Eikä heistä ole enää mihinkään?

Vierailija
15/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankit kaason, niin valitse se sillä perusteella, että tämä on hyvä järjestämään asioita. Muuten saat vain harmaita hiuksia ja on parempi olla ilman.

Vierailija
16/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:59"]

Samaa mieltä, että parempi ei kaasoa ollenkaan kuin joku puolituttu. Sen sijaan minua kyllä vähän vaivaisi se, ettei ole yhtään ystävää. Jos yrittäisit tutustua ihmisiin, niin eihän sitä tiedä vaikka ehtisit vielä saada sen kaasonkin :) Aikaahan on ilmeisesti vielä yli vuosi. 

[/quote]

Itse en haluaisi "kunniaa" jonkun uuden puolituttavan kaasona olemisesta.. :s Itse en ainakaan suostuisi "puolituttavan morsiammen" kaasoksi.. Vaan läheisen ja pitkä aikaisen ystävän! Sama juttu lapselle kummiksi ryhtyminen. En kenellekään naapurin Pirjolle suostuis, vaan siksi.. Että joku kehtaa pyytää.. Huh.. 

Vierailija
17/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sun serkuista?

Vierailija
18/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko niissä serkuissa joku sopiva?

Vierailija
19/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:59"]Lopetit kerta heitolla yhteyden pidon vanhoihin ystäviin, kun muutut.. Eikä heistä ole enää mihinkään?

[/quote]: En tietenkään! Kaverit hakivat opiskelemaan ihan eri aloja ja nyt kahdessa vuodessa kaikki pääsivät jonnekkin, kaikki ei edes Helsinkiin vaan pitkin Suomea. Kavereilla on uudet kaverit ja emme ole enää porukka. En kehtaisi kysyä enää vanhoja ystäviä, jos emme jotenkin sattumalta lähentyisi uudelleen.

Vierailija
20/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:08"]Oisko niissä serkuissa joku sopiva?

[/quote]

Äidin puoleiset serkkuni ovat miehiä, isän puoleiset niin etäisiä, että en usko että edes tulevat vaikka kutsutaan. Vanhin isän puolen serkku ei kutsunut minua omiin häihinsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi