Toukokuun vauvasta haaveilevat <3
Tulisiko joku jo kanssani haaveilemaan toukokuun vauvasta? Olen 28-vuotias, mies muutaman vuoden vanhempi ja esikoisesta haaveillaan.
Sain maanantaina keskenmenon rv7+0 ja nyt alkaa olla vuoto loppumaan päin (toivottavasti). Kokemus oli todella rankka ja suru on tietenkin kova, mutta haluamme yrittää heti uudestaan. En tietenkään tiedä palautuuko kierto heti normaaliksi, mutta toivotaan. Keskiviikkona ultrattiin ja kaikki raskausmateriaali oli ilmeisesti jo poistunut. Lääkäri sanoi, että kohdun limakalvo oli enää 5mm eli vuotaisi enää vähän.
Tilasin juuri Briteistä raskaustestejä, jotka toivottavasti saapuvat pian, että saan varmistettua, että raskaushormoni on laskenut.
Viimeksi tärppäsi ekasta eli toiveet on korkealla!!
Kommentit (368)
Heippa, mäkin pääsin vasta perjantain jälkeen tänään lukemaan uusimmat päivitykset. Viikonloppu on ollu hektinen! kaverin babyshowereita järkkäillessä :)
Mulle voi muuttaa tohon listaan kp25/31, kun tämä kierto venyy. Nyt laskujen mukaan dpo 7, onneks tääkin viikko on hektinen niin saa ajatukset pois koko raskautumisesta :)
LISTA PÄIVITETTY 25.8.
Haaveilija86 51/49-56
Anndikke kp29/33 yk3
Miisu kp29/?? Yk13
Sane kp29/25-30 yk1 km jk
Ankinen kp28/28 yk1
Annhaa kp26/27? ya 7/2013
Neppisnei kp26/25-28 yk5
Johannanora91 kp26/28 yk3
Zaron kp26/26-28 yk14
Hope2015 kp25/27-31
Kuumeilija91 kp25/31 yk3
Louise82 kp25/24-27
Tuulianniina kp25/28 yk 3
Nanna Ida kp 25/28-32 yk 3
Nemor kp24/23-28 yk5
Nienor kp24/
Lauraiidavi kp22/28-30
Niiskuneiti Kp22/27-28 yk4?
Orchid87 kp 21/26-28 yk3
Kaziska kp19/25-29 yk2
Tiuku89 kp19/27-30 yk3
Eliine87 kp17/30 yk2
Cias kp16/29 yk9
Lina87 kp15/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp15/30-32 yk12
Dimou kp11/34-38(?) yk2
Ipa86 kp10/40 yk8
Heikkulin kp6/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp5/32(?) yk7, km jälkeen yk3
Legolatar kp 4/32 yk 4
Saffelson kp3/26-29 yk17
Exile kp2/30 yk6
Nanna
Mikka
PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri
ON: Tänään dpo1, joten piinaviikot alkavat. Tässä kierrossa ovulaatio venähtikin pitkälle (flunssan takiako?) ja tulossa onkin mitä ilmeisemmin pitempi kierto, veikkaan 28-29 päivää. Joten pitää muistaa pitää ne perhanan testitikut syvällä laatikon uumenissa ensi viikon sunnuntaihin saakka. Ellei sit menkat ilmesty jo ennen sitä. Kuka keksisi mulle jonkun hyvän, pari viikkoa kestävän projektin, että sais nää vauva-ajatukset siksi aikaa telakalle???
Orchid87: Multa otettiin papa ekassa raskaudessa, kun oli eka lääkärineuvola. Eli ei kai siitä pitäisi mitään haittaa olla..
Mulla eedelleen se kumma pikkupikku tuhru jatkuu, housuihin ei tuu mitään, vaan pyyhkiessä aavistus ruskeaa. Nyt kp 25/28..jospa ne hanat kohta aukee kunnolla, tai sitten pääsen testailemaan :) Nyt olen pari päivää kotona sairastamassa kovaa flunssaa. Kuppi kuumaa ja viltin alle (yksin) :)
Saffelson: pahoittelut tuloksista. Mutta nyt pääsette hoitoihin, ehkä asiat alkavat tapahtua vauhdilla osaavissa käsissä!
Moi kaikki! Täällä kirjoittelee 29-vuotias toisesta lapsesta haaveileva äiti. Esikoinen on nyt 3-vuotias, ja jätimme mieheni kanssa ehkäisyn pois nyt elokuussa. Viimeiset kuukautiset alkoivat 6.8., ja nyt on touhuiltu vaihtelavaan tahtiin makuuhuoneen puolella. Kuukautiskierrosta ei oikein ole vielä hajua, on yleensä vaihdellut 28-31 päivän välillä. Viimeksi tärppäsi heti ensimmäisellä yrittämällä, saa nähdä, onko nyt samanlainen tuuri. :)
Itselläni on ollut tässä viikon verran jänniä tuntemuksia: alamahalla on ollut viiltävää ja repivää kipua (nyt vähenemään päin) ja painontunnetta. Muutaman päivän oli ihan sellainen olo, kun menkat alkaisivat, mutta ei niitä sitten kuulunutkaan. Olin jo ihan varma, että olen raskaana, mutta nyt on jo ruvennut epäilyttämään, että ovatko olleet vain ovulaatiokipuja tms. Sellainen painon tunne alavatsalla kuitenkin jatkuu edelleen, ja kipeitä vihlaisuja silloin tällöin. Ehkäpä viikonloppuna voisi tehdä raskaustestin, kun ei millään malttaisi odottaa!
