Ärsyttävät facebook-päivitykset? Mikä risoo eniten?
Hesari teetti tutkimuksen, mikä ihmisiä ärsyttää päivityksissä.
Minua ärsyttää ihan suunnattomasti esim.
1) Saman ihmisen jatkuva urheilupäivitys. Nyt olin kahvakuulailemassa, nyt shapingissa, nyt joogassa, nyt vatsat, blää blää blää. Eikö ole muuta sanottavaa? Hän on kyllä oikein kaunis ja hyvässä kunnossa, mutta ei kiinnosta, kuinka monta hän tänään veti penkistä. Oikeesti.
2) Yhden ihmisen alituinen valitus. Kaikki on huonosti: poliitikot ja päättäjät ovat persiistä, ilma on huono, kaikki nyppii... Onko mikään milloinkaan hyvin, hei?
3) Yksi promoaa koko ajan omaa yritystään. Se on rasittavaa. Samalla kehuu itseään ja ammattitaitoaan, joka on olematon. En jaksa.
4) Yhden aina samat "Ihailen auringonlaskua."-päivitykset, jotka eivät oikeasti kerro mitään.
5) Kaikkein eniten ottaa pannuun sellaiset päivitykset, joissa jätetään lukija ymmälleen: "Kyllä sen sitten huomaa..." => Siis, minkä? Mikä idea on päivittää tällaista? Jos on joku sisäpiiri, joka tietää, mitä tällä tarkoitetaan, niin eikö kannata laittaa viesti suoraan sinne? En käsitä näitä.
Mikä taas ilahduttaa:
1. Kauniit kuvat.
2. Mielenkiintoiset keskustelua avaavat ja tietoa kasvattavat avaukset, joihin voi itse osallistua.
3. Itseironia ja hauskat jutut lasten suusta. Sellaiset, joissa on huumoria, eikä pelkkää itsekehua.
Kommentit (64)
Mua ärsyttää se että pitää päivittää enkuks aina vaikka äidinkieli on suomi
Facebook.... instagram.. twitteri...tinderi. Miten jollain on aikaa seurata noita jatkuvasti ja itsekin ladata sinne jotain. E i ihme että syntyvyys laskee kun kukaan ei viitsi tehdä ja hoitaa lapsia kun PITÄÄ roikkua somessa kaiket illat.
Mua ei ärsytä mikään sisältö sinänsä, mutta en kestä sitä, että jätetään kaikki välimerkit pois, tai vaihtoehtoisesti ei jätetä välimerkin jälkeen väliä vaan kirjoitetaan koko teksti putkeen. Esim. Olin rannalla,oli tosi kaunista.Huomenna uudelleen,ihanaa.