mies petti vaikka kaikki oli hyvin
Mies petti minua vaikka kaikki oli hyvin. Olin laiha, kaunis, kiltit lapset, joista toinen vasta vauva. Rakastin miestäni hulluna, teimme paljon kaikkea yhdessäkin. Pettämisen syytä ei osaa vielä tänäkään päivänä sanoa, pettäminen tapahtui useamman kerran ja oli systemaattista. Annoin nimellisesti anteeksi, halusin ehjän perheen. Masennuin, lihoin, nyt ehkä ymmärtäisin jos minua petettäisiin, myös luonteeltani olen kuin varjo entisestä. Lapset ovat kaikki kaikessa.
Mieheni on hyvä isä ja ei petä enää. Nyt kolmen vuoden jälkeem mieheni huomautti lihomisestani, otin sen raskaasti, loukkaannuin koska en ole vieläkään ylipainoinen. En tiedä mitä tunnen häntä kohtaan ja mitä tehdä. Emme tappele ja arki sujuu. Haluan niin kiihkeästi lapsilleni ehjän perheen että erota en voi. Takaisin langanlaihaksi laihduttaminen ärsyttää, seksiä en ole lihomis-kommenttien jälkeen halunnut. Valvon yöt ja ahdistaa, olen loukossa. Miestäni ehkä yhä rakastan mutta en kunnioita ja olen katkera.
Kommentit (58)
Niin sinun mielestäsi asiat olivat kunnossa. Kysyitkö koskaan miehesi mielipidettä asiaan? Kuvittelitko että miehellesi riittää että sinä ole hyvännäköinen?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 04:13"]Katto peiliin harakka
[/quote]Puhutko useinkin itseksesi?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:13"]
Laihduta läski ja hanki siksiaikaa miehellesi joku hoikka ja nätti jonka kanssa voi harrastaa seksiä, koska muuten se menee ja hankkii sellaisen itse ja siltä reissulta ei ikinä tule takaisin.
[/quote]
Miksi ihmeessä ap:n pitäisi miehen takia laihduttaa, varsinkaan kun on normaalipainoinen! Ottaen huomioon, että mies petti ap:n ollessa laiha, eli pettäminen tuskin tästä johtuu.
"Onnellisen parisuhteen väliin ei pääse kolmas" - on sellainen lausahdus, jonka olen kuullut useammalta toiselta naiselta ja pettäjämieheltä. Se on sellainen mantra jota hoetaan, mantra joka tavallaan oikeuttaa pettämisen ja siirtää osavastuun petetylle. Vastuu on kuitenkin sillä pettäjällä (ja mielestäni kyllä myös sillä toisella naisella, jos on ollut tietoinen miehen parisuhdestatuksesta).
Harva pitkä parisuhde on jatkuvasti parhaimmillaan, harva puoliso on jatkuvasti parhaimmillaan. Kyllä suhteeseen kuin suhteseen mahtuu se kolmas osapuoli, jos jompikumpi puolisoista tekee sen tietoisen valinnan.
Älä syytä itseäasi ap! Mutta varmasti mietityttää, että jos mies pystyi pettämään kaiken ollessa kunnossa, niin varmaan pettäminen on entistä helpompaa sen toisen kerran, varsinkin jos löytää hyviä syitä ja oikeutuksia pettämiselleen. Ihmisen mieli on sellainen. Kaiken voi perustella itselleen mieluisaksi, jos vaan haluaa. Minunkin olisi vaikea luottaa, mutta jos haluaa jatkaa yhdessä, niin on vain tehtävä se päätös että luottaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:39"]
Niin sinun mielestäsi asiat olivat kunnossa. Kysyitkö koskaan miehesi mielipidettä asiaan? Kuvittelitko että miehellesi riittää että sinä ole hyvännäköinen?
[/quote]
Olisihan se mies itsekin voinut avata suunsa ja sanoa, että nyt ei ole kaikki hyvin. Miksi tämäkin käännetään taas naisen syyksi? Ainakin tämän palstan mukaan naisen ulkonäkö on ainoa syy, miksi miehet menee vieraisiin, kommentit kun ovat "oma syysi, mitäs lihoit".
Minä en siis niin tajua, miksi miehiä pitäisi kohdella kuin pikkulapsia. Pitäisi kysellä, onko kaikki hyvin, väsyttääkö, pissattaako. Kuka h*lvetti haluaa seksiä tollaiselta pikkupojalta.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 03:02"]Lihominen on miehen pettämistä. Sinä, ap, olet nyt petturi. Mene itseesi!
[/quote]
Ja sulla oli ikää 19v? Hyvä mies kannustaa naista huolehtimaan itsestä. Å
Minusta sinun kannattaisi hankkiutua ylipainostasi eroon: kehottaisin lämpimästi aloittamaan niistä ~ 80 kg:stä, eli miehestäsi. Miksi sairastuttaisit itseäsi sellaisen ihmisen rinnalla, jolle et riitä hoikkana etkä pyöreämpänä, ja joka on valmis pettämään silloinkin kun mitään ei edes ole pielessä?
Ja niille, jotka epäilevät että jotakin taatusti oli pielessä: arvostava kumppani ja aikuinen ihminen osaa varmasti sanoa sen ihan ääneenkin. :)
Onko täällä tosian ihmiset sitä mieltä, että on parempi pitää väkisin kulisseja yllä lasten takia ja vääntää sitä tekohymyä naamalle päivästä toiseen, vaikka kuinka pahalta tuntuisi? Kyllähän ne lapsetkin jotain tajuavat. Pystytkö oikeasti luomaan lapsillesi hyvän elämän tuolla tavalla? En usko.
Toki erokin on vaikeaa ainakin aluksi. (tosin on niin monta tapaa erota, se on mahdollista tehdä myös ihan asiallisesti ja ilman suurta dramatiikkaa.) Silti uskon, että lapsille paras vaihtoehto on hyvinvoiva äiti. Sillä missä asutaan ei ole lapsille paskakaan merkitystä. Jos katkeroidut ja olet onneton, et pysty luomaan lapsillesi hyvää lapsuutta vaikka kuinka olisi ulkoiset puitteet kunnossa, rahaa ja hieno omakotitalo.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:13"]Laihduta läski ja hanki siksiaikaa miehellesi joku hoikka ja nätti jonka kanssa voi harrastaa seksiä, koska muuten se menee ja hankkii sellaisen itse ja siltä reissulta ei ikinä tule takaisin.
[/quote]
Ap sanoi että on yhä normaalipainoinen! ! Skitso!
Langanlaihan Victoria Beckhamin mies David petti kurvikkaan naisen kanssa ja oli kommentoinut, että vihdoinkin nainen, joka on seksikäs ja on mistä ottaa kiinni. Nainen oli kurvikas, mutta normaalipainoinen. ...
Kiitos mielenkiinnosta. Ehkä tärkein kommentti oli tuo että se on totta että todella rakastan miestäni eniten nykyään sen takia kun hän on lapsilleni niin ihana eli lastemme isä. Perheenä toimimme erittäin hyvin, lapsia hoidamme yhtä paljon ja lapsemme eivät ole mielestäni ahdistuneita tianteesta. Pariskuntana emme vaan enää toimi, minua loukannutta aviomiestä en miehenä ehkä enää rakasta, tunteita on vaikea erotella.
Haluan kuitenkin jatkaa perheenä ja niin mieskin. On vaan niin vaikea motivoitua parisuhdetta ja kehoakin hoitamaan , hullua mutta ikäänkuin hiljaisena kostona tekee mieli olla pehmeänä taviksena kuin entisenä treenattuna ja huoliteltuna. Mikä minua lohduttaa on se, että menin takaisin töihin ja pystyiisin ylläpitämään elintasoni yh:nakin, eli onneksi raha ei ratkaise tässä mitään vaan aito halu saada lapsille turvallinen ja onnellinen lapsuus oman äidin ja isän kanssa. Tuntuu vaan niin tyhjältä kun meillä oli kaikki ja nyt myös paljon mutta mukana iso varjo. Miksi tästä kirjoitan niin siksi että luulen etten ole ainoa tässä tilanteessa.
AP
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:04"]
Tuntuu vaan niin tyhjältä kun meillä oli kaikki
AP
[/quote]
Toi nyt ei välttämättä ole kuin sun oma mielipiteesi. Painotan sanaa "mielipide". Selvästihän noin ei ole molempien kannalta koska on ollut jokin syy pettämiseen.
Pelkään pahoin, että päiväsi uppoo... Tee jotain!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 03:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 03:21"]
Ja prisessa Dianaa.... Entäpä Aunrey Hepburn, Sandra Bullock?
[/quote]
Ja prinsessa Madeleinea..
[/quote]
Myös Eva Longoriaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:04"]
Tuntuu vaan niin tyhjältä kun meillä oli kaikki
AP
[/quote]
Toi nyt ei välttämättä ole kuin sun oma mielipiteesi. Painotan sanaa "mielipide". Selvästihän noin ei ole molempien kannalta koska on ollut jokin syy pettämiseen.
[/quote]
Onhan sellainenkin mahdollisuus että on miehiä, joille riittää syyksi se, etteivät löydä itsestään tarpeeksi painavaa syytä olla loukkaamatta vaimoaan. Ainakaan ajoissa.
Jep, perheenne paatti on uppoamassa ja ap vain voivottelee menneiden aikojen perään. Toimintaa nainen, lopeta voivottelu ja itsesääli, tee jotakin! Pelasta nyt ainakin itsesi ja lapset kuiville, mies pärjänneen hetken omin voiminkin. Kun itseäsi ja lapsia pelastat, voi mies katsella teidän rantaan uimista ja miettiä mitä haluaa. Haluaako hän pitää perheensä, vai haluaako hän jatkaa naljailuaan ja pelastautua ehkä viereaaseen veneeseen, jolloin voi joutua perheestään eroon? Ja älä ap ripustaudu uppoavan paatin kylkeen, siitä ei ole apua kuin hetkeksi. Ette olleet miehenne kanssa huoltaneet venettänne aikoinaan sittenkään tarpeeksi hyvin ja nyt tässä sotkussa valitettavasti kastuvat kaikki. Ihan ensin teidän aikuisten pitää tehdä pelastussuunnitelma, Se pitää tehdä nopeasti koska homma kusee jo.
Sinä jo kerroitkin syyn miksi kaikki menee metsään. Mies petti ja olet lihonnut. Sinä elät muiden ehdoilla, luulet tyydyttäväsi toisten tarpeet ja pidät kaikki onnellisena. Väärin, sinun pitää ensin tehdä itsesi onnelliseksi ja sit sinusta on iloa muille. Ei kukaan halua valmiiksi siloiteltua tietä, ei varsinkaan kumppaniltaan. Elä, älä suorita. Ja mitä pahaa sinä erossa on? Onko nyt niin hyvä että ei voi erota?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 08:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 08:44"]Miehillä on luonnollinen tarve ja tehtävä paritella mahdollisimman monen (kauniin) naisen kanssa (ja levittää näin geeniperimäänsä) Samalla tavalla kuin naisilla on tehtävänä hoitaa lapsia ja tehdä voileipiä. Tämä on täysin normaalia, ja odotettavissakin koska olet lihavakin.
[/quote]
Myös naisten luonnollinen tehtävä on paritella ja lisääntyä, mutta he hallitsevat sukupuoliviettiään paremmin kuin miehet.
[/quote]
Samaa ne varatut naiset sanoivat selvinpäin. Herättiin kuitenkin samasta sängystä.
[/quote]
Poikkeus vahvistaa säännön.