Osaako joku sanoa että onko mahdollista että rinnat kipeytyisi jo dpo 7?? vai onko menkat alkamassa viikon päästä :(
KUUMEILIJA91: Valitettavasti ei mitään tietoa, mulla ei ikinä kipeydy, ei edes silloin kun olin raskaana (päättyi keskenmenoon) :( Jollain muulla varmasti on kokemusta?
Harmittaa taas tämä kierron alku, kaikki tuntuu taas niin kaukaiselta :( Täälläkin monella jo vähintään ovis käsillä, mutta itsellä vasta ihan alku.
Muuten, miten tuo uuden kierron alun laskeminen... Mulla kun tuli kaksi ekaa päivää pelkkää tuhrua, pitäisikö alkaa laskea vasta, kun vuoto ihan kunnolla alkanut? Onko sitten edellinen luetaalivaihekin ollut pidempi? Kestääkö luteaalivaihe aina seuraavan kierron alkuun, vaikka tuhrua jo tulisi?
Tervetuloa piinailemaan, Elowena ja Mimmutti! Elowena, mä osasin laskea sun kiertopäivät listalle, meillä on päivän ero kierrossa. Saadaan siis jännitellä yhdessä melko samoihin aikoihin!
Kuumeilija91: mulla ei muuten ole koskaan kipeytynyt rinnat, paitsi raskaudessa. Silloinkin tosin vasta rv7+ .
Kukkaistyttö88: 1kp lasketaan vasta "oikeasta" kuukautisvuodosta, ei vielä tuhrupäivistä. Ymmärtääkseni luteaalivaihe kestää kierron alkamiseen asti, vaikkakin tuhru viittaa alentuneeseen hormonitasoon. Paremmin tietävät voivat korjata. Yritä nyt vaan rentoutua! Voi olla, että keskenmenon jälkeen sulla on nyt vaan hormonitasapaino vielä vähän sekaisin. Toistaiseksi mitään hätää ei ole, olethan onnistunut kuitenkin tulemaan ainakin kerran raskaaksi. Sen perusteella ei pitäisi olla huolta ainakaan luteaalivaiheesta tai tuhruttelusta. Saanko kysyä, millä raskausviikolla keskenmenosi tapahtui?
LISTA PÄIVITETTY 25.8.
Haaveilija86 51/49-56
Anndikke kp29/33 yk3
Miisu kp29/?? Yk13
Sane kp29/25-30 yk1 km jk
Ankinen kp28/28 yk1
Annhaa kp26/27? ya 7/2013
Neppisnei kp26/25-28 yk5
Johannanora91 kp26/28 yk3
Zaron kp26/26-28 yk14
Hope2015 kp25/27-31
Kuumeilija91 kp25/31 yk3
Louise82 kp25/24-27
Tuulianniina kp25/28 yk 3
Nanna Ida kp 25/28-32 yk 3
Mimmutti kp25/28 yk1
Nemor kp24/23-28 yk5
Nienor kp24/
Lauraiidavi kp22/28-30
Niiskuneiti Kp22/27-28 yk4?
Orchid87 kp 21/26-28 yk3
Elowena kp20/28-31 yk1
Kaziska kp19/25-29 yk2
Tiuku89 kp19/27-30 yk3
Eliine87 kp17/30 yk2
Cias kp16/29 yk9
Lina87 kp15/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp15/30-32 yk12
Dimou kp11/34-38(?) yk2
Ipa86 kp10/40 yk8
Heikkulin kp6/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp5/32(?) yk7, km jälkeen yk3
Legolatar kp 4/32 yk 4
Saffelson kp3/26-29 yk17
Exile kp2/30 yk6
Nanna
Mikka
PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri
Kuumeilija91, mulla ei myöskään koskaan menkkojen lähestyessä kipeydy. Esikoisesta kipeytyi heti kun menkat oli myöhässä ja sit sitä kipuilua kestikin melkein puoliväliin raskautta. Tokasta ja kolmannesta raskaudesta rinnat ei kipeytyneet yhtään ja nämä raskaudet päättyivät keskenmenoihin 6+2 sekä 10+1.
Kukkaistyttö88, täällä kans kierron alkua mennään. Tai ei edes vielä kiertoa tuon kaavinnan jäljiltä. Aika menee niiiiiiin hitaasti. Ollaan kyl silti varmaan miehen kans ehkäisyttä. Tikuttelut ja clomit aloitan vasta tulevasta kierrosta. Mulle gyne sanoi kesällä, että kierto lasketaan juurikin alkavaksi nimenomaan siitä päivästä kun hanat aukee. Tuhrupäivät on vielä edellisen kierron loppua.
Ipa
Kiitos KAZISKA ja IPA86. Keskenmenon sain viikolla 6.
Kaziska, todellakin, täällä ainakin jännitellään jo kovasti :) Pitäis vaan malttaa olla ostamatta niitä raskaustestejä vielä. Hieman tuntuu itselläni olevan samantapaista oiretta kuin esikoisesta, että alavatsaan sattuu, kun yskii. Tuntuu myös, että pissalla on saanut ravata tänään normaalia useammin. Välillä olen ihan varma, että olen raskaana, välillä taas läiskimässä itseäni poskelle, että herääs nyt nainen, kuvittelet vaan :D No, eiköhän tässä viikon päästä jotain selviä...
Elowena, hui jännää! Minä en ihan vielä jännitä, kun ovulaatio venähti pitkälle ja olikin vasta eilen. Viikon-parin päästä sitten on jo varmaan vähän tulisia hiiliä jalan alla... :D
Pikapäivitys.
Iik, huomenna testipäivä..
on ollut hieman oireita, mutta saas nähdä.
Nyt tuntuu hieman flunssaiselta, lämpöä 37.. Ei olisi varaa nyt sairastaa.
Nyt en muista mitä piti kommentoida.. Toivotaan paljon plussia :)
Erikoista... tänään on ollut hieman pientä tiputtelua, mutta ei mitään erikoisempia kuukautisoireita. Voisiko johtua kiinnittymisestä, joskin aikataulu on melko erikoinen? Perjantaina oli tosiaan vatsakipua, jonka tulkitsin myöhästyneeksi ovulaatioksi. Nyt kp 25/28-32 eli loppuviikosta ollaan viisaampia.
Täällä on menossa kp 24, aattelin testata loppuviikosta, jos ei siihen mennessä kuukautiset ala. Monella muullakin alkaa olemaan jännät ajat edessä! :) aika kuluu niin hitaasti! Alavatsan tuntemukset ovat oikeastaan hävinneet satunnaisia menkkajomotuksia lukuunottamatta, joten olo ei ole enää niin toiveikas. Jos nyt vaan yrittäis lunkisti ootella perjantaihin ennen kuin testailee.
Plussia nyt vaan kovasti tulemaan!
Nienor kp 24/28 yk 6
Ankinen, huomenna jo! Hui ja jee, tuuthan sitten heti kertomaan tänne?! Peukut pidetään pystyssä! Korkea lämpö ainakin antaa aihetta toiveikkuuteen!
Nanna Ida: Tiputteluun voisi olla ihan hyväkin aikataulu kiinnittymiseen. Vatsakivuista on varmaan aika vaikea yksiselitteisesti päätellä, mikä on ovulaatiota ja mikä muuta lisääntymisvärkkien toimintaa? Mutta sä varmaan itse tunnet kroppasi paremmin. Mulla kun vihloo, tuikkii ja jomottelee ovulaation molemmin puolin, etten osaisi niiden perusteella tehdä kyllä johtopäätöksiä. Tunnistitko ovulaatiolimoja tästä kierrosta? No mut, joka tapauksessa enää viikko ja sitten tiedetään ehkä jo enemmän!
Nienor: Ei oo montaa päivää enää! Kuule, ei monikaan tunne yhtään mitään alavatsassa ennen plussatestiä, ei ole mitään syytä menettää toivoa! Jotkut jopa tuntevat ihan selvät menkkajomot, mutta menkat ei vaan koskaan ala! Ei ole enää montaa päivää! Oletko miettinyt, milloin teet testin jos menkat ei ala?
Iltaa naiset!
Täällä menossa kp 22 ja piiiitkän piiitkät päivät sunnuntaihin tai maanantaihin, huh huh ku meinaa ihan oikeasti alkaa jänskättää :) Kroppa elää kyllä ihan omaa elämäänsä, jos nämä tuntemukset ei ole sitä mitä niin kovasti toivoo, turvottavaa ihan älyttömästi ja alavatsassa tuntemuksia, joita ei aikaisemmin ole tuntunut.. Kuulostellaan ja katsellaan, mitä tapahtuu vkonloppuna! :)
Plussa aaltoa odotellen!! :)
Kiitos peukuista ja tsempeistä, ihan lämmitti työyötä tulla lukemaan :)
Ja onnea mielettömästi plussanneille!
Olen täysin unohtanut päivitellä. Ihan ajallaan kurvasi täti ja nyt eletään jo kp 3/26-29 yk 17.
Klinikalla käytiin ja miehen simppatestissä surkea tulos. Eli hoitoihin käy tiemme.
Plussaonnea loput!
Saffelson kiittää ja kumartaa.