Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotivakuutus irtisanottiin :( Luottohäiriömerkintä eikä uutta saa mistään.

Vierailija
31.07.2014 |

Pitkä työttömyys, talovelkaa ja iso perhe. Vakuutus on katkennut aiemminkin kun oltu niin tiukilla. Nyt viimeksi kun se katkesi, olin ihan paniikissa. Suoravelotukset oli päättyneet eikä tyhmät tajuttu ettei olla suoritettu viiteen kuukauteen! No, saimme sovittua asiat, maksoimme rästit ja jatkoimme maksamista samaan tahtiin kuukausittain kuten ennenkin. Papereissa lukee erien lukumäärä 1, maksamattomien maksujen vuoksi ja vakuutus irtisanottu. Saatavanne 12e joka siirretään seuraavaan sopimukseenne. No, nyt kun soittelin perään ja kysyin että miksi se on irtisanottu, niin kohtelu oli töykeää. Teille ei sitä enää myönnetä koska se on ollut niin monesti katkolla. Mutta kun maksut on maksettu! En käsitä, en! Halusimme maksella suoraan joka kuukausi jotta se varmasti tulee hoidetuksi.

Mitä ihmettä tässä tilanteessa voi tehdä!? Juuri sellainen tilanne että vakuutus pitää olla. Lapset tulee koulusta kotiin ja ovat keskenään jonku tunnin ennen kuin pääsemme itse kotiin töistä ja nuorimpia hakemasta hoidosta.

Jos joku tietää auttaa niin kertoaa vinkkejä. Paha mieli. Just kun alko näyttää että kaikki menee oikeeseen suuntaan niin käy näin. :(

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu... Tätä on vaikea selittää kertomatta itsestäni liikaa. Tilanne vain oli niin etten tiennyt suoraveloituksien katkeamisesta. Miehen nimillä tuli ne. Myönnän todella sen etten tyhmä ottanut joka kuukausi itsee niskasta kii ja tarkistanut tileiltä. No sen saimme silloin selvitettyä. Mutta nyt jälkeepäin maksoimmekin kaikki erät kuten sovittiin! Ja sitten tuli ilmoitus että se on irtisanottu. Mies hoidellu omilla nimillään tulevat laskut ja minä en tiennyt nytkään että olisi laskua edes tullut uudelta kaudelta tai muistutusta siitä. Erät on maksettu kuten sovittu ja niitä olen vain kyttäillyt että on menneet tililtä. Ja nyt ei sitten kumpikaan saa vakuutusta. No... Kysyin myös tuota pelkkää palovakuutusta. Ei onnistu minkään vapaa-ehtoisen vakuutuksen saaminen jos on häiriömerkintä. Että te joilla on vaikeaa vakuutusmaksujenne kanssa niin tehkää sille asialle heti jotain älkääkä päästäkö tähän pisteeseen asioitanne. Mua ottaa kupoliin paljon koko juttu! Että olenkin ollut niin perheeni lumoissa että olen uskonut että kaikki on ok ja nauttinut elämästä. Nyt vain pelottaa. Itkettää kaikki. Rahat on edelleen tiukilla mutta yritetään päästä eteenpäin silti vaikka on vaikeaa. Jos joku osaa rukoilla puolestamme niin olisin kiitollinen. Tämä on vain taas yksi lisä vaikeus elämässämme. Pahemminkin voisi olla mutta toivon että tästä ei elämä ainakaan pahemmaksi muutu. Terveisin ap.

Vierailija
2/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voitte varmaan saada jostain mutta pitää varmaan maksaa vuosi etukäteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi huolissani kotivakuutuksen puuttmisesta. Ne eivät automaattisesti korvaa mitään, omavastuut on isoja jne. Monet neuvovat olemaan ottamatta sellaista. Sen sijaan kannattaa säästää säästötilille ja käyttää rahat, jos jotain sattuu. Jos mitään ei satu, voi rahat käyttää johonkin muuhun.

Olen varma, että selviätte ilman vakuutusta. Sen luoma illuusio paremmasta turvasta on pitkälti vain illuusio

Vierailija
4/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska homma, mutta valitettavasti niin totta, on asioita, joita EI sössitä, vakuutukset kuuluu siihen, kuottotietojen ylläpit myös, ne siis voi pitää yllä, kun sopii asioista, vaatii toki itseltäkin puheluita...

Vierailija
5/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ongelma onkin tuo talolaina! Pankki vaatii että pitää olla palovakuutus. No mistä sen saa ku on tuo merkintä? Ifi ei anna ainakaan... ja Nordea tekee ifin vakuutuksia. Oisko muita joilla käyny sama? Tai oisko joku saanut vakuutuksen vaikka merkintä? Kyllä sitä selviää. Mutta tässä tilanteessa ei ole mahdollista saada vuoden vakuutusta kasaan. :(

Vierailija
6/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää talo

Vierailija
7/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on niin helppo sanoa että luottotiedot pitää pitää kunnossa ja vakuutukset kunnossa :( Ei kai niitä kukaan tahallaan hommaa. Ainakaan jos yhtään on järjissään. Mutta kun joskus on vain asiat niin patilla, ja väistämätön edessä, ja se voi näköjään sattua useemminkin samalle perhelle. Ja sitten kun viimein kuvittelet että jee nyt on asiat kunnossa, maksut reilassa niin käy noin. Mies siis tehnyt sopimuksen että makselee kerran kuussa ja vakuutus pysyy voimassa. No, nyt on sitten katkaistu se. Syy että se on maksamatta mutta samalla he laittoivat kirjeen jossa näkyy että kaikki on maksettu ja meillä on jopa saatavaa heiltä se 12e! Että millä hiton perusteilla se irtisanottiin NYT? kun se on maksettu! Aiemmin olen anellut että kun ei voi revetä kaikkeen ja että maksuja on ollut pakko siirrellä. Olen kuulkaa soitellut ja soitellut ja koittanut venyttää rahaa joka suuntaan. Tää on sietämätöntä :( Ja joo, velkajärjestelykään ei ole se meidän juttu.

Vierailija
8/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho... jäi sana pois. Siis eikai niitä kukaan hommaa **skaksi.
No se oiski helppoa jos tän talon joku vain ostas täältä peräjunttilasta :( ja tarjoais kodin 6:lle lapselle ja vanhemmille.

Vierailija
9/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:57"]

Minä en olisi huolissani kotivakuutuksen puuttmisesta. Ne eivät automaattisesti korvaa mitään, omavastuut on isoja jne. Monet neuvovat olemaan ottamatta sellaista. Sen sijaan kannattaa säästää säästötilille ja käyttää rahat, jos jotain sattuu. Jos mitään ei satu, voi rahat käyttää johonkin muuhun.

Olen varma, että selviätte ilman vakuutusta. Sen luoma illuusio paremmasta turvasta on pitkälti vain illuusio

[/quote]

Jos on asuntolainaa, niin pankki vaatii kotivakuutuksen..

Vierailija
10/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä saat sen edelleen kotivakuutuksen, mutta koska sinulla ei ole luottoa, niin maksat aina suoraan koko vakuutuskauden etukäteen ja vakutusturva alkaa vasta kun olet maksanut.

Vierailija
11/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:06"]

No ongelma onkin tuo talolaina! Pankki vaatii että pitää olla palovakuutus. No mistä sen saa ku on tuo merkintä? Ifi ei anna ainakaan... ja Nordea tekee ifin vakuutuksia. Oisko muita joilla käyny sama? Tai oisko joku saanut vakuutuksen vaikka merkintä? Kyllä sitä selviää. Mutta tässä tilanteessa ei ole mahdollista saada vuoden vakuutusta kasaan. :(

[/quote]Rakennuksen palovakuutus ei maksa kuin vajaa parisataa vuodessa uuteenkaan taloon, se teidän pitää nyt vain maksaa aina etukäteen vuodeksi kerrallaan. Ja mistä se pankki tietäsi että vakuutu on irtisanottu? Talon palaessa ehkä sitten syytetään velallisen epärehellisyydestä tms.

Vierailija
12/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:16"]

[/quote]

Jos on asuntolainaa, niin pankki vaatii kotivakuutuksen..

[/quote]

Ihan samahan se on, jos joku pikkujuttu hajoaa, ei siihen vakuutusta tarvita, mutta jos tuleekin vaikka tulipalo tarvitaan vakuutus. Kannattaa laatia nimenomaan sellainen vakuutusopimus, että omavastuu on korkea ja varaudutaan vaan siihen pahimpaan, silloin se on halvempikin.

Vierailija
13/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos koko talo ja kaikki omaisuus sen mukana sattuu palamaan niin millään säästörahoilla ei kovin pitkälle pötkitä.

Vierailija
14/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehä mä aloitan huomenna uuden soittelukierrosen tuolla asenteella että josko saisin edes sen palovakuutuksen merkinnästä huolimatta.

Pankkiin menee tieto vakuutuksen katkeamisesta vakuutusyhtiöltä. :( Pitäkää peukkuja että saan sen vakuutuksen noin. Nyt kyllä tuntuu niin pahalta. Se on meinaan niin että pankilla on oikeus irtisanoa pantti ja vaatia myymään talo. Tää talo, jossa asuttu jo yli 20v.

Vierailija
15/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita pop-vakuutus, fennia, Pohjantähti, op-pohjola! Kyllä varmasti jostain saat, mutta voi olla että joudutte maksamaan sen etukäteen koko vuodeksi. Karsi kotivakuutus mahd pieneksi..mutta pidä paloturvat yms... onko teidän molempien luottotiedot menneet?

Vierailija
16/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten et ole huomannut että suoraveloitus on katkennut? Kyllähän vakuutusyhtiö lähettää KAKSIKIN paperista muistutuslaskua kotiin. Joten älä selitä. Olet asiat ihan omaa huolimattomuuttasi sössinyt. Aivan turha syyttää vakuutusyhtiötä.

Vierailija
17/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis oletko ihan oikeasti noin vitun tyhmä vai pelleiletkö?

Vierailija
18/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:35"]

Miten et ole huomannut että suoraveloitus on katkennut? Kyllähän vakuutusyhtiö lähettää KAKSIKIN paperista muistutuslaskua kotiin. Joten älä selitä. Olet asiat ihan omaa huolimattomuuttasi sössinyt. Aivan turha syyttää vakuutusyhtiötä.

[/quote]

Vierailija
19/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitapiolasta olen saanut kotivak ilman luottiksia. Joku etukäteismaksu piti aikanaan suorittaa.

Vierailija
20/55 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ongelmia saada kotivakuutus vaikeavammaiselle henkilölle, jonka edunvalvojana (= raha-asioiden hoitajana) toimin. Vakuutusyhtiön tiedoissa näkyi, että hänellä on merkintä luottotietorekisterissä ja se meinasi aluksi estää kotivakuutuksen saamisen. Sain kuitenkin loppujen lopuksi vuoden määräaikaisen vakuutuksen IF:stä siten, että maksoin koko vakuutuksen etukäteen. Vuoden jälkeen onnistuin jostain syystä saamaan samalle henkilölle jatkuvan kotivakuutuksen ilman mitään erikoisehtoja.

Niin ja tällä henkilöllä ei ole koskaan ollut mitään viivästyksiä maksujen kanssa. Kun selvittelin asiaa, niin ainoa tämän henkilön luottotietorekisterissä oleva tieto oli merkintä siitä, että ko. henkilöllä on edunvalvoja. Vakuutusyhtiön käyttämä tietokanta oli kuitenkin niin ylimalkainen, että se vain näytti rekisterissä olevan merkinnän, mutta ei tarkemmin sen laatua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän