Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kuuluuko" kummilapsille testamentata rahaa?

Vierailija
24.07.2021 |

Onko se jotenkin yleistä? Suunnittelen tekeväni testamentin ja mietin, että ketä sisällyttäisin siihen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kuulu. Jos haluaa niin sitten.

Vierailija
2/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän suvussa lapsettomien kalleimmat omaisuudet on menneet kummilapsille kun taas lapsellisilla ne on jaettu oman jälkikasvun kesken. Mutta tietysti jokainen saa tehdä niin kuin itse näkee parhaaksi ja lahjoittaa vaikka kodittomille kissoille kaikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Kummin tehtävä on auttaa vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa.

Vierailija
4/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ketään muutakaan läheistä ei ole ja kummilapsi ( joka tuskin on enää siinä vaiheessa lapsi, kun on testamentin toimeenpanon aika) on sekä läheinen että rahan tarpeessa, niin miksipä ei. 

Vierailija
5/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei "kuulu" testamentata yhtään mitään. Ihan saa itse päättää miten rahansa haluaa jakaa.

Vierailija
6/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin aiemmin testamentata osan kummilapselle, mutta olen muuttanut mieltäni. Koko roska menee ystävälleni, lemmikkien omistajuutta myöden. Kummilapsella ei ole mitään hätää, hän on rikkaasta perheestä eikä ole vailla minun almujani.

Vierailija
7/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun enoni ainakaan testamentannut mitään, vaikka oli sekä eno että kummisetä, ja miljonääri kaupan päälle :) Mutta ei kyllä oltu mitenkään läheisiä varsinkaan nyt kun olen jo aikuinen, joten en ihmettele ollenkaan enkä myöskään odottanut mitään.

Kaiken lisäksi testamentista on alkanut kova vääntö kun enon ainoa lapsi ei meinaa millään hyväksyä, että eno oli määrännyt osan omaisuudesta myös avovaimolleen jne. Ei siis olisi ollenkaan muutaman tonnin arvoista olla mukana kyseisessä sopassa.

Vierailija
8/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaikki kummilapseni ovat varakkaista perheistä ja hyvissä ammateissa itsekin. Eivät todella tarvitse perintöä minulta. Luonnonsuojeluun menevät minun varani.

Vierailija
9/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Kummi ei todellakaan ole mikään raha-automaatti. Jokainen saa testamentata omaisuutensa kenelle haluaa ja siihen ei ole kenelläkään nokankoputtamista.

Vierailija
10/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kummilapsista EI halua ottaa ehkä rahaa vastaan, jos se on pieni summa, ettei tule ongelmia, byrokratiaa ja turhaa juoksemista (jokin voi myös syödä summan alkuunsa, ettei saa lopulta mitään siitä). Pitää siis kysyä ehkä siltä kummilapselta mikä on tilanne. Moni pykälä vaikuttaa asiaan.

Vierailija
11/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista jos ei kykene itse kuluttamaan omaa omaisuuttaan. Jotkut onnistuvat kuluttamaan toistenkin omaisuuden. 

Vierailija
12/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikonut realisoida varallisuuttani hiljalleen iän karttuessa. Lapsia minulla ei ole. Ainut ongelma tietysti on, kun lähtöhetkeään ei tiedä.

Vierailija
13/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikonut realisoida varallisuuttani hiljalleen iän karttuessa. Lapsia minulla ei ole. Ainut ongelma tietysti on, kun lähtöhetkeään ei tiedä.

Realisoida? Ihan sama missä muodossa se on kuollessasi.

Vierailija
14/14 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Realisoida? Ihan sama missä muodossa se on kuollessasi.

Aion siis pikku hiljaa itse käyttää omaisuuttani ja rahaksi muutettuna se on helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi