Toukokuun vauvasta haaveilevat <3
Tulisiko joku jo kanssani haaveilemaan toukokuun vauvasta? Olen 28-vuotias, mies muutaman vuoden vanhempi ja esikoisesta haaveillaan.
Sain maanantaina keskenmenon rv7+0 ja nyt alkaa olla vuoto loppumaan päin (toivottavasti). Kokemus oli todella rankka ja suru on tietenkin kova, mutta haluamme yrittää heti uudestaan. En tietenkään tiedä palautuuko kierto heti normaaliksi, mutta toivotaan. Keskiviikkona ultrattiin ja kaikki raskausmateriaali oli ilmeisesti jo poistunut. Lääkäri sanoi, että kohdun limakalvo oli enää 5mm eli vuotaisi enää vähän.
Tilasin juuri Briteistä raskaustestejä, jotka toivottavasti saapuvat pian, että saan varmistettua, että raskaushormoni on laskenut.
Viimeksi tärppäsi ekasta eli toiveet on korkealla!!
Kommentit (368)
Kaivoin esiin aamutestin, tuskin on kovin luotettava tai mitään mutta siinä on haamujenhaamu -viiva :O
kävin hakees digin, jos ylihuomiseen malttais.. :)
Heippa, pakko tulla kertomaan omat dpo 8 oletetut oireet (todennäköisesti kuviteltuja ja liittyy ihan normielämään)
2 päivää ollu hieman etova olo ajoittain, äsken alko närästämään ja väsymys on kamala. Aamulla haipaita pesiessä tuli ikenistä verta, ei paljoa mutta sen verran että ryljin veristä sylkeä ja veri maistu suussa.
Osaako joku ottaa kantaa näihin :)
Ihania uutisia! Onnittelut Neppisnei! Ja hiljainen onnittelu-kuiskaus Tuulianniina ja Ankinen - haamuthan tarkoittavat myös positiivista - toivotaan, että ne viivat nyt nopeasti vahvistuisivat!
Onnea Neppisnei :)
KUUMEILIJA91; En osaa muuta kertoa kun tosta rintojen kipeytymisestä, ei ikinä oo ollu ennen menkkoja mutta sitte kun alettiin esikoista tekemään niin olin joka kerta aivan varma että nyt tärppäs, mutta taisin toivoo niin lujaa että onnistuin kuvittelemaan joka kierrolla oireet itselleni.... Sitten kun se vihdoin oli totta niin kyllä olikin kipeet ja sitä kestikin sitten pitkään, eikä voinut edes mahallaan nukkua. Ja pissalla sai rampata tosi usein, niin että työkaverikin (miespuolinen) arvasi heti mistä on kyse vaikken ollut sanallakaan siihen suuntaan vihjannut :D Pidän peukkuja että sun oireet kertoo alkavasta elämästä! :)
En taida olla ainoo joka on ihan hullu noiden testien kanssa! Oon ehtinyt jo 7 testiä tekemään tässä parin kuukauden sisällä, osaan tuli haalea viiva ja olin aivan varma että toinen tulee, sitten luulin että alko menkat mutta verta tuli vaan hetken ja sen jälkeen ei ole näyttänyt testi enää mitään. Ehkä siellä ehti joku jo raapaista pintaa muttei jäänytkään asumaan. Enpähän silti vielä lannistu, nyt vaan yritän päästä hajuille miten homma toimii kun ei niitä menkkoja tule, että millai ovis tulee vai tuleeko sitä. Neuvola täti meinas että 4 tunnin taukokin imetyksessä riittää että ovis voi alkaa ja pikku prinsessa on jo alusta asti nukkunut jo välillä neljääkin tuntia tästä hetkestä puhumattakaan. Osaisko joku auttaa tän asian suhteen?
Hui kun tuliki pitkä luritus, toivottavasti joku jaksaa lukea ja saa selvänkin vielä :)
Siitä piti vielä mun mainita että toi rintojen kipu oli varmaan väärä hälytys, ei ainakaan enää oo kipeet. Mutta kyllä ne turvonnu on selkeesti! voi toki myös enteillä menkkoja.
Täälä mennään kp 18/29
vielä aikaa reilusti viikko ennenkuin päästään testailemaan... Tää on kyllä yhtä odottelua nykyään!! Miehellekin jo tuskailin että eka odotetaan ovista sit odotellaan alkaako menkat ja taas ovista ja rumba jatkuu jatkuu. Jos ei vieläkään niin alkaa olee jo epätoivonen olo ! Jos ei nyt tärppää tästäkään niin mennään yk 10:lle jo!
Ovis testit oli nyt käytössä ja viimeviikko tikutettiin ja ahkeraan puuhastettiin. Jospa jo nyt! Vähän tuntuu olo turvonneelta tai sit se vaan johtuu ahkerasta hesessä käymisessä nyt viime aikoina :D nyt panostetaan taas terveelliseen kotiruokaan ja terveellisiin elämäntapoihin. Greippejä on tullut syötyä nyt usieta tässä kuussa jo ihan siitä syystä että pysyy flunssat loitolla c vitamiinin avulla.
Onko moni aloittanut vitamiini pillerien syönnin raskautta yrittäessä jo? Mitä vitamiineja olette ostaneet?
Cias: minä olen syönyt normaaleja monivitamiinipillereitä, joissa foolihappoa. Ehkä ei tarvitsisi, on kuitenkin melko normaali/terveellinen ruokavalio. Mutta tuleepahan se foolihappo nyt sieltä ainakin!
Kuumeilija91: sun luettelemat oireet voi johtua keltarauhasen toiminnasta, raskaushormonista tai ihan jostain muusta. Moni kyllä kai tuntee jo raskausoireita dpo8, silloinhan kiinnittyminen saattaa olla jo tapahtunut ja hcg:tä voi olla veressä. Toivotaan, että sun tapauksessa kyse on tärpistä! Pidä meidät ajan tasalla!
Orchid87, täälläkin on kauhea jännitys päällä. Tosin olen jo jotenkin asennoitunut siihen, ettei sieltä mitään vauvaa ole vielä tulossa, kun oireet ovat lientymään päin. Ehkä olivat kuitenkin ovisoireita.... pessimisti ei pety! :D Jos ei nyt tärppää, niin seuraavassa kierrossa kunnon yritys päälle ja ovulaatiota metsästämään testien avulla. Mutta pieni toivo kuitenkin elää, jospa sittenkin olisi tärpännyt ;)
Kysyisin teiltä paremmin tietäviltä, Aika monessa viestissä mainitaan mahdollisesta kiinnittymisvuodosta. Niin tuleeko sellaista kaikilta ja jos niin liittyykö siihen jotain kipua tai voiko kiinnittyminen tapahtua ilman mitään vuotoja tai kipuja tai mahdollisesti vain tuntee jotakin kipua? Toivottavasti ymmärrätte kysymyksen, elikkä oireileeko kyseinen tapahtuma aina? :)
Niiskuneitii, ei mulla ole ainakaan yhdessäkään raskaudessa tullut kiinnittymisvuotoa. Ja tossa esikoisen aikaan saadussa vau-kirjasessa sanotaan et sitä voi tulla, mut kai se on tavallisempaa, ettei tule mitään. Kai se on yksilöllistä.
Mulla ei myöskään kummastakaan aiemmasta tullut mitään vuotoa.. Enkä muista että olisin mitään erityistä muutenkaan huomannut.
Mulla tuli ensimmäisessä raskaudessa vähän vuotoa, joita luulin aluksi menkoiksi. Se oli kuitenkin paljon vähäisempää ja kesti vain päivän pari. Viikko tuon vuodon jälkeen tein testin, joka näytti positiivista.
Elowena: Täälläkin jännitellään, ei millään malttaisi odottaa että olisinkohan jo vihdoinkin raskautunut. :) Mieskin jatkuvasti kyselee että noh, koskas sen tietää.. Mä olen elätellyt toiveita, että tämä on SE kerto, jossa se tapahtuu, mutta olen alkanut itsekin jo vähän epäilemään. Oireita ei ole minkäänlaisia :/ Alavatsa vaan tuntunut oudolta, mutta se voi johtua jostain ihan muustakin. Noh, kyllä sen sitten loppuviikosta/ensiviikolla ainakin varmaksi tietää.. Pieni toivo elää täälläkin :)
Hei! Täällä kans yks toukovauvaa kuumeileva. Ite 26 (kohta 27) ja mies 27, ekaa lasta kummallekin odoteltais kovasti. Kiertopäivä 19/27-32 eli vielä saa piinailla. Yritystä takana jo 8/2013 lähtien; käytiin terveyskeskuslääkärillä 20.8. ja nyt meillä on lähete Kätilöopistolle ja odotellaan kutsua tutkimuksiin: onko kellään kokemusta Helsingistä että kuinka kauan pitää odottaa kutsua?
Itellä gynellä käydessä kaikki vaikuttais olevan ok: kierto suht säännöllinen, ei poikkeuksellisia kipuja, menkat alkanu melko nuorena ym. ja lähinnä haluisin ekana testata miehen, koska se on melko helppo ja nopea testi käsittääkseni eikä onneksi miehellä oo mitään sitä vastaan, joillakin tuntuu olevan?
Oon syöny vuoden kalsiumia (koska en juo maitoa) ja sitä raskaus ja imetys -multivitaa, joka on tarkotettu myös raskautta toivoville. Lisäksi greippimehua menkoista ovulaatioon, mikä onkin lisänny limoja ja nyt koitan eka kertaa punkkua oviksen jälkeen kohdun verenkierron parantamiseksi.
Jotenki joka kierto kuvittelee kaikenlaisia oireita, kun en oo koskaan ollu raskaana niin ei mitään käsitystä miltä musta tuntuu kun sitten joskus tuun raskaaksi. Ite oon kans yrittäny noita "tämän vuoksi olisi hyvä jos vielä ei raskautuisi" mutta jotenki ne tuntuu vaan kauheilta ku menkat on alkanu :(
Ostin eka kertaa RFSU:n ovistestejä ja vaikutti monimutkaisilta ohjeet (ei aamupissasta, älä pissaa neljään edelliseen tuntiin, älä juo kahteen edelliseen tuntiin) ku aiemmin oon käyttäny pregcheckereitä, jotka mun mielestä on ollu huolettomammat. Oviksen kuitenkin bongailin lauantaille tai sunnuntaille eli kp16 tai kp17, mikä tietäis nyt pitkähköä kiertoa.
Eka kertaa kirjottelen tai ylipäätään kerron kellekään tästä projektist, mutta kiva nähdä, että vertaistukea on saatavilla :) Onnea jo plussanneille ja toivotaan parasta meille piinailijoille :)
Hei tytsyt, emmä kestä!! Kp21, alavatsaan sattuu ja pyyhkiessä tuli paperi hieman vaaleanpunaieksi. Onko nää nyt sitten jotkut todella ennenaikaiset menkat? Ei voi olla totta mikä pettymys jos näin on.. :(
Voi ei Orchid, kerro kuinka lopulta kävi! :( Inhottavia tällaiset...
ORCHID87 eikös toi voisi olla myös kiinnittymisvuotoa? :)
Eilen mua väsytti ihan sairaasti ja oli vilu ja etova olo, illalla lämpö 36.8 vaikka normi 35.5-36.0. Toissayönä näin myös unta että tein positiivisen rtestin ja viime yönä näin että olin just synnyttäny pojan :D toivottavasti enneunia.
Onnea plussanneille!!!!
Niiskuuneitii: Oma kokemukseni kiinnittymisvuodosta oli rusehtava tuhru neljä päivää ennen menkkoja, kesti kaks päivää ja loppui sitten täysin seinään. Vain ekana päivänä tuli kerran suojaan asti, eli siis tosi tosi niukkaa.
Täällä sitten alkoi kp1 eilen eli siis menkat. :/ Kyllä niitä jo odottelinkin kun testistä tuli vain viivanpaikkaa enää.. mutta toisaalta alkoi olla oireitakin, siis kolme päivää putkeen pahoinvointia, ei sentään oksennus tullut mutta oli lähellä. Ja se loppui kuin seinään kun ne menkat alkoi eilen päivällä! Luulen siis että joko hormonit oli vielä keskenmenosta sekottamassa kroppaa tai sitten oli kemiallinen.
Hieman olen pettynyt, mutta ei tämä sen keskenmenon rinnalla onneksi niin kauheasti tunnu. Ja nyt on niin paljon kaikkea meneilläänkin että maltan kyllä vielä odottaa. :) Vähän olen huojentunutkin ettei semmonen järkky pahoinvointi alkanut ihan samantein.. Olen opiskelija ja ainakin tämä yksi lukuvuosi olisi vielä jäljellä ja olisihan se kiva saada käytyä ennen vauvaa. No, nyt tähtään sitten kaiketi kesäkuisiin (laskurin mukaan todennäköisin la olisi 2.6.), eli liityn kesäkuisten ryhmään jännäilemään sitten kun tässä menkoista toivutaan. :)
Tsemppiä piinailijoille ja toivottavasti kukaan ei seuraa perässä kesäkuisiin! ;)
Älä mua vielä lisää :D odotan pikkasen viivan vahvistumista ennen ku uskon! :D