Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

neuvolan täti epäilee klmamydiaa

Vierailija
01.08.2014 |

Kävin alkuraskauden pissatestissä. Neuvolasta soitettiin että siinä näkyi hiivaa (olen ennenkin saanut hiivatulehduksen raskauden alussa). Neuvolan täti epäili myös että se olisi klamydia. Sanoi että en halua nyt syyllistää mutta se pitää testata. En ole todellakaan harrastanut seksiä muiden kun mieheni kanssa, sitäkö hän vihjaili, että olisin. Vai mieskö tässä käy muita paneskelemassa. Paska mieli. En puhelimessa sanonut mitään muuta kun että joo testataan pois. Puhelun jälkeen vasta luin että se tarttuu vain suojaamattomassa yhdynnässä.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on. Mulla meinasi yhdessä raskaudessa alkaa synnytys liian aikaisin, supisteli. Lääkärin mielestä ne supistukset aiheutti vain ja ainoastaan sukupuolitauti, klamydia. No sitten testaamaan ( ja siinä samalla pikkasen syyllistävää otetta testattavaan) ja kappas, negatiivinen oli. Siinä oli sitten yksi hämillinen lääkäri ja potilas joka ei tiennyt mitä sanoa. Olin vielä niin nuori että kunnioitin lääkäriä. Jos nyt kävisi niin sanoisin suorat sanat. 

Ap, testi voi olla nega tai sitten miehesi on tartunnan alkulähde sinun tapauksessa.

Vierailija
42/45 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin otettiin alkuraskaudessa klamydia, tippuri ja sit kuppa, hiv ja hepatiitti, normikäytäntö kuulemma täällä päin. En osannut mitenkään ihmetellä että epäilisivät jostain, varmaan kun tiesin että negaa tulossa. Siinähän tuhlasivat verovaroja kun eivät uskoneet ettei meillä petetä, ainakaan ilman kumia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 15:49"]Näitä on. Mulla meinasi yhdessä raskaudessa alkaa synnytys liian aikaisin, supisteli. Lääkärin mielestä ne supistukset aiheutti vain ja ainoastaan sukupuolitauti, klamydia. No sitten testaamaan ( ja siinä samalla pikkasen syyllistävää otetta testattavaan) ja kappas, negatiivinen oli. Siinä oli sitten yksi hämillinen lääkäri ja potilas joka ei tiennyt mitä sanoa. Olin vielä niin nuori että kunnioitin lääkäriä. Jos nyt kävisi niin sanoisin suorat sanat. 

Ap, testi voi olla nega tai sitten miehesi on tartunnan alkulähde sinun tapauksessa.

[/quote]

Kylläpä näitä lääkäreitä näyttää löytyvän, mikäköhän niitä risoo.

Vierailija
44/45 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset loukkaantuu ja syyllistyy ihme asioista :D Mitä väliä sillä on, testataanko ne sukupuolitaudit, jos on hiiva/vti-epäily? Kai tiedätte, miksi raskaana olevilta ne testataan? Ei testata sen takia, että epäiltäisiin ihmisten moraalia tai kytättäisiin seksikäyttäytymistä, vaan sen takia, että NE VOI TARTTUA VAUVAAN. Siksi selvitetään, pitääkö ottaa asioita huomioon raskauden edetessä ja synnytyksen aikana. Että voi sitten jotkut tästäkin loukkaantua... Huh huh. Ootte kuitenkin todistettavasti seksiä ainakin kerran harrastaneet, kun raskaanakin olette.

Meidän kunnassa testataan myös rutiinisti raskauden alussa klamydia ja tippuri noiden valtakunnallisten lisäksi. Saahan niistä ihminen kieltäytyä, mutta hei, ilmaset labratestit. Koittakaa nyt toeta siitä pahastumisestanne.

Vierailija
45/45 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:06"]

Kylläpä ihmiset loukkaantuu ja syyllistyy ihme asioista :D Mitä väliä sillä on, testataanko ne sukupuolitaudit, jos on hiiva/vti-epäily? Kai tiedätte, miksi raskaana olevilta ne testataan? Ei testata sen takia, että epäiltäisiin ihmisten moraalia tai kytättäisiin seksikäyttäytymistä, vaan sen takia, että NE VOI TARTTUA VAUVAAN. Siksi selvitetään, pitääkö ottaa asioita huomioon raskauden edetessä ja synnytyksen aikana. Että voi sitten jotkut tästäkin loukkaantua... Huh huh. Ootte kuitenkin todistettavasti seksiä ainakin kerran harrastaneet, kun raskaanakin olette.

Meidän kunnassa testataan myös rutiinisti raskauden alussa klamydia ja tippuri noiden valtakunnallisten lisäksi. Saahan niistä ihminen kieltäytyä, mutta hei, ilmaset labratestit. Koittakaa nyt toeta siitä pahastumisestanne.

[/quote]

Minä loukkaannuin siitä, että sukupuolitauti katsottiin HETI ja AINOAKSI syyksi supisteluihin, mitään muuta vaihtoehtoa ei edes mietitty. Lisäksi lääkärin asenne oli syyllistävä. Oli ok että testattiin, mutta homman oliis voinut hoitaa pikkusen toisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi