Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset. Mikä ihmeen pakko teillä on olla niin käsittämättömät määrät kenkiä?

Vierailija
25.07.2021 |

Minulla on kävelykengät, lenkkikengät, työkengät ja kumisaappaat. Lisäksi aamutossut, kausivaihtelun vuoksi talvikengät ja sandaalit, varastossa juhlakengät ja harrastuksiin moottoripyöräsaappaat ja vaelluskengät ja mökillä crocsit. En uskalla edes arvioida kuinka monta paria tyttöystävälläni on.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kengistä, ne tuovat minulle iloa. Oliko muita kysymyksiä?

Vastaukseni laajuus riippuu jatkossa siitä, oliko aito uteliaisuus ja kiinnostus, vai oletko tylsistyneenä tullut internettiin louskuttamaan leukojasi.

Vierailija
62/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mull on kolmet. Miksi yleistät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä käsittämätön tarve sinulla on omistaa moottoripyörä, AP? Täysi turhake.

Vierailija
64/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kuin parit kengät.

Kesällä kumiset rantatossut joita käytän kokoajan, syksyl ja kevääl sellaset kangastossut joissa paksu pohja, talvella jämäkäkät talvikengät.

Vierailija
65/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap katsellu liikaa hömppäohjelmia.

Minulla on parit kengät eikä ainoitakaan korkkareita.

Vierailija
66/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap katsellu liikaa hömppäohjelmia.

Minulla on parit kengät eikä ainoitakaan korkkareita.

Täällä taas leimataan stereotyyppiset naisten jutut hömpäksi.

Vierailija
67/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rakastan kauneutta, tyylikkyyttä ja kenkien suhteen olen enemmän italialainen tai ranskalainen, kuin käytännönläheinen suomalainen. Suomalaisilla naisilla on muutes todella vähän kenkiä, kuten täälläkin voi kommenteista aistia.

Miksi juuri kengät? Kengät ovat asukokonaisuuden tärkein elementti, voivat joko pelastaa tai pilata koko kokonaisuuden. Kengät ovat yhteytemme katuun, maahan, kosketuspintamme ympäröivään maailmaan. Se, millaisia kenkiä käytän vaikuttaa koko olemukseeni, ryhtiin ja askellukseen. Kengät viestivät kuka olen, mistä tulen, mikä on tilanteen luonne.

Ostan vain laadukkaita kenkiä, jotka kestävät vuosikymmeniä. Pidän niistä huolella hyvää huolta, käytän suutarilla jne.

Vierailija
68/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset pahoja

Vierailija
69/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ihqua jos naisella olis vain 2 paria kenkiä: varvassandaalit ja uggit?

Niilhä pärjää. Mitäs sanot?

Vierailija
70/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpparit, vaelluskengät, nastakengät, canvastossut, crocsit, avokkaat, sandaalit. Onhan tuossa kuudet. Työkengät seitsemäntenä. Pari korvataan uudella, kun se on korjauskelvoton.

Vierailija
71/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aloittaja on nainen?

Vierailija
72/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4 paria kenkiä: talvikengät, kesäkengät, lenkkikengät ja juhlakengät.

Vierailija
73/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sellainen kenkäkaappi lokeroineen. Saapikkaat ja nilkkurit eivät sinne mahdu ja mies välillä märisee, kun varasto on hänen mukaansa täynnä kenkiäni, joita kaiken kaikkiaan on muka liikaa.

Ei niitä kuitenkaan yhteensä ole kuin ehkä 30 paria. En ole laskenut.

Käyttötarkoitus ja vuodenajat ovat tietysti tärkein kriteeri kenkien valinnalle, mutta pitää niitä olla myös erilaisten vaatteiden kanssa yhteensopivia.

Vierailija
74/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan toisaalla: "Miksi suomalaiset naiset pukeutuvat niin miesmäisesti, ottakaa mallia ulkomaalaisista naisista, muualla sitä osataan naisellisia olla."

Jos vaatteita ja kenkiä ostaisi vain sen mukaan mikä on tarpeellista, niin eipä niitä niin paljon silloin tarvitsisikaan. Jos taas panostaa ulkonäköön niin sitten niitä kertyy vähän enemmän. Tämä on vähän sama juttu kuin naisen meikkaamisesta ja muusta ulkonäön hoidosta valittavien miesten kohdalla: naisen pitäisi näyttää hyvältä mutta siihen ei saisi kulua yhtään vaivaa eikä rahaa.

Vierailija
75/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tarkoitukseen pitää olla eri kenkiä ja eri värisinä.

Nyt kesäaikana aktiivisessa käytössä:

- lenkkarit

- 2 paria tennareita, (siniset, valkoiset)

- 2 paria ballerinoja (mustat, beiget)

- siniset kangasavokkaat

- keltaiset purjehduskengät

- valkoiset kangaskengät

- hopean väriset lipokkaat

- beiget korolliset juhlakengät

- 2 sandaalit (kevyemmät, tukevammat)

- vaaleanpunaiset feikki croccsit

Totta puhut, on paljon.

Vierailija
76/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lenkkarit, tennarit ja ballerinat. Yhdet korkkarit saattaa kaapista löytyä, ikinä en ole pitänyt.

Vierailija
77/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne "käsittämättömät kengät" ovat seksileikkejä varten, eikä niitä ole tarkoituskaan käyttää muualla. Ole siis onnellinen, että tyttöystävälläsi on niin monet. 

Vierailija
78/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kengät menevät nopeasti rikki, jos kävelee paljon. Siksi pitää olla tavallaan varakenkiä.

Vierailija
79/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun vain tarvitsee kenkiä kun sääolot vaihtelee. Moni harrastus vaatii myös kenkiä.

Itsellä on kenkiä liikkumiseen kuten lenkkareita, talvilenkkarit, salikengät, pyöräilykengät, monot ja vaelluskengät.

Kumppareita (lyhyt varsi, pitkä varsi, turvakärki)

Saappaita pari, yhdet juhlaan toiset arkeen. Työkenkiin on varmasti eniten, pitää olla turvakärjellä ja ilman, 40 asteen pakkaseen ja helteeseen, kuivaan ja märkään.

En jaksa oikeasti edes luetella koska määrällisesti kenkiä on paljon vaikka en niitä kerää ja yritän pärjätä todella vähällä määrällä. Nämä säät, työt, harrastukset, arki ja juhla tekee kenkien määrästä ison joka tapauksessa. Pyrin ostamaan kenkiä niin että ne myös kestää, talvikengät taitaa olla 6 vuotta vanhat mutta menee vielä muutaman talven koska ne ei kulu on kun kenkiä moneen eri säähän.

Vierailija
80/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vain kenkiä vaan senttimetrin pituisia pieniä veistoksia ulkomailta, posliinikissoja ja kaikenlaailman kahvikuppisarjoja. Muumimukeja nyt ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä