Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä kuulemma saa suhteilla ja verkostoitumalla, mutta entäs kun ei ole niitä suhteita ja verkostoja

Vierailija
06.10.2025 |

En minä ainakaan tunne ketään, joka voisi millään tavalla auttaa minua saamaan töitä yhtään mistään. (Ja vaikka tuntisinkin, niin takuulla en kehtaisi mennä keltään kyselemään apua työllistymiseen; minuahan pidettäisiin ihan avuttomana työnhakijan joka ei edes kykene yhtä työpaikka saamaan ilman muiden apua)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on sinun oma valintasi eikä mikään ulkopuolinen syy. Alat kehdata ja alat hankkia verkostoja. Ei noi asiat mistään taivaasta sulle valmiiksi tipahda. Niin muutkin tekee. Viitsimisestä tuo on kiinni.

Vierailija
2/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos ei ole suhteita eikä verkostoja niin ei ole töitäkään. Ei siinä mitään epäselvää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden eteen joutuu näkemään ihan hirveästi vaivaa. Kaikki on siitä kiinni, pitääkö sitä tärkeänä vai ei. Jos et pidä, sun ei kannata nähdä vaivaa. Itse en pidä. Mutta jos haluat elämässäsi jotain, on pakko nähdä vaivaa.

lähde opiskelemaan. Vaikka hitsaajaksi. Hanki verkostoa koululla. Työharjoittelussa. Ole se hyvä tyyppi, joka tunnetaan kaikkialla ja on luotettava.

Vierailija
4/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ylimmillä yhteiskuntaluokilla on todellisia suhteita johtajiin

Vierailija
5/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. On paljon ihmisiä joilla ei ole ketään apuna. Pelkoakin tullut.

Vierailija
6/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on sinun oma valintasi eikä mikään ulkopuolinen syy. Alat kehdata ja alat hankkia verkostoja. Ei noi asiat mistään taivaasta sulle valmiiksi tipahda. Niin muutkin tekee. Viitsimisestä tuo on kiinni.

Sitten kun vielä tietäisi, että miten tällainen (työnsaanti)verkosto oikein rakennetaan. Kyllähän se työssäolevilla onnistuu kun on kaikki työkaverit ja kollegat, mutta ei niitä työttömällä ole. (Aiemmissa työpaikoissa todennäköisesti kukaan ei edes muista että olin siellä aiemmin töissä), Ja olisi se nyt aika epäilyttävää koittaa tutustua ihmisiin tai ottaa yhteyttä johonkin vanhaan tuttuun ainoastaan sillä ajatuksella, että auttaisikohan tuo tyyppi minua saamaan töitä.

AP.

Vierailija
7/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun vielä tietäisi, että miten tällainen (työnsaanti)verkosto oikein rakennetaan. Kyllähän se työssäolevilla onnistuu kun on kaikki työkaverit ja kollegat, mutta ei niitä työttömällä ole. (Aiemmissa työpaikoissa todennäköisesti kukaan ei edes muista että olin siellä aiemmin töissä), Ja olisi se nyt aika epäilyttävää koittaa tutustua ihmisiin tai ottaa yhteyttä johonkin vanhaan tuttuun ainoastaan sillä ajatuksella, että auttaisikohan tuo tyyppi minua saamaan töitä.

AP.

AP:n kaltaisilla on aina miljoona tekosyytä miksi jotakin asiaa ei voi tehdä.

Vierailija
8/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes suhteilla ei saa töitä.

Vierailija
9/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä tulee keittymään kokoon liemeksi mistä vain sosiaaliset ekstrovertit verkostoitujat voivat nauttia olostaan. 

Vierailija
10/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille kannattaa lähteä, paremmat palkat ja elintaso monissa maissa.

Vierailija
11/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti paremmin kuin vapailta markkinoilta. Mutta onhan tuokin tekosyy muiden joukossa.

Vierailija
12/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös juuri Oliver Stubbin tapaus osoittanut, että verkostoilla iskee kätensä paskaan niin työntekijä kuin rekrypää.

Vierailija
13/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ylimmillä yhteiskuntaluokilla on todellisia suhteita johtajiin

Miksi pitäisi olla suhteita johtajiin kun ruohojuuritasokin riittää? Jos on rekry tulossa niin sieltä voi joku ehdottaa tuntemaansa tyyppiä johdolle. Firma säästyy rekryprosessista ja kun työntekijä suosittelee niin on edes jonkinlainen "takuu" työmoraalista.

Vierailija
14/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteita voi ja kannattaa luoda silloin kun on töissä.

Vierailija
15/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn, messut yms. Rohkeasti verkostoitumaan.

Vierailija
16/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eräs toinen, joka ei oikein ole koskaan ymmärtänyt tuota verkostoitumista, että miten sen on oikein  tarkoitus tapahtua, että onko siinä tarkoitus jollain ihmeellä saada kaikista työkavereista läheisiä ystäviä, vai miten se oikein toimii,

Vierailija
17/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.

Vähän sama kuin tutustuisi johonkin vain saadakseen tältä seksiä. Moraalisesti arveluttavaa ja eettisesti kyseenalaista.

Vierailija
18/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti paremmin kuin vapailta markkinoilta. Mutta onhan tuokin tekosyy muiden joukossa.

Eikä saa. Mä tunnen porukkaa vaikka mistä, mutta eipä sekään ole työnsaantia helpottanut.

Vierailija
19/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten et saa töitä.

Monille se tulee yllätyksenä, että maailma ei ole kovinkaan oikeudenmukainen paikka. Toki kommunismissa valtio järjestää kaikille työpaikat, mutta se ei tunnetusti ole kestävä yhteiskuntajärjestelmä.

Vierailija
20/40 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten et saa töitä.

Monille se tulee yllätyksenä, että maailma ei ole kovinkaan oikeudenmukainen paikka. Toki kommunismissa valtio järjestää kaikille työpaikat, mutta se ei tunnetusti ole kestävä yhteiskuntajärjestelmä.

No eipä ole töitä sullakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän