Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset. Mikä ihmeen pakko teillä on olla niin käsittämättömät määrät kenkiä?

Vierailija
25.07.2021 |

Minulla on kävelykengät, lenkkikengät, työkengät ja kumisaappaat. Lisäksi aamutossut, kausivaihtelun vuoksi talvikengät ja sandaalit, varastossa juhlakengät ja harrastuksiin moottoripyöräsaappaat ja vaelluskengät ja mökillä crocsit. En uskalla edes arvioida kuinka monta paria tyttöystävälläni on.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet, miksi teidän pitää yleistää ja leimata kaikki naiset samanlaisiksi kuin joku teidän random tyttöystävä?!

Vierailija
42/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuluu kengät tosi vähän (esim pohjasta), mutta tympeennyn niihin kumminkin aina parin vuoden välein. Vanhat siis varastoon ja ostan uusia tähän väliin. Sitten kun tympeennyn näihin niin otan ne vanhat taas sieltä varastosta ja laitan edelliset sinne varastoon. Eli jonkinmoista kiertokulkua/vuorottelua harrastan kenkien suhteen. Lisäksi olen ulkomailta ostanut kauniita laadukkaita kenkiä, sellaisia joita suomesta niin helposti saisi (edes verkosta tilaamalla) ja en halua käyttää niitä esim huonolla säällä jottei ne mene pilalle jotta ne kestävät vielä vuosia. Mutta sitten mulle kävi esim tänä kesänä niin että 3kpl kesäsandaaleja meni rikki parin viikon aikana (ne kaikki oli aikaisemmilta ulkomaan reissuilta ja tosi vanhoja) joten nyt mulla ei ole kesäsandaaleja kun en ole sopivia mistään saanut hankittua kauniita sellaisia. Niin ja tuleehan syksyn nahkasaappaita olla jokunen, erillaisilla koroilla (low, medium, high) ja samoin eri varren pituisia ja kun harrastan urheilulajia ulkona ja ulos pitää päästä oli sää  mikä vaan niin niitä kenkiä on sellaiset 5 paria. Vanhimmat kengät taitaa mulla olla jopa 15v vanhoja. Lisäksi tosiaan myös nämä neljä vuodenaikaa! Kyllä niitä kenkiä vaan kertyy, mutta kaikille on kumminkin käyttötarkoitus. Onneksi ei ole ketään valittamassa asiasta :)

Mulle käy niin, että jos mulla on kenkiä jemmassa, en ole yleensä enää ok niiden suhteen, vaikka ne löytyvätkin myöhemmin ”uusina tai unohdettuina”. Minä siis pyrin ostamaan aina vain kenkiä käyttöön ja kävelen ne loppuun asti. Mutta siis olenkin aika huono kenkäasioissa ja sellainen tyypillinen suomalainen, josta Etelä-Euroopassa sanottaisiin, että kulkee kauheissa kengissä :) Tosin ihan nyt viimeaikoina olen ollut varakkaampi ja olen ostanut lisää kenkiä, sekä kesäksi, syksyksi että talveksi, mulla on siis noin 20 paria kaikkiaan. Mutta, olemme vain kaikki erilaisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä useammat kengät kuin mulla.

N41

Kuin myös N37

Vierailija
44/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin läski ,etten viitsi vaatteita ostaa,kun kaikki näyttävät päälläni aivain hirveiltä.Mutta kenkiä ostelen,ne näyttävät hyviltä,koska jalkani on onneksi pieni ja siro! Ehkä noin 40-45 kengät löytyy,mutta aina käytän ne loppuun asti.

Vierailija
45/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla on 11 paria kenkiä. Mulla on 6 paria. Mun miehellä on pelkästään valkoisia tennareita 5 paria… N50

Entäs työkengät? Juhlakengät? Talvikengät? Käyttääkö ukko valkoisia tennareita kesät talvet töissä ja hautajaisissa?

Et sitten tajunnut, mitä sana ”pelkästään” tarkoitti tässä yhteydessä. Saanko veikata, et ole ylioppilas?

eri

Saanko veikata, että ukkosi ei käy töissä eikä hautajaisissa eikä viihdy ulkona pakkasella?

Täh? Minun mieheni liittyy tähän aloitukseen miten?

Etkö tajua, mitä eri tällä palstalla tekstin alla tarkoittaa? Että vastaaja ei ole se, kenelle kommentoitiin jotain. Mene vain mielessäsi siihen omaan käsityskykyysi ja tutkaile sitä.

Olipas voimakas ja nenäkäs reaktio!

- eri

Tämäkö ei sitten ole? Jos kommentoija olisi ollut edes se alkuperäinen kirjoittaja, tuon jotenkin ymmärtäisi, mutta kun ei minun mieheni kengistä ole puhuttu sanaakaan tässä ketjussa. Niin joku olettaa sellaista….

”Saanko veikata, että ukkosi ei käy töissä eikä hautajaisissa eikä viihdy ulkona pakkasella?”

Vierailija
46/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kun epänaiselliset naiset vastaa tyyliin heillä on vain kahdet kenkäparit. SE EI OLE NAISELLISTA. Aloitus oli tarkoitettu OIKEILLE NAISILLE JA OIKEAT NAISET RAKASTAVAT KENKIÄ JA KÄSILAUKKUJA. Älkää edes te muut vastailko!!!!

Vierailija
47/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksälläni oli vain kahdet, osittain risat kengät, vaikei hänellä ole puutetta rahasta. Yhdet sandaalit ja yhdet nilkkurit. Vähän olisi voinut minusta panostaa enemmän, vaikka tennarit, talvikengät ja juhlakengät olisi voinut olla lisäksi. Ihan vaikka ehjiä kenkiäkin. Miehellä oli epäekologisia harrastuksia, joten ei mene ekologisuuden piikkiin.

Vierailija
48/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käyttää farkkuja.

Kuitenkin joskus täytyy vetää päälle juhlamekko tai hame. Niiden kanssa on ulkonäkösyistä käytettävä erinäköisiä kenkiä kuin farkkujen kanssa (jolloin käytän nilkkureita tai vaelluskenkiä). Jos on talvi, täytyy käyttää mekon kanssa jotain saapikkaita ja kesällä taas kesäisempiä kenkiä.

Lisäksi harrastukset (ratsastuskengät, parit lenkkarit, pyöräilykengät) tuovat oman lisänsä tähän.

Vierailija
49/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevät ja tarpeelliset kenkäni:

- 3 varvassandaalit

- 3 paljasjalkatossut

- pitkävartiset tennarit

- mustat tennarit

- valkoiset tennarit

- slip on tennarit

- kumpparit

- mary jane kiinantossut

- nahkaiset gladiaattorikengät

- 2 ballerinat

- lenkkarit

- nahkaiset loaferit

- kesämaiharit

- talvimaiharit

- uggit

- matalat nahkanilkkurit

- talvitennarit

- kovien pakkasten kuomat

- kiilakorko nahkasaappaat

- nahkaiset varsisaappaat

- eri väriset nahkanilkkurit

- pitkävartiset matalat saappaat

Höpökengät eli ei oikeaa tarvetta:

- kiilakorkokengät

- korkeakorkoiset nahkakengät

- värikkäät erikoiset juhlakengät

- värikkäät erikoiset juhlasaapikkaat

Pärjään näillä taatusti 10-15 vuotta ostamatta uusia koskaan. Aiemmin minulla oli paljon enemmän, erityisesti korkkareita ja juhlakenkiä, mutta huomasin melkein aina läpsytteleväni tennareissa. Joten olen erittäin tyytyväinen tähän määrään.

Siitä löytyy joka housuun ja hameeseen sopivat, joka juhlaan, työhön ja tilanteeseen. On kesälle ja talvelle.

Erityisen rakkaita ovat tennarit.

Vierailija
50/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa yleistämistä taas aloittajalta! 😆

Poikkeus vahvistanee sääntöä?

Itselläni yhdet lenkkari (kohta hankittava uudet), kesäsandaalit, kumpparit, turvakengät ja talvikengät. Siis viidet kenkäparit. Kamalaa, taidan olla sukua Imelda Marcosille! 😆

Ps. Exäni oli ja on kuulema yhä yks miespuolinen kenkä- ja vaatehamsteri. Kenkiä hänellä on tyyliin kuudet lenkkarit, lukemattomat loaferit, bootseja, parempaa nahkakenkää jne. Lisää siihen rotseja semmonen määrä, jota ei voi ymmärtää, farkkuja, ns. parempia/kermasempia ulkohousuja jne. (Sinne ne lasten elatusmaksut mm. menevätkin.)

Vierailija
51/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melkein kaikkia sortteja yhdet, ja kuten tiedettyä on, varmaan pysyisivät parempina, jos vakiokäytössä olisi edes kahdet samaan tarkoitukseen sopivat kengät.

Löytyy

- yhdet talvimaiharit (vähän liian ohuet kylmällä)

- yhdet vaelluskengät (vuotaa, pitäisi uusia)

- kävelykengät (väh. 5 vuotta vanhat, pohjat korjattu)

- tennarit (reuna irvistää)

- juoksulenkkarit

- ballerinat

- sporttisandaalit

- kumpparit

- herrainkengät (ei juuri käytössä)

- nilkkurit (ei juuri käytössä)

- crocsit

- juhlasandaalit

- juhlakorkkarit

- reinot, normaalisti toimistolla

- kolme paria turvakenkiä, töissä

(- kiipeilykengät, sisäpelikengät, monot ja luistimet)

Noista ehkä 80 % vuoden käyttötunneista katetaan kuudella parilla.

Mutta joo, on mulla meidän perheessä eniten kenkiä. Miehellä on työkengät, maiharit, sandaalit, juhlakengät ja kumpparit (+monot ja luistimet)

Vierailija
52/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on talvinilkkurit, lenkkarit ja varvastossut. Ainot on saunatohveleina mutta niitä nyt en laske varsinaisiksi kengiksi. Ap:lla on huomattavasti enemmän kenkiä kun minulla.

N29

Vierailija
53/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on pakko olla eri juttuihin eri kengät. En esimerkiksi lähde koiran kans agilitytreeneihin hiekkakentällä tai metsälenkille samoilla kengillä, joilla lähden kaupungille asioille vaikka kummatkin on lenkkarit. Ne toiset on hiekasta pölyiset ja niissä on koiran karvaa ja kuolaa eikä ne lähde enää täysin puhtaaksi.

Mulla on

- koiraharrastuslenkkarit

-paremmat lenkkarit

-vuoritetut tennarit

-maiharit

-sandaalit

-kumpparit

-crocksit

-salikengät

-työkengät

-talveksi kuomakengät ja oikeat vinkkelit

Korkoja en omista yksiäkään.

Vierailija
54/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huutava pula kengistä. En löydä mistään mieleisiä. Jos olen joskus löytänyt, , niin olen ostanut monta paria samoja kenkiä. Nekin on nyt pidetty loppuun, niin että pohjassa on reikä ja saumat ovat revenneet. Olisin valmis maksamaan kengistä 160 - 240 euroa, hätätilassa enemmänkin, mutta kun mieleisiä ei enää valmisteta.

Olen huomannut, että jos mustat kengät ei käy, niin ilman olet. Lisäksi kengät saisivat olla mukavan tuntuiset ja jalalle terveelliset. Itse ostan vain matalakorkoisia tyttömäisiä kenkiä, ei kiilapohjaisia. Ja mielellään vaaleanharmaata mokkaa.

Puuttuu myös monot, samasta syystä, sekä varlluskengät. Kumisaappaat sain Tockmannilta.

Vierailija
55/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lenkkarit (juoksen ja kävelen samoilla)

-ballerinat

-talvikengät

-korolliset saappaat

-korolliset nahkasaappaat (siistimmät kevät- ja syksykenkäni)

-korolliset nilkkurit (en käytä juuri koskaan, turhat)

-avokkaat (käytän juhlissa)

-converset 

-salikengät (aika harvoin käytän salilla, useimmiten vain sukilla)

Vierailija
56/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, mutta mulla on vain yhdet kävelykengät, talvikengät ja sandaalit.

Vierailija
57/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni oli ja on kuulema yhä yks miespuolinen kenkä- ja vaatehamsteri. Kenkiä hänellä on tyyliin kuudet lenkkarit, lukemattomat loaferit, bootseja, parempaa nahkakenkää jne. Lisää siihen rotseja semmonen määrä, jota ei voi ymmärtää, farkkuja, ns. parempia/kermasempia ulkohousuja jne.

Jos kahdesta ääripäästä pitää valita, niin sitten mieluummin exäsi kaltainen. Parempi, että on kiinnostunut vaatteista liikaa kuin liian vähän.

Vierailija
58/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kyseiseltä naiselta. Minulla on lenkkarit, kumpparit, talvikengät, kävelykengät, juhlakengät ja vaelluskengät ja kesäksi sandaalit.

Vierailija
59/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tennarit, lenkkarit, sandaalit, vaelluskengät, kumisaappaat ja talvisaappaat sekä yhdet ballerinat. Käytän kengät yleensä loppuun asti, taitaa olla yli vuosi kun viimeksi ostin uuden parin.

Vierailija
60/98 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vastata ap:n kysymykseen. Minulla on ainakin tuskastuttavan monet kengät ja vaikeus heittää liikoja pois.

Kengät ovat kalliita, mutta usein käy niin että jonkin ajan kuluttua kengät alkavat tuntua epämukavilta eivätkä sovi uusiin asuihin. Toiveikkkaana kuitenkin säilön niitä, jos joskus vielä löytyisi jokin tilaisuus jossa pitää noita puoliksi käytettyjä kenkiä. Yleensä se ei kyllä toteudu.

Kenkien kierrätys on vaikeaa ellei kyse ole tuliterästä parista muotikenkiä tai joistain vintageharvinaisuuksista..

Iän myötä jalat muuttuvat vaikeammiksi, ja tarvitsee yhä useammin vaihtaa mallia vaikka ostaisi entistä kalliimpia kenkiä.

Sitten on ne muutamat mukavat joita käyttää lähes kaikkialla, mutta jotka sitten näyttävät aika kulahtaneilta. Nekin täytyy uusia.

Jos joku oikeasti keksisi ratkaisun ettei tarvitsisi niin paljon, ottaisin kiitollisena vastaan. Ennen kuin alistun mummomonoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän