Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teillä köyhillä (ns "keskiluokkaiset") ei edes ole mitään hajua millaista vaurautta ja etuoikeutta todella rikkailla on!!

Vierailija
25.07.2021 |

Veljenpoika meni jenkkeihin opiskelemaan ja sai sellaisia oikeasti rikkaita kavereita. Sillä on kyllä sellaiset tarinat että huh huh...

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kyllä hirveästi kiinnostakaan. Tiedän, että maailmassa on monenlaista.

Mä en haluaisi olla rikas enkä mä haluaisi olla julkkis.

Mä haluaisin olla sopivasti toimeentuleva.

Sopivasti toimeentuloon riittää tyypillisesti tavanomainen määrä työtä elämän aikana. Jos haluaa vielä nipsaista tuosta työstä pikkasen poies omaan hyvinvointiin niin kannattaa sijoittaa kaikki ylimääräinen jo työuran alusta asti. Sijoituksen aikahistoriasta tulee yksi parhaista ystävistäsi.

Tämä. Sen lisäksi että jälkipolvista tulee ajastaan ökyrikkaita. Sehän se jenkeissäkin monien rikkaiden sukujen vaurastumisen pohja on ollut että tehdään työtä kohtuullisesti, eletään maltillisilla kuluilla, perustetaan yrityksiä ja sijoitetaan. Ökyelämään siirrytään vasta sitten kun siihen on todellakin varaa ja jenkeissä on jo monia sukupolvia elänyt kansankapitalismi, joten ökyrikkaita nuoriakin on jo todella paljon. 

Vierailija
22/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jolla olisi varaa pelastaa kanssaihmisten henkiä mutta valitsee olla tekemättä näin, on moraalisesti mätä.

Esim. sinä? Vai lähetätkö aina ison siivun palkastasi köyhille tai Afrikkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: oikeasti no one cares.

Vierailija
24/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Ei osaa kaivata mitään, mistä ei tiedä ja hyvä niin. Elämä on oikein mukavaa ja en koe jääväni mistään paitsi.

Toivottavasti ap:een veljenpojallakin on vielä muutaman vuoden päästä. Jos koetta kurkottaa johonkin, mihin ei ole varaa niin käy köpelösti.

Vierailija
25/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. varakkailla suvuilla ei ole sen enempää älykkyyttä kuin muillakaan.

Kun "varakkaan" perheen kuopus aloitti lukion, oli hänen äitinsä pakahtua onnesta, ja sanoi tyttärelleen että "sanopa nyt algebraksi päivää naapurin rouvalle."

Vierailija
26/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni välittää niin paljon että viitsii vääntää tänne kateellisen katkeran sepustuksen kuinka  kivaa on olla kun ei ole rikas:D Se ilmeisesti johtuu juorulehtien antamasta kuvasta siitä millaista on olla todella rikas. Ihan tavallisia ihmisiä kuitenkin kaikki. Toisilla vaan enemmän talousälliä kuin toisilla. Tyhmäksi ei kannata haukkua ketään joka elämässä on menestynyt. Jos on tyytyväinen omaan kakkuunsa niin ei sitä viitsi muitakaan mollata. 

Vierailija
27/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Ei osaa kaivata mitään, mistä ei tiedä ja hyvä niin. Elämä on oikein mukavaa ja en koe jääväni mistään paitsi.

Toivottavasti ap:een veljenpojallakin on vielä muutaman vuoden päästä. Jos koetta kurkottaa johonkin, mihin ei ole varaa niin käy köpelösti.

Jos ei kurkota korkealle niin ei mitään saakkaan. Köpelösti voi käydä silloinkin kun ei kurkota yhtään minnekään. 

Vierailija
28/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä ap siis ökyrikas, kun kerran erottelet itsesi meistä keskiluokkaisista "köyhistä"?

Vierailija
29/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo pitkään ollut hajua ainakin siitä, ettei edes rikkaat pysty ostamaan itselleen lisää älykkyyttä.

Eikä terveyttä. Nytkin eräs Suomen rikkaampiin kuuluva henkilö on hyvin sairas ja se viimeinen hengenveto voi tulla millä hetkellä hyvänsä.

Ja miksi pitäisi edes tietää jonkun rikkaan elämästä. Ketä kiinnostaa? Kun ei tiedä, niin sitä ei osaa edes kaivata, vaan elää onnellista elämää niissä olosuhteissa mitkä ovat.

Vierailija
30/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetas kirjoitti:

Voi kuule. Täällä suomessa todella rikkaatkin on lähinnä harmaata massaa. Appeni esim näytti lähtevän lenkittämään koiraansa kulahtaneessa t-paidassa ja kauhtuneissa shortseissa vaikka varaa olisi palkata koiralla 100 omaa palvelijaa.

Niinpä, muualla mailmassa osataan tehdä muutakin kun ostaa uudet talvirenkaat siihen 15v vanhaan korollaan jos 100 miljoonaa tupsahtaa tilille.

Mielen köyhyyttä täällä suomessa jos näyttää laitapuolen kulkijalta vielä tuon jälkeen.

Kyseessä on vastuullinen kuluttaminen ei mielen köyhyys.

Vierailija
31/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ymmärretään. Jos joku ostaa miljoonatalon ja pystyy sen vielä ylläpitämään, on selvää, että vuosituloillani se pyyhkii takamuksensa.

Kuinka niin? Meidän asuntomessuomakotitalo oli miljoonaluokkaa ja asumiskustannukset n. 5000-6000 euroa vuodessa energia- ja vakuutusmaksuineen. Matalaenergiatalo, älykoti, jossa maalämpö, varaava aurinkosähkö, yösähkö, vähän tai ei ollenkaan vettä kuluttavat saniteettikalusteet, vähän kuluttavat kodinkoneet, varaava takka ym. 

Ai? Mulla on asumiskustannukset omakotitalossa 3000 euroa vuodessa, ja siitähän saataisiin aika paljon pois, jos olisi maalämpö. Varaava aurinkosähkö ei muuten säästä sähkölaskussa ollenkaan, olen itsekin ajatellut hankkia sellaisen. Siis ihan oman akuston, en mitään virtuaaliakkua. Sähköomavaraisuuden takia. Mutta se ei pienennä asumiskustannuksia, mikäli siis investoinnit lasketaan mukaan ja käytännössä ne tulee laskea.

Mutta pelkillä asumisen vuoskuluilla pääsisin siis varmaan 2000 euroon. Eli alkuperäinen kirjoittaja oli täysin oikeassa. Ja siis itselläkin laskuissa mukana vakuutusmaksut. Olen tosin saamassa nekin nollaan siirtämällä pankkiasikakkuuteni OP:hen Nordeasta. OP maksaa lainoista ja talletuksista 0,25% bonusta, jonka voi käyttää Pohjolassa oleviin vakuutuksiin. Minulla on aina ollut kotivakuutus siellä.

Vierailija
32/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni välittää niin paljon että viitsii vääntää tänne kateellisen katkeran sepustuksen kuinka  kivaa on olla kun ei ole rikas:D Se ilmeisesti johtuu juorulehtien antamasta kuvasta siitä millaista on olla todella rikas. Ihan tavallisia ihmisiä kuitenkin kaikki. Toisilla vaan enemmän talousälliä kuin toisilla. Tyhmäksi ei kannata haukkua ketään joka elämässä on menestynyt. Jos on tyytyväinen omaan kakkuunsa niin ei sitä viitsi muitakaan mollata. 

Kaikkien rikkaiden ei tarvitse ”menestyä” elämässään, se kun tarkoittaa monesti kaikesta vapaa-ajasta pois olevaa aikaa. Osa vain perii varakkuutensa. Ihmiset, joilla on elämässään paljon töitä ovat karmeita läheisiä. Kun siis vapaa-aika on parasta elämässä ja ihmissuhteet.

Vierailija
33/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo pitkään ollut hajua ainakin siitä, ettei edes rikkaat pysty ostamaan itselleen lisää älykkyyttä.

Se vain, että tyhmästä ei tule rikasta ellei ole perinyt rikkauksiaan ja ollut aiemmin tosirikas. Ja jos tyhmä onnistuu jotenkin rikastumaan, ei se rikkaus hänellä kauaa pysy.

Vierailija
34/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh ja mitenkäs ne veljenpojan kumminkaiman jutut sun elämääs heilahtaa!

Niitä näkee netflixistä,on ökyrikas sitä ja tätä.

Ketä kiinnostaa,ei ketään.

joo ja kun miettii älykkyyttä kuten tuolla sanottiin niin...esim trumppi...huohh

Sitähän pyörii itsekin lähes jetsetpiireissä, kun veljenpoika on siellä. Olenhan itsekin melkein julkkis, kun serkkutyttö osallistui Miss Xxxxl- kisoihin vuonna 1997. Karsiutui tosin jo Öllölän alkukarsinnoissa, kun oli liian ”kurvikas”, mutta on se hienoa todeta, että olen hänen serkkunsa. Hänet muistetaan...

Vierailija
35/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luolalla yks tyttö oli suunnilleen terapian tarpeessa kun joutui menemään kesäksi perheen Miamin kotiin ilman  rakasta  heppaa.

Samainen itki kun niin rankkaa heti lomalta tulla suoraan tentteihin kun ei ole ehtinyt lukea  ,muilla niin helppoa.

Vierailija
36/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois kyl kiva olla rikas setämies kun niillä näyttää kaikilla olevan parikymppinen nuori bätäng pimatsu kainalossa.toki ne on rakastunut vain sun omaisuuteen mutta mitä sillä on väliä :P

Vierailija
37/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tasapäistämisen maassa kenenkään ei kannata yrittää. Kaiken ne vie.

Vierailija
38/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä terveyttä. Nytkin eräs Suomen rikkaampiin kuuluva henkilö on hyvin sairas ja se viimeinen hengenveto voi tulla millä hetkellä hyvänsä.

Ja miksi pitäisi edes tietää jonkun rikkaan elämästä. Ketä kiinnostaa? Kun ei tiedä, niin sitä ei osaa edes kaivata, vaan elää onnellista elämää niissä olosuhteissa mitkä ovat.

Kylläpä on tiettyyn rajaan asti mahdollista ostaa tervettäkin. Voi käydä parhailla yksityislääkäreillä ja saa diagnoosit ajoissa eikä, kuten julkisella puolella, osoitetaan käyntejä vuoden päivät ja todetaan, ettei enää voi tehdä mitään. On tietenkin sairauksia, joille ei mahda parhaat lääkäritkään mitään, mutta kyllä se voi iskeä köyhäänkin.

Vierailija
39/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
40/110 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh... loppupelissä samat madot meidät kaikki syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi