Kannattaako mustikat poimia käsin vai poimurilla, jos omaan käyttöön?
Poimurilla tulee vetistä muhjua, jossa mukana oksat, lehdet, sammakot ja hirvenvasat.
Kommentit (12)
Riippuu poimurista ja poimintatekniikasta. Käsin on hidasta.
Nauran sammakoille ja hirvenvasoille 😂 Itse olen kerännyt poimurilla. En tiedä kumpi on hitaampaa poiminta käsin vai putsaus poimurin käytön jälkeen?
Miksi sitten kysyt, kun sinulla on noin huono poimuri? Hanki sellainen puinen poimuri, jossa kangaspussi. Sillä et revi petäjiä juurineen, ja marjat pysyvät ehjinä. Googlesta löytyy nimillä Marjukka tai Jonas. Ensimmäiset ostin Ruotsista, ja niillä on poimittu tuhansia kiloja marjoja. Rikki mennyt pussi on pitänyt välillä korjata, mutta muuten vörkkii edelleen.
Sama poimia käsin, jos itselle vain muutamia litroja.
Imuriin liitettävä puhdistuslaite on kätevin. Vaikeinta on säätää imurin teho sellaiseksi, että ottaa mahdollisimman paljon roskaa ja vähän marjoja. Ja löytää sellainen, jossa on pussin lisäksi irrotettava säiliö niin, että sen voi tyhjentää eikä pussia tarvitse ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Imuriin liitettävä puhdistuslaite on kätevin. Vaikeinta on säätää imurin teho sellaiseksi, että ottaa mahdollisimman paljon roskaa ja vähän marjoja. Ja löytää sellainen, jossa on pussin lisäksi irrotettava säiliö niin, että sen voi tyhjentää eikä pussia tarvitse ollenkaan.
Saako sen keskuspölynimuriin? Mustikoita varten.
Valmiit marjat muiden ämpäreistä. Mitäs jättävät ne lojumaan pitkin metsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imuri kun imuri. Sama mikä siellä imee, kunhan ei liian tehokas. Mulla on välisäiliö johon roskat menee (tehty omin kätösin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa, mutta marjanpuhdistuksessa tulee usein sen verran marjoja ja kostea roskaa, että roskasäiliö voi homehtua. Siksi paras on käytöstä poistettu imuri, jossa irrotettava kotelo pölypussia varten. Toimi kätevästi ilman pussia eikä ulkona käyttäessä haittaa, vaikka suodatusteho ei ole parhaimmillaan.
Käsin omaan käyttöön. Tietyistä paikoista olen poiminut joskus suoraan pakastusrasioihin, helppoa.
Käsin poimin omaan käyttöön tulevat aina