Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esittämällä vaikeasti tavoiteltavaa vetää puoleensa vain pelimiehiä?

Vierailija
31.07.2014 |

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen miksi olen etäinen on syy: kohdallani avoimuus ja suoruus on AINA johtanut dumppaamiseen. Kai minua on sitten pidetty takertuvana, vaikkrn mistään hääkelloista jorisekaan.

Jääkuningattarena saan edes joskus seuraa.

Vierailija
82/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:36"]Miten? Sinnikkyydellä, ymmärtäväisyydellä, kärsivällisyydellä. Ennen muuta hyvällä itsetunnolla, niin että ymmärtää, ettei se näennäinen torjuvuus oikeasti tarkoita sitä ettei kiinnostaisi, vaan etten vaan voi sille mitään. Se on jonkinlainen suojamekanismi ja automaattinen. [/quote]

Ajattele asiaa miehen kannalta. Miksi sosiaalisesti taitava ja aktiivinen mies tekisi noin? Saisiko hän ujosta itselleen sopivan naisen? Sellaisen, joka ei alkaisi valittaa miehen sosialiseeraamisesta laajan kaveripiirin kanssa milloin missäkin. Kyllä minä suuntaisin tuollaisena miehenä huomion ennemmin sosiaalisesti avoimiin naisiin, jotka todennäköisemmin olisivat samalla aaltopituudella minun kanssani siinä, minkä verran aikaa ja resursseja sosiaaliseen kanssakäymiseen uhrataan eikä alkaisi mankua koti-iltoja ja mökkilomia kahdestaan.

Ujona miehenä olen aina valinnut yritysteni kohteeksi samanoloisia naisia ja sellaisen saanutkin, ja yhteiselo toimii siltä osin hyvin. Mutta ujo mies ei osaa tai uskalla alkaa mihinkään kuorenmurtamisprojektiin, vaan luovuttaa. Ujot miehet pariutuvat yleensä lapsentekoiän kynnyksellä, kun useimmat ujot naiset alkavat höllentää suojamuurejaan tajutessaan, että jäävät muuten lapsettomiksi.

[/quote]

Minä olen vapaaehtoisesti lapseton ja introverttinä en kadehtisi lainkaan miehen sosiaalista elämää. Hän saisi hyvinkin vapaasti tavata kavereita ja aina välillä tulisin mukaan (jos halutaan). En todellakaan ole mankuvaa tyyppiä, kaukana siitä. :) 

Ainut asia on se, että olen kyllästynyt niihin pelimiehiin ja oikeasti kaipaan läheisyyttä. 

t. forever alone

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 03:01"]

Nykyään tuntuu siltä että jos menisin itse juttelemaan niin olisin heti kamala tyrkky ja kunnon lortto.

Mitä mieltä olette?

[/quote]

Sitä mieltä, että jos naiset käyttävät itsestään tuollaista nimitystä pelkästään juteltuaan miehelle, niin on ihan turha toivoakaan mitään oikeaa tasa-arvoa. Minne vuosituhannelle sinä olet jumittunut? Naisten erityisesti pitää lakata toistamasta vanhentuneita käsityksiä ja toimintatapoja.

Ettekö te ymmärrä, että pelkkä puhekin muokkaa todellisuutta? Jos olette jatkuvasi keskustelemassa aiheesta "onko nainen huono, jos...?", te pidätte pinnalla ajatusta, että nainen tosiaan voi olla huono siitä tai tästä (mitättömästä) syystä. Toisekseen tuollaiset kysymykset antavat ymmärtää, että haluatte muiden ihmisten määrittelevän arvonne.

Onneksi omassa ystäväpiirissäni ei ole tuollaisia ihmisiä.

Vierailija
84/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika insinöörimäistä antaa ujolle ihmiselle neuvo, että menet vaan  iloisesti moikkailemaan ja jutustelemaan rennosti baaritiskille vieraille miehile:-), sillä jos ihminen siihen kykenee, hän ei ole ujo. Kyllähän tuo ongelman ratkaisee, mutta jos työkaluja ei ole, prosessia on turha opettaa...

Ylipäätään mielestäni tässä on yhdenlainen kulttuurillinen, kummallinen kaksoissidos, jonka olemme onnistuneet solmimaan. Samalla kun lähes ylpeillen toit0tamme suomalaisten olevan jäykähköjä, asiapitoisia, turhia sanoja vältteleviä ja muuta vastaavaa, jonka mielellämme liitämme rehellisyyteen ja aitouteen, parisuhdeasioissa odotammekin jotain muuta. Helppoja, rupattelevia ja rennosti naurahtelevia luonnollisen itsevarmoja tyyppejä, jotka ottavat kontaktia sinne tänne ja siitä sitten tekevät oikeita valintoja. Höystettynä tietysti alitajuisella käsityksellä siitä, miten tätä kaikkea on mies, ja miten nainen. Missä menevät ne rajat siis, joissa tätä toteutetaan oikein.

Oli muuten erinomaisen hyvä tuo ujon miehen huomio siitä, että kenties onkin onni, ettei joutunut nuorella iällä aktiivisten kusipäänaisten vedetettäväksi. Sitäkin näkee aika usein, eikä näiden naisten kusipäisyys todellakaan kalpene pelimiesten elkeiden edessä.

Vierailija
85/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:32"]kanssa panemaan. 

Mutta tunnen taas monia fiksuja naisia, joiden ainoa ongelma tuntuu olevan se, että eivät halua tai pysty tuollaiseen seksiin ilman tunteita

[/quote]

Oletko sitä mieltä, että heidän pitäisi pystyä? Minusta on väärin, jos ihmisen pitää muuttaa itsessään se asia, jota pitävät tärkeimpänä. Nykyään ilmeisesti oletetaan, että seksiä on haluttava heti tai on kelvoton ihminen.

Mistä tärkeästä asiasta se toinen osapuoli suostuu luopumaan, jos toisen on luovuttava siitä, että ensin tutustutaan ja sitten vasta sänkyyn?

Vierailija
86/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:34"]

Parisuhdepelaaja. Jos kemiat kohtaavat, niin itse en koe mitään väärää päätyä petiin nopeastikkin.

[/quote]

Älä viitsi. Ei se ole mitään pelaamista, jos haluaa tutustua ihmiseen ensin.

Vierailija
87/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:47"]On kyllä aika insinöörimäistä antaa ujolle ihmiselle neuvo, että menet vaan  iloisesti moikkailemaan ja jutustelemaan rennosti baaritiskille vieraille miehile:-), sillä jos ihminen siihen kykenee, hän ei ole ujo. Kyllähän tuo ongelman ratkaisee, mutta jos työkaluja ei ole, prosessia on turha opettaa...[/quote]

Tuossa ollaan jo sairaalloisen estoisuuden tasolla. Silloin tuskin mikään nettineuvo tai omatoimitemppu auttaa ja on parempi kääntyä kallonkutistusalan ammattilaisten puoleen. Minä tarkoitin kuitenkin sellaista arkiujoutta. Sanotaan nyt ujointa viidesosaa, joille iskeminen on erittäin vaikeaa ja vastenmielistä, mutta halu pariutua kuitenkin voittaa sen ennen pitkää.

Ja joo, insinööriratkaisuna se tosiaan toimiikin. Olen itse nähnyt, miten siten on pariutunut lukematon joukko ujoja insinörttejä. Kyllä ne työkalut vaan jostain löytyvät, kun yksinäisyys tarpeeksi ahdistaa ja muita vaihtoehtoja ei ole kuin tehdä niitä aloitteita. Enkä tarkoittanut mitään mestaripelimiehen myyntipuhetta, vaan hyvinkin ujoa ja kömpelöä punastelua kummankin osapuolen ollessa liian monen promillen kännissä. Kyllä sekin toimii, kun molempien osapuolten halut, tavoitteet ja olosuhteet sattuvat kohdalleen.

T: 42

Vierailija
88/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 07:37"]

Jos itse feikkaa, vetää puoleensa muita feikkaajia. Tämä pätee kyllä kummassakin suunnassa, feikkaa sitten avoimuutta tai vetäytyvyyttä. Toisaalta jos oikeasti on idiootti, niin vetää kyllä puoleensa toisia idiootteja, vaikka ei feikkaisikaan.

[/quote]

No mä en ainakaan feikkaa sitä, etten uskalla tehdä aloitetta. En uskalla, ja that's it.

Vierailija
89/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:32"]Mutta tunnen taas monia fiksuja naisia, joiden ainoa ongelma tuntuu olevan se, että eivät halua tai pysty tuollaiseen seksiin ilman tunteita[/quote]

Oletko sitä mieltä, että heidän pitäisi pystyä? Minusta on väärin, jos ihmisen pitää muuttaa itsessään se asia, jota pitävät tärkeimpänä. Nykyään ilmeisesti oletetaan, että seksiä on haluttava heti tai on kelvoton ihminen.[/quote]

Kertoo paljon ihmisestä, jos pitää tärkeimpänä puolena itsestään sitä, ettei hyppää ekoilla treffeillä sänkyyn. Seksiä ei tarvitse haluta heti, mutta jos haluaa ja silti ei harrasta mahdollisuuden salliessa, niin silloin on kyllä ihmissuhdepeluri. Joita en arvosta lainkaan. Oli sitten pelkästään pillun perässä juokseva mies (joka siis feikkaa suurta rakkautta päästäkseen panolle, se on ok jos sanoo suoraan ettei tästä suurta rakkaustarinaa tule, mutta kiihkeää seksiä voisi tullakkin) tai sen päällä istuva nainen.

Vierailija
90/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:34"]Parisuhdepelaaja. Jos kemiat kohtaavat, niin itse en koe mitään väärää päätyä petiin nopeastikkin.

[/quote]

Älä viitsi. Ei se ole mitään pelaamista, jos haluaa tutustua ihmiseen ensin.[/quote]

Mielestäni on, jos tilanne on "mä haluun, sä haluut, mitään ei tapahdu". Edelleenkään, se ei tarkoita että hypätään sänkyyn ekan tapaamisen jälkeen 1½ promillessa. Tai sitä seuranneiden ekojen treffien jälkeen. Mutta kolmansien treffien jälkeen olisi melko vahva "antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa"-fiilis.

Vierailija
91/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 12:34"]

Kertoo paljon ihmisestä, jos pitää tärkeimpänä puolena itsestään sitä, ettei hyppää ekoilla treffeillä sänkyyn. Seksiä ei tarvitse haluta heti, mutta jos haluaa ja silti ei harrasta mahdollisuuden salliessa, niin silloin on kyllä ihmissuhdepeluri. Joita en arvosta lainkaan. Oli sitten pelkästään pillun perässä juokseva mies (joka siis feikkaa suurta rakkautta päästäkseen panolle, se on ok jos sanoo suoraan ettei tästä suurta rakkaustarinaa tule, mutta kiihkeää seksiä voisi tullakkin) tai sen päällä istuva nainen.

[/quote]

Huhhuh mitä settiä. Nainen ei ole mikään objekti, jonka tehtävänä on antaa tai pantata seksiä. On vain eri ihmisiä, jotka kykenevät seksiin uuden ihmisen kanssa vasta eri ajanjaksojen jälkeen.

Minä normaalina, seksuaalisena naisena mielelläni haluaisin harrastaa seksiä vaikka heti ensimmäisillä treffeillä hyvännäköisen miehen kanssa, mutta "oikeasti" en siltikään koskaan harrasta kun vasta viikkojen/kuukausien jälkeen.

Tietty tuntemus ja perusturvallisuus on mulle tärkeä kriteeri seksikumppanien valinnassa - jos joku idiootti pitää sitä pelaamisena niin heipähei, löydät varmasti muita joilla erilainen asenne seksin suhteen. 

Vierailija
92/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 12:26"]No mä en ainakaan feikkaa sitä, etten uskalla tehdä aloitetta. En uskalla, ja that's it.

[/quote]

Tiedän tunteen. Aiheuttaa vitutusta. Kun tarpeeksi vitutti, niin se oli suurempi kuin se pelko, joka oli kyllä saanut kosmiset mittasuhteet. Oma pää on pahin vastustaja parisuhdemarkkinoilla. :/

ex-Pertti

Vierailija
93/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 12:26"]No mä en ainakaan feikkaa sitä, etten uskalla tehdä aloitetta. En uskalla, ja that's it.[/quote]

Sitten voit hakeutua paikkoihin, jossa ne "kunnon miehet" tekevät aloitteita ja hyväksyä sen, että ne ovat  kömpelömpiä ja epävarmempia kuin pelimiesten aloitteet. Ja kun saat aloitteen, tartut siihen ennen kuin mies lannistuu. Ja hyväksyt sen, että mies on ujo, tylsä ja ehkä hieman erikoinen ja tulee olemaan. Ja sen, että ennen ensimmäistäkään lähentelyä ei voi saada varmuutta, että suhde muotoutuu elämän kestäväksi. Kaikkea ei voi saada ihmissuhteissakaan.

Sanoisin, että keski-ikää lähestyttäessä ongelmapariutujien ongelmana harvoin on ujous tai mikään ulkoinen ominaisuus sinänsä, vaan useammin se, että he eivät vain pysty kiinnostumaan siitä, mitä tosielämässä on tarjolla. Yleensä ihmiset ja pariutumiset ovat arkisen tylsiä ja jos joku asia vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se on valetta.

