Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkyys eksyttää ihmisen pois Jumalasta

Vierailija
02.08.2014 |

Ateistit monesti väittävät että kristinusko ei ole totta, koska ateistit ovat tutkitusti älykkäämpiä kuin uskovaiset. Älykkyys onkin juuri se joka on ateistit eksyttänyt. Raamattu juuri varoittaa älykkyyden vaaroista. 

1Kor.3:18-19 "Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa""

Viisaus siis eksyttää. Jos ateistitkin luopuisivat järjestään ja tulisivat tyhmiksi, niin he voisivat löytää Jumalan.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:29"]

Jokainen ihminen on perisynnin alainen Aatamin ja Eevan syntiinlankeemuksen takia. Siksi jokainen joutuu helvettiin ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana.

[/quote]

Edes Aatami ja Eeva eivät tehneet syntiä. Olen aina ihaillut tarinaa heidän parisuhteestaan. Joku mielipuoli vanha ukko vain puuttui kauniiseen ihmissuhteeseen kuin paraskin valtias! Täysin kunniatonta toimintaa.

Vierailija
42/47 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:27"]

Mä tulkitsen tuon Raamatun kohdan niin että ihmisen viisaus on sellaista viisautta jossa ihminen luottaa itse hankkimaansa tietoon, kun taas Jumalan viisaus on todellista viisautta ja tietoa, jonka Jumala suo Häneen uskovalle ihmiselle. Kun ihminen luottaa omaan viisauteensa, niin se on Jumalan silmissä tyhmyyttä, koska omaan viisauteensa luottava ihminen ei luota Jumalan viisauteen. Tyhmäksi tulemisella tarkoitetaan tästä itsehankitusta viisaudesta luopumista, jotta kykenee vastaanottamaan todellisen viisauden Jumalalta. Pohjimmiltaan siis kyse siitä turvautuuko ihminen itseensä vai Jumalaan, eli en näe että tällä Raamatun kohdalla olisi mitään tekemistä älykkyyden kanssa.

[/quote]

Näin mäkin sen näkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:54"]

Olen ateisti enkä kovin älykäs, mutta tunnen monia hyvin älykkäitä uskovaisia esimerkiksi ydinfyysikkoja ja muita luonnontieteilijöitä ja matemaatikkoja. Kiinnostaisi tietää, mikä heidät saa uskomaan, kun jo tällaisen perusfiksun mielestä uskonnot kuulostavat niin typeriltä.

[/quote]

Yksinkertaisesti elämän ja maailman, ydinfyysikon tutkimien ilmiöiden ja matematiikan, tarkoituksen perusteleminen itselleen turhalla ja ylimääräisellä käsitteellä. Jumalalla ei ole mitään ominaisuutta jota maailmankaikkeus tarvitsee.

Vierailija
44/47 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIHHULI ON HYVÄ JA NOSTAA VANHAN KETJUNSA MINNE TULI VAIKEITA KYSYMYKSIÄ JA VASTAA NIIHIN? Vai onko tämä vastaus? Olette liian älykkäitä, mutta eksyneet Jumalasta.

Vierailija
45/47 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:34"]

Ateismin ihmiskäsitys ei anna mitään arvoa ihmiselle. Kristillisessä opissa ihminen nähdään Jumalan kuvana joka on luotu mieheksi ja naiseksi. Ateismin mukaan ihmiset ovat pelkästään koiras- ja naarasapinoita. Itse en voisi ajatella elämääni mielekkäänä jos ajattelisin olevani vain eläin.

[/quote]

Uskontojen ihmiskäsitys ei anna mitään arvoa ihmiselle. Ateismissa ihminen nähdään itsellisenä olentona, joka on vapaa elämään itse valitsemallaan tavalla, joka ei vahingoita muita. Raamatun mukaan ihmiset ovat pelkästään Jumalan pelinappuloita. Itse en voisi ajatella elämääni mielekkäänä jos ajattelisin olevani vain Jumalan pelinappula.

[/quote]Missähän se sellainen Raamattu on jonka mukaan ihmiset ovat vain Jumalan pelinappuloita, vailla mitään itseisarvoa? Nyt on kristinuskon perustietämys pahasti hukassa.

Vierailija
46/47 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:46"]

No, nyt ihan ajankohtaisimmat yliluonnolliset ovat esim tsunamit ja tuulen voimakkaat syöksyvirtaukset, jotka katkovat kokonaisia metsiä poikki puiden puolivälistä.

[/quote]

Anteeksi, mutta mitä vittua? Tsunameja ja syöksyvirtauksia on esiintynyt aina, ja ne ovatkin täysin luonnollisia ilmiöitä. Mitäpä jos vaikka lukisit miten tsunamit ja syöksyvirtaukset syntyvät, sen sijaan että uskottelet itsellesi niiden olevan pilven päällä leijuvan vanhan ukkelin tekosia?

[/quote]Uskovat uskovat pilven päällä leijuvaan vanhaan ukkeliin?

Vierailija
47/47 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:34"]

Miksi jumala sitten luo älykkäitä ihmisiä, jotka ei tule uskomaan hänen? Onko itse jumala tyhmä?

[/quote]Koska Hän on antanut ihmiselle vapaan tahdon. jos joku ei tahdo "nöyrtyä" ja tunnustaa Jumalan suurutta ei kukaan häntä siihen pakota, ei edes Jumala itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi