Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti kalalle ja miksi minä ajattelen aina näin

Vierailija
24.07.2021 |

..että nyt sillä aikana pesen ikkunat ja kaapit, ompelen verhot. Matot ja lattiat pesin jo. Miksi en tajua lomalla lomailla? En vaan tiedä mitä tekisin, kun en koronan takia viitsi huvikseni matkustaa. Jos nyt ottaisinkin kerran rennosti? Ehtiihän nuo kaapit siivota vaikka hylly kerrallaan työpäivinäkin ja noista hommista osan kyllä voin tehdä. Miksi minä suunnittelen jo etukäteen joka ainoalle lomalle siivouksia? Mies tekee meillä kotitöitä, joten siitä en valita, vaan siitä, että en osaa itse lomailla ja töihin palatessa olen yhtä väsynyt kuin lähtiessä.

Tein aika pitkiä päiviä ennen lomaa ja tiedossa on tiukkoja projektiaikatauluja heti loman jälkeenkin. Menisin mustikkaan, mutta mies vei autonkin ja pyörämatkan päästä en tiedä mustikkapaikkoja. 18 km päästä mulla on vakiopaikka, olisiko liian pitkä lähteä eväiden kanssa tuonne päiväksi? Mies tulee kotiin vasta ensi lauantaina, menivät siis Lappiin veljensä kanssa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäluokkakysymys. Tietyn ikäiset naiset on vielä ohjelmoitu olemaan hyviä työihmisiä, eikä loma ole oikein suoritettu ellei mattopyykillä ole käyty. 

Vierailija
2/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän sana kalalle ja kaljalle ovat vain yhden kirjaimen päässä toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen noin. Ajatus lepää yksinkertaista työtä tehdessä. Sen jälkeen musiikki , kirjat ja muu taide kutsuvat.

Vierailija
4/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän sana kalalle ja kaljalle ovat vain yhden kirjaimen päässä toisistaan.

No kyllä hän olutpakkauksenkin mukaan otti, ja viskipullon kaatoryyppyjä varten. Menevät jonnekin hevonjäärään Norjan puolelle ja siellä ei kapakoita ihan lähellä ole. Eikä sellaisia kaloja kaupasta saa, mitä sieltä tulee, yleensä aina on jotain. 

Vierailija
5/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oon kyllä ollut koneella tunnin, mutta tein järkeviäkin juttuja välillä, etsin opintoja syksyksi itselleni. 

Vierailija
6/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mieheni lähtee kalalle niin toivon että löytyisi muutaman viikon päästä sepalus auki jonkun naapurin rannasta. Sitä perintöä on odotettu jo tovi.

Vierailija
7/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun mieheni lähtee kalalle niin toivon että löytyisi muutaman viikon päästä sepalus auki jonkun naapurin rannasta. Sitä perintöä on odotettu jo tovi.

Jos teillä on lapsia, et peri miestäsi. Jos ei olekaan, miehesi on voinut tehdä testamentin tai miehesi vanhemmat ovat voineet sulkea sinut ulkopuolelle, mikäli omaisuus on tullut miehellesikin perintönä. Mies on voinut tehdä testamentin täysin sinun tietämättäsi, kalakaverit kelpaa todistajaksi, kun se on vain määrämuotoinen. 

Vierailija
8/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin, että mies lähti kakalle.

Vierailija
9/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä voin todeta, että mulla on sama ongelma: ajatus menee jotenkin näin, että ahkeroin viikonloppuisin ja lomalla erilaisia kotitöitä/projekteja, jotta minun ei tarvitsisi arkena tehdä töiden jälkeen mukamas niin paljoa tai että hommat ei kasautuisi.

Olen kateellinen vaimolleni siitä, että hän osaa rytmittää työn ja vapaa-ajan siten, että osaa ottaa lepoa ihan rauhassa. Itselläni lepo tuntuu olevan sitä, että makaan sohvalla ja tuijotan kattoon harmitellen miten en saa tällä hetkellä aikaiseksi mitään.

Tykkään olla omassa kodissani, mutta on hieman surullista, että osaan rentoutua aidosti vasta, kun ollaan matkustettu kota pois :D

Vierailija
10/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä hän olutpakkauksenkin mukaan otti, ja viskipullon kaatoryyppyjä varten. Menevät jonnekin hevonjäärään Norjan puolelle ja siellä ei kapakoita ihan lähellä ole. Eikä sellaisia kaloja kaupasta saa, mitä sieltä tulee, yleensä aina on jotain. 

Kyllä sinnekin maksullisen saa...

Vierailija
11/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on lapsia, et peri miestäsi. Jos ei olekaan, miehesi on voinut tehdä testamentin tai miehesi vanhemmat ovat voineet sulkea sinut ulkopuolelle, mikäli omaisuus on tullut miehellesikin perintönä. Mies on voinut tehdä testamentin täysin sinun tietämättäsi, kalakaverit kelpaa todistajaksi, kun se on vain määrämuotoinen. 

Olen selvittänyt asiaa ja saan vähintäön oman lakisääteisen osuuteni, joka on vähintäänkin riittävä. Lapsia meillä ei ole.

Vierailija
12/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko Teppo.

"Lesken luokse Tuupovaaraan useasti palaan

Vaimolle mä valehtelen mänen sinne kalaan

Vaimon kanssa liiton pyhänä mä pidän aina

Mut eihän haittoo tämä sattu perjantaina"

Vierailija
13/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäluokkakysymys. Tietyn ikäiset naiset on vielä ohjelmoitu olemaan hyviä työihmisiä, eikä loma ole oikein suoritettu ellei mattopyykillä ole käyty. 

Tämä. Keski-iän ylittäneet naiset selittävät suu vaahdossa ja ahdistuneina miten loma lähestyy. Pitää pestä ikkunat ja sauna, kerätä marjat, istuttaa takapihalle uudet marjapensaat ja käydä läpi varasto turhien tavaroiden varalta. Matot on totta kai pestävä ja vihdoin aloitettava myös makkarin tapetointi.

Inhottaa kuunnellakin moista, äitini on juuri tuollainen. Hän on syntynyt 50-kuvun puolivälissä ja jäi juuri eläkkeelle, mutta sitä ennen lomat olivat hänelle ihan 100% suorittamista ja siivoamista. Vasta ihan parina viimeisenä työvuotena ymmärsi välillä maata sohvalla telkkaria katsellen, mutta siitäkin poti riipivän huonoa omatuntoa.

Vierailija
14/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain anottua vaimolta puolikkaan lomapäivän kalastusta varten. Täydet 4 viikkoa kesälomaa.

Heti kalalta paluun jälkeen kauhea perheriita kaikista tekemättömistä töistä.

Nyt olen ajatellut polttaa virvelini ja ryypätä vapaa-ajalla kuten normaalit suomalaiset. Mahdollisimman äkkiä kunnon tuiteri ja perään kunnon kohmelo - järjestyypähän ainakin kokonainen päivä vapaata tai on vaimolla oikeasti syytä napista.

Miksi se toisen on niin monesti itseltä pois, kysynpähän vaan? Jos teillä on haasteita oman vapaa-aikanne orientoitumisen kanssa, älkää kipatko sitä puolison niskaan.

Vierailija
15/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi sanotaan "mennä kalaan", ei "mennä kalalle".

Vierailija
16/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Keski-iän ylittäneet naiset selittävät suu vaahdossa ja ahdistuneina miten loma lähestyy. Pitää pestä ikkunat ja sauna, kerätä marjat, istuttaa takapihalle uudet marjapensaat ja käydä läpi varasto turhien tavaroiden varalta. Matot on totta kai pestävä ja vihdoin aloitettava myös makkarin tapetointi.

Inhottaa kuunnellakin moista, äitini on juuri tuollainen. Hän on syntynyt 50-kuvun puolivälissä ja jäi juuri eläkkeelle, mutta sitä ennen lomat olivat hänelle ihan 100% suorittamista ja siivoamista. Vasta ihan parina viimeisenä työvuotena ymmärsi välillä maata sohvalla telkkaria katsellen, mutta siitäkin poti riipivän huonoa omatuntoa.

Keski-ikä alkaa siinä 35v.. Lomalla lomailen, en ole koskaan pessyt Ikkunoita tai käynyt marjassa.

N36

Vierailija
17/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, nämä 😄 Nyt jo vähän naurattaa, mutta voi jeezus tästä oli vaikea ohjelmoida itsensä pois! Olen myös saman ikäluokan äidin kasvatti ja meillä ohjelmoitiin lapset (vai pitäisikö rehellisesti sanoa tytöt) noudattamaan samaa mallia viimeistä piirtoa myöten. Siis aivankuin siivoaminen ja kodinhoito aidosti olisivat ihmisen (naisen) elämän tarkoitus! Lähes 20 vuotta ehdin asua omillani tuntien joka vapaahetki syyllisyyttä kaikista tekemättömistä asioista ja sitten joskus, kun ne olisi tehty, voisin oikeasti nauttia vapaa-ajasta. No eihän niistä tekemisistä tällä mallilla loppua tule, onneksi burnout ja muut mielenterveyden haasteet saivat vihdoin pysähtymään ja pystyin opettelemaan armollisuutta itseäni kohtaan.

Vierailija
18/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä alkaa siinä 35v.. Lomalla lomailen, en ole koskaan pessyt Ikkunoita tai käynyt marjassa.

N36

Totta, sama täällä. Olen 29. Puhuin tosiaan noista meitä jonkun verran aiemmin syntyneistä, niistä jotka alkavat jo hiljalleen jäädä pois työelämästä elleivät jo ole jääneet. Uudet sukupolvet ymmärtävät loman tarkoituksen mikä on palautuminen ja rentoutuminen työn kuormituksesta.

/13

Vierailija
19/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi sanotaan "mennä kalaan", ei "mennä kalalle".

Etkö ole saanut edes sijaisen paikkaa kun täällä pädettävä. Ottaako pattiin?

Vierailija
20/43 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lähti Lappiin kalaan, niin mihin se tarvitsee autoa?

Ettei vaan olisi kyseessä kala nimeltä Wanda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi