Tytärtäni ahdistaa pituutensa
Surettaa 15-vuotiaan tyttäreni puolesta, hän on 176cm ja valittaa pituudestaan jatkuvasti. Itse olen vain sen 168cm, mutta mieheni 193.
Tytärtä selkeästi ahdistaa varsinkin tuossa iässä, kun on helposti poikiakin pidempi. Jankuttaa, ettei "tälläisenä jättiläisenä" tule poikaystävää saamaan. Puhuu myös siitä, ettei kehtaa käyttää korkoja vaikka niistä pitää.
Alan jo olla hieman kyllästynyt tytön valittamiseen, mutta toisaalta ymmärrän häntä. Mitä sanoisitte hänelle tilanteessani?
Kommentit (65)
Pitkän naisen ei kannata tyytyä mihinkään lyhyeen käppänäukkoon. Pitkä mies se olla pitää! :)
Mun siskpn tyttö on 178 ja 19v. Se piti lukioaikana usein kunnon korkkareita, otti sen asenteen että se on ylväs ja näyttävä pituutensa kanssa. Se löysi 17v 195 pitkän poikaystävän ja ne on edelleen yhdessä, komea pari! mun tytöistä voi tulla samaa maata, yläkäyrillä mennään ja oon ite 171, mies 195. Aion kannustaa kantamaan pituutensa ja olemaan ylpeä siitä että on näyttävä nainen. :)
Hoh, eksäni olikin sen yli 20 cm mua pidempi :D ilmeisesti suuntaudun vaan ääripäihin :D t. nro 43
Ai 176 cm ei ole pitkä? Vastaa 190 cm miestä. Sekään ei ole sitten varmaan pitkä. Alle 2 metriset mitataan neuvolassa vai mitä :D
[/quote]
Höpö höpö.
Niillä on 16 senttiä eroo. Ei se mitta noin ole sukupuolesta kiinni. Mitä sä höpiset?
Ei kai se poikaystävä ole kaikki kaikessa eikä sen pituus ainakaan. Mun hyvä ystävä nainen on 180 ja sen mies 170. Ja hyvä pari. Tyylikäs.
Laita tyttäresi vaikka tanssitunneille, tulee eloa kroppaan ja kantta sen ryhdikkäästi. Ryhti vaikuttaa nin paljon siihen olemukseen. Oli mitta mikä vaan. Jotain muuta pitää ruveta miettimään kuin pituuttaan ja ulkonäköään.. Tai laita korikseen. harrastamaan nyt vaan. Mene vaika aluksi mukaan. Tai olisiko joku kaveri mukaan.
Kannusta, vaikka valittaa.
Mä oon 180cm ja aina ollut pidempi kuin muut. Ei oo menoa haitannut. Välillä vaan ongelmana tarpeeksi pitkien housujen löytämisessä. Ja käytän aika usein 15cm korkokenkiä.
Ja mä haluaisin olla pidempi.
T. 23v nainen
Pää pystyyn ja kenkä ostoksille! ;)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 06:45"]Haha, mä olen 17 ja 181 ja nainen siis :D Sano tytölle että on pahempiakin kohtaloita, pää pystyyn ja korkkarit jalkaan ja lakkaa valittamasta! :D
[/quote] Olet erehtynyt. 17-vuotias ei ole vielä nainen.
Naista itseään lyhyemmän miehen kanssa naisen pituus menee kyllä ihan hukkaan! ;) Se mies ei koskaan osaa arvostaa sitä naisen pituutta kuten pitempi mies tekisi! Vaikka mies muuta vannoisi niin käy aina vähän itsetunnon pääle kun oma nainen on pitempi. Koko ihmisen evoluutiokehityksessä niin voimakas asia, että mies on alitajuisesti olettamuksena isompi ja nainen pienempi. Jotkut sanovat, että lyhyt mies,pitkä nainen parina on näyttävä, mutta todellisuudessa se nainen siinä on näyttävä ja se lyhyt mies vain korostaa naisen pituutta. Lyhyt mies ei ole näyttävä, eikä ainakaan pitkän naisen kanssa. Saattaa olla niinkin, että pitkällä naisella se on tavallaan tyytymistä lyhyeen mieheen kun nainen on valmiiksi hieman nöyrtynyt ja häpeissään pitkän runkonsa vuoksi. Miehen status tai luultu muiden olettama status ei paljon paina kun lyhyt ukkeli tulee käsikyngässä pitkän naisensa kanssa.
Sitten vaan kaikki lyhyiden miesten pitkät naiset alapeukkuilemaan! :)
Missä te oikein asutte ap? Itä-Suomessa? Lapissa? Minä olen 175-senttinen yläkoulun opettaja ja jokaisessa opettamassani ysiluokassa on ollut minua pidempiä tyttöjä. 176 cm on ihan tavallinen teinityttöjen pituus.
Miks aina MUKA menee niin, että miehen pitäisi olla naista pidempi? Miksi? Mua ei haittais jos nainen olisi minua pidempi, tulisi fiilis että naiseni on malli! ;)
Mies 35v.
Täällä on selvästi ainakin yksi kääpiö alapeukuttamassa kaikkia viestejä :D
Eihän tuollainen 170 ole edes pitkä. 190cm naiset on vasta pitkiä IMO.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:17"]
Miks aina MUKA menee niin, että miehen pitäisi olla naista pidempi? Miksi? Mua ei haittais jos nainen olisi minua pidempi, tulisi fiilis että naiseni on malli! ;)
Mies 35v.
[/quote]
Ei tarvitse olla. Se vaan useimpien mielestä näyttää paremmalta niin päin. Jos molemmilla itsetunto ja asenteellisuus riittää niin miksei toisinpäin...
ihan mielenkiinnosta, olisitko sinä halunnut kasvaa pitemmäksi mieheksi tai onko muita pituuskomplekseja ollut? Onko sinulla halua alistua myös naiselle?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:14"]
Naista itseään lyhyemmän miehen kanssa naisen pituus menee kyllä ihan hukkaan! ;) Se mies ei koskaan osaa arvostaa sitä naisen pituutta kuten pitempi mies tekisi! Vaikka mies muuta vannoisi niin käy aina vähän itsetunnon pääle kun oma nainen on pitempi. Koko ihmisen evoluutiokehityksessä niin voimakas asia, että mies on alitajuisesti olettamuksena isompi ja nainen pienempi. Jotkut sanovat, että lyhyt mies,pitkä nainen parina on näyttävä, mutta todellisuudessa se nainen siinä on näyttävä ja se lyhyt mies vain korostaa naisen pituutta. Lyhyt mies ei ole näyttävä, eikä ainakaan pitkän naisen kanssa. Saattaa olla niinkin, että pitkällä naisella se on tavallaan tyytymistä lyhyeen mieheen kun nainen on valmiiksi hieman nöyrtynyt ja häpeissään pitkän runkonsa vuoksi. Miehen status tai luultu muiden olettama status ei paljon paina kun lyhyt ukkeli tulee käsikyngässä pitkän naisensa kanssa.
[/quote]
Miksi oletat että pituus olisi noin äärimmäisen tärkeä parinvalintakriteeri? Minä olen tosiaan tuollainen pitkä nainen jonka mies on lyhyempi, mutta ihastuin häneen ennen kuin edes tajusin pituuseroa. Ei me kyllä koskaan kävellä käsikyngässä, aina on muksu tai useampi kiinnipideltävänä ;)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:14"]
[/quote]
Miksi oletat että pituus olisi noin äärimmäisen tärkeä parinvalintakriteeri? Minä olen tosiaan tuollainen pitkä nainen jonka mies on lyhyempi, mutta ihastuin häneen ennen kuin edes tajusin pituuseroa. Ei me kyllä koskaan kävellä käsikyngässä, aina on muksu tai useampi kiinnipideltävänä ;)
[/quote]
Monelle se on tärkeä kriteeri, ei toki kaikille. Ei siinä mitään, jos olet tyytyväinen elämääsi. Itse en ottaisi pitempää naista, mutta mä olenkin pitkä mies, joten siihen ei ole eikä tule koskaan tarvetta. 99% naisista on kuitenkin mua lyhyempiä.
sanoisin että katsoo krista kososta, hänestä tuntui samalta nuorena. alle 180 cm ei ole edes mikään jättipitkä nykyään. se voi olla että kaverit sanoo pitkäksi nyt ym. mutta tulevaisuudessa voi todella kävellä ylpeydellä koroissa..ryhti kuntoon ja se itsetunto nousee sieltä pikkuhiljaa ja ne pojatkin kasvaa mutta vasta myöhemmin.
Tyttäresi ei todennäköisesti enää edes kasva juurikaan, joten no panic. Minäkin olen 182cm nainen, pituuteeni olen itse ihan tyytyväinen.
kerro tytöllesi myös, ettei poikaystävän löytyminen oikeasti ole pituudesta kiinni, minun poikaystäväni on minua lyhempi eikä sen ole oikeasti väliä :)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 06:41"]
Surettaa 15-vuotiaan tyttäreni puolesta, hän on 176cm ja valittaa pituudestaan jatkuvasti. Itse olen vain sen 168cm, mutta mieheni 193.
Tytärtä selkeästi ahdistaa varsinkin tuossa iässä, kun on helposti poikiakin pidempi. Jankuttaa, ettei "tälläisenä jättiläisenä" tule poikaystävää saamaan. Puhuu myös siitä, ettei kehtaa käyttää korkoja vaikka niistä pitää.
Alan jo olla hieman kyllästynyt tytön valittamiseen, mutta toisaalta ymmärrän häntä. Mitä sanoisitte hänelle tilanteessani?
[/quote]
Tyttäresi kävelköön vain ylväästi koroillaan! Jos joku kommentoi, niin se on vain kateutta (ikävää kuunneltavaa toki...).
Eikö tyttöjen pituuskasvu ala muuten jo loppua tuossa iässä, keskimäärin pari vuotta kuukautisten alkamisen jälkeen? Tyttäresi ei siis kasva enää ainakaan kovin paljoa. Pojathan toisaalta kasvavat vielä armeijaiässä.
Kerro tytöllesi, että on komeaa olla pitkä nainen. Mallit ovat pitkiä, suuressa maailmassa rikkaimmilla miehillä on itsenään 10 cm pidempi vaimo.
Mäkin olen ukkoani 4 cm pidempi, ja kun baanalle lähdetään, niin laitan vielä 10 cm korkkaritkin jalkaan. Siinä muuten muut ihmiset tsekkaa, että minkäs statusarvon omaavan miehen kanssa mä olen, kun pariskuntana mennään ylpeästi ;) No tokihan miehelläni erittäin hyvä status onkin, kuuluu tän paikkakunnan rikkaimpiin :D