Moni nyt asunnon ostava joutuu kokemaan karvaan pettymyksen myynnin aikanaan koittaessa
Näin se vain on. Nyt maksetaan aivan liikaa asunnoista, ihmiset orjuutetaan asuntolainoilla. Asiantuntijana näen, että kohta hinnat sanovat rom, rom ja sitten on asunnon omistaja on paitsi pankin myös asunnon orja. Monelle jää vain luu käteen.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näin asunnon ostamisen vähän kuin vuokran maksamisena 30 vuotta etukäteen. Annuiteettilaina suhteellisen pitkällä korkolukolla, eli tiedän jo nyt mitä asumiseni tulee maksamaan vaikka maaliskuussa 2030. Vuokrat nousee joka vuosi, mutta laina on lukossa. Ja toisaalta maksan asumisestani vähemmän kuin saman talon vuokralaiset. Vaikka koskaan ei menisi kämppä kaupaksi, niin halvemmalla tulen pääsemään ja samalla sisustaa ja rempata kaiken täysin mieleisekseni.
Siinäpä se, asun vuokralla ja tehtii keittiö,sähkö ja lsttia remontti. EI maksanut mitään eikä tarvinnut itse tehdä mitään ja eikä se vuokrakaan noussut. Jos sulla menee osakeasunnossa esim. jääkaappi rikki se on sun oma ongelma,vuokralla yksi puh.soitto ja homma hoidettu.
Niinhän se on, eikä tarvitse edes soittaa mihinkään. Sen kun menen kauppaan ja ostan uuden (ja valitsen juuri sen minkä haluan, en sitä kaupan halvinta mallia minkä se vuokraisäntä ostaisi). Asuttiin hetki vuokralla, kun rakennettiin taloa. Lapsiperheelle se minipieni jääkaappi suoraan 80-luvulta oli jokseenkin painajainen. Onneksi omaan kotiin tuli Festivo :).
Vierailija kirjoitti:
Sain perintönä 79 vuonna rakennetun kaksion, pintaremonttia riittäis ja tulossa lvi-saneeraus joka maksaa vähimillään 15000 €. Ja saneerauksen jälkeenkään ei saa laittamiansa rahoja edes takaisin. En kannata osake asuntoa, siinäkin on kakelaisia kuluja,esim julkisivun maalauksestakin osakas maksaa.
Siinä osakeasumisessa unohdetaan se, että siinä ei omisteta sitä kämppää, vaan se on vain asukkaan hallussa. Moni taloyhtiö on aivan hanurista. Huonoa hoitoa ja sitten vastikkeet nousevat tämän tästä. Äitikin kun osti "oman" perintörahoilla, ja siihen alettiin katsella remonttia, niin taloyhtiö kielsi parketin laiton, koska siitä tulee ääntä alakertaan. Ja kämppä on talon pohjakerroksessa, missä ei edes ole ketään alakerran asukasta. Paitsi tietysti talon alla möyrivät madot ym. eliöt. Siis niinku että mitä ihmettä? Tosi omistusasumista, kun ei saa itse määrätä edes lattiamateriaaleja.
Perkule, jos mun tilille tupsahtaisi perintörahoja, niin katsoisin kyllä omakotitalon, etten mä lähtisi ollenkaan mihinkään Neuvostoliittomeininkiosakeasumiseen. Yhtälailla oma kuin vuokramurjukin.
Ohi aiheen, mutta voi vuokra-asuntoonkin ostaa mieluisat kodinkoneet JOS haluaa. Toki vanhat tulee säilöä esim. häkkivarastoon, mutta nokkakärryillä kulkee, ja palauttaa paikoilleen ennen kun muuttaa pois.
Miksi kärsiä siitä jos ei ole kunnollista jääkaappia, sen kun menee kauppaan ja ostaa mieluisan. Kaikki vuokralla-asujat eivät ole "köyhiä", elämäntilanne voi olla sellainen ettei omaa kannata ostaa (esim. opinnot/työ/ulkomaille muutto jne.) koska se ei ole kaiken vaivan arvoista.
+Nykyään vuokra-asuntojen tason pitää muutenkin olla suht hyvä, inmiset (eivät edes opsikelijat) enää halua asua jossain "luukussa" missä pinnat kulahtaneet/80-luvun kodinkoneet tmv. nuo kelpaavat lähinnä päihdeongelmaisille tmv.
Yli 20 vuotta. Ostin ensiasunnon 2001 ja joka tuutista huudettiin, ettei kannata ostaa, kun kohta romahtaa…