Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttänyt nainen järkyttyi kohtelustaan

Vierailija
31.07.2014 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014073018529286_uu.shtml

Siis onko tämä nainen tosissaan? :D Voi hyvää päivää.

"On käynyt mielessä, että haluanko toista lasta tämän jälkeen."

Kommentit (283)

Vierailija
41/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luitteko ollenkaan, että ko. äidille oli viety lisää ruokaa kun asia oli huomattu?

Vierailija
42/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:44"]

Olen synnyttänyt -08 ja -10 EKKS:ssa, ja ei siellä kyllä ruokapulaa ollut... aamuisin oli "seisova pöytä", eli kärri käytävässä, jossa oli puuroa, maitoa, mehua, kahvia, teetä, jugurttia ja leipää sekä leivänpäällisiä. Osastolla oli jääkaappi, josta sai hakea leipää, jugurttia jne. kun halusi. Lämmin ruoka oli riittävä myöskin, ja sitäkin sai hakea itse ja santsata jos halusi.

[/quote]

Pointti on tuossa "sai hakea". Jotkut ovat leikkauksen jälkeen siinä kunnossa, ettei kävely, saati tarjottimen kantaminen onnistu, jos vauvaakin pitää mukana kärrätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinnassakin on välipalakeittiö käytössä 24/7, josta voi itse tai mies hakea syötävää, ei siellä kyllä nälkään kuole. Ja niin valtavia annoksia tuli lämmintä ruokaa, että ei jaksanut syödä. Mutta samaa mieltä, että suu auki siellä sairaalassa, eikä narista iltapäivälehteen jälkikäteen.
Hmm, oliskohan minunkin pitänyt soittaa Iltis paikalle pari vuotta sitten, kun en lapsivuodeosastolla saanutkaan erikoisruokavaliooni sopivaa ateriaa vaan allergiaa aiheuttavaa ruokaa... Tyydyin vaan sanomaan asiasta hoitajalle, joka järjesti asian välittömästi kuntoon.

Vierailija
44/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:49"]luitteko ollenkaan, että ko. äidille oli viety lisää ruokaa kun asia oli huomattu?

[/quote]

Miksi se sitten tekee noin kamalan tärkeän uutisen sitten asiasta ? Käsittämätöntä

Vierailija
45/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:44"]

Olen synnyttänyt -08 ja -10 EKKS:ssa, ja ei siellä kyllä ruokapulaa ollut... aamuisin oli "seisova pöytä", eli kärri käytävässä, jossa oli puuroa, maitoa, mehua, kahvia, teetä, jugurttia ja leipää sekä leivänpäällisiä. Osastolla oli jääkaappi, josta sai hakea leipää, jugurttia jne. kun halusi. Lämmin ruoka oli riittävä myöskin, ja sitäkin sai hakea itse ja santsata jos halusi.

[/quote]

Pointti on tuossa "sai hakea". Jotkut ovat leikkauksen jälkeen siinä kunnossa, ettei kävely, saati tarjottimen kantaminen onnistu, jos vauvaakin pitää mukana kärrätä.

[/quote]

No, kyllä ko. paikassa rampattiin ihan urakalla katsomassa, että onko kaikki ok. Hoitajat vahtivat, että kaikki saivat ruokaa, ja toivat jos ei itse jaksanut hakea. Lisäksi useimmat potilaat osaavat puhua, ja kysyä huonetoveriltaa esimerkiksi apua, jos itse ei voi kävellä. Itse ainakin kaadoin sektiopotilaille teetä pannusta, kun eivät saaneet kuulemma nostaa mitään.

Minä ainakin olin ihan normaalissa kunnossa synnytyksen jälkeen, ja niin moni muukin, joten kurjasti on oltava asiat, jos ei saa hoitajaa tuomaan ruokia eikä ketään kanssasynnyttäjääkään. Mutta ehkä sitä sitten löytyy niin onnettomia ihmisiä, jotka eivät millään ilveellä saa asioitaan hoidetuksi.

Vierailija
46/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:33"]

Törkee kommentti viestintäpäällikkö Michael Rossingilta " Ei voi tarjoilla jättikatkaravunpyrstöjä chilikastikkeessa kaikille."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014073018530234_uu.shtml

Tuskin kukaan olettaa sairaalaruoan olevan jättikatkaravun pyrstöjä, saisi edes normaalin aamiaisen ja muuta ruoat. Glamour haetaan muualta kuin sairaalasta.

Surullista että heillä on tuollainen viestintäpäällikkö, olisiko alanvaihto paikallaan????

[/quote]

Lie sarkasmia, tuskin mahtuu noi ruuat budjettiraameihin....

Vierailija
47/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Iltalehti edes julkaisee näitä lukijoiden nyyh sairaalassa armeijassa jne on pahaa ruokaa yhyy?? Miksi täytyy mennä iltapäivälehteen valittamaan, olisi valittanut sairaalalle! Ärsyttäviä tollaset kermaperseihmiset, jotka olettaa että sairaalassa kohdellaan juuri häntä kuin kuninkaallista ja aamupala on vähintään hotellitasoa.

Vierailija
48/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:49"]luitteko ollenkaan, että ko. äidille oli viety lisää ruokaa kun asia oli huomattu?

[/quote]

Miksi se sitten tekee noin kamalan tärkeän uutisen sitten asiasta ? Käsittämätöntä

[/quote]

valittamisen ilosta

Vierailija
49/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äiti olis tarvinnut kunnon keskustelun synnytyksen kulusta ja miksi tehtiin mitä tehtiin? On varmaan niin perin järkyttynyt hätäsektiosta, ettei osaa ajtella järkevästi?

Vierailija
50/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee annos synnyttäneelle äidille! Meillä oli Jorvissa pikku keittiö mistä sai hakea leipää, juustoa, makkaraa, kurkkua, tomaattia, mehukeittoja, muroa, viiliä, jugurttia, maitoa, mehuja, puuroa.. Just niin paljon kun jaksoi syödä! Ja jos tuli yöllä nälkä niin vapaasti sai ottaa vaikka voileivän.

Mulla käynnistettiin synnytys aamulla klo 9, olin syönyt edellesinä päivänä päivällisen, seuraavan kerran sain iltapalaa klo 19. Ja oli muutes nälkä! Aamupala oli samanlainen katettu keittiöön.

Vierailija
51/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama meininki OYS:ssa. Jos on huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen, saa olla nälässä ja kipeänä. Ei tuoda sänkyyn ruokaa ja kipulääkettä, siis ihan normaaleja Buranaa ja Panadolia, saa rukoilla. Perhehuoneita on liian vähän eikä mieskään ole silloin auttamassa.

Vierailija
52/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yleensä pieniruokainen ja normaalin sairaala-aamun olisin ihan hyvin pärjännyt tuolla aamiaisella.

Mutta kermaperse-äitinä halusin imettää joten siksi mulle oli tärkeä saada riittävästi ruokaa ja juotavaa, varsinkin kun sektion jälkeen ei heti saanut lähteä kanttiiniin tai edes osaston kaapeille. Onneksi se toteutui ja oli kaikkineen positiivinen kokemus.

Silti mun mielestä toi aamiainen juuri synnyttäneelle on onneton.

Vierailija
53/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin ton artikkelin ja tunnistin heti ihmistyypin: ammattivalittaja! Toi nainen on hirveen vaikea luonne ja valittaminen tulee vaan lisääntymään iän myötä. Hän tulee jossain vaiheessa oikein etsimällä etsimään virheitä, joista saa valittaa. Hän tulee olemaan asiakaspalvelijoiden painajainen. Mummona hänestä tulee aivan kamala. Aivan kunnon vihaaja!

Vierailija
54/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin petyin, kun minulle tuotiin synnytyksen jälkeen vain leipäpala ja jogurtti, kun oli ihan hillitön nälkä (en pystynyt kävelemään vielä itse). Mutten ottanut yhteyttä iltapäivälehdistöön, vaan minulla oli paljon evästä mukana. Ruokahaluni on ylipäänsä niin hyvä, että pidän aina jotain pientä syötävää mukana varmuuden vuoksi. :D

Vierailija
55/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:04"]No ei se sairaala mikään hotelli ole. Omat eväät mukaan tai puoliso käy ostamassa jotain ruokaa. Kauheeta urputusta. On taas totuttu liikaa hyvään. Olisi kiitollinen että sai edes rasvaa leipänsä päälle.

[/quote] muistutan et sairaala veloittaa "ruoasta" rahaa , ei se ilmaista ole ! Mä sain lahden sairaalasta hyvää ruokaa.

Vierailija
56/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi että olin tyhmä kun Tyksissä menin kysymään miksei minulle ollut laitettu mitään kasviksia lautaselle sen sijaan että olisin netissä ihmetellyt... mutta toisaalta selvisi hetiettä joku oli sählännyt, kun sanoin etten voi syödä raakaa porkkanaa eikä omenaa niin tämä oli ruksannut etten saisi mitään salaatteja/kasviksia syödä :)

Itseäni kyllä hirvitti se ruokamäärä aina ja harmitti kun aamuisin toivat puuroa jne kun jqksoi syödä ehkä puolikkaan leivän...

Vierailija
57/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt millään muista, että söinkö synnärillä yleensäkään mitään. Ruoka ei tainnut olla mulla ollenkaan mielessä. Kai siellä jotakin ruokaa oli tarjolla. Ihmettelen tuollaista valittamista, että ihan lehteen asti päätyy. Voishan siellä paikan päälläkin sanoa, että saiskos lisää ruokaa ja muuta sellaista.

Vierailija
58/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen tästä jutusta, että suurin pettymys on ollut, kun ei ole saanut haluamaansa kipulääkettä. Kyllä se ikävä vaan niin on, että näitä narkkeja ja yms. addikteja on aika paljonkin synnyttämässä.

Vierailija
59/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se lääkäri kyllä väärässäkään varsinaisesti ollut.

Jouduin kuopuksen synnyttämään sattumusten vuoksi yksin, ilman miestäni. Ei siis ehtinyt paikalle.
Ja kyllä vain sillä omalla mielentilalla oli paljon merkitystä kokemaani kipuun.

Keskittyneenä ja tietoisesti rauhoittumaan pyrkiessä supistuskipu oli siedettävämpi kuin niinä hetkinä kun mietin vain että missä se mies viipyy ja mietin sitä kuinka sattuu. Menin ikäänkuin supistukseen ja huoleen mukaan. Onneksi kätilö sanoi napakasti aina siinä kohtaa että rauhoitu, hengitä, keskity. Sain ajatukseni hallintaan ja toden totta, kipu oli paljon "pienempi".

Pitkässä synnytyksessä varsinkin tulee hetkiä kun ei tuolla mielenhallinnalla pärjää, mutta ei se lääkäri tosiaan väärässä ole siinä kun sanoo että sattuu kun pelkää kovasti. Se kuinka pelon herraksi kukakin pääsee, pitää jokaisen itse löytää, eikä se välttämättä helppoa ole.

Vierailija
60/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:48"]

Mitähän sille arvon läskiperseelle olis pitäny tarjottimella kantaa? Paahtoleipää ja hilloa? Makkaroita ja pekonia? Olis hiljaa ja pyytäny vaikka lisää jotain. "Ei ku minä huomiohuorana teen tästä uutisjutun, pistän feispuukkiin ja kaikkea! En kyllä synnytä enää!" Joo hyvä ettet porsi yhtään enempää, idiootti.

[/quote]

:DDDDD