Yle vesittämässä oikeusvaltioperiaatetta
Edellinen asiallinen ketju poistui. Yrittäkää kestää asiallinen keskustelu yhteiskunnallisesti merkittävästä asiasta.
https://yle.fi/uutiset/3-12033157
Nykyään tietyissä tilanteissa otetaan oikeus omaan käteen kun ei olla tyytyväisiä virkamiesten ja oikeuslaitoksen toimintaan. Nyt verovaroin kustannettu Ylekin on lähtenyt symppaamaan ja markkinoimaan tätä toimintamallia.
Eihän sivistysvaltiossa voida mennä jonkin pienen ryhmän oikeusperiaatteen perusteella, vaan meillä on eduskunta joka määrittää lait, virkamiehet sekä oikeuslaitos.
Kommentit (149)
Eikös toiminnan pitäisi olla yhdenvertaista kun pohditaan some-oikeutta ja sen jakamista. Eli jos some-oikeutta saa käyttää, se pitää olla tasavertainen, oli epäilty tekijä sitten
- mies
- nainen
- homo/lesbo,
- suomalainen
- ulkomaalainen
- toimittaja
- julkkis
- ...
Nih. Haastakaa hyväksikäyttäjät heti oikeuteen, eikä vasta 20 vuoden kuluttua kerrota että "se silitti miun polvea ja mie niin kovasti ahdistuin 20 vuotta sitten".
Vierailija kirjoitti:
Nih. Haastakaa hyväksikäyttäjät heti oikeuteen, eikä vasta 20 vuoden kuluttua kerrota että "se silitti miun polvea ja mie niin kovasti ahdistuin 20 vuotta sitten".
Maksa mun elokuvalippu, jonka annoin sulle eilen ilmaiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa mun elokuvalippu, jonka annoin sulle eilen ilmaiseksi!
Maksa mulle pildestä kun kerran sait.
Vierailija kirjoitti:
Eikös toiminnan pitäisi olla yhdenvertaista kun pohditaan some-oikeutta ja sen jakamista. Eli jos some-oikeutta saa käyttää, se pitää olla tasavertainen, oli epäilty tekijä sitten
- mies
- nainen
- homo/lesbo,
- suomalainen
- ulkomaalainen
- toimittaja
- julkkis
- ...
Nykyisin on kova lobbaaminen tuon tasavertaisuusperiaatteen kumoamiseksi. Ihmiset pyritään jakamaan kahteen kategoriaan, kunnianloukkausen alaisiin sekä vihapuheen alaisiin henkilöihin. Ulkomaalaiset sekä seksuaaliset vähemmistöt saavat juttunsa nykyisin helpommin tuonne vihapuhe-kategoriaan. Toimittajat yrittävät saada lainsäädäntöä jossa myös he pääsisivät tuohon vihapuhe-kategoriaan, jossa olisivat paremmin suojattuna some-oikeudelta.
Tämä on epämiellyttävää, kun juuri toimittajat käyttävät suurta valtaa some-oikeudessa.
Kyllä enemmistön elämä ja asema on vaikeita yhdessä maailman parhaimmista maista, kaikilla mittareilla 🙄.
Ei voi kuin ihmetellä tätä teidän vähemmistökaunaanne.
Valtakunnnan syyttäjällä olisi mahdollisuus puuttua tähän. Ikävä kyllä nykyinen valtakunnan syyttäjä ei ole näissä asioissa ajantasalla.
"Yksityisyyden, rauhan ja kunnianloukkausrikoksista kaikki muut paitsi törkeä julkisrauhan rikkominen ovat tällaisia rikoksia. Yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä, kunnianloukkauksesta ja sen törkeästä muodosta valtakunnansyyttäjä voi kuitenkin nostaa syytteen jos rikoksen tieto on levitetty joukkotiedotusvälineellä. Sama koskee tilannetta, jossa yleinen etu vaatii syytettä."
Vierailija kirjoitti:
Kyllä enemmistön elämä ja asema on vaikeita yhdessä maailman parhaimmista maista, kaikilla mittareilla 🙄.
Jos on niiiin vaikeaa olla vähemmistössä (jonka on itse valinnut) voi aina hypätä enimmistöön ja lopettaa se ruikuttaminen;)
Ulkkistenkin kannattaa palata ihan sinne omaan kotimaahansa jossa on sitten enimmistönä eikä koe "rasismia"
Pitäisikö kunnianloukkaus siirtää syyttäjän alaiseksi rikokseksi, jolloin kunnianloukkauksen kohteena oleva henkilö voisi puolustautua oikeusteitse?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kunnianloukkaus siirtää syyttäjän alaiseksi rikokseksi, jolloin kunnianloukkauksen kohteena oleva henkilö voisi puolustautua oikeusteitse?
Luulen että siihen on syynsä miksi kovinkaan moni ei asianomistajana lähde näitä viemään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että siihen on syynsä miksi kovinkaan moni ei asianomistajana lähde näitä viemään eteenpäin.
Kyllä. Tuo on aika mahdon prosessi taloudellisesti, mikäli sinulla on palkkatuloja, mutta et ole suurituloinen
Huvittavaa miten nämä kunnianloukkausta huutelevat jakelevat täällä tuomioita eivätkä näe asiassa mitään ironiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niiiin vaikeaa olla vähemmistössä (jonka on itse valinnut) voi aina hypätä enimmistöön ja lopettaa se ruikuttaminen;)
Ulkkistenkin kannattaa palata ihan sinne omaan kotimaahansa jossa on sitten enimmistönä eikä koe "rasismia"
Jokainen tekee valintansa ihan itse ilman sinun besserwisseröintiäsi. Kyllä enemmistö nykyään osaa ruikuttaa äänekkäästi. Mistä ja miksi, se ei ole aina ihan selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, syytökset ovat totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tuo on aika mahdon prosessi taloudellisesti, mikäli sinulla on palkkatuloja, mutta et ole suurituloinen
Luulisi kunnian olevan aika kallisarvoinen myös? Jos sitä siis asiassa on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, syytökset ovat totta
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi kunnian olevan aika kallisarvoinen myös? Jos sitä siis asiassa on ollut.
Eurojen riittävyys voi olla vaikeaa ymmärtää ihmiselle, jolle soppala maksaa kulut. Yksilö voi hävitä prosessin ihan vain rahojen loppumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurojen riittävyys voi olla vaikeaa ymmärtää ihmiselle, jolle soppala maksaa kulut. Yksilö voi hävitä prosessin ihan vain rahojen loppumiseen.
Ei kannata ahdistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisko siitä että vaikka veisitkin ja ehkäpä jotain vuosien takaisia käsittelevän juupaeipäsväittelyn jälkeen vapauttavakin tuomio jättää sinulle kuitenkin epäilyksen varjon monen silmissä. "syyllinen on vaikka ei tuomittu".
Jos nainen väittää miehen tehneen seksuaalirikoksen niin mies on jo hävinnyt vaikka hän olisikin syytön ellei se mies voi aukottomasti todistaa naisen valehtelevan. Näissä keisseissä mies on syyllinen kunnes todistaa syyttömyytensä.
Ja nyt YLE kannustaa tätä lisää.
Media haluaa olla tuomioistuin. Osan tekijöistä se vapauttaa pelkkien ulkoisten ominaisuuksien takia.