Vierailija
94/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 12:44"]Huhhuh mitä settiä. Nainen ei ole mikään objekti, jonka tehtävänä on antaa tai pantata seksiä. On vain eri ihmisiä, jotka kykenevät seksiin uuden ihmisen kanssa vasta eri ajanjaksojen jälkeen.

Kyllä parisuhdetta muodostettaessa yleensä halutaan molemmin puolin myös "objektia, jonka kanssa voi harrastaa seksiä". Ja jos se alkaa näyttää liian vaikealta, suhde ei pääse alkuun. Ei siinäkään auta, kun hakea omalle tahdilleen ja piiirtyshaluilleen sopiva kumppani.

Tietty tuntemus ja perusturvallisuus on mulle tärkeä kriteeri seksikumppanien valinnassa - jos joku idiootti pitää sitä pelaamisena niin heipähei, löydät varmasti muita joilla erilainen asenne seksin suhteen.

Juuri niin. Mutta jos poikkeaa liikaa "tavallisesta", sitten on vain hyväksyttävä se, että pariutuminen vaikeutuu. Esimerkiksi juuri niin, että "kunnon miehet" luovuttavat ja pelimiehet ottavat haasteena.

Vierailija
95/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 12:34"]Kertoo paljon ihmisestä, jos pitää tärkeimpänä puolena itsestään sitä, ettei hyppää ekoilla treffeillä sänkyyn. Seksiä ei tarvitse haluta heti, mutta jos haluaa ja silti ei harrasta mahdollisuuden salliessa, niin silloin on kyllä ihmissuhdepeluri. Joita en arvosta lainkaan. Oli sitten pelkästään pillun perässä juokseva mies (joka siis feikkaa suurta rakkautta päästäkseen panolle, se on ok jos sanoo suoraan ettei tästä suurta rakkaustarinaa tule, mutta kiihkeää seksiä voisi tullakkin) tai sen päällä istuva nainen.[/quote]

Huhhuh mitä settiä. Nainen ei ole mikään objekti, jonka tehtävänä on antaa tai pantata seksiä. On vain eri ihmisiä, jotka kykenevät seksiin uuden ihmisen kanssa vasta eri ajanjaksojen jälkeen.

Minä normaalina, seksuaalisena naisena mielelläni haluaisin harrastaa seksiä vaikka heti ensimmäisillä treffeillä hyvännäköisen miehen kanssa, mutta "oikeasti" en siltikään koskaan harrasta kun vasta viikkojen/kuukausien jälkeen.

Tietty tuntemus ja perusturvallisuus on mulle tärkeä kriteeri seksikumppanien valinnassa - jos joku idiootti pitää sitä pelaamisena niin heipähei, löydät varmasti muita joilla erilainen asenne seksin suhteen.[/quote]

Jätit hieman lainaamatta: "Minusta on väärin, jos ihmisen pitää muuttaa itsessään se asia, jota pitävät tärkeimpänä. Nykyään ilmeisesti oletetaan, että seksiä on haluttava heti tai on kelvoton ihminen."

Haluaisit harrastaa, mutta et harrasta. Tuota en ymmärrä. Tai toisaalta ymmärrän. Ihmiset ajattelevat asioista eri tavalla ja seksikin on vain asia.

Vierailija
96/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 12:53"]

Juuri niin. Mutta jos poikkeaa liikaa "tavallisesta", sitten on vain hyväksyttävä se, että pariutuminen vaikeutuu. Esimerkiksi juuri niin, että "kunnon miehet" luovuttavat ja pelimiehet ottavat haasteena.

[/quote]

Ne "kunnon miehet" näyttävät sitten elävän jossain harhoissa, joissa parin viikon tapailun tai kolmien treffien jälkeen kaikki naiset ovat halukkaita hyppäämään sänkyyn? :D 

Vierailija
97/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 12:54"]

Jätit hieman lainaamatta: "Minusta on väärin, jos ihmisen pitää muuttaa itsessään se asia, jota pitävät tärkeimpänä. Nykyään ilmeisesti oletetaan, että seksiä on haluttava heti tai on kelvoton ihminen."

Haluaisit harrastaa, mutta et harrasta. Tuota en ymmärrä. Tai toisaalta ymmärrän. Ihmiset ajattelevat asioista eri tavalla ja seksikin on vain asia.

[/quote]

Joo en mä sitä tosiaan tärkeimpänä itsessäni pidä. Joku muu toki voi.

Ei siinä musta mitään ihmeellistä ole - emotionaalinen yhteys/perusluottamus/jne. on aivan eri asia kuin se, kuinka pantavana pidän jotakin miestä. Musta tää on niiden naispuolisten kanssa mistä asiasta olen jutellut ollut aika yleinen tapa ajatella; miehet voi olla kuumia mutta niiden kanssa ei halua tehdä mitään ellei ole omia tunteita mukana itsellä hommassa. Ja nehän astuu mukaan kuvioihin vasta oikean tuntemisen jälkeen.

Vierailija
98/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 12:53"]

[/quote]

Ne "kunnon miehet" näyttävät sitten elävän jossain harhoissa, joissa parin viikon tapailun tai kolmien treffien jälkeen kaikki naiset ovat halukkaita hyppäämään sänkyyn? :D 

[/quote]

Älä sekoita toisen kirjoittajan "kunnon mies" yleistystä ja minun henkilökohtaista mielipidettäni pelureista ja ihmisistä jotka päätyvät nopeastikkin sänkyyn.

"Kunnon mies" kyllä jaksaa odottaa ja piirittää, kunhan ei leikitä vaikeasti saatavaa. Kyllä "tavis" jaksaa odottaa viikkoja tai kuukausia seksiä. Jo ihan sen takia, kun kyseessä on se toinen kerta elämäss kun tuntuu siltä että voi seksiin saakka päätyä.

ex-Pertti

Vierailija
99/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:02"]Ei siinä musta mitään ihmeellistä ole - emotionaalinen yhteys/perusluottamus/jne. on aivan eri asia kuin se, kuinka pantavana pidän jotakin miestä. Musta tää on niiden naispuolisten kanssa mistä asiasta olen jutellut ollut aika yleinen tapa ajatella; miehet voi olla kuumia mutta niiden kanssa ei halua tehdä mitään ellei ole omia tunteita mukana itsellä hommassa. Ja nehän astuu mukaan kuvioihin vasta oikean tuntemisen jälkeen.

[/quote]

Eli tilanne ei ole "mä haluun, sä haluut". Et ole siis minun kirjoissani peluri. Tosin saatat olla "antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa.." jos signaalit kuitenkin viittaisi tuohon että haluat ;)

ex-Pertti

Vierailija
100/113 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:06"]

En allekirjoittisi väitettä. Mulla on tuttava, joka on hyvin avoin, iloinen, hektinen, sosiaalinen jne kaikkea niin kyllä sellanen näkyy saavan ukkomiehet, pelimiehet, aremmatkin miehet ja sanotaan ihan kenet vaan miehen jos mies on vain jotenkin sillä mielellä. Tuttavani ei ole kaunis tai mitenkään viehättävä, mutta aivan uskomatonta miten hän saa kenet vaan matkaansa. Kun olen hänen kanssaan liikkunut niin ei mua kukaan lähesty tai mitään vaan tätä mun tuttavaa. Olen yrittänyt nähdä onko otsassa jokin leima vai mikä ihmeen signaali kertoo kaikille miehille, että hänen kanssaan on hauskaa. 

[/quote]

Minusta sinä et kommentoinut tuota väitettä ollenkaan nyt. Väite kun oli että vaikeasti tavoiteltava vetää puoleensa vain pelimiehiä. Sinä vaan totesit, että hyvin avoin ja sosiaalinen, hauskanoloinen ihminen vetää puoleensa ihan kaikenlaisia. Se on minustakin ihan fakta, niiden seuraan miehet mieluiten hakeutuu. Mutta ei se sulje pois sitä, että jos sattuu olemaan 'jääkuningatar' niin lähes ainoat jotka silloin lähestyy, ovat niitä pelimiehiä.

[/quote]

Syvemmin:

Minä olen kylmä, tyylikäs ok näköinen ja osaan sanoa ei enkä anna signaaleja. Moni ystäväni on ok näköisiä ja kylmiä aivätkä anna signaaleja ja osaavat sanoa ei. Mutta tämä yksi on kaikkea muuta ja vie kaikkien miesten huomion. Emme ole kateellisia vaan asia on hyvin mielenkiintoinen, vaikka hän todellakin näyttää hyvin vaatimattomalta, eikä ehosta itseään vaan on iloinen ja räiskyvä. Väitän siis, että jos miehet lähestyy niin täytyyhän siinä olla jokin signaali minkä nainen antaa ja useinhan se lähestyjä on rohkea, mutta ei välttämättä pelimies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme