Oireet poikaraskaudesta
Kommentit (18)
..eli meillä syntyi tyttö, vaikka masu kasvoi täysin eteenpäin ja tuo " poikaviiva" tuli näkyviin ja ylsi melkein rintoihin saakka.. joten itse en usko noihin tyttö ja poika" oireisiin" , sillä vartalo sanelee jo varmaan jokaisella aika paljon.. Onhan sillä toki 50% mahdollisuus että pitää paikkaansa!
mikä on poika viiva? tarkottaako se sitä punasta raitaa navasta alaspäin? eikös se tuu kaikille? :O
mulla ei oo kertaakaan ollut sitä viivaa mahassa..ja kolmas raskaus menossa.
Poika oireet:
MAHA leveni , närästi, huimasi, vilutti, liha ja suolaisen himo, hiukset ei kasvanut milliäkään koko raskauden aikana,Muuten olotila oli mitä mahtavin alkuraskauden vilun ja pahaolon jälkeen....
toista se oli taas tyttöä odottaessa...
niin ja poika ei tosiaan vienyt äidin kauneutta ;)
ei ollu poitsua odottessa minkään laisia oireita, paitsi ihan alkuraskaudessa kylmän tunne. Ruskea viiva vatsassa oli himmeä ja ylttyi napaan asti. Vatsa oli pienen kokoinen ja eteenpäin pömppö.
pahoinvointia tuntuu olevan odottaa kumpaa tahansa. mun kohalla toi ei ratkase mitään koska en oo tuntenut oikeestaan minkäänlaista pahoinvointia. pari pahaa huimauskohtausta ainoastaan. pientä närästystä saattanut olla mutten edes tiedä mitä noi suonenvedot on .. ei noista oireista oikeen nyt ota selkoa. se on varmaan vaan odotettava ja luotettava vaistoon. uskon itse poikaan kasvoi maha miten päin vaan tai oli oireet mitkä vaan..
ootellaan rv. 30+1
poikaraskautta takana, ja...
-painoa tullut tosi vähän, alle 10kg ja sekin oikeestaan vaan mahaan.
-maha pieni ja soma, pallomainen
-alkuraskaudessa kaamea palelu.
-ei oksentelua, yökkäilin kyllä ja hajut teki pahaa
-teki mieli esim. hapanimeläkastikkeita ja kaikkea tulista (tacoja, jalopenoa ym. ym.) Nää uncle bens kastikkeet oli poppis =)
-molemmilla kerroilla navan yli tulleet poikaviivat
-närästys loppuraskaudessa, ei pahemmin turvotuksia
nyt kolmatta ootan ja ei hajua kumpi tulee. osa poika-oireista on myös nyt sekä sittten sellaisia joita ei ennen oo ollut =)
ardisia rv18+6
Eli meillä on 3 lasta, joista yks poika ja 2 tyttöä. Nyt tulossa neljäs, joka on ultran mukaan 99% varmasti poika.
Ja KAIKKI raskaudet on olleet erilaisia.
Esim. pahoinvointi: Ekassa lievää (poika), toisessa kauhean voimakasta (tyttö), kolmannessa ei ollenkaan (tyttö) ja neljännessä ihan, ihan vähäistä (poika).
Sykkeet ollu ekalla matalat, muilla korkeat.
Maha ekassa kapea, muissa leveä.
Ekassa himoitsin kaikkea suolaista, muissa enempi makeaa.
Jne jne jne. Itseasiassa en keksi YHTÄÄN poika- tai tyttöraskauksia yhdistävää tekijää näistä neljästä. Tai no, ehkä poikaraskaudet on olleet kokonaisuutena helpompia. Mutta toisilla taas päinvastoin.
Eli siis, vaikka näitä onkin ehkä hauska arvutella niin paikkaansa ne ei pidä ollenkaan.
Ilonpilaaja Mianni 32+0 :)
En osaa arvata kumpi tulossa. Edelliset minulla on tyttö ja poika.
Ensimmäinen raskaus (tyttö): Etovaa oloa viikko-pari, todella lievää, en oksennellut. Maha oli iso, toiset luulivat et synnytän n. kk sisällä vaikka laskettuun aikaan oli vielä n.3-4kk. Kahvin haju öklötti. Muistaakseni mahaan tuli viiva. Ei oikeastaan muuta.
Toinen raskaus (poika): 3-4pvä kovaa oksentelua, luulin et on mahatauti, en tiennyt odottavani. Muuten ei mitään. Maha oli kyl iso tässäkin raskaudessa jo monta kk ennen laskettua.
Tämä kolmas, nyt viikoilla 18+2 menossa. Alusta asti (n.6vko) asti kauheaa etovaa oloa, jota kesti n. viikoille 15. Sen jälkeen vielä pari viikkoa aamulla etovaa oloa. Ei pahemmiten oksentelua. Kaikki hajut tekivät TODELLA pahaa, en edes ruokaa pystynyt laittamaan. Maha on ollut näkyvissä jo rv 12 lähtien, enää ei pysty peittämään millään, on aivan valtava rv nähden.
Eli minulla ei ole ollut mitään kovin isoja eroja kahdessa edellisessä, liekö tämän raskauden vaivat johtuvat siitä, kun edellisestä kerrasta on jo 8v???
ja todella tuo hilllitön palelu ollut näissä raskauksissa molemmissa.
Mitään kummempaa pahoinvointia ei ole ollut, ja olo muutenkin aika hyvä.
Himoitsin molemmissa poika-raskauksissa metvurstia ja makaroonia.
Nyt odotan ultran mukaan tyttöä ja hikoilu ja kuumuus on kamala, kylmyyttä ei ole ollut edes alkuraskaudessa!
Mutta kummassakin hikoilin ja mulla oli kuuma. Tosin kummassakin kaikki väittivät varmana pojan tulevan tai siis mulla olevan poikavatsa. Mitä tuossa ketjua luin, niin tyttöraskauksissa ollut alussa kuuma ja pojan odotuksissa kylmä???
1. raskaus
-vähäistä pahoinvointia
-vatsanmuoto eteenpäin, hyvin pieni maha
-makea äklötti, suolaista teki mieli, tosin lihaa en voinnut syödä kuukausiin
-sydänäänet vaihdellen 140-150 välillä
-hiukset ja iho voi loistavasti, iho kuulsi ja hiukset kasvoivat n 20cm pituutta raskausaikana ja olivat tuuheat&kiiltävät
2.raskaus
-hyvin runsasta pahoinvointia, oksentelua aamuisin kesti n rv 16 saakka
-vatsa levisi enemmän sivuille
-makeaan himo, samoin lihaa aloin syödä heti rv 6 (olin kasvissyöjä, mutta kamala himo tuli mm lihapulliin), mutta sitten suolaista söin vähemmän
-sydänäänet suurinpiirtein aina yli 150
-hiukset ja iho voi loistavasti myöskin, hiuksiin pituutta taas n 20cm raskausaikana ja olivat tuuheat&kiiltävät, vielä pitkään synytyksen jälkeenkin
3.raskaus
-ei juuri ollenkaan pahoinvointia
-vatsanmuoto eteenpäin oleva pallo, taakse ei näy että olen raskaana vaikka vatsa oikeasti ihan valtava
-makea äklötti, enemmän suolaista tehnyt mieli, punaista lihaa en juurikaan voi syödä (ei vaan tee mieli)
-sydänäänet yleensä 140 kieppeillä
-hiukset ja iho voi tosi huonosti, tämä raskaus " tosiaan vei äidin kauneuden" eli näppyjä pukkaa, hiukset meni niin surkeaan kuntoon että jouduin leikkaamaan ihan lyhyeksi
Kaikissa kolmessa yhteistä on ollut
-valtava väsymys alkuvaiheessa
-alussa palelu, sitten hikoilu
-painoa tullut n 10-12kg
-kaikista kolmesta tullut ns poikaviiva, ekasta hyvin himmeä ja lyhyt, toisesta ylettyi napaan, kolmannesta menee reippaasti yli
Tyttäodotuksesta ei siis kokemusta, mutta jotenkin en usko näihin tyttöpoika uskomuksiin, kun tuo toiseb odotuksen oireet viittasi niin paljon tyttöön ja poika sieltä tuli. Eka ja tämä kolmas on sitten lähempänä sitä mitä vanha kansa uskoo pojan odotuksesta :)
Mayella rv 35
noihin ei oo uskomista ollenkaan,mulla on ollut nyt molemmista " poika" maha ja kuinkas ollakkaan esikoinen on tyttö ja ultran mukaan toinenkin on tyttö! noi on huuhaa juttuja,mutta ken uskoo niin uskokoot :)
vaikka yhä edelleen olen epätietoinen lapseni sukupuolesta oma aavistus on poika. tosin tämä poikani on vienyt kauneuteni, naama kukkii niin ettei tällästä ollut ees pahimmassa murrosiässä!! kai se on uskottava että jokainen raskaus on erilainen ja yksilöllinen. ehkä olisi helpompaa elää uskomusten mukaan?
Mulla on ollut neljä kertaa " poikamaha" ja kolme kertaa " poikasykkeet" (nyt en tiedä sykkeistä, että mitä ovat olleet).
Kolme kertaa on myös ollut " poikaviiva" (nyt ei ole).
Niin ja meillä on 3 tyttöä ja ultran mukaan tämä neljäs olisi poika. ;) Että pieleen meni mun kohdalla kaikki vanhat uskomukset.
piipero rv 26+1
Kolmas poika tulollaan ja pakko myös pilata tyttö-poika faktoja..Kaikkien kolmen aikaan julmettu etominen, hajut aiheuttaneet oksentelua läpi raskauksien. Useampi tuttu aina sanonut että ei tuolla ykäilyllä tehdä kun tyttöjä..:)
Mitään " poikaviivaa" ei ole kenenkään aikana ollut. Nyt maha pienempi ja kiinteämpi kuin aiemmin mutta painoa eí olekkaan vielä tullut yhtään vaikka viikkoja jo 21. Oksentelu pitää hoikkana.
Samoin pulssi on kaikilla ollut mitä sattuu, hiljaista ja kovempaa. Että tällä kenttätutkimuksella ei voi muuta sanoa kun että ei taida olla mitään selkeitä poika tai tyttö oireita.
Minä luulen, että jokaisella hormoonit määräävät oireet. Joillakin voi olla tosiaan samat oireet pojilla ja samat tytöillä, mutta se ei vaan kaikkien kohdalla pidä paikkansa. Minun siskolla ei pidä paikkansa eli ei voi aavistaa oireista mitään, kun taas itse voin. Kokemusta on ... 4 poikaa, joiden raskausoireet täysin samanlaiset ja 2 tyttöä joiden oireet täysin samanlaiset ja nyt tulossa vauva ja tiesin alusta jo oireiden perusteella kumpi tulee ja tämän tiedon vahvisti vielä ultra. Eli pojilla alkupahoinvointi ei niin kamalaa kuin tytöillä, mutta pojilla olen oksentanut ja tytöillä en vaan kuvotus on ollut ympärivuorokautista. Pojilla on minulla tosiaan mennyt ruskea viiva mahan keskellä napaan asti ka kiertänyt vielä navan ympäri, mutta tytöillä ei viivaa lainkaan. Pojilla painon nousu kovaa, mutta tytöillä ei, pojilla vatsa tulee jo 10 viikolla näkyviin ja on tosi suuri lopussa. Tytöillä painoa vähän ja vatsa pieni. Tytöillä hikoilu ja pojilla palelu.
Minulla siis on selvästi hormoonimuutokset samanlaiset poikaraskauksissa ja samanlaiset tyttöraskauksissa. Kysyin tästä kerran lääkäriltä joka sanoi, että hormoonit sen vaikuttaa eli hormoonien määrä. Ei se täysin huuhaata ole. Joidenkin kohdalla vaan pitää paikkansa ja toisten kohdalla ei.
Vatsa kasvanut eteenpäin. ei siis ollenkaan siville joten takaapäin katsottaessa ei ole huomannut että olisi ollut raskaana. Poikaviiva ilmestyi vatsalle viikolla 30.