Toukokuun vauvasta haaveilevat <3
Tulisiko joku jo kanssani haaveilemaan toukokuun vauvasta? Olen 28-vuotias, mies muutaman vuoden vanhempi ja esikoisesta haaveillaan.
Sain maanantaina keskenmenon rv7+0 ja nyt alkaa olla vuoto loppumaan päin (toivottavasti). Kokemus oli todella rankka ja suru on tietenkin kova, mutta haluamme yrittää heti uudestaan. En tietenkään tiedä palautuuko kierto heti normaaliksi, mutta toivotaan. Keskiviikkona ultrattiin ja kaikki raskausmateriaali oli ilmeisesti jo poistunut. Lääkäri sanoi, että kohdun limakalvo oli enää 5mm eli vuotaisi enää vähän.
Tilasin juuri Briteistä raskaustestejä, jotka toivottavasti saapuvat pian, että saan varmistettua, että raskaushormoni on laskenut.
Viimeksi tärppäsi ekasta eli toiveet on korkealla!!
Kommentit (368)
Täällä onkin tullut laskuvirhe eli tänään onkin jo kp 34/32. Puhdasta negaa näytti testi aamulla. Ja parina päivänä on ollut sellainen olo että nyt ne alkaa, vaan ei ole vielä näkynyt ei kuulunut. Jos ei ala testailen perjantaina uudestaan.
Ekassa raskaudessa minulla ei ollut mitään ensioireita, menkoja odottelin silloinkin, vaan eipä niitä sitten kuulunut. Saas nähdä, mitenkä tässä käy.
Täällä olis papa-kokeessa käyty. Kysyin siltä naiselta että haittaako pieni veren tuleminen testiä ja kuulemma ei. Kysyin myös sitäkin, että voiko liittyä lapsen yrittämiseen, kuulemma ei. Ehkä alkavilta menkoilta kuulemma kuulostaisi. Katsotaan nyt.. Sormet ja varpaat ristissä :)
Tsemppiä MYMMELI ja ORCHID! :)
Mun on muuten pakko nyt tähän teitä kaikkia kiittää, te oikeasti ootte mun henkireikä, ei näitä kaikkia juttuja viitti oman miehen niskaan kaataa, eikä me olla vauvatoiveista kenellekään kaverille tai sukulaiselle puhuttu. Kiitos teille <3
Plussanneet: Onnea teille minunkin puolestani! Ihana kuulla tällaisia uutisia :)
Kukkaistyttö88: Minäkin roikun täällä jännäämässä muiden kiertojen etenemistä, vaikka itselläni alkukierto onkin. :) Laskeskelin, että itselläni oli LA 30.5. jos tässä kierrossa tärppäisi. Suosittelen tekemään sen testin niin ei tarvitse pähkäillä onko siellä masussa kuitenkin joku vai ei. Rahaa se vain on.
Omasta tilastani: Mieli on viime päivät ollut todella pahasti maassa ja ajatukset sekaisin, hermostun ja olen itkuinen. Syynä se, että ennen kumiehkäisyn pois jättämistä (pillereitä ei ole ollut käytössä) normaali kuukautuskiertoni (30-32 päivää) on mennyt aivan sekaisin. Kolme kiertoa on nyt mennyt ja ne ovat olleet 38, 26 ja nyt 42 päivää. En tajua. Tajuatteko te? Lapsenteko on kivaa ja ajatuksena ”tärppää sitten kun tärppää” tuntuisi mahtavalta –jos kierrot ja elämä olisivat normaaleja siihen saakka kunnes plussa tärähtää ruutuun. Lapsen saamisen kanssa minulla ei ole kiire. Tämä ei vain ole minusta enää kivaa, kun en ymmärrä mitä elimistössäni tapahtuu, se on aivan sekaisin. Varasin ajan gynelle niin saa joku viisaampi sanoa mitä tästä nyt pitäisi olla mieltä. Tarkistetaan nyt ettei ainakaan ole mitään tulehdusta tai muuta hoitoa vaativaa meneillään. Jos jollakulla on kokemusta vastaavasta tilanteesta, että kumiehkäisyn loputtua kierto menee sekaisin niin kuulisin mielelläni.
Mymmeli 89: Tilanteesi kuulostaa kutkuttavan jännältä! Pidähän meidät ajantasalla :) Plussausonnea!
Viimein se postimies toi mun testit! Ja 4,5 tunnin tuskallisen pidättämisen jälkeen tikkuun tuli jälleen haalea viiva :) huomenna testaan cb viikkonäytöllä. Kai se on nyt uskottava, että tällä hetkellä raskaana olen ja siitä yhdestä kp 10 peitonheiluttelusta! :D
KAZISKA: Tällä hetkellä täällä napsitaan illalla viimenen terolut ja sit odotellaan millon alkaa menkat ja kp 3 meen heti terveyskeskukseen ottamaan labrat joita lääkäri oli määrännyt! 11.9 on sitten aika sairaalaan naistentautien polille. Tänään kävästiin myös yksityisellä klinikalla antamassa miehen siemenneste analysoitavaksi, 9.9 on siitä sitten soittoaika, ja saa jännätä sinne asti mitä siellä näkyy vai näkyykö mitään!
Miiisu kp:31/?? yk : 13
TUULIANNIINA: Vau! Ihan älyttömästi onnea, hienoa! :)
KAZISKA: Kiitos paljon. Testasin, nega :( Tiedän miltä susta tuntuu, mulla on sama juttu. Ei vaan ymmärrä mitä kaikkea tässä kropassa tapahtuu. Mulla pillerit ja km taustalla, eli siitä mielessä eri tilanne, mutta ottaa päähän, kun kierrot ja ovikset ja menkat heittelee miten sattuu. Tuntuu melkein työltä tää päivien ja oireiden miettiminen ja laskeminen. Lääkäriajan varaaminen on musta tosi hyvä juttu! Mieti jo etukäteen, laita vaikka paperille, mitä haluat kysyä. Mä kävin myös kerran jo gynellä pitkien kiertojen takia. Sain mielenrauhan, kun gyne sanoi, että kaikki näyttää hyvältä. Jos vielä tämä alkanut kierto on ihmeellinen eikä plussaa näy, niin aion mennä uudestaan!
Hurjasti onnea kaikille plussanneille!
Itseä alkaa hiljalleen kaduttaa etten ole hankkinut ovistestejä. Kuvittelen että pärjätään ihan säännöllisellä peittojen heiluttelulla. Nyt kuitenkin alan epäilemään jos ovuloinkin jo lähipäivinä, enkäbensi viikolla kuten kierron perusteella odottaisin, limaa on niin runsaasti. Ei tässä siis muuten mitään, mutta perjantaina pitäisi osallistua valmistujaisiin. Tuollaisissa kekkereissä kyllä huomataan jos joku kieltäytyy juomasta. En voi eded vedota kuskin rooliin, koska minulla ei ole ajokorttia... Ärsyttävää. Yksi kaveri on jo arvannut kun olin juhlimassa selvinpäin viime kierron lopussa. Jos tästä kierrosta ei tärppää niin pitää hankkia noita tikkuja, ihan jo oman epätietoisuuden hälventämiseksi.
Täällä eka luomukierto meneillään ja parin päivän välein on heti kuukautisten loputtua yritetty vauvaa saada alulle. Vauvakuume molemmilla ihan hirmuinen! ^^ Toukokuun vauvasta siis meilläkin haaveillaan. Ikää minulla 27 ja miehellä 29 ja esikoista tosiaan yritetään ja toivotaan. Luulin, että raskautuminen olisi helppoa terveellä parilla, mutta mitä olen lueskellut, niin on tavallista, että saattaa mennä ehkäisystä luopumisen jälkeen puolikin vuotta ennen kuin testi näyttää plussaa :O
Pakko tulla tänne kertomaan, tein juuri testin kaksi viivaa! Toinen oli vähä haaleampi, mutta teen vielä toisen varmuudeksi uudelleen! Perjantaina vielä uudestaan (: Mutta näyttää siltä että pikkunen on tulossa <3
Hei.
Minä ensikertalaisena tänne kirjoittelen, elikkäs olen 20v ja mieheni on 25 v olemme odotelleet jo pitemmän aikaa jos meille tämmöinen pieni tähti tulisi molempien iloksi. Molempien ensimmäinen olisi. Testiä en ole vielä tehnyt nii voisiko joku kertoa missä vaiheessa se kannattaa tehdä/ mihin asti kannattaa odottaa testin tekemistä?
VAIMOMAMMA: onnea vielä täälläkin :)
HUOLESTUNUT ENSIYRITTÄJÄ: Kannattaa odottaa, että menkat muutaman päivän myöhässä, ennen kuin testaa.
Liityn joukkoon! Täällä kuumeilee 27 vuotias esikoisen yrittäjä, mies saman ikäinen. Nyt menossa yk 4 ja kp 6/26-33, eli toiveet toukovauvasta on kyllä jo tältä erää heitetty. Jos joku perustaa jossain vaiheessa kesäkuisten keskustelun, niin voisin siirtyä sinne. En osaa tällä mobiiliversiolla aloittaa uutta keskustelua. Onnea kaikille plussajille!
Apuuuaa!!! Olin aivan varma että menkat alkamassa kun tullut tuhrua jo 4 päivää, tosin vain paperiin pyyhittäessä. Epäilen että ovis tuli myöhässä ja tänään olisi kp29/30 ja ajattelin että teenpä ihan huviksi testin kun niitä tuolla kaapissa on vino pino. Ja MITÄÄN raskaus oireita ei ole ollut ja täysin valmistunu siihen että täti saapuu lähipäivinä, niin kappas keppanaa tikkuun ilmesty haaaleista haalein haamu viiva, kuitenkin sellainen että sen selkeesti näkee :OO Mitä tästä pitäs nyt ajatella??? Anteeks kirjotusvirheet, oon aivan shokissa :D
Hurjasti plussia!! Onnea kaikille! :) Ja pahoittelut sitten muille vuotajille! Mutta, niinkuin olette hienosti päättäneet, kesäkuu on sitten meidän! :D
Itse käytin vauvan laskuria ja sen mukaan että kierto olisi 28pv. Keskiarvoni on useimmiten 27-28 joten sen mukaan arvioin.
Menkat alkaa jo olla loppusuoralla onneks. Mulla on yleensä kaks päivää vaan runsasta vuotoa ja sitten enää pikkusen. Käytän kuukuppia ja epäilen, että se jotenkin nopeuttaa noita menkkoja.
Mietin itse tota kesäkuisten ketjua.. oishan se kiva mutta toisaalta kyllä harmi niille joilla on vielä edellinen kierto meneillään kun ketju vaan tyhjenee ja sitten loppukuun jännäilijät joutuu olemaan täällä ihan itsekseen. JOTEN, mietinkin et mitä jos perustais seuraavaks ihan uuden ketjun, jossa saa olla niin pitkään kunnes tärppää, kuukaudesta huolimatta?! Onhan niitä jo toki täällä mutta kivempi ois alottaa vaikka teidän kanssa uusi kuin liittyä jo olemassa olevaan, jossa kaikki muut tuntee toisensa. Oisko tälle kannatusta keneltäkään? Jos ei niin kyllä mä niihin kesäkuisiinkin mielelläni liityn. :))
täälä tehty pari negaa testiä, menkkoja ei näy. seuraavan kerran testaan vasta kun on viikon myöhäs :D oireet viittaa mielestäni sinne päin että vois se plussakin sieltä pian tulla, vessassa saa rampata, painontunne alavatsalla ja oikeanpuolen munasarjaa vihlonut välillä O_o
Voi onnea plussanneille <3 ihania uutisia!!
Mä tulin vaan kertomaan, että menkat jatkuu edelleen, nyt kp 8!!! Ihan syvältä! Oon käyny lueskelemassa paljon teiän juttuja, mutta en oo viitsiny kirjotella, kun teksti olis vaan valitusta siitä, miten hitaasti aika menee menkkojen kanssa :D
Mä ainakin aion vielä pysyä täällä toukokuisissa tän kierron loppuun :) Jos sattuis tästä tärppäämään, niin olis toukokuun lopulle LA! Joten kaikki peukut ja varpaat pystyyn!
Päätin jättää tässä kierrossa oviksen tikuttelun pois, jos se vähentäis stressiä ja lisäis onnistumisen mahdollisuutta :) Pitää vaan houkutella mies tarpeeksi usein vällyjen väliin ;)