Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kotona näin kesällä, mutta lapseni on päivähoidossa

Vierailija
31.07.2014 |

Ja ihan on 8-16.30 asti ;) luulevat siellä että olen töissä.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vanhemmat unohtavat täysin lapsen edun! Milloin sillä lapsella on mahdollisuus rentoutua ja ladata akkuja seuraavaa raskasta vuotta varten. Ei koskaan! Ei lapsi tarvitse jatkuvaa ohjelmatoimistoa ja aktiviteettia. Minulle on ainakin itsestään selvää, että lapset lomailevat silloin, kun aikuisetkin ovat lomalla.

Vierailija
22/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 07:56"]

Tässä vanhemmat unohtavat täysin lapsen edun! Milloin sillä lapsella on mahdollisuus rentoutua ja ladata akkuja seuraavaa raskasta vuotta varten. Ei koskaan! Ei lapsi tarvitse jatkuvaa ohjelmatoimistoa ja aktiviteettia. Minulle on ainakin itsestään selvää, että lapset lomailevat silloin, kun aikuisetkin ovat lomalla.

[/quote]

No ei se että käydään lasten huvituspaikoissa niinkuin Muumimaailmassa tarkoita sitä että lapsilla ei ole aikaa rentoutua? Ei kai kukaan jossain huvipuistossa koko kuukautta vietä?

Tuossa esimerkissä lapset olivat kuukauden kotona joka on mielestäni ihan hyvä loman pituus ja sitten vanhemmat (onnekkaina) kotona vielä toisenkin kuukauden. Minulla ei ainakaan ole mahdollisuutta olla kotona kuukautta enempää eikä monellakaan muulla. Minusta se että käydään tuollaisissa paikoissa on nimenomaan lasten etua. Ne ovat yleensä kalliita ja kaukana ja se että vanhemmat vievät lapsia sinne tarkoittaa että lapsista välitetään. Minuakaan ei viety mihinkään ja kaipasin sellaista. Kärtin Linnanmäelle viemistä koko kesän ja ei menty kun vanhempia ei kiinnostanut eikä halunnut rahojansa siihen (meihin) sen vertaa käyttää. Kuitenkin omiin juhliinsa riitti raha. Mten joku voi syyllistää tuollaisesta, ihmettelen?   

46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 07:56"]

[/quote]

No ei se että käydään lasten huvituspaikoissa niinkuin Muumimaailmassa tarkoita sitä että lapsilla ei ole aikaa rentoutua? Ei kai kukaan jossain huvipuistossa koko kuukautta vietä?

Tuossa esimerkissä lapset olivat kuukauden kotona joka on mielestäni ihan hyvä loman pituus ja sitten vanhemmat (onnekkaina) kotona vielä toisenkin kuukauden. Minulla ei ainakaan ole mahdollisuutta olla kotona kuukautta enempää eikä monellakaan muulla. Minusta se että käydään tuollaisissa paikoissa on nimenomaan lasten etua. Ne ovat yleensä kalliita ja kaukana ja se että vanhemmat vievät lapsia sinne tarkoittaa että lapsista välitetään. Minuakaan ei viety mihinkään ja kaipasin sellaista. Kärtin Linnanmäelle viemistä koko kesän ja ei menty kun vanhempia ei kiinnostanut eikä halunnut rahojansa siihen (meihin) sen vertaa käyttää. Kuitenkin omiin juhliinsa riitti raha. Mten joku voi syyllistää tuollaisesta, ihmettelen?   

46

[/quote]

Samaa mieltä. Myös tuo esimerkki jäi mieleen koska siinä hoidettiin myös parisuhdetta (ja miehen masennusta?). Eli vanhemmat otetaan huomioon ja myös lapset. Ei vanhemmuus saa olla pelkästään lasten eteen uhrautumista. Jos on kerran vuodessa mahdollisuus pitää hauskaa myös parisuhteessa, niin se pitää tehdä. Aikuiset tarvitsevat myös muuta kuin lasten kanssa oleskelua ja leikkipuistoja nauttiakseen elämästään. En ymmärrä tätä toimintamallia. Parisuhdetta ei hoideta ja sitten ihmetellään miksi niin monet eroavat.

Vierailija
24/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:42"]

Aika kurjaa että lapsi on lähes ympäri vuoden hoidossa, siellä hälinässä ja melskassa. Sitten "osa-lomalla" renkutetaan lapsia pitkin särkänniemiä ja angrybirdspuistoja ja taas tuupataan samaan sekameteliin, jotta vanhemmat saa aikaa kahdestaan. Siis miksi niitä lapsia on tehty ja kenen etuja ajatellaan?

[/quote]

Voi raukkoja kun jopa Särkänniemeen pakotettiin. WTF? Me istuttiin takapihalla koko kesä lapsina ja leikittiin yhdessä, kukaan ei meitä koskaan ohjelmoinut saatika vienyt Särkänniemelle. Olisin tykännyt ihan hulluna!

[/quote]

Jos olisit lukenut koko viestini olisit ehkä

Ymmärtänyt sen pointin. Tottakai on lapselle kiva päästä riekkumaan huvipuistoihin ja toivon, että kaikki lapset niihin pääsevät joskus. Mutta lapsikin tarvitsee LOMAA, rauhallista olemista, hyviä yöunia ja kiireetöntä olemista. Nyt joku ehkä sanoo että "ei lapset viihdy ilman tekemistä". Ei ehkä, mutta tekemättömyyden opetteleminen on sekin tärkeää. Tai sanotaanko, että lapsen kohdalla kyse on siitä että opettelee itse viihtymään. Oli se sitten mökillä rakentelua ja puissa kiipeilyä tai kotipihalla kasvien tutkimista.

Vierailija
25/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:42"]

Aika kurjaa että lapsi on lähes ympäri vuoden hoidossa, siellä hälinässä ja melskassa. Sitten "osa-lomalla" renkutetaan lapsia pitkin särkänniemiä ja angrybirdspuistoja ja taas tuupataan samaan sekameteliin, jotta vanhemmat saa aikaa kahdestaan. Siis miksi niitä lapsia on tehty ja kenen etuja ajatellaan?

[/quote]

Voi raukkoja kun jopa Särkänniemeen pakotettiin. WTF? Me istuttiin takapihalla koko kesä lapsina ja leikittiin yhdessä, kukaan ei meitä koskaan ohjelmoinut saatika vienyt Särkänniemelle. Olisin tykännyt ihan hulluna!

[/quote]

Jos olisit lukenut koko viestini olisit ehkä

Ymmärtänyt sen pointin. Tottakai on lapselle kiva päästä riekkumaan huvipuistoihin ja toivon, että kaikki lapset niihin pääsevät joskus. Mutta lapsikin tarvitsee LOMAA, rauhallista olemista, hyviä yöunia ja kiireetöntä olemista. Nyt joku ehkä sanoo että "ei lapset viihdy ilman tekemistä". Ei ehkä, mutta tekemättömyyden opetteleminen on sekin tärkeää. Tai sanotaanko, että lapsen kohdalla kyse on siitä että opettelee itse viihtymään. Oli se sitten mökillä rakentelua ja puissa kiipeilyä tai kotipihalla kasvien tutkimista.

[/quote]

Missä viestissäni sanoin että lapsilla ei olisi aikaa rahouhoittua ja olla vaan? Paheksu vaan rauhassa minun ja mieheni parisuhdelomaa mutta tuo perheloma aika on nimeomaan lasten huomioimista. Käymme huvituksissa mutta suurin osa on juuri tuota mökkeilyä ja luonnon tutkimista, pihalla leikkimistä, meidän kanssa leikkimistä, lukemista, leipomista. Olemme yhdessä ja läsnä lastemme kanssa toden teolla. Eivätkä lapset kärsi tästä järjestelystä, päinvastoin. Heillä on kiva kuukauden pituinen loma (tosin ihan normaalia kuten joku sanoi) ja sitten odottavat taas innolla pk:n alkua ja kavereiden näkemistä. Eivätkä ole mitään vauvoja enää, ovat 3 ja 5v. ja tuon ikäiset jo hyötyvätkin ryhmätoiminnasta.

t. Se miehen kanssa lomailija jolla lapset puolet kesästä hoidossa

Vierailija
26/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa, en voi kuin ihmetellä, että kuka on pakottanut tekemään esim. Kolme lasta joiden kanssa sitten hajoo pää?

Laatulomaa voi viettää myös lasten kanssa. Ihan vaan oleilla rauhassa kotona. Miksi joku kuvittelee, että lapset tarvitsee laatuomaansa järkyttävää kierrosta kaikissa huvipuistoussa, kylpylöissä sun muissa liukuhihnalla?

Ei Se ihme että keskittymishäiriöisiä löytyy entistä enemmän. Olkaa osa lomasta ihan vain kotona. Levätkää kaikki, lapset lepää omalla tavallaan, puuhaillen kotona kaikkea mitä ei arkena ehdi kunnolla.

Tosi surullista lukea, kun jotkut ihan yrittää perustella tuota, että itse lomailee ja lapset on hoidossa. Olikos teidän oma lapsuus tuollainen, tuskin.

Vierailija
27/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne keteään, joka veisi lapsen päiväkotiin ja itse lomailisi. Tiedän muutaman, jotka ovat tehneet remonttia tai viettäneet vapaapäivän ja järjestäneet esim. vanhemman hautajaiset mutta näilläkin kyse on ollut päivästä tai kahdesta.

Käsittämätöntä!

Vierailija
28/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun monesti haen lapsiani töiden jälkeen,varmaan luulevat minun olleen kotona. Vien kauniina päivänä auton kotiin (ja jos en ole väsy) otan rattaat ja haen kävellen. Siinäpähän ihmettelevät,jos haluavat. Joskus taas olen niin puhki,että en jaksa edes jutella,vaan äkkiä kotiin. Nyt olen työtön ja lapsien kanssa olen ollut 5 viikkoa kotona. Ensi viikolla menevät sovitusti takaisin,jotta voin tarpeen tullen mennä haastatteluihin ellei voi ma jo aloittaa jossain.

Vierailija
29/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vaan hyvä asia että lapseni pitävät vain vähän lomaa ja sitten takaisin rytmiin. Ulkoilemme kerran pari pävässä monta tuntia milloin missäkin mutta lopun aikaa tylsistyvät täällä kotona ja sitten riehuvat päättömänä ja ainoa mikä siihen auttaa on telkkari tai rangaistukset. Huh. Ei kivaa meille eikä lapsille. Sentään pk:ssa on virikkeitä ja kavereita ja vaikka niitä kuinka yrittää järjestää kotona, ei se ole sama asia.

Vierailija
30/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että ne eivät riehu päiväkodissa ja istu jäähyllä. Kesäpäivystyksessä mitään virikkeitä ole, vieraat aikuiset hoitavat vieraita lapsia. Olin itse juuri viikon päivystyksessä töissä ja ihan hirveä sekamelska.

Vierailija
31/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä löytyy, penskoja pusketaan muttei jakseta sitten hoitaa. Ymmärrän lapset jotka tarvitsevat hoitoa lastensuojelullisin perustein mutten näitä äitejä jotka hoidattavat lapsensa muilla.

Vierailija
32/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä kiinnostaisi tietää mistä tädit erottaa työssäkäyvät. T. Kotoa käsin työskentelevä

Vierailija
33/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:16"]

Joopa, en voi kuin ihmetellä, että kuka on pakottanut tekemään esim. Kolme lasta joiden kanssa sitten hajoo pää?

Laatulomaa voi viettää myös lasten kanssa. Ihan vaan oleilla rauhassa kotona. Miksi joku kuvittelee, että lapset tarvitsee laatuomaansa järkyttävää kierrosta kaikissa huvipuistoussa, kylpylöissä sun muissa liukuhihnalla?

Ei Se ihme että keskittymishäiriöisiä löytyy entistä enemmän. Olkaa osa lomasta ihan vain kotona. Levätkää kaikki, lapset lepää omalla tavallaan, puuhaillen kotona kaikkea mitä ei arkena ehdi kunnolla.

Tosi surullista lukea, kun jotkut ihan yrittää perustella tuota, että itse lomailee ja lapset on hoidossa. Olikos teidän oma lapsuus tuollainen, tuskin.

[/quote]

Voi miten idyllistä, lapset oleilevat ja puuhailevat hiljaa kotona ja aikuiset tekevät omia juttujaan rauhassa. :D Jol olemme kotona meidän lapset (kaksi voimakastahtoista vilkasta poikaa, 3 ja 5v.) riehuvat, tappelevat keskenään, valittavat tylsyyttään, raivoavat, vänkäävät telkkaria ja ovat suuna ja päänä kaikenaikaa. He eivät "lepää" missään muodossa koskaan elleivät nuku.

Missä vaiheessa aikuisilla on loma raskaasta työelämästä joka oikeasta edellyttää rauhaa? Itse en voi odottaa että saan nuo kuskattua päiväkotiin ja saan itse hiljaisen viikon ladata omia akkujani ennen kun omat työt alkavat. Mitä sinä tästä ajattelet on yhdentekevää.

Vierailija
34/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:16"]

No mekin pidetään lapsia kotona vain puolet kesästä jolloin vietetään perhelomaa, siis oikein intensiivisesti tehdään vain lapsille kivoja asioita kuten Linnanmäkeä, Muumimaailmaa, Angry Birds puistoa. Ja sitten vietämme lopun aikaa miehen kanssa kahdestaan nauttien aikuisten jutuista, esimerkiksi käymme soutelemassa, päiväleffoissa, pitkillä lounailla. Tämä kuukausi auttaa meitä jaksamaan koko loppuvuoden läpi koska mies kärsii masennuksesta ja kokee pikkulapsiarjen raskaaksi, hoitoapua ei ole ollenkaan ja olemme muuten lasten kanssa koko vuoden 24/7. 

[/quote]

Niinhän kaikki normaalit vanhemmat on lastensa kanssa 24/7  --  mitä sillä itseäsi puolustelet.

Vierailija
35/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan näin se päivähoito nykyään yhä laajemmin mielletään että lapsen vahti silloin kun erilaisia tarpeita. Juuri tähän ajatteluun ei ole kuitnkaan yhteiskunnalla varaa. Kun ei käytetä enää päivähoitoa siihen tarkoitukseen kun sitä varten kun mihin se alunperin kehitettiin: hoitamaan lapsia kun vanhemmat töissä. Kun vanhemmat tavallaan väärinkäyttävät oikeuttaan ( laki myös itse asiassa houkuttelee vanhemmt tähän väärinkäyttöön!), johtaa tämä juuri liian suuriin lapsiryhmiin ja laaduttomaan hoitoon. Kyllä vanhemmat viime kädessä tuottavat itselleen ja lapselle hallaa kun valitsevat "helpomman" vaihtoehdon viemällä lapset pois narisemasta.

Vierailija
36/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän kummaa, että lapset viedään pois omista silmistä, kun on niin vilkas, ja kotona ei ole muka mitään tekemistä. Halooo!?! Sitä varten on leikkipuistotoiminta kesällä, minne vanhemmat voivat yhdessä mennä sen oman ylivilkkaan lapsen kanssa leikkimään..

Ja varsinkin, jos on yhtään erityisvilkas lapsi, diagnooseilla tai ilman, niin sitä enemmän varahoita rasittaa lasta. Uusi ympäristö, oudot lapset, eri opettajat yms. saavat isomman ja pienemmänkin pään sekaisin. Tätä olen todistanut nyt usean vuoden ajan, kun itse olen vapaaehtoisena töistämme lähtenyt päivystyspäiväkoteihin töihin, kun muut lomailee. Ja sen vielä lisäisin, meillä toiminta on ainakin supistettu kesällä. Vapaata leikkiä ja ulkoilua niin paljon kuin sielu sietää! Kannattaa kokeilla kotonakin..

Vierailija
37/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää sitä, kun ne lapset menee aikanaan kouluun!! Ei niistä pääsekään enää lomaksi eroon:-)

Vierailija
38/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:50"]

Miettikää sitä, kun ne lapset menee aikanaan kouluun!! Ei niistä pääsekään enää lomaksi eroon:-)

[/quote]

Mutta ainahan voi tulla tänne palstalle sitten raivoomaan, että miksi koulua ei ole kesälläkin, kun olis kivempi että opettaja pitelisi lasta aisoissa eikä itse tarvitsisi :)

Vierailija
39/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:05"]

Ja ihan on 8-16.30 asti ;) luulevat siellä että olen töissä.

[/quote]

Ja tämä on sinusta hauskaa, koska - ?

Vierailija
40/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:14"]

Heh, kyllä päiväkodissa tiedetään, ketkä menee töihin ja ketkä ei. Mutta en kerro mistä, alatte vielä toimimaan toisin.

Terv. pk:n täti

[/quote]

Veikkaan, että kyse on meikistä ja hiustenlaitosta? Siis jos normisti on suht laitettu ja joskus ei olekaan kovin huoliteltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi