Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset. Mikä ihmeen pakko teillä on olla niin käsittämättömät määrät kenkiä?

Vierailija
25.07.2021 |

Minulla on kävelykengät, lenkkikengät, työkengät ja kumisaappaat. Lisäksi aamutossut, kausivaihtelun vuoksi talvikengät ja sandaalit, varastossa juhlakengät ja harrastuksiin moottoripyöräsaappaat ja vaelluskengät ja mökillä crocsit. En uskalla edes arvioida kuinka monta paria tyttöystävälläni on.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on

-2:t talvikengät

-kevääseen/syksyyn 2:t vuorettomat nahkakengät (toiset käy juhliin/edustukseen)

-kumisaappaat

-metsälenkkarit

-siistit lenkkarit

-rantaläpsyt

-siistimmät sandaalit kesään

-salitossut

-työsandaalit (töissä)

Mulla on kyllä todella vähän kenkiä. Jos tulee kesäjuhlat, niin joudun ostamaan sinne kengät.

Vierailija
22/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla on 11 paria kenkiä. Mulla on 6 paria. Mun miehellä on pelkästään valkoisia tennareita 5 paria… N50

Entäs työkengät? Juhlakengät? Talvikengät? Käyttääkö ukko valkoisia tennareita kesät talvet töissä ja hautajaisissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain tarpeellisia kenkäpareja.

- kroksit pihahommiin

- sappaat

- lenkkarit

- Kuomat pakkaskeleille

- avokkaat kesäkeleille

- syys/kevätkengät (avokasta paksumpi pohja, tulee nilkkaan asti, ei kuitenkaan pakkasille)

- sandaalit hellekelille

- vaelluskengät jostain 20 vuoden takaa, käytän aika harvoin

- tanssikengät menneiltä ajoilta

Ai mutta onhan minulla vielä yhdet kengät, joita en ole käyttänyt kuin kolme kertaa: hääkengät. Kuuluivat siis settiin häähameeni kanssa ja olen käyttänyt niitä myös parissa muissa juhlissa. Tuolla ne odottavat, josko vielä tulisi muita hienoja juhlia.

Ylipäänsä käytän kengät loppuun, ennen kuin ostan uudet. Minulla on niin iso jalka, että näihin on vaikea löytää sopivia.

Vierailija
24/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koronakaranteenissa ja huvikseni laskin, kun tällainen aloitus osui silmiin. 38 paria!

Tässä on kyllä esim. kolmet sisäpelitossut, kahdet kumisaappaat, huopatossut ja muita "erikoiskenkiä". On se silti kauhea määrä. Aktiivisesti käytän ehkä kymmeniä vuodenajan mukaan. 

Ope korjaa: ”kymmentä”

tosin, en kyllä ole edes ope

Vierailija
25/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla kyllä ole paljon kenkiä. Mutta naisilla joilla on, syy voi olla se, että housuja, hameita ja takkipituuksia on paljon ja niiden mukaan vaihdellaan, ja käytetään toisinaan myös korkokenkiä. Miehillä on yleensä vaan pitkää housua ja matalaa kenkää, vaatteet ei vaadi niin paljon eri kenkiä.

Vierailija
26/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla on 11 paria kenkiä. Mulla on 6 paria. Mun miehellä on pelkästään valkoisia tennareita 5 paria… N50

Entäs työkengät? Juhlakengät? Talvikengät? Käyttääkö ukko valkoisia tennareita kesät talvet töissä ja hautajaisissa?

Et sitten tajunnut, mitä sana ”pelkästään” tarkoitti tässä yhteydessä. Saanko veikata, et ole ylioppilas?

eri

Vierailija
27/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koronakaranteenissa ja huvikseni laskin, kun tällainen aloitus osui silmiin. 38 paria!

Tässä on kyllä esim. kolmet sisäpelitossut, kahdet kumisaappaat, huopatossut ja muita "erikoiskenkiä". On se silti kauhea määrä. Aktiivisesti käytän ehkä kymmeniä vuodenajan mukaan. 

Kymmeniä (kenkiä), kymmentä (paria). Kirjoittaja ajatteli tässä sanaa kenkiä, kun kirjoitti kymmeniä.

Vierailija
28/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, huomasin itsekin. Huolimattomuutta. Vaikeutti jopa ehkä ymmärtämistä. Ikään kuin käyttäisin kymmeniä pareja, vaikka tarkoitin kymmentä paria. 

Vierailija
29/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska akat on materialisteja.

Vierailija
30/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallo tuhoutuu.

Vierailija
31/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten tajunnut, mitä sana ”pelkästään” tarkoitti tässä yhteydessä. Saanko veikata, et ole ylioppilas?

eri

Saanko veikata, että ukkosi ei käy töissä eikä hautajaisissa eikä viihdy ulkona pakkasella?

Vierailija
32/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmeniä (kenkiä), kymmentä (paria). Kirjoittaja ajatteli tässä sanaa kenkiä, kun kirjoitti kymmeniä.

Ei, vaan yhtä kymmentä paria: kymmentä, 40 paria: kymmeniä

Vierailija
33/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan yhtä kymmentä paria: kymmentä, 40 paria: kymmeniä

Ja siis itse oletin, että hän käyttää noin kymmentä paria / vuodenaika.

Muutenhan, jos se olisi kymmeniä pareja, niin mitkä kenkäparit tuosta jäisivät käyttämättä jatkuvasti?

Vierailija
34/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Saanko veikata, että ukkosi ei käy töissä eikä hautajaisissa eikä viihdy ulkona pakkasella?

Täh? Minun mieheni liittyy tähän aloitukseen miten?

Etkö tajua, mitä eri tällä palstalla tekstin alla tarkoittaa? Että vastaaja ei ole se, kenelle kommentoitiin jotain. Mene vain mielessäsi siihen omaan käsityskykyysi ja tutkaile sitä.

Vierailija
35/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuluu kengät tosi vähän (esim pohjasta), mutta tympeennyn niihin kumminkin aina parin vuoden välein. Vanhat siis varastoon ja ostan uusia tähän väliin. Sitten kun tympeennyn näihin niin otan ne vanhat taas sieltä varastosta ja laitan edelliset sinne varastoon. Eli jonkinmoista kiertokulkua/vuorottelua harrastan kenkien suhteen. Lisäksi olen ulkomailta ostanut kauniita laadukkaita kenkiä, sellaisia joita suomesta niin helposti saisi (edes verkosta tilaamalla) ja en halua käyttää niitä esim huonolla säällä jottei ne mene pilalle jotta ne kestävät vielä vuosia. Mutta sitten mulle kävi esim tänä kesänä niin että 3kpl kesäsandaaleja meni rikki parin viikon aikana (ne kaikki oli aikaisemmilta ulkomaan reissuilta ja tosi vanhoja) joten nyt mulla ei ole kesäsandaaleja kun en ole sopivia mistään saanut hankittua kauniita sellaisia. Niin ja tuleehan syksyn nahkasaappaita olla jokunen, erillaisilla koroilla (low, medium, high) ja samoin eri varren pituisia ja kun harrastan urheilulajia ulkona ja ulos pitää päästä oli sää  mikä vaan niin niitä kenkiä on sellaiset 5 paria. Vanhimmat kengät taitaa mulla olla jopa 15v vanhoja. Lisäksi tosiaan myös nämä neljä vuodenaikaa! Kyllä niitä kenkiä vaan kertyy, mutta kaikille on kumminkin käyttötarkoitus. Onneksi ei ole ketään valittamassa asiasta :)

Vierailija
36/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tilanteisiin erilaiset kengät, esim. minulla on:

-Lenkkarit kesä- ja talvikäyttöön, sekä pilkkisaappaat

-Talveksi Ugg-tyyppiset kengät koville pakkasille, maiharityyppiset kengät, ja siistit saapikkaat hameen kanssa käytettäväksi

-Välikausikenkiä tummat syksyyn ja vaaleat kevääseen, ja kumisaappaat

-Kesäkäyttöön parit tennarit, ja parit ballerinat (eri väreissä)

-Lisäksi minulla on kasa erilaisia sandaaleja/läpsyjä, mm. yhdet rantakäyttöön (muovia, kestävä kastumisen/hiekan) muutamat siistimmät ns. kaupunkikäyttöön/juhliin, parit joilla käyn lenkillä/kaupassa ymv. ja yhdet mitä käytän vain uimahallissa/kylpylässä

+yhdet uimakengät, uin paljon luonnonvesissä (ei virallisia uimrantoja) niin hyvä olla nuo kun pohjasta ei tiedä mitä siellä on.

+parit korkkarit juhliin

Myönnän että kenkiä on paljon, MUTTA ne ovat kaikki säännöllisessä käytössä, no koronan takia juhlakengät pölyttyneet hyllyssä, mutta normaalisti nekin muutamia kertoja/vuosi käytössä.

Vierailija
37/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, huomasin itsekin. Huolimattomuutta. Vaikeutti jopa ehkä ymmärtämistä. Ikään kuin käyttäisin kymmeniä pareja, vaikka tarkoitin kymmentä paria. 

Juu :) Kun kommentin ”sanoi ääneen”, tajusi kyllä, mitä tarkoitit. Puheessa se voisi aika helposti itsellänikin tulla taivutetuksi noin :)

Vierailija
38/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa lukea noita teidän kenkäluetteloita, haloo ihmiset.

Vierailija
39/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahdet lenkkarit ja juhlakengät. Eli yhteensä 3 paria:)

M28

Vierailija
40/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Täh? Minun mieheni liittyy tähän aloitukseen miten?

Etkö tajua, mitä eri tällä palstalla tekstin alla tarkoittaa? Että vastaaja ei ole se, kenelle kommentoitiin jotain. Mene vain mielessäsi siihen omaan käsityskykyysi ja tutkaile sitä.

Olipas voimakas ja nenäkäs reaktio!

- eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme