Miksi suomalainen ravintolaruoka on niin ala-arvoista?
Miksi te suostutte syömään sitä ja maksamaan siitä vielä?
Kommentit (18)
ravintoloita on aika moneen lähtöön. ei ole pakko mennä siihen ketjuravintolaan.
koska suurin osa suomalaisita ravintola-asiakkaista haluaa sitä kinkku-ananaspizzaa ja hawaijinleikettä. siksi sitä on myös tarjolla.
monelle sellaiset ruoka-aineet kuteen basilika, rucola ja aurinkokuivattu tomaattikin ovat eksootisia.
ravintolat tarjoavat juuri sitä , mikä myy.
alalla työskennellyt
Ai miksi suostun syömään esim. Copas y Tapasissa, Kaskiksessa, Murussa, Mamissa tai Sinnessä? Kokeile ja ylläty. On Suomessa muitakin ravintoloita kuin Hese ja Rosso.
Suomalaiset ovat niin köyhiä ja nuukia, että täällä on suurin kysyntä jossain kebab-paikoissa joissa ruuan saa hintaan 6,90€.
Onhan Suomessa hyviäkin ravintoloita.
suomesta tosiaan löytyy laadukkaitakin ravintoloita. niistä ei tosin saa s-bonusta ja hinnatkin
ovat niiiiiin kamalia että "kuka hullu moisia maksaa" =)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:08"]
Miksi te suostutte syömään sitä ja maksamaan siitä vielä?
[/quote]Miksi AV-mamman marina on niin ala-arvoista?
Ravintolaruuan taso on mennyt kauheasti alaspäin viime vuosina. ABC-tasoista mättöä ns. ravintoloissa. Ketjujen syytä kaikki ei ole, sillä pettymyksen tuotti vastikään ketjuihin kulumaton, aiemmin ihan hyvää ruokaa tarjonnut ravintola. Tarjotaan alacartena eineksiä ja mikrossa lämmitettyä valmisruokaa.
Monissa lounaspaikoissa saa nykyään parempaa ruokaa kuin muka-oikeissa ravintoloissa. Kotiruuasta puhumattakaan.
Itse en enää ota missään ravintolassa lihaa tai kanaa, koska 9 kertaa 10:stä se on kuivaa ja sitkeää joko pilalle marinoitua tai kengänpohjallisen makuista.
Luulen että suurin syy ovat kustannukset. Jos ruokakassi kotiinkin maksaa paljon, niin maksaa varmasti ravintolaankin ja siitä heidän täytyy repiä sekä kustannusten peitto että voitto.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:26"]
Ravintolaruuan taso on mennyt kauheasti alaspäin viime vuosina. ABC-tasoista mättöä ns. ravintoloissa. Ketjujen syytä kaikki ei ole, sillä pettymyksen tuotti vastikään ketjuihin kulumaton, aiemmin ihan hyvää ruokaa tarjonnut ravintola. Tarjotaan alacartena eineksiä ja mikrossa lämmitettyä valmisruokaa.
Monissa lounaspaikoissa saa nykyään parempaa ruokaa kuin muka-oikeissa ravintoloissa. Kotiruuasta puhumattakaan.
Itse en enää ota missään ravintolassa lihaa tai kanaa, koska 9 kertaa 10:stä se on kuivaa ja sitkeää joko pilalle marinoitua tai kengänpohjallisen makuista.
Luulen että suurin syy ovat kustannukset. Jos ruokakassi kotiinkin maksaa paljon, niin maksaa varmasti ravintolaankin ja siitä heidän täytyy repiä sekä kustannusten peitto että voitto.
[/quote]
käyt väärissä ravintoloissa jos ruoka on noin huonoa. kerropas hintahaarukkasi? sekin saattaa vaikuttaa?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:26"]
Ravintolaruuan taso on mennyt kauheasti alaspäin viime vuosina. ABC-tasoista mättöä ns. ravintoloissa.
[/quote]
Tämä on kyllä totta. 10 vuotta sitten Fransmanni oli ihan OK ravintola, mutta nykyään sieltä saa samaa mättöä kuin ABC:lta.
Lisäisin tähän vielä, että suora , REHELLINEN , palaute paikan päällä ravintolassa
kyllä kertoo raintolalle ja asiakkaasta enemmän kuin "turhat" marinat nettisivuilla tai eat.fi sivustolla.
Kertokaa siis rehelliset, mutta liioittelemattomat palautteenne aina paikan päällä. Oli se sitten hyvää tai huonoa.
Itse olen nähnyt miljoona kertaa tilanteen "maistuiko? joo, saanks mä laskun?"
alalla työskennellyt
Tietysti myös asuinpaikka vaikuttaa. Asun pienehkössä kaupungissa, jossa ravintolatarjontaa ei kauheasti edes ole. Hintahaarukka 20-30 euroa arkiselle ravintolakäynnille, pääruoka siis. Kyllä sillä mielestäni pitäisi kuitenkin mikroateriaa parempaa ruokaa saada. Maustaminen on myös usein ihan pielessä. Joko on ihan liikaa yhtä makua tai sitten liikaa suolaa, tai ei mitään. -9
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:38"]
Tietysti myös asuinpaikka vaikuttaa. Asun pienehkössä kaupungissa, jossa ravintolatarjontaa ei kauheasti edes ole. Hintahaarukka 20-30 euroa arkiselle ravintolakäynnille, pääruoka siis. Kyllä sillä mielestäni pitäisi kuitenkin mikroateriaa parempaa ruokaa saada. Maustaminen on myös usein ihan pielessä. Joko on ihan liikaa yhtä makua tai sitten liikaa suolaa, tai ei mitään. -9
[/quote]
siinä tapauksessa käyttäisin sen 20-30 euroa kauppaan ja loihtisin tuolla summalla
aikamoisen juhla-aterian.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:38"]
[/quote]
äänestä siinä tapauksessa jaloillasi ja käy vaikka harvemmin sitten "isolla kylällä" lähinnä sinua = )
toki sen palautteen antaminenkin voisi vaikuttaa asiaan?
alalla työskennellyt
Hyvätkin ravintolat tuntuvat menevän pilalle. mm. Kuopion keskustassa yksi hyvä ihan pilalla.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:50"]Hyvätkin ravintolat tuntuvat menevän pilalle. mm. Kuopion keskustassa yksi hyvä ihan pilalla.
[/quote]
Os?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:38"]
[/quote]
siinä tapauksessa käyttäisin sen 20-30 euroa kauppaan ja loihtisin tuolla summalla
aikamoisen juhla-aterian.
[/quote]
Näin usein teenkin. Ensimmäisessä viestissäni viittasinkin siihen, että kotona teen usein paremman makuista ruokaa. Mutta minusta se on harmi, koska ravintolassa on periaatteessa mukava käydä ja aika paljon me käydäänkin. Ehkä siinä tulee myös vähän nirppanokaksi :) -9
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:50"]Hyvätkin ravintolat tuntuvat menevän pilalle. mm. Kuopion keskustassa yksi hyvä ihan pilalla.
[/quote]
Os?
[/quote]
Ei kun se toinen, jossa on kai ollut samoja omistajia, mutta omistaja vaihtunut. Ruoka oli sen jälkeen kuin jossain Rossossa, kaikilla neljällä. Osissa olen käynyt vain kerran ja silloin oli ok, mutta olen kuullut että ennen muuttoa olisi sekin ollut parempi. Muuton jälkeen kävin.
Koska suomalaiset eivät osaa arvostaa hyvää ravintolaruokaa, vaan käyvät mieluummin syömässä einespaskaa s-ryhmän "ravintoloissa".