Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vuokranantaja tulla tarkastamaan yllättäen kämpän?

Vierailija
02.08.2014 |

Siis ilman että ollaan yhdessä sovittu aikaa?

Kuinka usein tällästä tapahtuu?

Entä jos on esim. poikaystävän kanssa just samaan aikaan sängyssä ja ovikello soi, niin onko pakko avata ovea, saako vuokranantaja tulla omin avaimin vaan luvatta sisään?

Kun oon hirveä sottapytty ja jos mulle on vieraita kylään tulossa, niin toki aina sillon siivoan, mut sit jos vuokranantaja tulee odottamatta sisään niin miten siihen voi varautua...? en aina jaksais ottaa vaan stressiä siitä, onko täällä niin siistiä... minä en vain ole sellainen ihminen...! en aina välttämättä jaksa laittaa esim. heti roskia roskikseen, vaan ne jää levälleen jonnekin lattialle tms ja sit vien 2-4 normaalia roskasäkillistä ulos roskikseen kun jaksan! eli siivoan täällä kyllä... mutta aina sillon kun itse jaksan ja näyttää siltä et nyt täällä on todellakin siivottava... ja muutenkin noi keittiön roskikset on niin pieniä, et tuntuu et ne täyttyy jo kerran päivässä ja pussit ei tuu ees täyteen ja joka päivä sais olla sit viemässä roskia ulos. Mut tämän seikan tuntu ymmärtävän mun vuokranantajakin.. pitäs hommata mun tuohon vaan isompi ja parempi roskis. Mut en jaksais koko ajan ottaa stressiä vaan "yllätysvieraista", kun mä tiedän että ei niitä tänne muuten tuu (siis omat kaverit tms... jos en avaa ovea.) mut toi vuokranantaja kyllä vaan vähän mietityttää...!

Muuten oon hirmu kiltti ja mukava, enkä mitenkään vahingoita tätä asuntoa, mut toi siivoominen mulle aina välillä vaan vähän tuottaa ongelmia ja sit ollaan siinä asiassa mun vuokranantajan kanssa hirmu erillaisia ihmisiä.. hän on siinä mielessä aika tiukka ja nipo, vaikka muuten onkin hirmu mukava ja rento sit monissa muissa asioissa.. kun mä oon taas tosi laiska ja tykkään ottaa rennosti tuossa mielessä..

Sovittiin kyllä et tiettynä kuukautena sovittas sit tarkemmin se asunnon kunnon tarkistamisaika mikä sopii meille molemmille, mut silti "vaistot" tuntuu sanovan jotakin muuta, enkä voi oikein luottaa... Ehkä tää mun pelokkuus ja ahdistus johtuu nyt siitä kun täs on ollu myös nii paljon kaikkee muuta, enkä oo oikeen vaan kerenny rauhottumaan ja käsittelemään tunnetiloja ja nyt ollaan viime aikoina oltu hirveesti muutenkin tekemisissä tuon vuokranantajan kanssa erinäisistä syistä...

Enkä jaksais stressaa pihalle lentämistä tms... koska sit mulla ei oo todellakaan paikkaa minne mennä ja just kun elämä lähteny kulkemaan...

:(

Pistäkäähän vastauksia tulemaan!

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikinä edes nähnyt vuokranantajaani ja viime kontakti oli 2015 kesällä kun olin unohtanut maksaa vuokran.. ei ikinä tullut ajatukseksikaan että voisi tulla piipahtamaan ja tarkastamaan kämpän, huhhuh, toivottavasti ei tulekkaan koska oon tosi pettynyt itseeni miten likaista täällä välillä on...

Vierailija
82/86 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele pitämään siistinä ja siivoa aina jäljet pois, näin minä toimin. Paljon parempi olla siistiä kämpässä kuin jossain sikalassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Lähinnä teoreettisia ovat sellaiset tilanteet joissa vuokranantaja voisi tulla asuntoon ilman ennakkoilmoitusta.

Vierailija
84/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä mene minnekään, tää on niin aivot narikkaan viihdettä! Uskomatonta, että tällaisiä ihmisiä on olemassa kuin nämä kirjoitukset kertoo. Enpä ole oikeassa elämässä koskaan tavannut, tää on ihan extreamea!

Valitettavasti tällaisia ihmisiä on olemassa. Siksi en enää olekaan vuokraisäntä, en jaksa pimahtaneita.

Vierailija
85/86 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän vuokranantaja sanoo jos tullesssaan yllätyskäynnille vuokralainen on piereskellyt asunnon ihan kaasukammioksi?

Vierailija
86/86 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on ilmeisesti tukiasunnosta, koska se käydään säännöllisesti tarkistamassa. Aloittajan selvityksestä päätellen on syytäkin käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi