Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kotona näin kesällä, mutta lapseni on päivähoidossa

Vierailija
31.07.2014 |

Ja ihan on 8-16.30 asti ;) luulevat siellä että olen töissä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:16"]

No mekin pidetään lapsia kotona vain puolet kesästä jolloin vietetään perhelomaa, siis oikein intensiivisesti tehdään vain lapsille kivoja asioita kuten Linnanmäkeä, Muumimaailmaa, Angry Birds puistoa. Ja sitten vietämme lopun aikaa miehen kanssa kahdestaan nauttien aikuisten jutuista, esimerkiksi käymme soutelemassa, päiväleffoissa, pitkillä lounailla. Tämä kuukausi auttaa meitä jaksamaan koko loppuvuoden läpi koska mies kärsii masennuksesta ja kokee pikkulapsiarjen raskaaksi, hoitoapua ei ole ollenkaan ja olemme muuten lasten kanssa koko vuoden 24/7. 

[/quote]

Niinhän kaikki normaalit vanhemmat on lastensa kanssa 24/7  --  mitä sillä itseäsi puolustelet.

[/quote]

Mutta yleensä ihmisillä on jonkunlaista hoitoapua, vaikkapa isovanhemmat jotka ottavat välillä lapsia kylään. Meillä ei ole tuota mahdollisuutta, eli käytämme päivähoitoa samaan tarkoitukseen, vaan kaikki kerrallaan, kuukausi vuodessa, sitten 11kk ollaan lasten kanssa. Ja pk on muuten yksityinen ja toiminta erittäin laadukasta eli maksamme itse tämän huvin. Muta pidä toki mielipiteesi. :)

t. miehen kanssa lomailija

Vierailija
42/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet palveluksen lapselle!

Vierailija
44/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:05"]

[/quote] omapahan on pentus...ei sen oleminen mua juurikaan kiinosta

Vierailija
45/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no saatko mitään järjellistä aikaiseksi päivän aikana?

Vierailija
46/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on pk tälläisillekkin lapsille kun he eivät voi vanhempiaan valita:(

Vierailija
47/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kyllä päiväkodissa tiedetään, ketkä menee töihin ja ketkä ei. Mutta en kerro mistä, alatte vielä toimimaan toisin.

Terv. pk:n täti

Vierailija
48/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut lapsi hoidossa osan kesästä vaikka muu perhe on lomaillut.

Päiväkodissa kyllä tietävät että ollaan lomailtu. Lapsi on vaativa erityislapsi jolle lomat on rankkoja, siksi lyhyempi loma palvelee paremmin niin häntä kuin muunkin perheen lomailua.

Vierailija
49/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut lapsi hoidossa osan kesästä vaikka muu perhe on lomaillut.

Päiväkodissa kyllä tietävät että ollaan lomailtu. Lapsi on vaativa erityislapsi jolle lomat on rankkoja, siksi lyhyempi loma palvelee paremmin niin häntä kuin muunkin perheen lomailua.

Vierailija
50/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

P tässä, yleensä siivoilen, käyn lenkillä, otan aurinkoa, tapaan ystäviäni :) kivoja asioita teen mitä ennvoi tehdä lapseni kanssa ( on hieman jälkeenjäänyt)

Vierailija
51/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mekin pidetään lapsia kotona vain puolet kesästä jolloin vietetään perhelomaa, siis oikein intensiivisesti tehdään vain lapsille kivoja asioita kuten Linnanmäkeä, Muumimaailmaa, Angry Birds puistoa. Ja sitten vietämme lopun aikaa miehen kanssa kahdestaan nauttien aikuisten jutuista, esimerkiksi käymme soutelemassa, päiväleffoissa, pitkillä lounailla. Tämä kuukausi auttaa meitä jaksamaan koko loppuvuoden läpi koska mies kärsii masennuksesta ja kokee pikkulapsiarjen raskaaksi, hoitoapua ei ole ollenkaan ja olemme muuten lasten kanssa koko vuoden 24/7. 

Vierailija
52/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautihan kesästäsi lehmä!

Vierailija
53/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vien lapset hoitoon, mutta vain osaksi kesää ja osa-aikaisesti, esim. 10 - 14. Lapset tykkäävät käydä siellä, ihan kun olisivat kesäleirillä. :) Ja itse saan ladata akkujani, olen yh ja henkisesti raskaassa työssä ja kolmen pikkulapsen kanssahan lomailu ei ole kovinkaan rentouttavaa.

Vierailija
54/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me päiväkodissa tiedämme jos vanhempi lomailee. Päiväkodissa oleminen varsinkin kesällä jolloin lapset hoidetaan varapäiväkodissa käy todella työstä lapsellekin. Lapsi tarvitsee lomaa siinä missä vanhemmatkin. Lapsi tarvitsee rauhallista yhdessäoloa oman vanhemman ja perheen kanssa, ei muumimaailmaa, puuhamaata, huvipuistoa jne. 

Vierailija
55/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me päiväkodissa tiedämme jos vanhempi lomailee. Päiväkodissa oleminen varsinkin kesällä jolloin lapset hoidetaan varapäiväkodissa käy todella työstä lapsellekin. Lapsi tarvitsee lomaa siinä missä vanhemmatkin. Lapsi tarvitsee rauhallista yhdessäoloa oman vanhemman ja perheen kanssa, ei muumimaailmaa, puuhamaata, huvipuistoa jne. 

Vierailija
56/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:05"]

[/quote]

ihan rauhassa. Saat sitten vanhana maata ihan yksin jossain vanhainkodissa tai vuodeosastolla ja lastas ei näy kun se haluaa ja tarvii omaa aikaa :) 

Vierailija
57/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vien lapset hoitoon, mutta vain osaksi kesää ja osa-aikaisesti, esim. 10 - 14. Lapset tykkäävät käydä siellä, ihan kun olisivat kesäleirillä. :) Ja itse saan ladata akkujani, olen yh ja henkisesti raskaassa työssä ja kolmen pikkulapsen kanssahan lomailu ei ole kovinkaan rentouttavaa.

Vierailija
58/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin näin päivystysaikana hoito on tarkoitettu vain työssäkäyvillä vanhemmille. Me keskustelemme vanhempien kanssa jotka tuovat lapset hoitoon kun itse lomailevat ja suosittelemme perehtyöntekijän vierailua. Joku on vanhemmuudessa hukassa jos tuot lapsen hoitoon ja lomailet itse, silloin tarvitset ulkopuolista apua.

Vierailija
59/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hyvä juttu lapselle.

Vierailija
60/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa toisessa ketjussa  pohtii, että veisikö isomman lapsen hoitoon kun on vauvan kanssa kotona.

Useimpien mielestä se on ihan hyvä, koska lapsi tarvitsee laadukasta varhaiskasvatusta ja virikeitä mitä ei muka kotona pysty antaman sekä toisten lasten seuraa. Eli miten tämä nyt sitten eroa edellisestä. Koettakaa nyt päättää  onko se päivähoito nyt hyvästä lapselle vai ei.

Minusta on parempi, etä vanhempi on lomalla ja lapsi hoidossa kuin se, että äiti halua vietää vauvan kanssa laatuaikaa ja lähettää isomman pois jaloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme