Ärsyttävät facebook-päivitykset? Mikä risoo eniten?
Hesari teetti tutkimuksen, mikä ihmisiä ärsyttää päivityksissä.
Minua ärsyttää ihan suunnattomasti esim.
1) Saman ihmisen jatkuva urheilupäivitys. Nyt olin kahvakuulailemassa, nyt shapingissa, nyt joogassa, nyt vatsat, blää blää blää. Eikö ole muuta sanottavaa? Hän on kyllä oikein kaunis ja hyvässä kunnossa, mutta ei kiinnosta, kuinka monta hän tänään veti penkistä. Oikeesti.
2) Yhden ihmisen alituinen valitus. Kaikki on huonosti: poliitikot ja päättäjät ovat persiistä, ilma on huono, kaikki nyppii... Onko mikään milloinkaan hyvin, hei?
3) Yksi promoaa koko ajan omaa yritystään. Se on rasittavaa. Samalla kehuu itseään ja ammattitaitoaan, joka on olematon. En jaksa.
4) Yhden aina samat "Ihailen auringonlaskua."-päivitykset, jotka eivät oikeasti kerro mitään.
5) Kaikkein eniten ottaa pannuun sellaiset päivitykset, joissa jätetään lukija ymmälleen: "Kyllä sen sitten huomaa..." => Siis, minkä? Mikä idea on päivittää tällaista? Jos on joku sisäpiiri, joka tietää, mitä tällä tarkoitetaan, niin eikö kannata laittaa viesti suoraan sinne? En käsitä näitä.
Mikä taas ilahduttaa:
1. Kauniit kuvat.
2. Mielenkiintoiset keskustelua avaavat ja tietoa kasvattavat avaukset, joihin voi itse osallistua.
3. Itseironia ja hauskat jutut lasten suusta. Sellaiset, joissa on huumoria, eikä pelkkää itsekehua.
Kommentit (64)
No kaikki yhden teeman ihmiset, pelkkää koiraa, käsityötä, urhelua, luontoa jne KAIKKI postaukset.
kaiken tekemisensä päivittän postaajat, tekemiset luetelu tarkkaan päivittäin.
nämä jotka laittaa päivityksen, tylkää siitä otse ja vielä kommentpi omaa posrausta, vaikka muita kommentteja/tykkäämisiä ole ilmaantunut.
Ärsyttävintä omissa FB kavereissani:
- jatkuva profiilikuvien vaihto
-"iik miten jännää tiedossa, mutta enpä kerro mitä"
- sydänten viljely. Kaikki on niin ihanaa jokaisessa postauksessa.
- raksu - postaukset. Raksun kanssa sitä ja tätä
- asun järvenrannalla ja sen kyllä huomaa
- taas biletetään ja otetaan yhteiskuva, kun oot niin rakas ja mahtava kaveri
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:35"]
Joskus ihmetyttää, että miten paljon ihmiset uskaltavat kertoa yksityisiä asoita facessa. Esim. ruoditaan omaa eroa julkisesti.
[/quote]
Tämähän on ominaista arvostelykyvyttömille ihmisille, joilta puuttuu itsehillintä ja käsitys siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei. Itsereflektio heillä on täysin nollassa ja syy siksi aina kaikissa muissa. Lisäksi he ovat usein varsin tekopyhiä, jotka kyllä itse haluavat, mutta eivät sitten mitään anna. Onneksi facebookissa tällaiset idiootit saa piilotettua/poistettua listalta, mutta harmi kun se ei onnistu esimerkiksi työelämässä.
Ärsyttää jatkuvat lasten suusta-jutut. Kyllähän omien lasten jutut mua joskus naurattaa, mutta epäilen että naurattaisko mun facebook-kavereita.
Viherpirtelö-superfood-hörhöjen postaukset. Ylihinnoiteltua hypetystä. Samat tyypit vetää röökiä ja ryyppää mut superfood pelastaa.
Latteat elämänviisaudet paskan kuvan päällä.
Persekuvat peilin kautta otettuna. Selfiet peilin kautta niin että tuijotetaan kameraa. Kokovartalokuvat joissa kuikuillaan maahan.
No mua ärsyttää ja huvitta yhen tutun postaukset lapsestaan. Niitä tulee jatkuvalla syötöllä, samoin miehestä kuvia. Laitta lähes joka päivä kuvan lapsestaan aamupalalla, tästä tapahtumasta 5 kuvaa. Taustalla saatta näkyä miehen karvaiset sääret ja lapsella joskus pelkkä vaippa päällä (2 v).
Kaikki vähänkään erikoinen kuvataan ja laitetaan faceen. Esim kun käy keinumassa viiden minuutin ajan pihalla on siitä kuva facessa. Ja tää lapsi ei paljoa ulkoile, sillä lähes kaikki kuvat on jostakin kahvilasta/sisällä joku tyjmä ämpäri päässä. Ne kuvat on oikeesti jotakin niin käsittämätöntä.. huonoja ja tyyppi ei yhtään katsele kuvia kriittisellä silmällä. Esim ne miehen karvaset sääret. Se niitten kämppäkin on niin kauheassa kunnossa. Tavaraa joka paikassa, lapsella virittyneet vaatteet päällä ja joka paikka repsottaa. En sillä tarkoita että pitäisi esittää jotakin mitä ei ole, mutta hassua ettei yhtään mieti millaista kuvaa itsestääm jakaa muille.
Kotieläinpostaukset, ellei ihmisellä ole mitään muuta sanottavaa. Esim. "Misu-kissa täyttää tänään 3 vuotta. Onnitelkaa häntä." Voi luoja! Tai "Sasulla (koira) oli kivaa uimassa, syömässä, kakkalla, pissalla, haukkumassa, häntää heiluttamassa, tuttuja koirakavereita tapaamassa, lenkillä, nukkumassa, purjehtimassa, autoilemassa, juoksemassa..."
Ymmärrän, että lemmikit on tärkeitä, mutta että niitä pitää laittaa joka postaukseen ja sitten niitä pitäisi muiden olla ihailemassa. Huoh.
Sama juttu tietysti, jos joku laittaa miljoona postausta omasta lapsestaan. Hieman pitäisi olla mielikuvitusta ja variaatiota.
Joskus ihmetyttää, että miten paljon ihmiset uskaltavat kertoa yksityisiä asoita facessa. Esim. ruoditaan omaa eroa julkisesti.
Lapsien kuvien postaaminen jatkuvalla syötöllä on oikeesti todella vaivaannuttavaa. Ei haittaa että kuva on tärähtänyt tai lapsen kannalta nolo, se kyllä pistetään facebookiin kaikkien nähtäville. Voisi vähän vanhemmat ajatella mitä lapsestaan nettiin laittaa! Samaan kategoriaan menee tää too much information niskapaska tai oksennustauti päivitykset. yök yök yök yök yök!
Toinen ärsyttävä on just toi huomiohakuinen vitsi kun jotain niin ihanaa on tulossa/tapahtunut, argh!
Eipä sinne mitään päivitettävää jää, kun kaikki näyttää ärsyttävän. Tulkaa pois koko facesta
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 09:29"]
Mua ei riso mikään mut en ymmärrä ollenkaan miksi joku kuvaa ruokalautasensa kotona, ravintolassa tms. ja linkittää sen faceen.
Miksi?
[/quote]
En ymmärrä minäkään tätä. Joskus ne mössöt on vielä tosi pahan näköisiä. Ymmärtäisin, jos olisi kyseessä jokin erikoisherkku tai jos kyseinen ihminen on ravintola-alan yrittäjä tms. Mutta tavallinen kuva jostakin vauvankakanvärisestä kasvissosekeitosta muovipöytäliinalla... Tyhmää.
[/quote]
Hahaha! Jotenkin ymmärrän sen, jos hienossa ravintolassa ottaa kuvan annoksesta, mut parhaita on nää puolityhjä siideripullo ja vähän syöty makkara. :D Me tiedetään jo, että sä oot siiderivalas! :D
Pelkkää sinappikonetta kaikki tyyni...sinappikone istuu, sinappikone makaa, sinappikone lähdössä juhliin, sinappikone paskat vaipassa, sinappikone sitä ja sinappikone tätä....
Minua risoo yhden tutun kannabispäivitykset. Joka päivä on päivityksiä siitä, miten se pitäisi laillistaa, kuka tulis tuomaan vähän ruohoa, kuvia vesipiipuista jne.
Toinen kaveri vaihtelee profiilikuviaan koko ajan, ja sillä on pari kuvaa mitä se kierrättää. Koko ajan "uusi" profiilikuva, miksi niitä samoja vanhoja pitää vaihdella monta kertaa viikossa?
Kolmas kaveri ilmoittaa koko ajan työvuorojaan. "Nonnii, se ois kolme aamuvuoroa tiedossa" "TJ viisi iltaa ja sit vapaata kolme päivää", "Huomenissa taas töihin, onneks ei oo ku kaks vuoroo ja taas vapaa". Ei kiinnosta :D
Yksi kaverini käyttäytyy facebookissa kuin ääripatriootti punaniska jenkki jostain Texasin perähikiältä. Hän on kuitenkin suomalainen mies, minkä huomaa vain nimestä ja joistain kommenteista kavereille facebookissa. En arvannut tästä tyypistä IRL että palvoo Yhdysvaltoja. Miehen musiikkimakukin on paksuinta juntticountrya ja ne jenkkipropagandapäivitykset tympivät varmasti eniten.
Nämä rakkaan ystävän kanssa aikaa viettävät tai rakkaiden ystävien juhlissa olleet on aika ärsyttäviä. Jos rakkaat ystävät eivät halua nimeään faceen niin ehkä voi jättää postaamatta.
siinä ei ole mitään uutisarvoa, että joka päivä äiti päivittää ja päivittelee, miten hän vie lastaan treeneihin. Hei, tiedetään jo se muutenkin.
Minua ei ärsytä juuri mikään, paitsi nelosen mainitsema huomionkerjäysviestit. Lisäksi ylimakeat mietelauseet alkavat ottaa päähän silloin, kun niitä tulee liian tiuhaan.
Olen Facebookissa ollakseni paremmin mukana ystävieni elämässä. Siksi päivitykset urheilusta, päivän kotitöistä, lomista ja lapsista ja lemmikeistä eivät ärsytä minua.
Ei sinällään ärsytä, mutta kauhea myötähäpeän tunne yhden sinkun päivityksistä. Mainostaa itseään lapsellisella tavalla. Jos olisin mies, kiertäisin kaukaa. Normaalillakin ihmisellä iskis sitoutumiskammo tuosta yrittämisen määrästä.
Siskoni urheilupäivitykset. Miksi pitää mainostaa koko ajan, että urheilee? Ei ketään kiinnosta.
Minullakin FB kaveri, joka jatkuvasti bilettää Marjon kanssa (nimeä ei muutettu). Vähän mietityttää, että ovatko etsimässä uusia miehiä. Otetaan yhteiskuvia ja hehkutetaan, kun on niiin ihanaa....