Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krapulassa oksentaminen

Vierailija
03.08.2014 |

Mistä se johtuu, vaikka ei olisi edes ollut tolkuttomassa humalassa? Mikään ruoka tai juoma ei pysy sisällä, koko ajan tekee pahaa...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juot kun tietämyskin alakoulutasoa?:D oliskohan ihan elimistön puolustusmekanismi myrkytystilaa vastaavassa tilanteessa sillä sitähän alkoholi ihmiselle on, myrkkyä

T. 16v

Vierailija
2/25 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että olet myrkyttänyt ruumiisi. Alkoholi on hermomyrkky, ja jos ihminen ottaa myrkkyä, hän tulee siitä sairaaksi. Jos valitset itsesi myrkyttämisen, valitset myös siitä seuraavat oireet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä omat alkoholismini kautta todetut syyt:

- unenpuute rankan illan jälkeen

- kuivuminen eli vettä juonut edellisenä päivänä liian vähän

- sekaisin eri alkoholijuomia juominen

- juotu määrä on ollut sellainen, että promillet herätessä alhaalla mutta ei nollissa. Pitää vetää niin, että jo noin 4 aikaan yöllä unessa nollilla tai sitten niin pitkäksi, että herätessä jäljellä yli 1 promille

- et ole muistanut syödä edellisenä päivänä. parasta on pienet rasvaiset ja suolaiset annokset 2-3 krt illan aikana

- kännitupakoija joka polttaa vaan humalassa saa krapulan helposti

Vierailija
4/25 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot aivan vääriä juomia. Tuollaset litkut kuuluukin oksentaa ulos.

Vierailija
5/25 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta kannattaa juoda vettä (tai jotain nestettä joka ei niin paljon okseta) vaikka ihan teelusikallinen kerrallaan, kunhan pysyy sisällä.

Ja oksentelun jälkeen kaliumpitoinen ruoka auttaa heikotukseen, esim banaani, kiivi, avokado, hedelmätäysmehut jne. Kahvissakin on, mutta sehän on nesteenpoistaja joten jos itsensä oksentelee nestehukkaan niin ei paras vaihtoehto, jos vesi ei pysy sisällä. Kaliumpitoinen ruoka muuten poistaa pöhötystäkin!

Vierailija
6/25 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:37"]Juot aivan vääriä juomia. Tuollaset litkut kuuluukin oksentaa ulos.

[/quote]

Join noin puoli pullollista valkoviiniä ja pari siideriä. Ehkä joku verensokerin heittely aiheutti tämän oksentelun...

Vierailija
7/25 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli juuri tällaiset krapulat kun aloitin urheilun ja terveellisen ruokavalion. Nykyisin siis juon alkoholia n. Kerran puolessa vuodessa, krapula aivan järkyttävä oksennushelvetti.

Vierailija
8/25 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli juuri tällaiset krapulat kun aloitin urheilun ja terveellisen ruokavalion. Nykyisin siis juon alkoholia n. Kerran puolessa vuodessa, krapula aivan järkyttävä oksennushelvetti.

Vierailija
9/25 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä ja syö suolaista! Ja lopeta se tyhmä läträäminen alkoholilla ennen kuin olet tuhonnut terveystesi sillä hermomyrkyllä! 

Vierailija
10/25 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:48"]Juo vettä ja syö suolaista! Ja lopeta se tyhmä läträäminen alkoholilla ennen kuin olet tuhonnut terveystesi sillä hermomyrkyllä! 

[/quote]

Läträän tosiaan pari kertaa vuodessa ja suhteellisen pieniä määriä. Joskus on kivaa viettää ystävien kanssa iltaa ja ottaa vähän viiniä. Sitten se vaan valitettavasti on tätä oksentelua... Kovin monilla ei ole tätä oksentamista vaikka juovat saman verran tai jopa enemmän. Ja samat määrät ruokaakin syötiin.

Vierailija
11/25 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Googlella eksyin tänne kun itse nyt nelikymppisenä terveellisen ruokavalion, liikunnan 6 kertaa viikossa ja vähensin alkoholinkäytön. Ja nythän on niin että jos vedän kännin oksennen krapulassa useamman tunnin putkeen. Kertaakaan aiemmin en ole kännissä oksentanut. Krapula on niin kamala että en uskalla nykyään edes juoda.

Vierailija
12/25 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä omat alkoholismini kautta todetut syyt:

- unenpuute rankan illan jälkeen

- kuivuminen eli vettä juonut edellisenä päivänä liian vähän

- sekaisin eri alkoholijuomia juominen

- juotu määrä on ollut sellainen, että promillet herätessä alhaalla mutta ei nollissa. Pitää vetää niin, että jo noin 4 aikaan yöllä unessa nollilla tai sitten niin pitkäksi, että herätessä jäljellä yli 1 promille

- et ole muistanut syödä edellisenä päivänä. parasta on pienet rasvaiset ja suolaiset annokset 2-3 krt illan aikana

- kännitupakoija joka polttaa vaan humalassa saa krapulan helposti

Tuo kännitupakointi voi hyvinkin olla se, mikä minulla aiheuttaa oksennuskrapulan. Nykyään tulee tupakoitua vain kun olen humalassa, ja silloinhan sitä menee aika paljon. Viikko sitten join vain noin 10 olutta ja tuli tupakoitua myös, ja seuraavana päivänä sellainen krapula, että oksensin ehkä seitsemän kertaa muutaman tunnin aikana. Mikään ei pysynyt sisällä kauaa, vesi hieman pitempään mitä limppari, se suihkusi paineella ulos :D. Naama oli hiestä märkänä kun oksentelin, maha tuntui menevän ihan ruttuun kun tuli sellaisia oksennus"kouristuksia", pelottavaakin se oli. Ei ollut ensimmäinen kerta kun noin vähästä tuli tuo oksennuskrapula. M34

Vierailija
13/25 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mahdollisuus on myös happovaivat. Mulla tulee nykyisin alkoholista aina ihan kamala oksentelu, ja sitten sen jälkeen närästää vielä pitkään. Ei tarvita kuin yksi viinilasi niin joko närästys tai laattaus, tai pahimmassa tapauksessa molemmat, iskee. Rennie auttaa onneksi, mieluiten otan sellaisen jo yöllä jos herään janoon ja käyn juomassa.

Vierailija
14/25 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta kannattaa juoda vettä (tai jotain nestettä joka ei niin paljon okseta) vaikka ihan teelusikallinen kerrallaan, kunhan pysyy sisällä.

Ja oksentelun jälkeen kaliumpitoinen ruoka auttaa heikotukseen, esim banaani, kiivi, avokado, hedelmätäysmehut jne. Kahvissakin on, mutta sehän on nesteenpoistaja joten jos itsensä oksentelee nestehukkaan niin ei paras vaihtoehto, jos vesi ei pysy sisällä. Kaliumpitoinen ruoka muuten poistaa pöhötystäkin!

Olen huomannut, että ns. urheilujuomat helpottavat krapulaa, jos ne vaan pysyy mahassa. Monesti on olo helpottanut sillä vihreällä juomalla, Hart-Sporttiako se on, sitä jauhetta myydään ihan ruokakaupoissa. Joskus testasin Lidlissä myytävää valmista juomaa, ja sekin helpotti. Ja se tölkissä myytävä kookosvesi tai vastaava auttoi myös, limppariosastolta sitä löysin, sellainen vihreä tölkki taisi olla. Kahvi taas on monesti laukaissut krapulan, oksennus on alkanut lentää sen jälkeen, eli enää en kahviin koske krapulassa. Ja tupakka, hyi helvetti!

Vierailija
15/25 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Googlella eksyin tänne kun itse nyt nelikymppisenä terveellisen ruokavalion, liikunnan 6 kertaa viikossa ja vähensin alkoholinkäytön. Ja nythän on niin että jos vedän kännin oksennen krapulassa useamman tunnin putkeen. Kertaakaan aiemmin en ole kännissä oksentanut. Krapula on niin kamala että en uskalla nykyään edes juoda.

Ihan sama juttu täällä. Terveempi elimistö ei vaan siedä alkoholia enää yhtään.

Vierailija
16/25 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä myös vanhemmiten (44) tullut muutamien tuntien krapulaoksennuksia, aivan järkyttävä olotila, yleensähän oksennuksen jälkeen olo helpottuu hetkeksi mutta nyt muutamana kertana olotila vaan jatkuu ja viimeksi kesti 4 tuntia.. Känniröökaamisenkin olen jättänyt pois (10 v ilman mutta vain 2 viimeisintä kännireissukertaa kokonaan ollut ilman) mutta silti vaan laattaa pukkaa, itse luulen aika varmasti että nestehukka on syy.

Vierailija
17/25 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oksensin just eilen 8h putkeen kun o niin kauhee krapula . Ei meinaa mikää maistua.

.

Vierailija
18/25 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoan laillisen päihteen käytöstä joutuu aina kärsimään tavalla tai toisella. Myrkytystilahan humala on ja keho reakoi siihen siten että koittaa poistaa myrkyn.

Vierailija
19/25 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan eläessäni krapulassa oksentanut. Käytän kyllä reippaastikin, mutta ei. Olen liki nelikymppinen ja uskon nähneeni jo kaiken mahdollisen alkoholin saralla, poislukien varsinainen alkoholismi. En vaan oksenna. Huono olo voi olla, muttei sellainen oksettavan pahoinvoiva. Kai siedän sitten myrkkyjä muita paremmin.

Vierailija
20/25 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän