Teillä köyhillä (ns "keskiluokkaiset") ei edes ole mitään hajua millaista vaurautta ja etuoikeutta todella rikkailla on!!
Veljenpoika meni jenkkeihin opiskelemaan ja sai sellaisia oikeasti rikkaita kavereita. Sillä on kyllä sellaiset tarinat että huh huh...
Kommentit (110)
Voi kuule. Täällä suomessa todella rikkaatkin on lähinnä harmaata massaa. Appeni esim näytti lähtevän lenkittämään koiraansa kulahtaneessa t-paidassa ja kauhtuneissa shortseissa vaikka varaa olisi palkata koiralla 100 omaa palvelijaa.
Miten niin ei ymmärrä? Eiköhän kaikissa medioissa kuvailla ökyrikkaitten elämää aika kattavasti? On esitelty linnat, kartanot, ökyveneet, lentokoneet, autot, luksuslomat ja loputtomat koru- ja vaate-valikoimat. Mikä siinä nyt jäisi epäselväksi?
Totta kai ymmärretään. Jos joku ostaa miljoonatalon ja pystyy sen vielä ylläpitämään, on selvää, että vuosituloillani se pyyhkii takamuksensa.
Toivottavasti on Joku " Volvo Markkanen nro.2" kuulolla, lukisi tän , pemnuttais tuotakin Pilvilinna vähäsen , nykysin vois olla nainenkin .
Mulla on jo pitkään ollut hajua ainakin siitä, ettei edes rikkaat pysty ostamaan itselleen lisää älykkyyttä.
Kyllä me ymmärretään, mutta olisi silti viihdyttävää kuulla tarkemmin näiden superrikkaiden elämästä 😊
Ei köyhien ymmärryksessä ole mitään vikaa. On vain lapsesta lähtien opetettu ettei kannata haaveilla kuuta taivaalta. Haluan olla tyytyväinen elämääni. Kaikkea on kohtuullisesti. Se riittää. Oma tupa, ei velkoja, lapset näyttävät menestyvän, kaikki ovat terveitä. En edes huolisi ökyrikkaiden elämää, koska elämän pitää olla ihmisen kokoinen.
Heh ja mitenkäs ne veljenpojan kumminkaiman jutut sun elämääs heilahtaa!
Niitä näkee netflixistä,on ökyrikas sitä ja tätä.
Ketä kiinnostaa,ei ketään.
joo ja kun miettii älykkyyttä kuten tuolla sanottiin niin...esim trumppi...huohh
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ymmärrä? Eiköhän kaikissa medioissa kuvailla ökyrikkaitten elämää aika kattavasti? On esitelty linnat, kartanot, ökyveneet, lentokoneet, autot, luksuslomat ja loputtomat koru- ja vaate-valikoimat. Mikä siinä nyt jäisi epäselväksi?
Noi nyt vaan on jotain pinnallisia pyrkyreitä. Varakkailla suvuilla on todella älykkäät pennut. Älykkyys kun on periytyvää ja harvemmin tyhmät rikastuu niin että se varallisuus kerääntyy monta sukupolven ajan.
Ei niitä todellakaan kiinnosta kumitissi kumipeppu kardashian elämäntyyli. Ruokapöydässä puhutaan astrofysiikasta, crispristä ja koneoppimisesta.
Ihminen, jolla olisi varaa pelastaa kanssaihmisten henkiä mutta valitsee olla tekemättä näin, on moraalisesti mätä.
Hetas kirjoitti:
Voi kuule. Täällä suomessa todella rikkaatkin on lähinnä harmaata massaa. Appeni esim näytti lähtevän lenkittämään koiraansa kulahtaneessa t-paidassa ja kauhtuneissa shortseissa vaikka varaa olisi palkata koiralla 100 omaa palvelijaa.
Niinpä, muualla mailmassa osataan tehdä muutakin kun ostaa uudet talvirenkaat siihen 15v vanhaan korollaan jos 100 miljoonaa tupsahtaa tilille.
Mielen köyhyyttä täällä suomessa jos näyttää laitapuolen kulkijalta vielä tuon jälkeen.
Joo ei.. Eikä ole käsitystä oikeasti köyhistä maista missä lapsetkin työskentelee tehtaissa riisipalkalla. Oliko muuta?
Ei mua kyllä hirveästi kiinnostakaan. Tiedän, että maailmassa on monenlaista.
Mä en haluaisi olla rikas enkä mä haluaisi olla julkkis.
Mä haluaisin olla sopivasti toimeentuleva.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei.. Eikä ole käsitystä oikeasti köyhistä maista missä lapsetkin työskentelee tehtaissa riisipalkalla. Oliko muuta?
Ennemminkin tämän tiedostamattomuus on keskiluokan (ja kaikkien muidenkin) ongelma. Ei joidenkin kermaperseiden ökyelämä.
Vierailija kirjoitti:
OK! Onnea hänen valitsemalleen tielle. Itse en ole kauhean urakeskeinen ihminen vaan enemmän perheen parissa viihtyvä kotihiiri, jonka elämän suolaa ovat Lapin vaellusreissut, kirjat ja hyvä ruoka. Tällaista elämää varten ei onneksi montaa miljoonaa tarvita.
Jää enemmän aikaakin harrastuksiin, kun ei tartte duunia painaa ihan kellon ympäri.
Lasten teko?
No Suomessa ei oikeastaan kenelläkään ole ylipäänsä mahdollista kerätä sellaista varallisuutta, että jenkkilän rikkaiden aivan järjettömän yltäkylläinen elämä olisi mahdollista. Eli turha sitä on kadehtia.
Ystävän lapsi oli au pairina Amerikassa.
Perheellä avioehto, mies tekee uraa, vaimo shoppailee.
Miehellä on panoja siellä täällä, kun on rahaa ja vaimo ei voi erota, kun pitäisi mennä töihin, lapsien koulut maksaa jne.
Lapsella oli sen verran järki päässä, kun isä alkoi vokottelemaan, laittoi ukon ruotuun ja kysyi miksi ihmeessä hän haluaisi 2 x vanhempaa miestä.
Lapset pilalle hemmoteltuja.
Liian usein se 1.n ja 2.n polvi vaurastumisesta ei osaa käyttäytyä. Sen jälkeen osaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kyllä hirveästi kiinnostakaan. Tiedän, että maailmassa on monenlaista.
Mä en haluaisi olla rikas enkä mä haluaisi olla julkkis.
Mä haluaisin olla sopivasti toimeentuleva.
Sopivasti toimeentuloon riittää tyypillisesti tavanomainen määrä työtä elämän aikana. Jos haluaa vielä nipsaista tuosta työstä pikkasen poies omaan hyvinvointiin niin kannattaa sijoittaa kaikki ylimääräinen jo työuran alusta asti. Sijoituksen aikahistoriasta tulee yksi parhaista ystävistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ymmärretään. Jos joku ostaa miljoonatalon ja pystyy sen vielä ylläpitämään, on selvää, että vuosituloillani se pyyhkii takamuksensa.
Kuinka niin? Meidän asuntomessuomakotitalo oli miljoonaluokkaa ja asumiskustannukset n. 5000-6000 euroa vuodessa energia- ja vakuutusmaksuineen. Matalaenergiatalo, älykoti, jossa maalämpö, varaava aurinkosähkö, yösähkö, vähän tai ei ollenkaan vettä kuluttavat saniteettikalusteet, vähän kuluttavat kodinkoneet, varaava takka ym.
OK! Onnea hänen valitsemalleen tielle. Itse en ole kauhean urakeskeinen ihminen vaan enemmän perheen parissa viihtyvä kotihiiri, jonka elämän suolaa ovat Lapin vaellusreissut, kirjat ja hyvä ruoka. Tällaista elämää varten ei onneksi montaa miljoonaa tarvita.
Jää enemmän aikaakin harrastuksiin, kun ei tartte duunia painaa ihan kellon ympäri.